Aihe: Onnistuuko??!!?
1
afro
15.12.2002 20:00:16
Olen ajatellut hommata yhtä pädiä pieneksi lisäksi akustiseen settiini.
Ongelmana on, että käyttö olisi todellakin aika vähäistä, joten en kehtaisi ostaa modulia.

Eli:

Voiko pädin liittää keybordiin esim. midiliitännällä, tai olisiko muita vaihtoehtoja?
Keybordissa on "hirveästi" erilaisia rumpusoundeja ja se on muutenkin monipuolinen. Pädiksi olen taas ajatellut Rolandin pd-6. Se on sopivan edullinen minulle.

Vastatkaa jos on asiasta mitään hajua, en kehtaisi ostaa pädiä "turhaan".

Kiitos.
-afro-
fox
15.12.2002 21:19:51

Voiko pädin liittää keybordiin esim. midiliitännällä, tai olisiko muita vaihtoehtoja?
Keybordissa on "hirveästi" erilaisia rumpusoundeja ja se on muutenkin monipuolinen. Pädiksi olen taas ajatellut Rolandin pd-6. Se on sopivan edullinen minulle.

Vastatkaa jos on asiasta mitään hajua, en kehtaisi ostaa pädiä "turhaan".

Kiitos.

Jos padissa on itsessään midi-liitin niin sitten onnistuu, jos taasen vaan jakki tms. jolla tarkoitettu liitettäväksi moduuliin niin sitten ei. Elikäs sama asia: padissa oleva triggeri antaa pienen signaalin moduulille mutta jos padissa itsessään ei ole elektroniikkaa joka muuttaa signaalin midiohjaussignaaliksi niin eipä onnistu. Tuosta pd-6:sta en tiedä. Sen tiedän et Bossilla oli joskus sellainen padi josta sai midinä ulos, sori kun en nyt voi sen paremmin jeesata...
Tietäjä
15.12.2002 21:27:09
Olisiko rolandilla tai vastaavalla ollut pädi missä on valmiini äänet sisällä.
COLLARBONE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!
afro
15.12.2002 21:35:49
Kyllä on sellaisiakin...
Ainut vain että ne taas maksaa ja kun tämä pädi tulisi vähän niinkuin kokeluksi vain...

Eli ymmärsinkö oikein: Synassa pitäisi olla tavallaan moduuli, joka vastaanottaisi pädistä tulevan signaalin?
Korjatkaa, jos olen väärässä.

Kiitos vastauksista!
-afro-
fox
15.12.2002 22:35:02

Eli ymmärsinkö oikein: Synassa pitäisi olla tavallaan moduuli, joka vastaanottaisi pädistä tulevan signaalin?
Korjatkaa, jos olen väärässä.

Kiitos vastauksista!

Niin no,joo tavallaan taikka sitten joku external trigger input - en tarkoita joissain synissa olevaa cv- eli controlvoltage inputtia, täysin eri asia on se. Eli siis midihän on digiohjaustietoa joka kertoo mitä ääntä,millä voimalla ja mistä korkeudesta yms. tuotetaan, triggeri ilman mitään midi-interfacee antaa vaan sen ohjauspulssin..
Mutta ihmetellään...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)