Aihe: Sähkörummuista
1 2 3 4
Katkis
12.03.2006 08:18:22
MOro. Oon vähä uus näis sähkörummuis. Enpä juuri niistä mitään tiedä. Jaksaisko joku vähä kertoa niiden toimintaperiaatetta. Voiko niissä käyttää ihan normaaleja pedaaleja?
Dnjmaster
12.03.2006 09:46:23
Elikkäs elikkäs. Sähkö rummut perustuu siihen, että pädeissä on ns. triggerit, jotka muuttavat lyönnin impullseiksi? jotka kulkeutuvat moduuliin, jossa ne muutetaan ääneksi. Lyönnin voimaakkuus otetaan myös huomioon. Ja yleensä mitä kalliimmat rummut sitä enemmän triggereitä löytyy pädistä, kuten esimerkiksi riden edge, headi ja belli tai tomin kalvo ja rim.

Ihan normaaleja pedaaleja voi ja pitääkin käyttää ;) Sekä myös ihan normaaleja kapulotia. Kalliimmissa sähkörummuissa (Roland V-12 ja V-20 jne..) on tomissa kalvot joiden kireyttä voi säätää ja näin ollen lyönti tuntumaa parantaa. Soundit ja niiden työstämismahdollisuudet riippuvat siitä, mikä moduuli sinulla on. Kaalliimmat moduulit
ovat todella monipuolisisa ja soundillisesti päteviä olennaisesti..

Kannattaa testata sähkörumpuja ennen ostamista. Soitto tuntuma ei tietenkään ole samanlainen kuin akustisissa, mutta itseni se yllätti kyllä positiivisesti!
kalamies#40 >-)))>
Noma
12.03.2006 09:57:36

Elikkäs elikkäs. Sähkö rummut perustuu siihen, että pädeissä on ns. triggerit, jotka muuttavat lyönnin impullseiksi? jotka kulkeutuvat moduuliin, jossa ne muutetaan ääneksi. Lyönnin voimaakkuus otetaan myös huomioon. Ja yleensä mitä kalliimmat rummut sitä enemmän triggereitä löytyy pädistä, kuten esimerkiksi riden edge, headi ja belli tai tomin kalvo ja rim.

Ihan normaaleja pedaaleja voi ja pitääkin käyttää ;) Sekä myös ihan normaaleja kapulotia. Kalliimmissa sähkörummuissa (Roland V-12 ja V-20 jne..) on tomissa kalvot joiden kireyttä voi säätää ja näin ollen lyönti tuntumaa parantaa. Soundit ja niiden työstämismahdollisuudet riippuvat siitä, mikä moduuli sinulla on. Kaalliimmat moduulit
ovat todella monipuolisisa ja soundillisesti päteviä olennaisesti..

Kannattaa testata sähkörumpuja ennen ostamista. Soitto tuntuma ei tietenkään ole samanlainen kuin akustisissa, mutta itseni se yllätti kyllä positiivisesti!

Sait plussan jaksamisesta.
Dnjmaster
12.03.2006 13:16:32
Sait plussan jaksamisesta.

Thanks! :D
kalamies#40 >-)))>
Katkis
12.03.2006 19:04:55
joo kiitoksia tästä, pitääpä mennä testaileen
Markus Y
12.03.2006 21:25:40

Pistetäänpäs tähän samaan ketjuun kun en uskalla uutta avata ettei jollakulla mene hermot (hymiö).

Itselläni olisi sähkörummuille sellainen tilaus, että kitaristi kun olen (=yritän olla) ja tykkäilen noita omia tuotoksiani välillä aina koneelle laitella, niin olen tuolla ModPlug Trackerillä rumputaustat tehnyt, mikä on aika hidasta puuhaa (siis kun rupeaa vääntämään niitä fillejä ja säätämään iskujen voimakkuuksia ym.)

Ajattelin, että olisiko se helpompaa jos ostaisin itselleni sähkörummut ja soittaisin niillä itse biiseihini rumputaustat? Miten tuo sähkörumpujen nauhoittaminen koneelle oikein onnistuu? Voiko niistä rummuista suoraan vetää jonkun piuhan koneeseen ja sitäkautta nauhoitella? Auttakaa tyhmää.

Entä minkähintaisia nuo halvimmat moduulit ovat? Itselläni on sellainen aika rajoitettu budjetti (noin 400 euroa) ja joku tuossa tarjosi pikaviestillä Yamahan sähkörumpuja ilman modulia ja piuhoja hintaan 300 euroa. Kuinka paljon joudun ylittämään budjettini jos niihin rumpuihin sen moduulin hankin ja ovatko nuo halvimmat modulit ihan täyttä kuraa?

Tulipas paljon asiaa lyhyeen tekstiin, toivottavasti joku jaksaa vastata :)
www.mikseri.net/jpriest
south_of_heaven
12.03.2006 21:31:33
Ajattelin, että olisiko se helpompaa jos ostaisin itselleni sähkörummut ja soittaisin niillä itse biiseihini rumputaustat? Miten tuo sähkörumpujen nauhoittaminen koneelle oikein onnistuu? Voiko niistä rummuista suoraan vetää jonkun piuhan koneeseen ja sitäkautta nauhoitella? Auttakaa tyhmää.

Entä minkähintaisia nuo halvimmat moduulit ovat? Itselläni on sellainen aika rajoitettu budjetti (noin 400 euroa) ja joku tuossa tarjosi pikaviestillä Yamahan sähkörumpuja ilman modulia ja piuhoja hintaan 300 euroa. Kuinka paljon joudun ylittämään budjettini jos niihin rumpuihin sen moduulin hankin ja ovatko nuo halvimmat modulit ihan täyttä kuraa?

no, koneelle nauhoitus voidaan suorittaa audiojohdolla. Moduuliksi suosittelen Rolandin TD-3 tai TD-6, mutta halvinkin noista maksaa hieman alle 300e. Halvinta moduulia yleensä ottaen olisi varmaan Alesis.
ilmoitti South_of_Heaven
hollmi-5
12.03.2006 21:34:01
Ajattelin, että olisiko se helpompaa jos ostaisin itselleni sähkörummut ja soittaisin niillä itse biiseihini rumputaustat? Olisi, jos osaat soittaa rumpuja. Muuten ei. Olisihan tuossa mukava haaste opetella.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Markus Y
12.03.2006 21:43:06 (muokattu 12.03.2006 21:54:45)

Juu, no osaan ja osaan, miten sen nyt ottaa. Pikkuveli omistaa rummut ja niitä tuli kotona asuessa jonkinverran paukuteltua, tosin nyt on sellainen yli puolen vuoden tauko ilman että olen ko. kapistuksiin tikullakaan koskenut (saati sitten kapulalla).

Olisihan se tosiaan siinä samalla mukava tuota rumpujen soittoakin vähän opiskella, ihan metkaa puuhaa ompi tuo.

Ovatkos muuten nämä ihan lelut - niinkuin hinnasta voisi päätellä - vai soveltuvaisitko esimerkiksi meikäläisen käyttötarkoituksiin?

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-183910.html
www.mikseri.net/jpriest
Davos
12.03.2006 23:18:55
Juu, no osaan ja osaan, miten sen nyt ottaa. Pikkuveli omistaa rummut ja niitä tuli kotona asuessa jonkinverran paukuteltua, tosin nyt on sellainen yli puolen vuoden tauko ilman että olen ko. kapistuksiin tikullakaan koskenut (saati sitten kapulalla).

Olisihan se tosiaan siinä samalla mukava tuota rumpujen soittoakin vähän opiskella, ihan metkaa puuhaa ompi tuo.

Ovatkos muuten nämä ihan lelut - niinkuin hinnasta voisi päätellä - vai soveltuvaisitko esimerkiksi meikäläisen käyttötarkoituksiin?

Niissä lukee Millenium = ihan lelut. Jos oot McGyver henkinen niin kokeile.
south_of_heaven
12.03.2006 23:30:05

en ole kokeillut, mutta voisi päätellä että noissa on realheadit, eli on meluisat.
Äänetkin on varmaan aika savea...
ilmoitti South_of_Heaven
Dnjmaster
12.03.2006 23:34:11
Pistetäänpäs tähän samaan ketjuun kun en uskalla uutta avata ettei jollakulla mene hermot (hymiö).

Itselläni olisi sähkörummuille sellainen tilaus, että kitaristi kun olen (=yritän olla) ja tykkäilen noita omia tuotoksiani välillä aina koneelle laitella, niin olen tuolla ModPlug Trackerillä rumputaustat tehnyt, mikä on aika hidasta puuhaa (siis kun rupeaa vääntämään niitä fillejä ja säätämään iskujen voimakkuuksia ym.)

Tulipas paljon asiaa lyhyeen tekstiin, toivottavasti joku jaksaa vastata :)

Voit äänittää rummut myös midinä. Tai sitten kalliimissa moduuleissa (ainakin Roland TD-12 ja TD-20) voit nauhoittaa sekvensserillä rumpupattereita ja vetää vaikka audiona koneelle. Ja kun midinä vedät niin jos sulla on joku softa-pohjanen moduuli, tai midi-kortti koneella niin voit ottaa sieltä soundit, ja sillonhan ei haittaa vaikka moduulina olis millenium ;D
kalamies#40 >-)))>
Peicco
13.03.2006 07:29:54

Ottaen huomioon ilmoittamasi budjetin ja taustan (kitaristi joka haluaa koputella biiseilleen taustoja) noi on käyttötarkoitukseesi sopivat. Turha haaveillakaan laadukkammista jos budjetti on 400 euroa. Kyllä noilla varmaan skittariffittelyn taustalle kompin lätkii.
Markus Y
13.03.2006 15:56:10

Ottaen huomioon ilmoittamasi budjetin ja taustan (kitaristi joka haluaa koputella biiseilleen taustoja) noi on käyttötarkoitukseesi sopivat. Turha haaveillakaan laadukkammista jos budjetti on 400 euroa. Kyllä noilla varmaan skittariffittelyn taustalle kompin lätkii.

Kiitoksia vastauksista. Tuosta nauhoituksen laadusta vielä olisi sellainen kysymys, että tuleekohan mahdollinen rumpukomppi olemaan soundiltaan parempi vai huonompi kuin näissä nykyisissä tekeleissä?

www.mikseri.net/jpriest

Jos nimittäin huonommalta kuulostaa, niin sitten täytyy kyllä vakavasti harkita, että josko sitä sittenkin pysyisi vielä ainakin toistaiseksi tässä vanhassa systeemissä ja pistäisi sen 400 vielä vaikka patjan alle odottamaan.
www.mikseri.net/jpriest
south_of_heaven
13.03.2006 15:59:08
Kiitoksia vastauksista. Tuosta nauhoituksen laadusta vielä olisi sellainen kysymys, että tuleekohan mahdollinen rumpukomppi olemaan soundiltaan parempi vai huonompi kuin näissä nykyisissä tekeleissä?

www.mikseri.net/jpriest

Jos nimittäin huonommalta kuulostaa, niin sitten täytyy kyllä vakavasti harkita, että josko sitä sittenkin pysyisi vielä ainakin toistaiseksi tässä vanhassa systeemissä ja pistäisi sen 400 vielä vaikka patjan alle odottamaan.

luulenpa että huonoimmillaan samaa. Ei ne yleensä mitään rumpuohjelmia(jos semmoisella tehty) paskemmaksi ne soundit sähkökannuissa mene.
ilmoitti South_of_Heaven
Markus Y
13.03.2006 16:51:20 (muokattu 13.03.2006 16:51:38)

Ok. Olen tuolta huuto.netistä ja torilta noiden käytettyjen hintoja katsellut ja olen tullut siihen tulokseen, että 500 eurolla voisi jo jonkinlaiset vermeet (ainakin teoriassa) saada.

Mitenkäs sitten tuo rumpuraitojen panorointi? Ei taida enää onnistua jos itse noilla sähkiksillä soittaisi ne raidat koneelle, vai onnistuuko (ei sillä että sillä mitään väliä meikäläisen äänityksissä olisi)?
www.mikseri.net/jpriest
Dnjmaster
13.03.2006 18:11:08
Ok. Olen tuolta huuto.netistä ja torilta noiden käytettyjen hintoja katsellut ja olen tullut siihen tulokseen, että 500 eurolla voisi jo jonkinlaiset vermeet (ainakin teoriassa) saada.

Mitenkäs sitten tuo rumpuraitojen panorointi? Ei taida enää onnistua jos itse noilla sähkiksillä soittaisi ne raidat koneelle, vai onnistuuko (ei sillä että sillä mitään väliä meikäläisen äänityksissä olisi)?

Tottakai onnistuu. Äänität vaan rummut stereona ja panoroit jälkeenpäin koneella, taikka sitten panoroit valmiiksi jo moduulissa.
kalamies#40 >-)))>
Peicco
13.03.2006 19:08:20
Joku diilaa torilla Yammun settiä hintaan 550 euroa. Tsekkaa se. Vanha, mutta taatusti parempi kuin tuo Millenium.
Markus Y
13.03.2006 19:12:01

Juu, huomasin ja pistin jo pikaviestiä sinnepäin. Tuo olisi kyllä meikäläiselle ihan ihannepeli.

Tottakai onnistuu. Äänität vaan rummut stereona ja panoroit jälkeenpäin koneella, taikka sitten panoroit valmiiksi jo moduulissa.

Ahaa, luulin ettei tuota ole otetu noissa vermeissä ollenkaan huomioon. Kiitoksia jälleen vastauksista. Teistä on kyllä ollut kovasti apua tässä projektissa.
www.mikseri.net/jpriest
Markus Y
26.03.2006 21:47:17 (muokattu 26.03.2006 21:50:25)

Nostetaanpas vielä kerran ylös, vaikka teillä varmaan jo kohta menee meikäläiseen hermot :)

Eli sellaista asiaa tässä mietiskelin, että jos nyt jonkunlaiset sähkörummut päädyn ostamaan, niin mitenkäs noiden kanssa onnistuu esimerkiksi jamisessiot kavereiden kanssa. Toisin sanoen tarvitsenko rumpujen kaveriksi jonkun tajuttoman bassokaapin, että saan äänet kuulumaan, vai voiko tuon vermeen kytkeä esimerkiksi tietokoneeseen ja soitella kajareiden kautta ilman että ne räjähtävät (siis kajarit, ei rummut:)

Tällaisia olen tässä vähän katsellut:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=28750361

Onko tietoa että ovatko nuo kuinka hyvät pelit? Joku 700 voisin noihin ehkä laittaa, ovatko sen arvoiset?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)