Aihe: Rumpuharjoitukset?!?
1
KoRn88
28.11.2002 07:17:39
Oisko mitään sivua missä ois jotaki rumpuharjoituksia, mieluiten tuplapedaalille mut vois niitä olla pelkälle single pedaalille jos tuplille ei löydy.
Ne vois olla tabulatuuri muodossa tai sit jonaki videona tai mp3:na?!?
Stampede
WyW
28.11.2002 10:35:02

Soitappas käsillä vaikka ihan suoraa 4-beattia (!!kopioi notepadiin nämä!! ---> start -> run -> notepad):

hh x---x---x---x---
sd ----x-------x---

Ja sitten jaloilla erilaisia 16-osa paradiddlejä (o = oikea, v = vasen jalka):

hh x---x---x---x---x---x---x---x---x---x---x---x---
sd ----x-------x-------x-------x-------x-------x---
bd o-v-o-v-o-o-v-o-v-o-v-v-o-v-o-v-o-o-v-o-v-o-v-v-

hh x---x---x---x---x---x---x---x---x---x---x---x---
sd ----x-------x-------x-------x-------x-------x---
bd o-v-o-o-v-o-v-v-o-v-o-o-v-o-v-v-o-v-o-o-v-o-v-v-

Tosin itsekin soitan noita vielä pitälti pelkillä jaloilla.

über -harjoitus:

sd O-v-o-o-V-o-v-v-O-v-o-o-V-o-v-v-O-v-o-o-V-o-v-v-
bd o-v-o-v-o-o-v-o-v-o-v-v-o-v-o-v-o-o-v-o-v-o-v-v-

Isot kirjaimet aksentteina.

Tässä muuten ihan kaikille hyvä treeni :)

KOPIOIKAA NOTEPADIIN!

Liitän nämä vielä tabulatuurialueelle.
bluesman86
28.11.2002 12:27:35
Rumpunuatteja on paljo helpompi lukee ku rumputabloja ja osta kirja leevi leppänen rokkaavat rummut ja kahlaa läpi kaikki kompit nii etköhä osaa soittaa vähä(aika paljoki)paremmi
KoRn88
28.11.2002 13:45:54
Rumpunuatteja on paljo helpompi lukee ku rumputabloja ja osta kirja leevi leppänen rokkaavat rummut ja kahlaa läpi kaikki kompit nii etköhä osaa soittaa vähä(aika paljoki)paremmi

Mulla on jo kirja. Osaan soittaa siitä kaikki muut paitsi ne fillit.
Stampede
KoRn88
28.11.2002 13:48:03

Kiitti sulle
Stampede
welho
28.11.2002 14:00:02

No hyvä!

Koita soittaa harjoitukset metronomin kanssa vaikkapa kolmella eri tempolla Tosihidas-normaali-tosinopee

Soita kaikki harjoitukset silleen että vedätkin haitsun vasemmalla kädellä ja basarit vasemmalla jalalla.

Koita aluksi vaikka jompsis kumpsis=o9

Tai tee vaikkapa seuraavanlainen tuplabasariharjoitus:

Soita tasaista 16osa tuplakomppia vuorojaloin. haitsuun 8osia. Tempo vaikkapa 90-100. Ota Leevin kirjasta jotain BD-variaatioita ja soita ne basarijutut virveliin=o)

Tai aksentoi iskut harjoituksista vaikka jaloille.

Sitten kun on menty kaikki läpi muuta tempoksi 150...

Siinäpä tekemistä Joululomalle=o)
Kulkunen
28.11.2002 15:42:09
Myös flamien käyttö harjoitettaessa nopeutta & kestävyyttä auttaa. Flamit ovat siis semmosia iskuja, joissa isket molemmat kädet (tai jalat tässä tapauksessa) yhtäaikaa rumpuun, mutta ei tarkalleen yhtäaikaa (osaako joku tarjota paremman selityksen?). Eli rummusta kuuluu "flam". Kuuntele A Perfect Circlen "Judith", siinä on alussa neljä flamia virveliin.

Elikkä flameja sitten siihen basariin tähän tyyliin(o/v=flam):
bd: o/v-o-v-o-v-o/v-o-v-o-v
und
bd: o/v-o-v-o-o/v-o-v-o

Näitä voi sitten pyöritellä miten huvittaa, vaikkapa vasemmalla johtaen (1. isku vasurilla). Itse näin nämä käytännössä Dean Castronovon (?) videolla. Jos kirjastosta löytyy, kannattaa katsastaa. Biisit on aika pippeliä ja äijä on vähän outo, mutta ainahan voi tehdä niinkuin aikuisviihde-elokuvissa, eli kelata ne puhekohdat yli. :)
"Now I will kill you until you die from it!" -Saddam Hussein
Tietäjä
29.11.2002 00:21:01

kova jätkä, jos soitat kaikki leevin kirjan kompit.
COLLARBONE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!
KoRn88
29.11.2002 07:10:09

kova jätkä, jos soitat kaikki leevin kirjan kompit.

Paisti fillit. eihän ne nyt niin vaikeita ollu ku alko harjotteeleen. Joitaki piti kyl kuunnella monta kertaa et jäi komppi päähän.
Stampede
Kettu
29.11.2002 12:47:23
Eihän ne kaikki oo siinä nauhalla... Sä siis osaat ne kaikki perus rytmit, mut et osaa lukea niitä nuotteja.
KoRn88
29.11.2002 15:11:50
Eihän ne kaikki oo siinä nauhalla... Sä siis osaat ne kaikki perus rytmit, mut et osaa lukea niitä nuotteja.

Eikö siinä oo kaikki siniä nauhalla?!?
siistii, mä luulin et siinä on kaikki mut nythän saanki lisää soitettavaa. Osaan mä ne nuotit.
Stampede
Tietäjä
01.12.2002 01:33:30

Eikö siinä oo kaikki siniä nauhalla?!?
siistii, mä luulin et siinä on kaikki mut nythän saanki lisää soitettavaa. Osaan mä ne nuotit.

Siinä oli vielä mun muistaakseni jotain sovellus juttujakin.
COLLARBONE ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!
KoRn88
01.12.2002 11:03:45

Siinä oli vielä mun muistaakseni jotain sovellus juttujakin.

MItä ne sovellusjutut on? Siinähän onkin aivan vitusti semmosia komppiharjoituksia mitä ei nauhalta löydy!
Stampede
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)