BenDilde 25.01.2003 12:42:52 | |
---|
Joo, sellasta vaan ajattelin kysellä, että kummat olis paremmat kapulat metallimusaan, paksut vai ohuet? Itte nyt oon kokeillu kumpiakin, enkä oo ihan varma.. Minähän en tempossa soita!!! |
manix 25.01.2003 13:58:19 | |
---|
Joo, sellasta vaan ajattelin kysellä, että kummat olis paremmat kapulat metallimusaan, paksut vai ohuet? Itte nyt oon kokeillu kumpiakin, enkä oo ihan varma.. Lähes aina olen soitellut 5B kapuloilla, nyt ajattelin kokeilla vähän ohuempia. "I'm holding on and I
find out the only way goes down.
And the weary drowns.
Better hold on tight."
- Daniel Brennare |
Triskal 27.01.2003 20:49:12 | |
---|
Ekaksi soittelin 7A:lla, mutta kun kädet hikosivat niin mahdottomasti, ja ne eivät siksi pysyneet kädessä, vaihdoin 5A:han. |
k2x80w 28.01.2003 14:09:30 | |
---|
Ekaksi soittelin 7A:lla, mutta kun kädet hikosivat niin mahdottomasti, ja ne eivät siksi pysyneet kädessä, vaihdoin 5A:han. Mitä eroa on 5A:lla ja 5B:llä |
jms 28.01.2003 14:58:27 | |
---|
Mitä eroa on 5A:lla ja 5B:llä 5B on vähän paksumpi... Mutta eiköhän tämäkin ole makuasia että mitä kapuloita käyttää???
|
miän vain 29.01.2003 08:38:36 | |
---|
Toisaalta, timbaleksia soitetaan hiton ohuilla kepeillä ja ääntä irtoaa enemmän kuin riittävästi. Ohuemmilla kapuloilla nimittäin lähtee paljon kovempi rimshotti. Totta se on, kokeile vaikka. Paksulla kapulalla tulee kuitenkin jytympi soundi, enemmän bassopäätä. Ja riippuuhan se kapulan mallistakin, kärjestä siis. Eikä ohut tietty kestä niin hyvin jos aletaan takoa. |
Buusteri 29.01.2003 13:56:30 | |
---|
no semmonen periaate et "mitä rankempi musa, sitä paksumpi keppi" kannattaa jättää heti kättelyssä pois. itellä toimii tommonen ohuempikin keppi hevissä.. ei tietenkään mitkään aivan superohuet kun ne ohuimmat kuitenki hajoaa nopeampaa.. mutta kuitenkin todella paksuilla keppeillä kärsii itellä ainaki soittotuntuma laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |