Aihe: Basarikalvo!
1
KoRn88
18.11.2002 17:49:27
Mikä ois hyvä basarikalvo ku meni paskaks tuo kalvo. Pitäs vissii olla kohtuu paksunlainen kalvo ku soitan tuplapedaaleilla niin tuntuu et ne halkee aika helposti.

Äääärrhh!! Menee hermot ku ei voi soittaa!!!
LumPus
18.11.2002 18:01:00
evans eq2 lyöntikalvo ja siihen af-patchit päälle. tosi hyvä saundi ja nää af:t tuo sitä kestävyyttä, valmistettu kevlarista....tuttua luotiliiveistä =)
kannattaa koittaa!
Jaska
18.11.2002 18:01:03
Evans EMAD
KoRn88
18.11.2002 18:28:17
evans eq2 lyöntikalvo ja siihen af-patchit päälle. tosi hyvä saundi ja nää af:t tuo sitä kestävyyttä, valmistettu kevlarista....tuttua luotiliiveistä =)
kannattaa koittaa!

kiitti! Mut mitkä on noi af-patchit? Ku mä en tiä yhtään. Mitkä ne on, mihin ne laitetaan jne.???
Kulkunen
18.11.2002 20:39:47

kiitti! Mut mitkä on noi af-patchit? Ku mä en tiä yhtään. Mitkä ne on, mihin ne laitetaan jne.???

Musiikkikaupassakin varmaan osattais vastata näihin hyvin. Patchit ovat (kuten nimestäkin voisi päätellä) semmoset lätkät jotka pistetään siihen basarin lyöntikalvoon siihen kohti, mihin pedaalin nuija iskee. Täten lätkä suojaa kalvoa, eikä pitäisi haljeta.

Näitä erilaisia lätkiä löytyy kai joka kalvonvalmistajalta ja kaupassa kannattaa kysyä niitä. Ja muista sanoa että käytät tuplapedaalia (että antavat sen oikeanlaisen läpyskän).
"Now I will kill you until you die from it!" -Saddam Hussein
Tietäjä
18.11.2002 20:56:48

Musiikkikaupassakin varmaan osattais vastata näihin hyvin. Patchit ovat (kuten nimestäkin voisi päätellä) semmoset lätkät jotka pistetään siihen basarin lyöntikalvoon siihen kohti, mihin pedaalin nuija iskee. Täten lätkä suojaa kalvoa, eikä pitäisi haljeta.

Näitä erilaisia lätkiä löytyy kai joka kalvonvalmistajalta ja kaupassa kannattaa kysyä niitä. Ja muista sanoa että käytät tuplapedaalia (että antavat sen oikeanlaisen läpyskän).

Patcheja on kahdenkokoisisa tuplille ja ei tuplille. Itse käytän Pearlin punaleima kalvoa basarissa.
www.collarbone.tk
welho
18.11.2002 21:47:07

Jos käyttää huopanuijia saattaa tiettyjen merkkien vahvikiläpsykät "syödä" nuijat hetkessä kelvottomiksi!!!

Kalvon kestävyys riippuu myös tod. paljon nuijan mallista. Pyöreä, kova nuija hakkaa kalvon hetkessä lommolle ja rikki mutta tasapäinen=o) (vaikkapa Taman ir.cob.) mallinen pää säästää kalvoa huomattavasti.

Kannattaa myös tsekata että nuija lyö kalvoon keskelle, mahdollisimman tasaisesti ja suurella pinta- alalla. Ei niin että ainoastaan nuijan yksi kulma hakkaa kalvoa!!

Itselläni ei ole ollut hetkeen ongelmia kalvojen kestävyyden kanssa (koputtaa puuta) vaikka basariakin tulee poljettua melko voimakkaasti.

Nyt on kiinni Remon Ebony.

Erityisen kestäviä kalvoja löytyy mielestäni Evanssin EQ- sarjasta.

Mutta paljon on taaskin käyttäjästä kiinni. Toisella kestää ja toisella ei alkuunkaan.
fox
18.11.2002 22:33:28

Jos käyttää huopanuijia saattaa tiettyjen merkkien vahvikiläpsykät "syödä" nuijat hetkessä kelvottomiksi

Kyseisessä tapauksessa voipi myöskin käyttää reippaasti roudarinteippiä. Tekee siitä semmosen nuijien iskualan peittävän neliön. Muuten ks. edellinen welhon postaus. Sitä varten niissä pedaaleissa niitä säätöjä on että sen nuijan saa säädetyks kohtaamaan kalvo oikeassa ja optimaalisessa kulmassa... :)
Soundi paranee ja kalvo kestää pidempään. Myös nilkka tykkää kun liikerata on OK.
WyW
19.11.2002 11:00:02

kannattaa koittaa!

Mulla on just toi setti. Taitaa olla Aquarianin toi kevlar-patchi mulla (tuplaversio). Ei niillä ollu Evanssia. Iron Cobra junttaa semmosen normaalin pehmeen pacthin muusiks ihan parilla soittokerralla. Tohon kevlariin ei oo tullu edes jälkeä.

Kevlar -patchi on yleensä valkoinen ja sitten normaali musta. Tuommoinen kevlari on iha vitu hyvä.
LumPus
19.11.2002 11:14:48 (muokattu 19.11.2002 11:15:04)

Mulla on just toi setti. Taitaa olla Aquarianin toi kevlar-patchi mulla (tuplaversio). Ei niillä ollu Evanssia. Iron Cobra junttaa semmosen normaalin pehmeen pacthin muusiks ihan parilla soittokerralla. Tohon kevlariin ei oo tullu edes jälkeä.

Kevlar -patchi on yleensä valkoinen ja sitten normaali musta. Tuommoinen kevlari on iha vitu hyvä.

hyvähän se....Evans tekee myös tavallisia nylonista valmistettuja lätkiä, joita EI pidä sekoittaa AF patchiin... ne on ihan eri planeetalta! Af:ää ei saa tuplana, mutta niitä kun laittaa kaks tarkasti vierekkäin niin pitäs toimia, on koitettu. mulla kesti basarikalvo yli vuoden, ja kun otin lätkät pois se hajos parissa viikossa... tyhmä minä.
miän vain
20.11.2002 10:19:46

Nyt on kiinni Remon powerstroke3, siinä tuli se lätkä mukana. Taitaapa olla kevlaria - jotain kuitua ainakin. Eikä syö mapexin kolmipäisen nuijan huopaosaa mitenkään - tavallista huopanuijaa kyllä verotti aika hyvin. Niissä on siis joku ero.

Hyvin on kestäny, yli vuoden kans samat kalvot ja mätettyäkin tulee. Soundi on tosin vähän liian MTVtop40, pitäis olla enemmän jytinää. Seuraavalla kerralla ostan pinstripet ja laitan niihin nuo lätkät.
O jee! *NAX*
KoRn88
20.11.2002 16:51:05
Vielä vaan et onko nuo evansin eq:t ja emadit ja nuo kaikki mitä sanoitte niin onko niissä hyvä saundi ku ajattelee et me soitetaa semmosta metallii? Ja maksaako ne patchit paljon?
Jaska
20.11.2002 18:13:05
EMAD on vissii aika sellanen "thumb". Mutta käyttää sitä silti Dennis Chambersikin. Itte se tosin sanoo olevansa "hard hitter"
LumPus
20.11.2002 18:19:23
Vielä vaan et onko nuo evansin eq:t ja emadit ja nuo kaikki mitä sanoitte niin onko niissä hyvä saundi ku ajattelee et me soitetaa semmosta metallii? Ja maksaako ne patchit paljon?

evansin EQ:t on basarikalvo malleja, eli suosittelen EQ2:ta sillä se on hyvin dempattu tuplakalvo... EMAD taas on käsittääkseni vaimennus systeemi, korjatkaa jos olen väärässä! käyhän musaliikkeessä, siellä ne tietää. jos ei myy evanssia ni vaihda liikettä! =)
Sgandalf
20.11.2002 20:28:06
En tiedä mistä johtuu, mutta minulla ei nuo EQ2:t kestäneet juuri mitään... ihme juttu. Vitun hyvä soundi ja vielä parempi tuntuma, mutta hajosivat nopeasti.
Nykyään käytän pääasiassa Pinstripeja, kestävät huomattavan paljon paremmin. Ja ne EQ:n mukana tulevat patchit kuluvat puhki alta aikayksikön, joten niiden kanssa ei kannata vaivautua.
Niin, ja hevirumpali olen. Paul Bostaph Jr.
Jaska
20.11.2002 21:34:15
EMADin mukana tulee kuitenkin kalvo, sanottiin musaliikkeessä
LumPus
20.11.2002 23:18:37
EMADin mukana tulee kuitenkin kalvo, sanottiin musaliikkeessä

just.... en ole evansin tuoteuutuuksia sitten tarpeeksi tiukasti tarkistellut, vaikka olen rumpali ja musaliikkeessä töissä.... olisiko hirttosilmukan aika?
kiitos korjauksesta!
WyW
21.11.2002 11:40:22

En tiedä mistä johtuu, mutta minulla ei nuo EQ2:t kestäneet juuri mitään... ihme juttu. Vitun hyvä soundi ja vielä parempi tuntuma, mutta hajosivat nopeasti.

Kevlar pätsi siihen auttaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)