Aihe: Zebulat..
1
aoksa
25.01.2003 12:19:40
Onkos muilla sellasta onkelmaa ku mulla et kapulat ei meinaa välillä kestää mitään.. Kaikenlaista oon kokeillu ja nyt reilun vuoden oon soitellu melkeen pelkästään VicFirth:in 5B:llä.. Mutta niissäkin kummallisia eroja, yks pari saattaa kestää niin kauan et "kuluu" poikki, seuraava saattaa tokalla soittokerralla napsahtaa katki, ja aina samasta kohtaa. Eikä noissa nyt mitään oksakohtia pitäis olla.. Hiilikuitusia en haluu joten onko mitään tietoo kestäiskö jonkun muun valmistajan samankokoset zebat paremmin?? Vater ei ainakaa tuntunu kestävän..
Micho
25.01.2003 15:30:35
samma här. tais olla just toi sama malli, mitä käytín (harvinaisen hyvän soittotuntuman vuoksi), mutta viimeistään toisella soittokerralla kuuluu "naps" ja sen jälkeen paljon kirosanoja.

sain tähän selityksen, että vic firthin kapulat on vaahteraa, eikä se kestä niin hyvin, kun esimerkiks jotkut zildjianin puikot.. (mitä puuta ne sitten lieneekään) ..mutta sitten kun oon soitellu zildjianin 2B:llä, niin kyllä nekin poikki menee. ..siis ei kulumalla, vaan "naps". ...mutta pidempään noi zildjianit on kestäny..

btw, eihän noita vatereita enää valmisteta? ku joskus omistin vaterin fusionit, enkä muista parempia kapuloita kädessä pitäneeni... ..mutta kun ei oo enää näkyny missään...
Roberto
25.01.2003 16:25:48

Onkos muilla sellasta onkelmaa ku mulla et kapulat ei meinaa välillä kestää mitään.. Kaikenlaista oon kokeillu ja nyt reilun vuoden oon soitellu melkeen pelkästään VicFirth:in 5B:llä.. Mutta niissäkin kummallisia eroja, yks pari saattaa kestää niin kauan et "kuluu" poikki, seuraava saattaa tokalla soittokerralla napsahtaa katki, ja aina samasta kohtaa. Eikä noissa nyt mitään oksakohtia pitäis olla.. Hiilikuitusia en haluu joten onko mitään tietoo kestäiskö jonkun muun valmistajan samankokoset zebat paremmin?? Vater ei ainakaa tuntunu kestävän..

Nää hommat johtuu valmistusvirheiden lisäksi siitä että suomessa myytävät kapulat löhöää kaikenmaailman varastoissa liian kauan. Maahantuojat ostaa kapuloita helvetilliset kasat silloin kun saavat, ettei vaan lopu kesken ja niitä sitten pikkuhiljaa myydään kauppoihin.

Vic Firtheissä kannattaa katsoa ettei niissä ole semmoisia tummempia viiruja, niistä menee naks poikki.

Periaatteessa jos kapula menee poikki niin, ettei puun syyt ole yhtään 'auenneet' tai rispaantuneet on kyseessä valmistusmoka. Silloin kapula näyttää poikkimenneestä kohdasta huokoiselta ja ei oikeastaan puulta laisinkaan.
Joku vaa
25.01.2003 16:52:13
Vastaus ongelmaan: osta vaterin kapulat ja soita vähemmän kanttiin. TOIMII
Woude
25.01.2003 17:22:17
Thomannilla näyttää olevan ainakin jotain Vaterin kapuloita.
Yhtään tarkemmin en kyllä katsonut, kun en ollut kapulaostoksilla - tällä kertaa.
Woude
afro
25.01.2003 18:04:15
Kyllä Vatereita vielä myydään. Ainakin täällä.
Ne on kyllä minusta hyvät. Mullon 7A:t ja ei hajoo, ei millään. No en tosin soita kovi lujaa, mutta...
-afro-
Tietäjä
25.01.2003 21:56:26
Vaterit hajoo jos soittaa kovaa!
Buusteri
26.01.2003 10:07:07

testaa taman hickory kepukoita.. itellä on nuo kestäny kovasti
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
aoksa
26.01.2003 12:52:23
Kyllä must ainaki VicFirth ite väittää et American Classicit on hickorya.. Taman kapuloissa ei kyl oo must ollenkaa samaa tuntumaa. Ja kyllä stadin musaliikkeistä saa Vaterinki keppejä.. ainaki joku aika sitte.
Joku vaa
26.01.2003 14:29:55
Vaterit EI hajoo vaikka soittaa kovaa
aoksa
26.01.2003 15:00:48
Vaterit EI hajoo vaikka soittaa kovaa

Kyl ne hajoo ku soittaa KOVAA.
afro
26.01.2003 15:10:18
No jos soittaa tarpeeks KOVAA.
Mulla ei, mutta en kai sitten soita niin KOVAA.
-afro-
Wiitala
27.01.2003 11:11:29
Taman nämä tammiset kapulat kestää kyllä katkeilematta, mutta niillä on tapana taipua banaaniksi kun aikansa soittelee. Itse käyttelen kuitenkin VicFirthin American Classikkeja. Ainakin pysyy suorina, ja huomaa kun ne hajoo... ; )
Hanok
27.01.2003 11:49:26
Tässä nähdäänkin oikein mallikelpoista keskustelua. Vaterit kestää - eipäs kestä - kestää. Kyllä jokainen rumpali itselleen löytää kohtuullisesti kestävän kapulan kun kokeilee riittävästi eri malleja. Tai jos ei löydy niin sitten on syytä vakavasti tarkkailla soittotekniikkaansa.

Itse melko raskaskätisenä rumpalina olen mieltynyt Pro Markin 808:iin. Se on karvan verran ohuempi ja lyhyempi kuin 5B ja siinä on pyöreämpi nuppi. Kestää omassa käytössäni siedettävästi.
ppsa
27.01.2003 12:47:44
Mulla on noi Taman 215B kepit kestänyt aika hyvinkin. Aluks kun aloin soittaa ni katkeili aika usein mut ei ne nyt enää... kaikki ajallaan... Ne ainakin kuluu eikä napsahda poikki yhtäkkiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)