Aihe: Rumpujen huoltamattomuus
1 2 3
Pieni rumpalipoika
28.02.2006 12:13:38

Terve. Täällä aika paljon puhutaan rumpujen huollosta ja siitä kuinka kerran kuussa setti puretaan ja ruuvit rasvataan ja putsataan jne. Löytyykö täältä rumpaleita, jotka eivät huolla rumpujaan ollenkaan itseni lisäksi. Nykyisestä setistäni oon pyyhkinyt pölyt kerran vajaa pari vuotta sitten. Mä en vaan jaksa. Tietty kalvot vaihdan säännöllisesti. Oon mä aina ajatellu et "pitäis", mutku ei ehi ;-D
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
MK73
28.02.2006 12:18:15
Minä :-)
Järvihirviö
28.02.2006 12:20:56
Minä! Joskus ajattelin hankkia oikein öljyäkin -en ajatellut toteuttaa sitä millään tavalla.
grege
28.02.2006 13:12:59
täytyy tunnustaa.... :/
Legatus
28.02.2006 13:20:14
"Savun hälvettyä lue ohjekirja" tyyppiä täälläkin. Mutta teen minä toki vuosihuollon kerran parissa vuodessa. Tamat on nii hyviä ettei tartte huoltaa ;)
Juoksee halvemman perässä.
hollmi-5
28.02.2006 14:27:17
Tamat on nii hyviä ettei tartte huoltaa ;) Hyvin laitettu. Ei ne pilalle mene, vaikka ei huollakaan. Saapahan joku sitten halvalla hyvät rummut, kun likaisesta ja kulahtaneenoloisesta setistä ei ilkeä kummoisia pyytää.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
KoRn88.
28.02.2006 15:14:30
Mä alan aina huoltamaan vehkeitä sitten ku ne on jo paskana eli on jo liian myöhäistä. Oikeasti pitäisi kyllä huoltaa paljon enemmän nuita, mutta kun sitä on niin laiska.

metallia Kemistä: UNIC
MK73
28.02.2006 15:42:56 (muokattu 28.02.2006 16:01:15)
Mä alan aina huoltamaan vehkeitä sitten ku ne on jo paskana eli on jo liian myöhäistä. Oikeasti pitäisi kyllä huoltaa paljon enemmän nuita, mutta kun sitä on niin laiska.

Sama minulla. Kuuden vuoden aikana meidän basisti on kerran pyyhkinyt pölyt mun rummuista. Lyöntikalvot olen kertaalleen uusinut tomeihin ja virppaan. Siinä kaikki. Ei ehdi, ja kun olisi aikaa niin ei huvita. Pearl Forum-settini on silti jo moninkertaisesti maksanut itsensä takaisin.
Migo
28.02.2006 15:43:17
No itse kyllä pyrin huoltamaan ja nyt on soittokin jäänyt, kun ei ole viitsinyt vielä settiä pistää kasaan kun pitää ensiksi kalvot vaihtaa, rasvata ja ehkäpä myös hieman vahaa näyttää pintaan.
Paljon parempi mieli tulee itselleen, kun sen huollon tekee, niin ompa kannut taas tyytyväiset ja kaiken ainakin pitäisi sitten toimia paremmin.
"Paikka jossa heavy sedät iskee miekkansa aina kiveen kun Puolalaisen taidejatsin ystävät antavat verbaalisen miekkansa heilua". -Resonance
Niskamies
28.02.2006 15:59:17
Mä kuulun siihen kastiin joka pelkästään huoltaa eikä soita.
More is more.
Kukkis 77
28.02.2006 17:18:40

Meikäläinenkään koskaan mitään huolla, pölyt pyyhin kerran vuodessa ehkä ja speduihin laitan öljyä kun alkaa kitinää kuulua.
Mihi est propositum in taberna mori. Hmph.
mr_b
28.02.2006 17:20:48

Minä kanssa. Tämä on aiheuttanut toisinaan "hassuja" ongelmiakin, esim. virvelintelineen kehto leikkasi kerran kiinni ala-asentoon, kun niveltä ei oltu vuosisataan öljytty. Sen jälkeen on vähän jotain tehty ja öljypullokin oli, mutta hävisi. No jaa. Ja jotain ruuvejakin vaihdoin.

Toisaalta minussa ei ole vielä samanlaista kamikaze-henkeä kuin yhtyeemme kitaristissa, joka ei vie vanhaa fenkkuvahvistintaan huoltoon, vaikka härvätin on kaksi kertaa siirtelyn jälkeen vaatinut puolen tunnin virvoittelusessioita ennenkuin on taas päästänyt minkäänlaista ääntä. Siinä on jo henkeä ja yritystä. "Kyllä se toimii"...
Chicks dig dig d-i-g dig dig metaphors.
Peicco
28.02.2006 17:23:43
Mä kuulun siihen kastiin joka pelkästään huoltaa eikä soita.

Ei se oo mikään rumpaleiden kastin sivuhaara. Roudarin hommiltahan toi kuulostaa.

Se on vähän kuin jääkiekossakin, niistä joista ei koskaan kehity riittävän hyviä pelimiehiä, tulee tuomareita.
Pääsevät valokeilaan ja tapahtumien keskipisteeseen vaikka omat ei siihen taidot riitäkään.
south_of_heaven
28.02.2006 17:25:40
pyyhin joskus pölyt. Eihän mulla muuta hommaa ole ku huoltaa pedaaleita, pitäis ehkä mahdollisesti öljytä joskus.
ilmoitti South_of_Heaven
Peicco
28.02.2006 17:42:17
pyyhin joskus pölyt. Eihän mulla muuta hommaa ole ku huoltaa pedaaleita, pitäis ehkä mahdollisesti öljytä joskus.

Verkkokalvopadit on hyvä avata välillä ja putsata sisältä. Vaikka kalvon reiät on hyvin pieniä, sinne padin rakenteeseen menee hienojakoista pölyä ja ajan kuluessa aika paljonkin. Tietysti soittotilan siistinä pitäminen ennaltaehkäisee tätä jo aika hyvin.
south_of_heaven
28.02.2006 18:08:02
Verkkokalvopadit on hyvä avata välillä ja putsata sisältä. Vaikka kalvon reiät on hyvin pieniä, sinne padin rakenteeseen menee hienojakoista pölyä ja ajan kuluessa aika paljonkin. Tietysti soittotilan siistinä pitäminen ennaltaehkäisee tätä jo aika hyvin.

totta muuten, avasin huvikseni jokin aika sitten ja kyllähän siellä jonkin verran pölyä oli. Täytyy vain muistaa.
ilmoitti South_of_Heaven
fish-eye
28.02.2006 18:16:34
kyllähän niitä joo tota pitäs joskus niin.. putsailla.. juu..
it´s so sad but true..
Youni
28.02.2006 18:20:25
Käytännössä en ole kuin pölyjä pyyhkinyt, ostin pari kuukautta sitten rasvaa, joka täällä MNetissä sanottiin vääränlaiseksi. Se on kait stefallisille laakereille, joten väärää kamaa. Laittakaas tänne nyt vielä sen ainoan oikean CRC-rasvan nimi. Oliko se ihan vaan CRC Chain Lube?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
AP
28.02.2006 18:32:27
Kyllä vähän röytäen on mennyt täälläkin. Soittamaan kun ei juuri ehdi, niin ei sitä viitsi oikein muutenkaan panostaa. VIrittämisestä nyt puhumattakaan. Tuota, kröhöm...

Pedaalin sentään purin ja kasasin yksi päivä, siinä oli joku "vetotangon" ilmeisen tärkeä niitti ampumassa ja nuija ei tahtonut pysyä kiinni lainkaan. (Onneton kiristyssysteemi siinä, tein varteen pienen kolon viilalla, johon kiinitysruuvi nyt menee, luulisi pysyvän.)
K100 #7 Ärlä #011
Nolte
28.02.2006 19:15:58
Käytännössä en ole kuin pölyjä pyyhkinyt, ostin pari kuukautta sitten rasvaa, joka täällä MNetissä sanottiin vääränlaiseksi. Se on kait stefallisille laakereille, joten väärää kamaa. Laittakaas tänne nyt vielä sen ainoan oikean CRC-rasvan nimi. Oliko se ihan vaan CRC Chain Lube?

CRC Multilube Pro.
Huono soittaja!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)