Aihe: valuvanteet?
1 2
joravuo
29.12.2005 19:13:51

onko niistä yleensä mitään hyötyä? mistä semmosia saa? paljo kannattaa maksaa?
taas päivää vanhempana...
tolppa-apina
29.12.2005 19:18:12
Parempi soundi kehälyönnissä, kestävyys parempi, ei mee soikeaksi nii helposti. Niitä saa varmaan hyvin varustetuista mussiikkiliikkeistä.
Ainoa Lääke Krapulan Oireisiin
vapauskauppias
29.12.2005 19:22:56 (muokattu 29.12.2005 19:25:53)
Parempi soundi kehälyönnissä
Korjaan: Erilainen soundi rim-shotissa, kuivattaa myös soundia

kestävyys parempi
Totta, mutta kuka niitä normaalejakaan vanteita hajoittaa soittamalla?

ei mee soikeaksi nii helposti
Eipä nuo tavallisetkaan - ainakaan minulla - soikeaksi ole menneet.

Kauneus on katsojan silmissä. Miten luulisit hyötyväsi niistä? Millaista hyötyä haluaisit? Valuvanteet eivät tee paskasta jalokiviä. Ne tekevät siitä vain vähän erilaista paskaa. Tuossa se hyöty oli siis näin kauniisti ilmaistuna eli siis mielipideasioita nämäkin.
Akahito
29.12.2005 19:56:20

Valuvanteiden idea on juurikin se soundin "kuivatus", valuvanteita käyttävät rumpuvalmistajat tykkää käyttää siitä nimitystä "focus". Tämä on joidenkin mieleen. Lisäksi valuvanteet ovat varsin jäykkiä, eli virityksessä pitäisi löytyä jotain lisätarkkuutta; itse en kyllä viritettävyydessä eroa huomaa 2,3mm prässättyihin vanteisiin verrattuna, joita itse suosin, kun saavat rummun soimaan avoimemmin. (Mielestäni setti, joka maksaa tonnin paremmalle puolelle, saisi sitten vähän soida ja.)
Sittenhän ne näyttää aika uskottavilta rummussa kuin rummussa, eli kyllä siinä lookkikysymyskin on. Virvelissä nuo kanttilyönnit tulevat eniten esille, ja virpan lyöntipuolella valuvanne on mielestäni jo järkevä ratkaisu.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
joravuo
29.12.2005 20:04:33

mistä niitä vois esim tilata kohtuuhintaan?
vapauskauppias
29.12.2005 20:09:59

Mikä on kohtuullinen hinta?
Jaska
29.12.2005 20:13:14

elämä on
Paas
29.12.2005 20:30:15
Joo, eli valuvanne tosiaan "keskittää" sitä soundia sellaiseksi napakammaksi ja demppaa sointia jonkin verran. Joskus aiemmin ne oli mielestäni kova sana mutta olen ruvennut arvostamaan avoimempaa soundia niin että rumpu saa soida. Ainoastaan virvelissä käyttäisin juuri kanttilyöntien takia jotta saa napakamman kanttisoundin. Mutta ei sitä siinäkään välttämättä tarvitse. Tuleepahan enemmän virvelin runkosointia peliin kun on tavalliset vanteet.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
hyperhamsteri
29.12.2005 20:41:13
elämä on

+
Yarr. Puujalka ja silmälappu.
Akahito
29.12.2005 20:44:57

Miltä tahansa soitinjälleenmyyjältä, rumpuvalmistajat myy niitä erikseen. Kallihia ovat, useita kymppejä sipaleelta. Voit yrittää kysellä jostain Keski-Euroopasta, WorldMaxin hardware on aika halpaa ja tekevät käsittääkseni valuvanteitakin, en tiedä onko vain snareko'issa tosin.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
vapauskauppias
29.12.2005 21:14:57
Kallihia ovat, useita kymppejä sipaleelta.

Tätä vähän tarkoitin. Noin 50 euroa on esim. Pearlin 14" valuvanne. Onko se sitten sen arvoista, sen jokainen päättäköön itse.
ddrum54
29.12.2005 21:27:16
Musicware myy niitä n. 30€ kpl.
2`n 4
joravuo
29.12.2005 21:42:04

kohtuulinen hinta on okn valuvanteen keskihinta... yksinkertaisesti...
Jaska
29.12.2005 22:07:18
kohtuulinen hinta on okn valuvanteen keskihinta... yksinkertaisesti...

ei muuten ole
moderndrummer88
29.12.2005 22:18:06
mitkähän vanteet noissa 60-luvun acroissa on, vai vaihtukos ne jossain siihen aikoihin just, no omani on kuitenki vuodelta 65 ja mietin että saiskos sitä munaa siihen kanttilyöntiin valuvanteella?
Zed is dead, baby...
Paas
29.12.2005 22:26:32 (muokattu 29.12.2005 22:27:18)
mitkähän vanteet noissa 60-luvun acroissa on, vai vaihtukos ne jossain siihen aikoihin just, no omani on kuitenki vuodelta 65 ja mietin että saiskos sitä munaa siihen kanttilyöntiin valuvanteella?

Vaikka en acroa omista niin sen perusteella mitä rumpua olen kuullut/naputellut niin se on kyllä sellanen rumpu joka ei tykkää valuvanteesta. Tukahduttaa varmaan sen aika ikävästi, joten taitaa olla parempi unohtaa koko homma.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Jaska
29.12.2005 22:28:10
Juu sen yhen kerran kun minäkin acroa soittelin ni se oli jo valmiiks sen verran kuiva että tuskin siihen valuvannetta

Valaiskoon valomme Hollström meitä asiassa :P
moderndrummer88
29.12.2005 22:29:53 (muokattu 29.12.2005 22:31:33)
Vaikka en acroa omista niin sen perusteella mitä rumpua olen kuullut/naputellut niin se on kyllä sellanen rumpu joka ei tykkää valuvanteesta. Tukahduttaa varmaan sen aika ikävästi, joten taitaa olla parempi unohtaa koko homma.

selvä homma pomo

E: kuivahan se jo on, lähinnä oisin sitä kanttilyönnin voimaa vaan hakennu tolla operaatiolla, kun jotenkin lähti munakkaampi kanttilyönti tuosta exoprtista, voi olla tsoin että siinä oli niin ohut se tavallinen lyönti että kantti oli jotain uskomatonta sitten
Zed is dead, baby...
Niskamies
29.12.2005 23:00:43
Itse vaihdoin juuri Tama Starclassic koivuvirveliin valuvanteiden tilalle prässätyt vanteet, ja siitä tuli omaan makuun paljon parempi. Saundista tuli paljon löysempi ja avoimempi, ja virveli rupesi soimaan pidempään. Tuli myös hitusen lisää herkkyyttä verrattuna entiseen. Tykkään todella paljon.
Akahito
29.12.2005 23:02:52

selvä homma pomo

E: kuivahan se jo on, lähinnä oisin sitä kanttilyönnin voimaa vaan hakennu tolla operaatiolla, kun jotenkin lähti munakkaampi kanttilyönti tuosta exoprtista, voi olla tsoin että siinä oli niin ohut se tavallinen lyönti että kantti oli jotain uskomatonta sitten

Ohimennen, oleks harkinnu semmosta vanteeseen kiinnitettävä puupalikkaa hankkia? En nyt muista kuka niitä tekee ja millä nimellä kulkevat, mutta se on semmonen puunkappale joka kiinnitetään virvelin vanteeseen, tekee kuulemma ihmeitä rim clickille ja kanttilyönnille. En ole itse kokeillut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)