Aihe: Neuvoa toisia, laadukkaampia symbaaleita varten?
1 2 3 4
VeeKoo
13.11.2005 18:56:05 (muokattu 13.11.2005 18:56:16)

Heipähei.
Olen nyt viimeisen 2 kk:n aikana viimein tajunnut, että määrä ei korvaa laatua.
Olen aina ostellut käytettyjä ja paskalaatuisia symbaaleja ja nyt olen päättänyt, että Chinan lisäksi en osta enään mitään uutta ennen, kun vanhat on vaihdettu laadukkaampaan. Nyt on vaan paha ruveta miettimään, MITÄ ostaisin, ettei setissä ole sitten zidjiania, paistetta, meinliä, sabiania kaikkia sekasin, vaan kaikki yhtä merkkiä/ sarjaa(?).
No, nyt kun ei ole vielä paljon keikkoja ja lähinnä symbaalit menevät siis treenikäytössä olen ajatellut, että en osta vieläkään kaupan kalleina laatua..
Symbaalit mitä olisin ostamassa:
14" hihat
16" crash
18" crash/ride
14" crash
20" ride
18" china
JA joskus hamassa televaisuudessa vielä 2 splashia

Merkkejä oli nyt kanditaattina. (thomannin kuvastosta poimittu)
Zildjian zbt= 450€
Paiste pst5= 505€
Meinliä= 456€

Mitä mieltä te olisitte tästä hommasta? Mitä merkkiä te ostaisitte (muitakin kuin noita kolmea!!), mistä saisi halvalla? kertokaa kaikkea mitä mieleen juolahtaa, rahatilanne on tärkeässä roolissa, mutta nyt saa camberr/millenium laatu riittää!
Voi perkele kun bodom aiheet lukitetaan aina!
hollmi-5
13.11.2005 19:02:35 (muokattu 13.11.2005 19:03:39)
Sulla on jo symbaaleja, joten vaihtele pikkuhiljaa niitä huonoja vaikka käytettyihin pro-pelteihin ja jätä nuo mainitsemasi Merkkisymbaalien keskihintaiset kokonaan välistä.
Mika Hollström
VeeKoo
13.11.2005 19:06:32 (muokattu 13.11.2005 19:07:34)

Sulla on jo symbaaleja, joten vaihtele pikkuhiljaa niitä huonoja vaikka käytettyihin pro-pelteihin ja jätä nuo mainitsemasi Merkkisymbaalien keskihintaiset kokonaan välistä.

Näin ajattelin tehdä, siis ostaa vähitellen, mutta en kuitenkaan jaksais käytää johonkin rideen 250€. Sitten vaan ketuttaa , kun 200€ symbaali menee treenissä halki..
mishrak
13.11.2005 19:13:15
On kuitenkin paljon järkevämpää laittaa sen 250e yhteen hyvään rideen joka oikealla käytöllä kestää vuosikymmeniä. Kun että sen sijaan ostaisit 3 huonoa crashia joihin et ole tyytyväinen eikä ne kestä edes kauan.
Shitmanek
13.11.2005 19:16:16
Nyt on vaan paha ruveta miettimään, MITÄ ostaisin, ettei setissä ole sitten zidjiania, paistetta, meinliä, sabiania kaikkia sekasin, vaan kaikki yhtä merkkiä/ sarjaa(?).

Miksi näin pitäisi olla?
Yarr!
VeeKoo
13.11.2005 19:28:21 (muokattu 13.11.2005 19:49:20)

Miksi näin pitäisi olla?

Enpä tiedä. tyylikkäämpää. Sama kun ostaisit pearlia, tamaa, yamahaa ja sonoria samaan settiin. Kyllä setti on aina setti. oke olie ehkä vähän huono vertauskuva, mut kummiskin..

Voi kuitenkin olla, että ostelen kaikkea suht laadukasta, sillä raha on valttia, ja mulla ei ole sitä liikaa.

On kuitenkin paljon järkevämpää laittaa sen 250e yhteen hyvään rideen joka oikealla käytöllä kestää vuosikymmeniä. Kun että sen sijaan ostaisit 3 huonoa crashia joihin et ole tyytyväinen eikä ne kestä edes kauan.

Vaikka köyhän ei kannattaisi ostaa huonoa, on minulla silti muutakin elämää kun rumpujen soitto ja jos ostaisin kaikki symbaalit hintaluokkaa 250, ei minulla olisi varaa mihinkään muuhun jajaja kaikkee muutakin.. Ei mun budjetille hyvä homma lainkaan..
Shitmanek
13.11.2005 19:31:16
Enpä tiedä. tyylikkäämpää. Sama kun ostaisit pearlia, tamaa, yamahaa ja sonoria samaan settiin. Kyllä setti on aina setti.

Rummut ja pellit ovat kyllä eri asia. Jos ostaisin jonkun Hiliten tomin se ei varmastikaan sopisi minun rumpujeni kanssa yhteen, mutta peltikattaukseni kuulostaa omasta mielestäni ihan miellyttävältä vaikka eivät samaa merkkiä olekaan. Toisaalta, jos haluaa että kaikissa pelleissä on melkein sama teksti niin...
Yarr!
Ze Kink
13.11.2005 19:37:06
Enpä tiedä. tyylikkäämpää. Sama kun ostaisit pearlia, tamaa, yamahaa ja sonoria samaan settiin. Kyllä setti on aina setti.

Hö, miks? Freak Kitchenin rumpalilla, Björn Fryklundilla on tällainen kattaus:
http://www.bjornfryklund.com/ (sieltä Equipment)
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
mishrak
13.11.2005 19:40:44
Vaikka köyhän ei kannattaisi ostaa huonoa, on minulla silti muutakin elämää kun rumpujen soitto ja jos ostaisin kaikki symbaalit hintaluokkaa 250, ei minulla olisi varaa mihinkään muuhun jajaja kaikkee muutakin.. Ei mun budjetille hyvä homma lainkaan..

Silloin ostaisin vain riden, crashin ja haikan, ja maksaisin sen 250e kappaleelta.
Se on kuitenkin parempi kuin että ostaa paljon ei niin hyviä peltejä. Kuten itsekkin totesit. Pointti oli että jos ei ole valmis laittamaan paljon rahaa symbaaleihin niin ostaisin silloin laatua mutta vähän.
Ze Kink
13.11.2005 19:44:41
Näin ajattelin tehdä, siis ostaa vähitellen, mutta en kuitenkaan jaksais käytää johonkin rideen 250€. Sitten vaan ketuttaa , kun 200€ symbaali menee treenissä halki..

Nyt kyllä vaikuttaa siltä, että olet lähtemässä tekemään ihan samaa kuin mitä olet jo tehnyt. Eli halpispeltien tilalle uudet halpispellit, ja kohta huomaat olevasi siinä mistä lähdit liikkeelle.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
Sa(n)kari
13.11.2005 19:50:18
Juu, elä osta halppiksia. Säästä vaikka ja osta yks kalliimpi kerrallaan, ei kaduta sitten jälkeenpäin. Ja kyllä tosiaan kestäävätkin kauemmin kun halppikset, tekniikasta on kaikki kiinni. Minä ainakin meinaan jatkossa ostella mieluummin laatusymbaaleita, onpa sitten vaikka vähemmän niitä, kyllä niitä kertyy ajan kanssa.
Progressor
13.11.2005 20:03:51
Täytyy tässäkin ketjussa mainita tämä Thomannin Avedis-tarjous:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176441.html

Onhan 466 € tietysti aika paljon rahaa joillekin (kuten minulle), mutta tuollaisesta paketista se on kyllä aivan käsittämättömän halpa hinta.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
VeeKoo
13.11.2005 21:02:44 (muokattu 13.11.2005 21:06:33)

Elikkä vanhojen setien raati on päättänyt yhteisesti, että zildjian ja paiste pst 5 on täyttä halppiskuraa?? (oli pakko :D)
Minun; nuoren työttömän mielestä tilanne ei ole aivan sama..
hgr
13.11.2005 21:10:28
Elikkä vanhojen setien raati on päättänyt yhteisesti, että zildjian ja paiste pst 5 on täyttä halppiskuraa?? (oli pakko :D)

Ne on oikeasti ihan roskaa. Säästä nyt ihmeessä vaan niihin laatupelteihin.
Tanakkala
13.11.2005 21:20:05
Minulla oli kanssa aikanaan samanlainen patti tilanne. Piti saada monta peltia nopeasti settiin mutta rahat ei olisi riittänyt kuin pariin oikeesti hyvään peltiin. Päätin sitte ostaa zildjianin ei niin hyvää sarjaa eli ZXT-titanium suht normaalin kattauksen eli 2 crashia, ride ja hihat (splash tuli kaupan päälle). Nyt vaihtelen peltejä pikku hiljaa sabianin aax sarjaan ja kyllä kaduttaa kun ei ensiksi tullut ostettua kunnon peltejä. Turhaa rahan menoa vaan.

Säästä rahaa kunnolla, yritä vaikka päästä jonnekkii tekemää ilta duunii ja osta kunnon peltejä. Seuraa myös toria sillä siellä liikkuu aika usein laatu symbaaleita hyvään hintaan.
Ei edes yksinäisyys tule yksin
ToMi88
13.11.2005 21:23:58

No siis jos sinulla nymphetamine, on varaa laittaa 505€ Paiste PST5 sarjan symbaalisettiin, niin miksi ihmeessä et laittaisi sitä 466erkkiä maksavaan Zildjianin Avedis sarjan settiin, jossa kokokattaus on laatua?

Tai sitten tosiaan osta yksitellen laatukamaa.. Mäkin ostin Zildjianin New Beat hihatin ja seuraavaksi ostan laaturiden. Meneehän siinä aikaa, en mäkään sitä rideä saa kun korkeentaan joskus tammikuussa, mutta ei ole järkeä ostaa enää paskaa.
Jeltz
13.11.2005 21:24:23

Ne on halpiskuraa. Olen 16, persaukinen ja silti mielipiteeni on tuo :).
Thomannin Avedis-satsi on halpa laatuunsa nähden, ja myös Meinl Amun -haikkoja saa splashin kanssa erittäin edullisesti sieltä. Käytettynä löytää laatupeltejä halvemmallakin, ei multa muuten löytyis setistä Meinlin One of a Kindejä.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Migo
13.11.2005 21:25:27
Älä osta sitä zildjianin halpista. Itse kun piti kauheella vimmalla pellit saada myös tuo kävi vaihtoehtona. No onneksi kuulin pellin soundin ja jäi ostamatta. Niinpä päätin pysyä noista meinlin, sabianin ja zildjianin halpiksista erossa ja ostin staggit. Voisin sanoa, että sillä rahalla mitä minä noihin staggeihin kulutin, niin aivan perkuleen hyvät soundit.
Tykkään soittaa soittimilla.
markkuliini
13.11.2005 23:09:24

No jos sun budjetti on tiukka niin ensimmäinen asia mistä kannattais tinkiä on se että kaikkien tulisi olla samaa merkkiä ja uusia. Jos maltat kyttäillä käytettyjä laatupeltejä niin ridekin saattaa irrota alle 150€. Se että kaikki pellit on samaa sarjaa on yhtä olennaista että kaikki vaatteesi olisi samaa merkkiä. Eri asia jos on endorsement-sopimus jonkun valmistajan kanssa, mutta sun pitäis päättää nyt että kumpi on sulle tärkeämpää: "tyyli" vai laatu.
Toisaalta jos sinulla on tapana hajoittaa symbaaleitasi treeneissä useinkin niin ehkä sittenkään ei ole vielä aika päivittää peltejä ihan pro-tasolle.
www.vasamayhtye.com
Kosminen
14.11.2005 00:06:59

Juu ei muuta ku m.netin toria vaan seuraamaan. Laatupeltejä sadallaviidelläkympillä. Suosittelen käytettyjä.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)