Aihe: Toiset rummut..asiantuntijoita tarvitaan!
1
miscage
08.02.2003 21:33:54
Nii olen hommaamassa toisia rumpujani, kun ekat New Soundit (elkää €%#€ ikinä ostako) on todellakin PALASINA. En viittisi ostaa ihan Pearlin 999€ settiä, (onx se nyt export?) kun ei oo täl hetkellä budjetti ihan siinä kunnossa. Mutta joku max. 500€ voisin ehkäpä laittaa. Nii oisko fiksua ostaa esim. Taman Swingstarit vähän käytettynä, kun noilla rummuilla pitäis sitten soittaa muutama vuosi. Eli kertokaa vähän kokemuksia/ tietoa Swingstar-sarjasta. Esim. kiinnityksistä.. ja vähän kaikesta. Ja onko se paljon huonompi verrattuna rock-star sarjaan?? (ja miten huonompi)

Antakaa viel jotaa hyviä vaihtoehtoa swingstarille !?!

Suuret kiitokset vastauksista..!! :)
-mice-
ilkka
08.02.2003 22:23:03
en kyllä nyt ole ihan varma hintapolitiikasta, mutta mapexin mars pro (taisi olla ennen ihan vaan "m") -sarja on melko pätevä ilmestys. silloin tällöin löytyy käytettynäkin.
welho
08.02.2003 23:35:25

Nii olen hommaamassa toisia rumpujani joku max. 500€ voisin ehkäpä laittaa:)

Jep.

Tuolla 500€:llä et kyllä pääse juurikaan new-sound tasosta ylöspäin ellet löydä käytettyjä helmiä!

Saat samaa tavaraa eri kuorissa...

Säästä vielä samanverran lisää niin alkaa löytyä!

Uusista soundeista alkaa ilmeisesti tomiripustukset hajoamaan?

Hommaa siihen uudet tomikiinnikkeet ym. sälät

Onko siinä "Tama-" vai "Pearl"mallin kiinnitys systeemit?

Laita raudat aidosta tavarasta. Siitä mitä NS on yrittänyt matkia. Menee suurinpiirtein heittämällä!

Laita vielä uudet kalvot jokapuolelle ja huolla rummut perusteellisesti/sitärataa..

= pöntöt on kuin uudet
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
drmmer
09.02.2003 11:02:57
Mulla on aivan sama ongelma ja oon aatellu hankkia sellasen Mapexin M-series 2001 setin. Onko kokemuksii?? Ainaki www.drumsonly.de on niit
miscage
09.02.2003 12:24:27
No mä kyllä päätin että en enää noihin "UusinSoundeihin" mitään laita. Niiden tilanne on aika toivoton: Tomiripustukset hajonnu (tama-mallia), mitkää lugit ei enää pidä kovin hyvin, vanteet vähän kierostuneet, rumpujen mudot vääristyneet (puun pinta sellaista aaltoilevaa). Soundit on kuin petolinnun perseestä. Ei kai mun sitten auta kuin säästää lisää rahaa, ja mäsäyttää sitten kunnon kannut joskus vuoden päästä...!
-mice-
hanipai
09.02.2003 12:35:40 (muokattu 09.02.2003 13:06:51)
No mä kyllä päätin että en enää noihin "UusinSoundeihin" mitään laita. Niiden tilanne on aika toivoton: Tomiripustukset hajonnu (tama-mallia), mitkää lugit ei enää pidä kovin hyvin, vanteet vähän kierostuneet, rumpujen mudot vääristyneet (puun pinta sellaista aaltoilevaa). Soundit on kuin petolinnun perseestä. Ei kai mun sitten auta kuin säästää lisää rahaa, ja mäsäyttää sitten kunnon kannut joskus vuoden päästä...!

Mä ostin käytettynä aivan uuden veroset Mapex M:ät virvelitelineen kera 500e:lla. Tosin 2 räkkitomilla ja yhellä lattiatomilla.
AP
09.02.2003 13:28:21
Koitas myydä ne "uudetsoundit" alta pois, joku voi niistä vielä jotain maksaakin. Jos ja kun löydät jostain käytetyt hyvät rummut, niihin menee helposti tuon myyntivoiton verran, uusiin kalvoihin, peltihuopiin ym....

Swingstarit voi olla ihan hyvä hankinta, jos ovat sitä vanhempaa sarjaa.
Joku vaa
09.02.2003 17:00:35

Miten sä ne nyt nii paskaks oot saanu (=
Hanok
10.02.2003 16:25:41
Kuulemma tutun tuttu oli ostanut käytettynä Pearl Export-setin about 500 e:llä. Kyllä siinäkin parannus Newsoundiin nähden on melkoinen. Olenko ihan väärässä kun kuvittelen että Swingstarien rungot on tehty puristekamasta, siis lastulevystä? Olen törmännyt joihinkin senlaatuisiin vanhempiin Tamoihin joissa on ollut aivan järkyttävät soundit. Alkaa jo olla ikävän lähellä sitä Newsound-tasoa. Eikös jostain voisi viidelläsadalla saada jotkut vanhemmat rockstaritkin?

Kyllä niitä settejä tosiaan saattaa löytää käytettynä, mutta kannattaa vähän tutkailla mitä on tarjolla.
fox
10.02.2003 16:39:27

Olenko ihan väärässä kun kuvittelen että Swingstarien rungot on tehty puristekamasta, siis lastulevystä? Olen törmännyt joihinkin senlaatuisiin vanhempiin Tamoihin joissa on ollut aivan järkyttävät soundit.

Ei ainakaan meikäläisen ikivanhat punaleimaiset Swingstarit ole puristemassasta vaan 7-ply mahongista. Väristä päätellen eivät edes vaaleasta lauanista eli Philippine mahoganystä. Tosin toinen pikkutomi on "kyrsätty" jollain ihme harmaalla massalla sisäpuolelta...mahonki siellä kuitenkin on alla, katoin viila-avusteisesti.. Ihan kelvokkaat "kakkosrummut", mulle on ihan riittäneet. Ei viitti joka paikkaan roudata ykkösiä.. :)
AP
10.02.2003 17:56:44

Ei ainakaan meikäläisen ikivanhat punaleimaiset Swingstarit ole puristemassasta vaan 7-ply mahongista. Väristä päätellen eivät edes vaaleasta lauanista eli Philippine mahoganystä. Tosin toinen pikkutomi on "kyrsätty" jollain ihme harmaalla massalla sisäpuolelta...mahonki siellä kuitenkin on alla, katoin viila-avusteisesti.. Ihan kelvokkaat "kakkosrummut", mulle on ihan riittäneet. Ei viitti joka paikkaan roudata ykkösiä.. :)

Morjens. Eikös me Sinun kanssasi väännetty tästä asiasta joskus ennen joulua...

Todella, Swingstarit (ne vanhemmat) ovat mahonkia. Kuka tykkää, kuka ei. Samalla peruskonstruktiolla tehdyt Rockstarit saivat aikanaan mm. Modern Drummerissa ihan hyvät arvostelut. Kovin lämmintä soundia et Swingstareista saa, mutta oikeilla virityksillä hyvinkin tömäkät rock/pop-äänet. Tuosta päällysteestä on paha sanoa mitään sitä näkemättä, mutta se voi olla tehdastekoinenkin. Tama päällysti rumpujaan sisäpuolelta joskus 80-luvun lopulla.
Mikko A
10.02.2003 18:30:01
Meidän lukion musiikkiluokassa on vanhat Swingstarit, jotka on jotain mitälie puristemassaa tai jotain, ei puuta ainakaan. Tai ne taitaa muuten olla jotain lasikuitumassaa...
~Solitary shell~
Kepuli
10.02.2003 19:07:43
..Ei kai mun sitten auta kuin säästää lisää rahaa, ja mäsäyttää sitten kunnon kannut joskus vuoden päästä...!

Tässä on muuten ainoa hyödyllinen kommentti.
Sepe
10.02.2003 21:29:13

Tässä on muuten ainoa hyödyllinen kommentti.

Ei minusta jos vaihtoehto olisi vuosi soittamatta.
fox
10.02.2003 22:58:17

Morjens. Eikös me Sinun kanssasi väännetty tästä asiasta joskus ennen joulua...
Tuosta päällysteestä on paha sanoa mitään sitä näkemättä, mutta se voi olla tehdastekoinenkin. Tama päällysti rumpujaan sisäpuolelta joskus 80-luvun lopulla.

Jes, moi vaan AP, näinhän siitä keskusteltiin. Uskoisin kyllä että päällyste on tehtaan jäljiltä, eihän sillä nääs ollut niin suurta merkitystä koska 80-luvulla rummuissa oli yleensä harvemmin kirkkaita kalvoja.Mieleen tulee lähinnä se mahdollisuus että Taman tehtaalla oli mallien vaihtuessa kahdenlaisia rumpuja, päällystettyjä ja puunvärisiä ja sattuipa sitten molempia samaan settiin..
Milloinkas muuten tuo Taman T vaihtoi väriä punaisesta??
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)