Aihe: Kellopronssinen(?) snare
1 2
Anri8000
21.01.2003 12:15:29

Holá!en nyt muista onko materiaali juuri kellopronssi,mutta ajattelin kysäistä oiskos kellään kokemuksia ko. virvelistä.lähinnä materiaalin saundia utelen.kun syvyyksiähän lienee useita.
kun olen kuullut että monipuolinen saundi olis tässä materiaalissa..
Elämä on vain osa jalkapalloa.
Jami
21.01.2003 12:31:31

Hyvä pronssivirveli, esim. Sonor, soi erittäin herkästi ja sen lisäksi siitä löytyy mieletön dynamiikka. Kyllä lähtee kun antaa vähän ronskimmin kapulaa. Soittajan verme on tuo.

Oon omaan settiin tuota Sonorin pronssista himoinnut. Oon sellaista piccoloa saanu vähän testailla. Kalliita vaan ovat. Muista merkeistä ei ole kokemuksia.
Suamalaanen ei usko ennenku näköö mutta Härmälääsen
pitää päästä koittamahan!
drummer#1
21.01.2003 15:55:39
Kyselin kerran liikkeestä ihan uteliaisuuttani Taman Power Metal- sarjan virppoja.. Semmosen Bell Brass (kellopronssi) 6½" x 14" (PL565)...Jummi: Hinta 16000mk.......Kyllä saa olla kohtalaisen pro-äijä että laittaa ton verran kiinni virppaan!! Ei sen puoleen..kyllä se LUULTAVASTI on ihan hyvä :)
WyW
21.01.2003 16:04:05

Soittajan verme on tuo.

Mitähän tuo tarkoittaa. Oon jo useaan kertaan mietiskellyt. Kyllä mun mielestä soittimet, laadusta riippumatta, on ns. soittajan vermeitä?

Taitaa olla nillitystä ja ilta-päivä-vitutusta, mutta menköhön.
Pööp.
..--..
21.01.2003 16:21:52
Brass=pronssi? Since when?
Dr. Funkenstein
21.01.2003 16:25:06
Repesin muuten aika hyvin tolle WyW:n pikkukuvalle... hohoho! Great job.
Jami
21.01.2003 17:00:14

Mitähän tuo tarkoittaa. Oon jo useaan kertaan mietiskellyt. Kyllä mun mielestä soittimet, laadusta riippumatta, on ns. soittajan vermeitä?

Se tarkoittaa sitä että aloittelija ei tee huippusoittimella mitään. Huippusoittaja taas tarvitsee tasoisensa soittovermeen.

Esimerkiksi mun musaluokassa tuollaisesta pronssivirvelistä ei olisi mitään hyötyä. Perämoottorimerkkinen tavallinen riittää aivan hyvin. Ei siellä kukaan osaa vielä soittaa. Siellä vain lyödään rumpua. Ja häjysti että kapuloista vaan säleet lentää.

Tuo Sonorin pronssipiccolo oli loistava soitin. Se reagoi mahtavasti dynamiikanvaihteluihin, siitä sai monenlaisia sävyjä, siinä oli ennenkokematonta poweria ja äärimmäistä herkkyyttä. Sanomattakin on selvää että hanskat jäykässä kädessä hiilikuitukapulalla mättö loukkaa tuon hienon soittimen musikaalisuutta. Se on siis soittajan verme se. hähähäh.
AP
21.01.2003 18:53:38

Se tarkoittaa sitä että aloittelija ei tee huippusoittimella mitään. Huippusoittaja taas tarvitsee tasoisensa soittovermeen.

Esimerkiksi mun musaluokassa tuollaisesta pronssivirvelistä ei olisi mitään hyötyä. Perämoottorimerkkinen tavallinen riittää aivan hyvin. Ei siellä kukaan osaa vielä soittaa. Siellä vain lyödään rumpua. Ja häjysti että kapuloista vaan säleet lentää.

Tuo Sonorin pronssipiccolo oli loistava soitin. Se reagoi mahtavasti dynamiikanvaihteluihin, siitä sai monenlaisia sävyjä, siinä oli ennenkokematonta poweria ja äärimmäistä herkkyyttä. Sanomattakin on selvää että hanskat jäykässä kädessä hiilikuitukapulalla mättö loukkaa tuon hienon soittimen musikaalisuutta. Se on siis soittajan verme se. hähähäh.

Ehkä sitä ei katsottaisi kovin hyvällä missään, että joku köyhä pieni kunta ostaisi koulunsa musiikkiluokkaan sekalaiseen kakaroiden hakkauskäyttöön 16 000 markan virvelin....
Sitä vastoin siitä olen eri mieltä, etteikö aloittelijankin kannattaisi ostaa hyvää. Ei välttämättä mitään Taman hyperhienoa bell-brass-snarea, mutta ei kyllä mitään Newsoundiakaan, mistä menee ruuveista jengat alta vuodessa, telineet ei pysy kiinni eikä vireet kohdallaan. Hyvät soittimet eivät tee soittajaa, mutta voivat ehkäistä vitutusta sen verran pitkälle, että se soittaja siitä aloittelijasta ehtii kuoriutua. Sitä paitsi Yamaha (perämoottoorimerkkinen) tekee ihan hyvää kamaa.
Jami
21.01.2003 19:20:03

Sitä vastoin siitä olen eri mieltä, etteikö aloittelijankin kannattaisi ostaa hyvää. Sitä paitsi Yamaha (perämoottoorimerkkinen) tekee ihan hyvää kamaa.

Mistä sä luit että sanoin aloittelijan kannattavan ostaa huonoa? Mähän sanoin että tuo Yamaha on ihan hyvä. Sinne musaluokkaan. Älä paa sanoja mun suuhuni. Varsinkaan sellaisia joita en ole tarkoittanut sanoa. tana.

Ei soittajan, varsinkaan köyhän soittajan, kannata ostaa huonoa. Hintaluokkia vain on monia. On niitä huonoja ja halpoja, keskihintaisia käypiä, vähän kalliimpia pro-kamoja ja huippuhintaisia huippusoittimia.

Huippuhintaista huippusoitinta kannattaa ostaa vain todella pro-soittajan. Huonompi ei saa sellaisesta soittimesta mitään hyötyä. Hän ei pysty käyttämään huippusoittimen kapasiteettia. Huippusoitin on siis huippusoittajan verme. Tuota asiaahan se Wyw ihmetteli ja siihen vastasin.

Vielä esimerkkejä: 5 vuotta viulua soittaneelle ei kannata antaa miljoonien viulua. Se saa aivan saman irti muutaman tonninkin viulusta.

5 vuotta pianoa soittaneelle ei kannata kotisoittimeksi ostaa 300 000 markan flyygeliä. Sille riittää 150 000 markan peli aivan yhtä hyvin. hähähä

No olkoon enmä enää viitsi. nuo huippusoittimet siis ovat niitä soittajan vermeitä. Soittaja isolla Soolla.
Jami
21.01.2003 19:25:56

Ehkä sitä ei katsottaisi kovin hyvällä missään, että joku köyhä pieni kunta ostaisi koulunsa musiikkiluokkaan sekalaiseen kakaroiden hakkauskäyttöön 16 000 markan virvelin....
.

Kyllä siinä oletetaan asioita. Tuosta vaan. Oikein pistää vähä vihaksi.

ps. Ootko muuten jo päässyt eroon yökastelustasi???
AP
21.01.2003 19:59:14

Kyllä siinä oletetaan asioita. Tuosta vaan. Oikein pistää vähä vihaksi.

ps. Ootko muuten jo päässyt eroon yökastelustasi???

No, oliko tuokaan nyt kovin asiallista. Koulukommentti oli vitsi, vaikka on siinä totuudenkin siemen: ymmärtääkseni kouluissa joudutaan ihan määrärahojen pienuuden vuoksi pärjäämään turhankin huonolla kalustolla. Mikä tietysti on kovin kunta- ja päättäjäkohtaista sekin.

Älä lue niin, että jätät huomioimatta mahdollisuuden siitä, että joku käyttää myös kielikuvia ja ei 100% eksaktia kieltä.
Silti olen yhä sitä mieltä, että mieluummin sille aloittelijalle vaikka se bell-brass-rumpu kuin joku viimeisen päälle paska korealainen.
AP
21.01.2003 21:29:32
Tai tarkemmin ajatellen. Pannaan riita kristillisesti puoliksi. Ei sitä vanha jaksa enää kinata, eikä ainakaan soittopeleistä, jotka eivät kuitenkaan loppupeleissä ole se maailman tärkein asia, minusta. Väärässä olin.
Jami
21.01.2003 22:08:40

Ei sitä vanha jaksa enää kinata, .

Miten niin? Nyt kun ei enää jaksa urheilla eikä tartte pitkin kyliä hypätä pillun perässä niin nythän sitä voi koko tarmonsa kohdistaa kinaamiseen. Hyvässä, pehmustetussa työtuolissa röhnöttäen. Vai enkö muka oo jaksanu kinata? Mitä?

Mä en käytä hymiöitä ja tahtoo "hähähä" kans unohtua niin pannaan niitä tähän ny sitte jälkikäteen vähä enemmän. hähähähähähähähäähähähähä.
AC
21.01.2003 22:44:27

Nonii.. miettikää ja kinatkaa nyt sitte tästäkin:

Brass=pronssi? Since when?

Katoin sanakirjasta: messinki=brass, pronssi=bronze, brass.

Ja kaikkihan tiedämme, että messinki on pääosin sinkin ja kuparin seos. Pronssi taas pääosin tinan ja kuparin.

Jatkakaa.
We are blind to the worlds within us, waiting to be born.
AP
21.01.2003 22:48:48

Miten niin? Nyt kun ei enää jaksa urheilla eikä tartte pitkin kyliä hypätä pillun perässä niin nythän sitä voi koko tarmonsa kohdistaa kinaamiseen. Hyvässä, pehmustetussa työtuolissa röhnöttäen. Vai enkö muka oo jaksanu kinata? Mitä?

Mä en käytä hymiöitä ja tahtoo "hähähä" kans unohtua niin pannaan niitä tähän ny sitte jälkikäteen vähä enemmän. hähähähähähähähäähähähähä.

Toisaalta, perustelut kinaamisen jaksamiseksi ovat kyllä aika hyvät, heh. Työtuoli se meikälläkin on, mutta ei kovin hyvä. Olisko tässä yksi syy...

Notta hähä vaan. Katsellaan, mitä tuosta mikä-tämä-metalli-on-englanniksi-aiheesta vielä saadaan aikaan.
AC
21.01.2003 23:03:29 (muokattu 21.01.2003 23:05:53)

Toisaalta, perustelut kinaamisen jaksamiseksi ovat kyllä aika hyvät, heh. Työtuoli se meikälläkin on, mutta ei kovin hyvä. Olisko tässä yksi syy...

Notta hähä vaan. Katsellaan, mitä tuosta mikä-tämä-metalli-on-englanniksi-aiheesta vielä saadaan aikaan.

That's the spirit! Nonii ei muuta ku vettä myllyyn.

Siis silloin kun tuo pronssi keksittiin, n.2000 vuotta ennen ajanlaskun alkua, se sisälsi ainoastaan kuparia ja tinaa.
Pitääköhän paikkansa? Entä jos meitä onkin kusetettu?

EDIT: Esim. alkuaineiden jaksollisen järjestelmän julkaisi Dmitri Mendelejev vuonna 1869.
We are blind to the worlds within us, waiting to be born.
..--..
22.01.2003 09:12:41
No ok, yleisön pyynnöstä:

pidetään pronssi pronssina ja messinki messinkinä.
Jami
22.01.2003 11:26:50

Suu menee messingille jos virveli on pronssia. Sopisko noin?
AP
22.01.2003 11:32:37
Suu menee messingille jos virveli on pronssia. Sopisko noin?

Hehe. Siinä on muuten huumorin varjolla lausuttu ihan tosiasia. Noinhan siinä käy. Terveisin "mullapa onkin Taman Rockstar-teräsvirveli !#€%!"
Anri8000
22.01.2003 12:04:58

Jepujepu.
taitaa olla siis ihan hyvä vehjes tuo messinkitinakuparibronzzisinkki-virveli.ainakin jos keskustelua nuin paljon herättääpi...:Dehkä poimin sitten ensi kesänä mansikoita hiukan kiivaammin,niin saa rahat kasaan!Zauh!
Elämä on vain osa jalkapalloa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)