Kirjastosta ja musiikkikaupoista. Löytyy sitten varmasti muutakin, kuin klassista, vaikka ei niitä rudimentteja voi kyllä koskaan arvostaa liian vähän. Mä oon soittanu nuoteista tunnepohjalta. Niiden yhdistelmä kait on paras. Bigbändeissä, soittokunnissa, viihdeorkestereissa, klassisen puolen pumpuissa ymsv. nuotinlukutaito on pakollinen - monesti tanssipuolellakin. Rock - jazz - ym osastoilla se auttaa kovasti tsekkaamaan muiden tekemiä jutskia. |
Mistäs sais sopivia nuotteja joita voisi alkaa harjoittelemaan? Lukeeko täällä moni nuotteja vai vetää ihan tunne pohjalta? Hommaa Leevi Leppäsen Rokkaavat Rummut ja ota asialliselta rumpalistilta vielä pari tuntia aiheesta niin pääset vauhtiin. Kyllä nuotit kannattaa opetella! Niiden avulla avautuu aivan mieletön maailma uusia juttuja vaikkapa treenaamiseen ja itse opiskeluun? Kirjastot, kaupat ym.ym on täynä eri ukkojen tekemiä kirjoja ja treenijuttuja etc. joihin pääsee näin helposti käsiksi. Juttuja löytyy joka tyylistä. Jos lisäksi aiot tehdä all round keikkaa on nuotinlukutaito tänäpäivänä ehdoton. Lisäksi näin on helppo singahtaa bändiin kuin bändiin vaikkapa tuuraamaan. Mutta eihän sitä keikkaa saa vaikka osaisi lukea nuotteja kuinka päin vaan. Kyllä soiton pitää aina kulkea=o) Opettele kuitenkin vetämään lapuista. Ei siitä mitään haittaa koskaan ole! Setit kuntoon, setit kunnossa!! |