Tosiostaja 30.06.2021 13:43:07 | |
---|
Moi! En itse yhtään keksi, että mikähän virveli Tommy Lee:llä on kyseisessä Kickstart My Heart biisissä ja siksi kysyisinkin, että olisikohan kellään mitään hajua, että millä virvelillä Tommy soittaa kyseisessä biisissä? Ihastuin samantien virvelisaundiin mikä biisissä on ja haluaisikin tietää, että millä Tommy soittaa. Arvostan paljon jos vastaat taikka jätät veikkauksen! |
pekkap82 30.06.2021 21:53:07 | |
---|
Vaikeahan sitä on varmasti tietää mitä on milloinkin studiossa käytetty, mutta Lee oli 80-luvun loppupuolella Pearl-endorseri, ja käytti usein 6,5" teräsvirveliä. Nykytuotannosta vaikka Ian Paice Signature voisi olla aika lähellä. https://youtu.be/mglpq4qw7mA |
Velli 30.06.2021 22:24:47 (muokattu 01.07.2021 14:04:55) | |
---|
Tuottaja Bob Rock kertoi jossain haastattelussa, että ko. levyllä käytettiin oikeiden soundien tueksi sampleja ja lisäksi äänitettäessä Tommy Leen takana oli subbari tuomassa botnea ja fiilistä soittajalle ja tuo botne tarttui myös mikkeihin. Eli kaiken kaikkiaan tuo levyn virvelisoundi koostuu enemmän muista elementeistä kuin itse virvelistä. Sanoisin, että olipa virveli mikä tahansa, se ei tule kuulostamaan yhtään samalta livenä kuin tuolla levyllä. |
Epämuusikko 01.07.2021 10:15:55 | |
---|
Velli: subbari tuomassa botnea ja fiilistä soittajalle ja tuo botne tarttui myös mikkeihin. Oon kuullu tämmöisestä! Jännää hommaa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
TiukkaTee 01.07.2021 14:31:33 | |
---|
|
Einherjar 01.07.2021 16:05:50 | |
---|
Epämuusikko: Oon kuullu tämmöisestä! Jännää hommaa. Notta maksa vaihtaa puolta, ku basaria potkasee. Tulee fiilis. Tuplabasareilla voi nojata turvallisesti taaksepäin ilman selkänojaa. Tuolla hevipuolella pystyttävät vähän pa:ta rumpusetin viereen ja ajelevat pönttöjä sinne tukevoittamaan huonesoundia. Kipon Anssi siitä muistaakseni johonkin kirjoitteli, mutta joku muu sen trendin on kait aloittanut. Onhan se tavallaan ymmärrettävää. Kun siellä soundi-ihanteet on vähän enemän lähimikityksen kaltaisessa botnessa, niin miksipä sitten sitä ei laittaisi vähän mausteeksi huonesoundiinkin heti kättelyssä. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
hollmi-5 14.07.2021 07:11:27 | |
---|
Endorsement ja studio ovat kaksi eri asiaa. Lappeenrannan keikalla vuonna 1982 Motörhead soitti niin lujaa, että Neuvostoliiton viranomaiset närkästyivät. Tuttu kitaristi oli päässyt rumpusetin taakse ja kertoi, että monitorit olivat niin lujalla, että itse setistä ei kuulunut mitään soittajan pallille. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 14.07.2021 12:17:32 | |
---|
Einherjar: huonesoundia koko ajan enemmän välitän tästä, samalla kun välitän soittimieni hintalapuista vähemmän. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
hollmi-5 14.07.2021 23:42:43 | |
---|
Epämuusikko: koko ajan enemmän välitän tästä, samalla kun välitän soittimieni hintalapuista vähemmän. Alkoi Led Zeppelinin "When the Levee Breaks" -soimaan päässä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 16.07.2021 11:19:25 | |
---|
hollmi-5: Alkoi Led Zeppelinin "When the Levee Breaks" -soimaan päässä. Se on vain yksi, ehkä hieman äärimmäinen esimerkki. lainatakseni Bruce Swedieniä sinne päin: soitin kuin soitin kuulostaa nolla-akustiikassa tylsältä. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
joku muu sikko 16.07.2021 17:57:27 | |
---|
Kun omistin Roland td12 sähkörummut niin otin joskus ihan hommaksi kaivaa sieltä aivosta Mike Portnoyn jonkun dt levyn virvelisoundin. Kyllä sen sieltä lopulta sai esille, hyvin lähelle. Siitä mitä kannua MP oli studiossa soittanut ei tietenkään ollut mitään tietoa Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni- |