Aihe: rummun mikityksestä idiootille kertokaa!
1
PolkaTulk
28.12.2002 20:53:44
eli jos minun olisi mahdollista tietää rumpujen mikityksestä
ja kertoisitte ns. "halvan" tavan.
Mikko A
29.12.2002 02:01:02
Yks joku ihanmikävaan mikki johonkin sopivaan paikkaan... Huono, mutta halpa konsti :)
No voi VITSI että oli taas hauskaa, suokaa anteeksi...

No ne halvimmat T-bonet Thomannilta voipi hyvinki olla ihan käypästä kamaa. *Ei oo kokemusta!*
J
29.12.2002 08:33:09
Mikko A:"No ne halvimmat T-bonet Thomannilta voipi hyvinki olla ihan käypästä kamaa. "

Elä helvetti noita ainakaan mene ostaan. Nauhoitettiin yhden demon rummut tommoisilla, jotka lainattiin kavereilta. Ne vuotaa kyllä niin vitusti. Tomi mikki ottaa enenmän virpaa kuin itse tomia, yritä siitä sitten repiä kasaan kunnon saundit. Ei helesinki. Menkää vaikka studioon nauhoittaa pelkät rummut ja ottakaa, vaikka tomit, virppa, lautaset ja basari omalle raidalle => sitten jollain tietsikan multiraita vehkeellä homma loppuun. Esim. Cool edit pro 1.2 tai 2.0.
Mikko A
29.12.2002 19:57:39
Oho... Ei kait pitäis sitten mennä mainostaan mitään kakkaa mitä en oo ees ite kokeillu : )
jjp
29.12.2002 20:27:17
Elä helvetti noita ainakaan mene ostaan. Nauhoitettiin yhden demon rummut tommoisilla, jotka lainattiin kavereilta. Ne vuotaa kyllä niin vitusti. Tomi mikki ottaa enenmän virpaa kuin itse tomia, yritä siitä sitten repiä kasaan kunnon saundit. Ei helesinki.

Ihan vaan kiinnostas, että minkähänlainen suuntakuvio mikissä/mikeissä sattu oleen. Ja että mihinkähän ne oli suunnattu, ja tietenkin mistäpäin. Ihan vaan, jotta tietäs enämpi...

Kuten tuolla muualla(loiskohan ollu aloittejoissa tai rumpukamoissa tai jossain muualla. enviitti kaivella) on todettu, niin se mikitys riippuu sitä mitä mikkejä on ja myös siitä mitä rumpuja on. Jos on yksi mikki, niin etitään sille semmoinen paikka että kaikki kuuluu siihen silleen kivasti. Jos mikkejä on miljoona, niin voi kokkeilla ottaa joka rummun erikseen. Ja vaikka lautasekkiin vielä. Ja muutamia 'tila'-mikkipareja vielä lisäksi ympäri soittohuonetta. Et silleen.
Ginger
29.12.2002 21:28:55
Rahalla saa ja...
eli iso rahatukku handussa kauppaan ja sanot et haluun rumpuihin mikit!!!
Yrtti
07.01.2003 12:34:57

Rumpujen mikityksestä selviää periaattessa melko hyvin jo ihan 2 mikillä. Toinen overheadiksi sopivaan paikkaan setin päälle ottamaan diskanttisempaa puolta ja toinen basariin päin ja sitten matalampaa taajuutta. Toimii kyllä jos sopivat paikat löydät mikeille
Triskal
08.01.2003 12:05:54

Tehtiin kolmella mikillä: Basari, Virveli ja Overhead. Hyvä tuli. Setiltä se vaatii tottakai enemmän, eikä voi kovasti panooroida tai equttaa. Setin on soundattava hyvältä itsessään.
xerxes
08.01.2003 13:37:28
Tehtiin kolmella mikillä: Basari, Virveli ja Overhead. Hyvä tuli. Setiltä se vaatii tottakai enemmän, eikä voi kovasti panooroida tai equttaa. Setin on soundattava hyvältä itsessään.

Kuten kaikilla rumpaleilla normaalistikin tekee.
miän vain
09.01.2003 12:35:47

Niin aina ;p
O jee! *NAX*
Triskal
09.01.2003 13:17:28

Olen kyllä soittanut tosi huononkuuloisilla seteillä.
PolkaTulk
09.01.2003 21:53:59
Rumpujen mikityksestä selviää periaattessa melko hyvin jo ihan 2 mikillä. Toinen overheadiksi sopivaan paikkaan setin päälle ottamaan diskanttisempaa puolta ja toinen basariin päin ja sitten matalampaa taajuutta. Toimii kyllä jos sopivat paikat löydät mikeille

mutta mitkä?t.bonetko ja olen thomann addikti kun kaupungissani ei ole kuin yksi todella pieni musiikkikauppa.
Sepe
09.01.2003 22:58:21

mutta mitkä?t.bonetko ja olen thomann addikti kun kaupungissani ei ole kuin yksi todella pieni musiikkikauppa.

Melko halvalla pääset esim:ov-akg c-1000,sn-shure 57,b-akg d112.jos rahaa riittää niin tomit voi mikittää 57/senku 604,melko varma satsi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)