Volle 10.12.2005 12:04:59 | |
---|
heipähei, nyt olisi 'hinku' hommailla rummut, ettei tarvitsisi bändin rumpalin kannuja kämpillä tärvellä. Probleemi vaan on, etten tiedä rummuista paljoakaan mitään. Sen verran kuitenkin, että kiikarissa olisi pieni setti 18 tai 20 basarilla ihan tila- ja kanniskelusyistä ja kait pienistä lähtee hivenen vähempi ääntäkin, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Olen katsellut nettiä selaillen esim. Taman Stagestaria. Olisiko se mistään kotoisin? Entäs tämä: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=24605318 Käytettynä meinasin hommata ja hinta saisi tietenkin olla mahdollisimman halpa. :) Nam. |
srgi 10.12.2005 12:10:55 | |
---|
Mikäli mie oikeen oon käsittäny ni tosta linkin setistä ei ainakaa tuu halpa... Yhellä kaverilla on 18" basarilla olevat stagestarit ja kylhä ne ihan hyviltä sillee on tuntunu et kyl niillä soittelee. Kertokoo viisaammat miehet enemmin. Elämä on ihmisen parasta aikaa. |
Legatus 10.12.2005 12:20:25 | |
---|
heipähei, nyt olisi 'hinku' hommailla rummut, ettei tarvitsisi bändin rumpalin kannuja kämpillä tärvellä. Probleemi vaan on, etten tiedä rummuista paljoakaan mitään. Sen verran kuitenkin, että kiikarissa olisi pieni setti 18 tai 20 basarilla ihan tila- ja kanniskelusyistä ja kait pienistä lähtee hivenen vähempi ääntäkin, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Olen katsellut nettiä selaillen esim. Taman Stagestaria. Olisiko se mistään kotoisin? Entäs tämä: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=24605318 Käytettynä meinasin hommata ja hinta saisi tietenkin olla mahdollisimman halpa. :) Paljon olisi budjetti?? Sen ku tietäs nii ois helpompi neuvoo. Janne pentele!!!!!!! |
Nolte 10.12.2005 12:24:36 | |
---|
Hyvät rummut, huono soittaja! |
Alpha 10.12.2005 12:26:03 | |
---|
Ei pienempi koko aina tarkoita vähemmän ääntä. Voi tulla kokeilemaan 20"*16" pönttöä. Pienemmässä on tuo dynamiikka ja hallinta parempi...oikeilla kalvoilla hyvinkin munakas ja jyty soundi. |
Nolte 10.12.2005 12:30:50 (muokattu 10.12.2005 12:32:08) | |
---|
Ei pienempi koko aina tarkoita vähemmän ääntä. Voi tulla kokeilemaan 20"*16" pönttöä. Pienemmässä on tuo dynamiikka ja hallinta parempi...oikeilla kalvoilla hyvinkin munakas ja jyty soundi. Ei niin. Senpä takia kirjoituksessani olikin sana "saattaa". :) edit. Äh, olikohan tuo Alphan kommentti edes minulle? Hyvät rummut, huono soittaja! |
Volle 10.12.2005 12:36:11 | |
---|
Löytyy torilta, 500e. Tuosta pienellä tinkaamisella hyvä treenisetti - "normikokoisella" basarilla. 18" saattaa jäädä jalkoihin treenikämpillä. Jos jää jalkoihin, muita soittimia voi kääntää pienemmälle mun ymmärtääkseni. Hiljaisempi sointi on ihan tavoitteenakin. Njoo. Joku budjettia kyseli, niin se nyt on jossakin 500 hujakoilla ja mitä halvempi, sen parempi. Sinänsä mä en "tarvitse" settiin kuin lattiatomin, snaren, basarin ja sitten jotkut pellit, myöhemmin sitten paremmat, jos nyt innostun ihan soittomielessä rumpuja läiskimään. Nam. |
Alpha 10.12.2005 12:39:04 | |
---|
edit. Äh, olikohan tuo Alphan kommentti edes minulle? Ei ollut vaan aloittajalle, kun sain sen käsityksen, että luulee pienemmän rummun tarkoittavan vähemmän ääntä. |
Legatus 10.12.2005 12:50:17 | |
---|
Jos jää jalkoihin, muita soittimia voi kääntää pienemmälle mun ymmärtääkseni. Hiljaisempi sointi on ihan tavoitteenakin. Njoo. Joku budjettia kyseli, niin se nyt on jossakin 500 hujakoilla ja mitä halvempi, sen parempi. Sinänsä mä en "tarvitse" settiin kuin lattiatomin, snaren, basarin ja sitten jotkut pellit, myöhemmin sitten paremmat, jos nyt innostun ihan soittomielessä rumpuja läiskimään. no sitte stagestaarit hakemaan.. Vähän tinkaat nii lähtee päälle viijensadan. Janne pentele!!!!!!! |
Hulfok 10.12.2005 12:58:34 (muokattu 10.12.2005 12:59:00) | |
---|
no sitte stagestaarit hakemaan.. Vähän tinkaat nii lähtee päälle viijensadan. No käytännössähän noi pearlin targetit pyörii samassa sarjassa stagestarien kanssa ja maksaa 450 hujakoilla. Omakohtasten kokemuksien mukaa ne ei oo ainakaa huonommat ku noi tamat. Ihan hyvä alotussetti. |
Migo 10.12.2005 13:40:41 | |
---|
Tykkään soittaa soittimilla. |
Legatus 10.12.2005 14:48:01 | |
---|
No käytännössähän noi pearlin targetit pyörii samassa sarjassa stagestarien kanssa ja maksaa 450 hujakoilla. Omakohtasten kokemuksien mukaa ne ei oo ainakaa huonommat ku noi tamat. Ihan hyvä alotussetti. Hmm oiskohan serkulla targetit, se on vielä niin pieni ettei se tiiä ees mikä setti sillo mutta pearlin on ja 18 basarilla ja tuli alotuspellit mukaan. Mutta jos ne on nii ne on kyllä oikeesti hyvät rummut eli samaa tasoa stagejen kaa. Janne pentele!!!!!!! |
Youni 10.12.2005 17:26:39 (muokattu 10.12.2005 17:27:56) | |
---|
Tehdäänpäs tässä selväksi, että noilla rumpuvalmistajien omilla pelleillä ei tee yhtään mitään, paitsi Staggeilla. Eli Huuto.netin Cabrioihin joutuisit ostamaan uudet symbaalit. Nuo rumpuvalmistajien pellit eivät toimi edes harjoituskäytössä. Itse ostaisin nuo Huuto.netin Cabriat ja siihen sitten symbaalit. Menee kyllä yli tuon viidensadan. Symbaaleita halvalla ostaessa kannattaa kaikki messinkiset viritykset jättää hyllyyn, muilla voi jo sitten treenatakin. Myös käytetyt symbaalit voivat olla yllättävän halpoja. Stagestareista pääsee parku, ne ovat vähän sellainen junnusetti. Cabriat ovat täysin eri luokkaa. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
vapauskauppias 10.12.2005 20:05:57 | |
---|
Muistan kuulleeni yhtä Stagg peltiä, joka oli tullut Stagg setin mukana. 302 voittaisi sen kirkkaasti. Itse asiassa roskapöntön kansikin kuullostaisi varmaan paremmalta. Siinä ei lukenut mitään muuta kuin Stagg (kaiverrettuna peltiin). Kannattaa olla varovainen yleistyksissä. "Sehän on Zildjian, sen täytyy olla hyvä." |
ToMi88 10.12.2005 21:13:22 | |
---|
Muistan kuulleeni yhtä Stagg peltiä, joka oli tullut Stagg setin mukana. 302 voittaisi sen kirkkaasti. Itse asiassa roskapöntön kansikin kuullostaisi varmaan paremmalta. Siinä ei lukenut mitään muuta kuin Stagg (kaiverrettuna peltiin). Kannattaa olla varovainen yleistyksissä. Aivan! Stagg rumpujen mukana tulee messinkiset staggit. Ei mitään sh:ta tai furiaa.. |
ilarj 11.12.2005 00:32:31 | |
---|
Musamaailmassa taas tänään himoilin premierin resonator settiä. 18" basari ja 10 ja 15 tomit. Hinta 500 ilman ständejä..Mut niinku taatusti hyvät kannut. |
Bacchus 11.12.2005 02:51:31 | |
---|
Musamaailmassa taas tänään himoilin premierin resonator settiä. 18" basari ja 10 ja 15 tomit. Hinta 500 ilman ständejä..Mut niinku taatusti hyvät kannut. Jep, siinä olis erinomainen moposetti. On ollut siellä jo melko pitkään, eli saattaisi saada vielä tuostakin muutaman euron tingittyä. Tosin hinta on nytkin jo erittäin matala tuon tasoisesta setistä. Hae kuule Volle se pois sieltä. Rakastinko/sinua toveri/rakkauteni halkesi! |
Youni 11.12.2005 12:18:46 (muokattu 11.12.2005 12:20:36) | |
---|
Muistan kuulleeni yhtä Stagg peltiä, joka oli tullut Stagg setin mukana. 302 voittaisi sen kirkkaasti. Itse asiassa roskapöntön kansikin kuullostaisi varmaan paremmalta. Siinä ei lukenut mitään muuta kuin Stagg (kaiverrettuna peltiin). Kannattaa olla varovainen yleistyksissä. "Sehän on Zildjian, sen täytyy olla hyvä." Juu, sori. Muistelin, että Staggien mukana tulee YR:ää, mutta ei sitten. Eli minkään rumpuvalmistajan setin mukana tarjoamat pellit eivät ole hyviä. Eri asia on sitten, jos joku soitinliike kasaa paketin, jossa symbaalit eivät ole rumpuvalmistajalta. Paitsi tietysti, jos ne ovat messinkiä. Eli tiivistettynä messinkisymbaaleilla ei tee oikein mitään. Vaatikaa pronssia! Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Volle 14.12.2005 15:38:04 | |
---|
Nam. |
savopie 14.12.2005 17:37:00 | |
---|
Näkyy vähän mielipiteet jakaantuvan suuntaan jos toiseenkin, mutta kiitoksia silti vastauksistanne. Nettikauppoja ja niiden tarjontaa olen tässä viime päivinä selaillut ja mm. tämmöisiä on tullut vastaan: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-177852.html http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-188117.html Olisikohan noista jommasta kummasta yhtään mihinkään? Vai meneekö rahat ihan hukkaan? Mä luulen että toi sonor, vois olla yllättävän hyvä, mitä oon sonorin "halvemmilla" seteillä soittanu roisto PERKELEE!!! |