Aihe: Parhaat rumpuliikkeet pääkapunkiseudulla? 1 2 | |
---|---|
![]() 02.11.2005 10:04:33 (muokattu 02.11.2005 10:04:47) | |
Mistähän löytyy laajin valikoima tavaraa ja etenkin Remon edustus? Lisäksi kiinnostaisi tietää mikä liike myy Mesh Head (verkkokalvoja) sähkörumpuihin? Thomannilta näyttää saavan miletei kaikkea tarvitsemaansa, mutta odotusajat on kovin pitkiä ja minimitilaus sekä postikulu rajoittaa tekemästä yksittäisiä pienhankintoja. Vajaat 20-vuotta sitten muistan asioineeni Ruskeasuolla MS Audiotron -nimisessä (meniköhän oikein?) liikkeessä. Lieneeköhän vielä siellä? | |
![]() 02.11.2005 11:09:23 | |
DLX:ssä on varmasti laajin valikoima ja saatavuus. MS Music Shoppia ei ole enää olemassa. | |
![]() 02.11.2005 13:56:14 | |
Joo harmi, kun ei ole enää MS:ää. Sieltä aikoinani tulin setin hakeneeksi. DLX:ssä on tosiaan roinaa ihan kivasti, on vaan valitettavan syrjässä Malmilla nykyään. F-musiikissa on kanssa alakerrassa ihan hyvää otantaa ja Remon kalvoja löytyy kiitettävästi. Musamaailmassakin on useampi setti liikkeessä ja myyvät myös Remon kalvoja. Vai olitko Remon rumpujen perään? | |
![]() 02.11.2005 14:19:24 | |
Joo harmi, kun ei ole enää MS:ää. Sieltä aikoinani tulin setin hakeneeksi. Taitaa liittyä ko. liike aika monen muunkin muistoihin. Itsekin olen tehnyt koskaan ensimmäiset kaupat musiikkiliikkeessä juuri MS:ssa -- ostin ekaan settiini, Pearliin, yhden tomipidikkeen MS:sta. Jännää oli. K100 #7
Ärlä #011 | |
![]() 02.11.2005 14:33:35 | |
Joo-o, sinne mäkin muinoin kannoin koko palkkani. Peruna kerrallaan.. | |
![]() 02.11.2005 14:52:41 | |
Joo-o, sinne mäkin muinoin kannoin koko palkkani. Jaahas. Rumpaleiden keskitulo ei näytä riittävän vaikka kuinka talkoilla yritettäisiin pitää yhtä liikettä pystyssä. Täytynee mennä käymään tuolla Malmilla. | |
![]() 02.11.2005 14:58:20 (muokattu 02.11.2005 14:59:29) | |
Täytynee mennä käymään tuolla Malmilla. DLX on sitten erittäin kallis=ilmaa hinnoissa. Kannattaa tinkiä, niinkuin Suomessa yleensäkin. Plussaa isosta valikoimasta. Palvelusta en osaa sanoa, koska en sitä siellä ikinä ole saanut. Musamaailmassa kannattaa käydä, kuten myös f-musiikissa. Fasulla on alakerrassa iso rumpuhuone, josta löytyy monta setillistä Yamahaa ja Ayoettea sekä seinällinen virveleitä. Lisäksi ainoana pk-seudulla kattavat Sabianin valikoimat. Palvelussa oli ennen paljon toivomisen varaa, mutta viimeeksi viikko sitten siellä käydessäni sain erittäin hyvää palvelua. Mukava ja asiantunteva myyjä. Musamaailmasta löytyy DW:tä ja Pdp:tä, sekä Istanbulin symbaaleja. Löytöjä saattaa tehdä käytetyistä seteistä, niitä on välillä erittäin hyvillä hinnoilla myynnissä. Lisäksi palvelu on todella hyvää. Jag är en hund | |
![]() 02.11.2005 15:52:34 | |
Kävin heti tsekkaamassa ton DLX-liikkeen. Tavaraa oli mukavasti. Kiitokset vinkeistä. | |
![]() 02.11.2005 16:47:49 (muokattu 02.11.2005 16:59:22) | |
Palvelussa oli ennen paljon toivomisen varaa, mutta viimeeksi viikko sitten siellä käydessäni sain erittäin hyvää palvelua. Mukava ja asiantunteva myyjä. Itse petyin palveluun tuossa muutama viikko sitten Fasulla käydessäni. Lienee ollut eri myyjä kuin sinulla, kun en itse millään tavoin töykeästi käyttäytynyt. Visiitin loppua kohden palvelu kyllä parani, mutta alussa tämä kyseinen myyjä oli aika töykeä. Valikoima Fasulla oli ihan ok, tosin olisin toivonut Yamahan olevan paremmin esillä (settejä, hardwarea), eikös F-Music kuitenkin tuo sitä maahan? Olihan siellä alhaalla muutamia settejä, tosin nekin aika erikoisesti viritettynä, ainakin minun makuuni. Ayottet olivat aikasta hienoja, varsinkin se valkoinen puuvanteinen setti. Muutaman sanan voisin sanoa muistakin vierailemistani liikkeistä: Levytukussa taas oli mielestäni mukava henkilökunta, tai ainakin kohdalleni osunut myyjä. Ja hinnatkin ovat varsin kohdallaan varsinkin Taman kohdalla. Tamaa mukavasti paikan päällä, liike on tosin hieman sotkuisen oloinen, mutta eipä tuo menoa haitannut. Testihuoneen setti oli kyllä sisäänajettu. :) Peltejä en ehtinyt katsella enemmälti, mutta näytti niitäkin olevan ihan mukavasti. DLX:ssä palvelu oli neutraalia, tosin kovin paljon en myyjien kanssa tekemisissä ollutkaan. Valikoimaa oli kokonaisuudessaan oikein mukavasti ja rummuissa varsinkin symbaalien osalta. Paljon kivoja Zildjianeja telineet täynnä. Settejä ja rautaa olisi voinut olla enemmän, paikan päällä näytti olevan uusista laatuseteistä vain Pearlin MMX -setti (jossa lattiatomi oli väärinpäin!:P) ja Premierin Artist -sarjan satsi. Sitten oli näitä semipro-vehkeitä, sekä muutamia käytettyjä laatusettejä (Genista, Saturn, SC Performer). Musamaailma oli vähän semmoinen läpikävelytapaus, henkilökohtaisesti kyseisessä liikkeessä eivät kiinnostaneet muut kuin ei-Alchemy-Istanbulit. Tietysti DW:stä ja PDP:stä kiinnostuneille paikka on mitä mainioin. Liike oli kyllä muuten asiallinen, tilaa oli rummuille reilusti ja settejä oli esillä paljon ja selkeästi. Myös symbaaleja oli ihan kohtalaisesti, tosin rajoittuneisuus yhteen merkkiin vähän häiritsi. Palvelusta on hankala sanoa, kun ei tullut tarvetta rupatella, eikä myyjätkään omaehtoisesti tulleet kyselemään. Siinäpä taisivat olla ne isoimmat paikat. Ainiin, kävinhän minä Hellaksellakin. Jännä liike, kun menee sisään, näyttää ettei siellä ole mitään, mutta alakerrassa on huoneita vaikka millä mitalla. Mitään itseäni kiinnostavaa en tosin kyseisestä liikkeestä bongannut. Basixeja ja pari PDP:n settiähän tuolla näytti olevan. Peltejä en edes huomannu, kai siellä jossain on? Siinäpä jotakin mietteitä ja omia kokemuksia. Puhuin tietysti vain rumpujen osalta, muiden soittimien tarjontaan ja palveluun en enemmälti perehtynyt. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen | |
![]() 02.11.2005 17:14:50 | |
DLX:ssä palvelu oli neutraalia, tosin kovin paljon en myyjien kanssa tekemisissä ollutkaan. Valikoimaa oli kokonaisuudessaan oikein mukavasti ja rummuissa varsinkin symbaalien osalta. Paljon kivoja Zildjianeja telineet täynnä. Settejä ja rautaa olisi voinut olla enemmän, paikan päällä näytti olevan uusista laatuseteistä vain Pearlin MMX -setti (jossa lattiatomi oli väärinpäin!:P) ja Premierin Artist -sarjan satsi. Sitten oli näitä semipro-vehkeitä, sekä muutamia käytettyjä laatusettejä (Genista, Saturn, - SC Performer). DLX:ssä oli kaikki Rolandin sähkörumpusetit esillä. Tästä plussaa. Myös mesh head -kalvoja löytyi sekä tilaamalla saa Remon RingControllejakin. Pitää vaan ootella hieman. Vertailuna Vantaan F-musiikissa kun on ainoastaan yksi TD6KV ja joku halpisjammu esillä. | |
![]() 02.11.2005 17:21:50 | |
DLX:ssä oli kaikki Rolandin sähkörumpusetit esillä. Tästä plussaa. Myös mesh head -kalvoja löytyi sekä tilaamalla saa Remon RingControllejakin. Pitää vaan ootella hieman. Joo, totta puhut, unohdin mainita nuo Rolandit, puhuin vaan noista akustisista kannuista. Tosiaan, Rolandeja oli siellä esillä runsaasti. Muutenkin aika kivasti tavaraa DLX:ssä. Vertailuna Vantaan F-musiikissa kun on ainoastaan yksi TD6KV ja joku halpisjammu esillä. Niin, eipä ollut Helsingin Fasulla kuin ylhäällä yksi Yamahan edullisempi sähkissetti ja alhaalla taisi olla DTXtreme IIS. Kiva setti on sekin kyllä, jotekin vain Rolandin TD-20 miellyttää enemmän. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen | |
![]() 02.11.2005 17:23:41 | |
Vertailuna Vantaan F-musiikissa kun on ainoastaan yksi TD6KV ja joku halpisjammu esillä. Se Vantaanportin myymälä ei kyllä ole varustelutasoltaan mikään huikea. Mutta sinne saa tilattua kaikki tuotteet mitä F-musiikki edustaa vaivatta. Palvelu ei kuitenkaan ole mielestäni yhtä hyvä kuin Helsingissä, puhumattakaan siitä, että niitä tiettyjä tuotteita pitäisi sitten odottaa se muutama päivä. Helsingin kaupoista asioin pääasiallisesti F-musiikissa ja Levytukussa. Levytukussa on aina hyvä palvelu ja asialliset hinnat, kuten F-musiikissakin nykyään. Pari vuotta sitten oli kyllä aina todella inhottava kokemus mennä siellä myymälässä käymään. Mutta nykyään tilanne siis kohtalaisen hyvä, ja hinnatkin ihan ok kaikki asiat huomioonottaen. Millbrookissa ja Musamaailmassa on tullut käytyä pienen tavaran perässä. Millbrookissa lähinnä Staggien perässä, itse olen saanut siellä ihan kohtalaisen hyvää palvelua, mutta ei mitään erikoisen hyvää tai huonoa. Musamaailmassa on useimmiten myös kohtalaisen hyvä palvelu, välillä tosin aika töykeääkin myyjää sattuu kohdalle. DLXssä itse olen yleensä ollut vaan katselemassa, ja siellä kyllä tuntuu hintataso olevan ainakin lähtökohdiltaan huomattavasti korkeampi kuin muualla. Eiköhän se koko pointti ole siinä, kuinka paljon asioi tietyissä liikkeissä ja kuinka hyvin osaa/jaksaa tinkiä. Kyllä ne myyjät sitten oppii tuntemaan kun paljon käy, ja sitä mukaan hinnatkin rupeaa laskemaan entisestään. Kärsivällisyyttä ja ostosten keskittämistä vain. ''He jumped right out of a building!!'' | |
![]() 02.11.2005 17:31:24 | |
Eiköhän se koko pointti ole siinä, kuinka paljon asioi tietyissä liikkeissä ja kuinka hyvin osaa/jaksaa tinkiä. Kyllä ne myyjät sitten oppii tuntemaan kun paljon käy, ja sitä mukaan hinnatkin rupeaa laskemaan entisestään. Juu, näinhän se on. Itse kuitenkin yllätyin positiivisest, kun Levytukussa nyt ensimmäistä kertaa asioin. Hinta oli todella kohdallaan verrattuna esim. Thomannin hintaan. Enkä ollut siis Levytukun kanssa ollut missään tekemisissä ennen. Hesan F-Musiikissa on vissiin useampi rumpumyyjä? Tai voihan se olla, että palvelu vaihtelee asiakkaasta riippuen. :| Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen | |
![]() 02.11.2005 17:36:06 | |
Juu, näinhän se on. Itse kuitenkin yllätyin positiivisest, kun Levytukussa nyt ensimmäistä kertaa asioin. Hinta oli todella kohdallaan verrattuna esim. Thomannin hintaan. Enkä ollut siis Levytukun kanssa ollut missään tekemisissä ennen. Jep, itsekin olen ollut alusti asti hyvin tyytyväinen Levytukkuun kaikin puolin. Hesan F-Musiikissa on vissiin useampi rumpumyyjä? Tai voihan se olla, että palvelu vaihtelee asiakkaasta riippuen. :| Joo, siellä on. Vai olisko peräti niin, että kaikki myyjät siellä bändipuolella myyvät vähän mitä soittimia sattuu. Tietty varmaan myös ostosi suuruus/kalleus heijastuu siihen, miten tärkeänä sinua pidetään asiakkaana. Kuten sanoin, itse olen kuitenkin ollut tyytyväinen hyvinkin usein. ''He jumped right out of a building!!'' | |
![]() 02.11.2005 18:04:19 (muokattu 02.11.2005 18:07:54) | |
Juu, näinhän se on. Itse kuitenkin yllätyin positiivisest, kun Levytukussa nyt ensimmäistä kertaa asioin. Hinta oli todella kohdallaan verrattuna esim. Thomannin hintaan. Enkä ollut siis Levytukun kanssa ollut missään tekemisissä ennen. Unohdin Levytukun kokonaan.;) Juu, siellä kannattaa ehdottomasti käydä. Hyvät hinnat ja hyvä palvelu. Paljon tavaraa esillä, ja Helsingin paras Taman edustus, sekä Meinlin. EDIT: Joo, siellä on. Vai olisko peräti niin, että kaikki myyjät siellä bändipuolella myyvät vähän mitä soittimia sattuu. Tietty varmaan myös ostosi suuruus/kalleus heijastuu siihen, miten tärkeänä sinua pidetään asiakkaana. Kuten sanoin, itse olen kuitenkin ollut tyytyväinen hyvinkin usein. Epäilen samaa, koska siellä tuntuu olevan pulaa rumpupuolen tietämyksestä. Kitaristi-myyjiä siellä on joka nurkan takana. Hekin ovat kyllä yleensä olleet palvelun saralla rehellisiä, ja sanoneet suoraan että en näistä rumpuasioista tiedä. Kuitenkin ovat tulleet näyttämään tuotteita, ja samalla pystyy hyvin tinkimään hinnasta. Millbrookissa kannattaa myöskin muuten käydä. Staggia, Ludaria ym. Ja hyvää palvelua olen sielläkin saanut. Jag är en hund | |
![]() 02.11.2005 19:09:27 | |
F-musiikista ainoastaan hyvää sanottavaa, tosin Turun myymälästä, kiitokset vielä kerran Sakkelle!! "Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää"" -Olavi- | |
![]() 02.11.2005 20:22:48 | |
En ole oikeastaan koskaan saanut musakaupassa haluamani kaltaista palvelua. Mikäköhän siinä on, ettei noihin hommiin ikinä oikein mitään myyntitykkejä eksy. Joku kauppias voisi edes vähän panostaa henkilökunnan kouluttamiseen myynnin ja asiakaslähtöisyyden kannalta. Vielä parempaa jos joku ihan avaisi sellaisen musakaupan, jossa henkilökunta on mietitty, haastateltu, karsittu ja koulutettu. Luulis että musakaupankin tehtävä on ensisijaisesti MYYDÄ eikä vain toimia kitaristinalkujen iltapäiväkerhona. Ilmaisen mielipiteeni palvelualan ammattilaisena. Siellä esimiesasemassa joudun näitä asioita funtsimaan päivittäin. Eri kulttuuri, tottakai, mutta miettikäähän jos meilläkin hotellissa tiskin takana liimatukat jauhais mälliä ja menis piiloon kun joku uskaltautuu ovesta sisään..:) I'm a gooner
...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:) | |
![]() 02.11.2005 20:28:41 | |
En ole oikeastaan koskaan saanut musakaupassa haluamani kaltaista palvelua. Mikäköhän siinä on, ettei noihin hommiin ikinä oikein mitään myyntitykkejä eksy. Joku kauppias voisi edes vähän panostaa henkilökunnan kouluttamiseen myynnin ja asiakaslähtöisyyden kannalta. Vielä parempaa jos joku ihan avaisi sellaisen musakaupan, jossa henkilökunta on mietitty, haastateltu, karsittu ja koulutettu. Luulis että musakaupankin tehtävä on ensisijaisesti MYYDÄ eikä vain toimia kitaristinalkujen iltapäiväkerhona. Ilmaisen mielipiteeni palvelualan ammattilaisena. Siellä esimiesasemassa joudun näitä asioita funtsimaan päivittäin. Eri kulttuuri, tottakai, mutta miettikäähän jos meilläkin hotellissa tiskin takana liimatukat jauhais mälliä ja menis piiloon kun joku uskaltautuu ovesta sisään..:) ihan hyvä pointti. kerrohan vielä että millaista palvelua kaipaisit? näissä on kummaa kyllä on sellanenkin pikku pointti että toiset tykkäävät kun tervehtii sisääntullessa, toiset kokevat sen ahdisteluksi ja sitten toisinpäin. Ei tästä hyvä tule, tämä on jo. | |
![]() 02.11.2005 20:36:43 | |
Lisätään vielä listaan Espoon Musiikki, kun kysyttiin liikkeitä koko pk-seudulla. Melko pienet tilat, mutta suhteessa paljon tavaraa. Ja tilaamalla saa helposti ja nopeasti mitä vaan myymälään. Lisäksi asiakaspalvelu on aina ollut erinomaista, ja hinnoista neuvotteleminen joustavaa. Jag är en hund | |
![]() 02.11.2005 20:47:23 | |
näissä on kummaa kyllä on sellanenkin pikku pointti että toiset tykkäävät kun tervehtii sisääntullessa, toiset kokevat sen ahdisteluksi ja sitten toisinpäin. Se on juuri sen myynnin ja asiakaspalvelun ammattilaisen tehtävä nähdä asiakkaasta vähän mitä se on vailla. Ymmärrän että aiemmin mainitsemaani teinikitaristin alkua ahdistaa jos joku kiinnittää jotain huomiota, mutta lähtökohtaisesti jokainen asiakas tulisi ottaa potentiaalisena kauppakumppanina. Varsinkin kun nuo musakaupan kertaostokset, jopa herätesellaiset voivat olla huomattavankin suuria. Mua henkilökohtaisesti ketuttaa kovasti, että vaikka kuinka yritän esittää palvelun tarpeessa olevaa kauppaan mennessäni, niin sitä aloitetta sieltä henkilökunnan puolelta ei vaan tule. Mieleeni tuli eräs tapaus eräässä Helsinkiläisessä musakaupassa jokusen vuoden takaa. Olin aikeissa ostaa pari korkealaatuista symbaalia ja mentyäni kysymään palvelua kassalta, huomasin nenälläni, että henkilökunnan lounacatering pitää sisällään alkoholituotteita. Luottamus meni, kauppoja ei tullut ja sen takia vaihtui symbaalimerkki. Asioilla on joskus hyvinkin kauaskantoisia vaikutuksia. I'm a gooner
...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)