Aihe: Sonor Force
1
Ussr
29.12.2002 13:19:39

Onkos kenelläkään näitä rumpuja tai kokemuksia niistä? Erityisesti Force 3001 mutta muutkin kelpaa..
Jami
29.12.2002 19:31:31

Mulla on jonkun vuoden ollu nuo force 3000. Oon tykästyny. Kaikki Sonorin ruuvit ja mutterit nasahtaa kerralla kiinni ja ne saa auki kuitenkin kevyesti. Laatu siis todella erinomaista.

Sonor on soittajan rumpumerkki. Ne vaatii kyllä virittämistä toimiakseen viimeisenpäälle. Ne kyllä soi paremmin kuin muut virittämättäkin mutta kun löytyy taitoa ja harrastusta virittämiseen niin Sonoreista saa loistavat. Moposettikin kuullostaa todella jytyltä setiltä.

Toki nykyään löytyy monta muutakin varteenotettavaa rumpumerkkiä. Sonor merkkinä kuitenkin takaa mielestäni huippulaadun ja huippumusikaalisuuden. Omaa hankintaani en ole hetkeäkään katunut. Ja jos lakkaan köyhtymästä niin hankin toisenkin Sonorin setin sieltä kalliimmasta päästä. Ihan kotikäyttöön
Suamalaanen ei usko ennenku näköö mutta Härmälääsen
pitää päästä koittamahan!
Ussr
29.12.2002 20:50:08

Tuo Sonorin hardwarehan on myös hyvälaatuista mutta joidenkin mielestä turhankin raskasta ja rummun sisään työntyvät tomipidikkeet jakavat mielipiteet...

Eikös niissä ole (ainakin 3001:ssä) sellaiset "koukut" tai tapit mihin se tomi laitetaan roikkumaan? Samanlainen systeemi kuin melkein kaikissa Taman seteissä.
Jami???
Jami
29.12.2002 23:02:07

Eikös niissä ole (ainakin 3001:ssä) sellaiset "koukut" tai tapit mihin se tomi laitetaan roikkumaan? Samanlainen systeemi kuin melkein kaikissa Taman seteissä.
Jami???

Mun pöntöt en senverran vanhat että niissä on tuo paksu tappi telineestä läpi tomin. Nykyisistä en niin tiedä.

Sointi tulee paljon parempi kun tomin kiinnittää ihan tapin kärkeen. Eli ei työnnäkkään tomia ihan sinne juureen. Ero on merkittävä. Tomi pääsee soimaan lähes kuin nykyaikaisessa kiinnityksessäkin.
afro
30.12.2002 19:05:52
Uudemmissakin Stage Customeissa (tai ainakin noin 2 vuotta sitten) oli ne sisääntyöntyvät tomitapit.
Liekö sen jälkeen tullut uudempi mallisto? En ole perehtynyt.
-afro-
Ussr
30.12.2002 19:13:14

Uudemmissakin Stage Customeissa (tai ainakin noin 2 vuotta sitten) oli ne sisääntyöntyvät tomitapit.
Liekö sen jälkeen tullut uudempi mallisto? En ole perehtynyt.

Ainakin uusissa Stage Customeissa on se Yamahan YESS-ripustus.
afro
30.12.2002 21:16:16
Millanen tämä YESS-ripustus on? kuten RIMS tai ISS? En ole tuota jammun uutta stage-mallia nähny, kaverilla on joku pari vuotta vanha setti, siinä on sellaset jänskät pallot ja sitten sellaset ohuehkot metallitikut sinne rumpuun sisään... Onko sama vai onko tämä YESS joku uusi sydeemi?
-afro-
Ussr
31.12.2002 13:31:13

Nyt lapset, älkää MISSÄÄN NIMESSÄ uskoko tätä älytöntä väitettä, lukekaa vaikkapa edellinen viesti, sattuu olemaan totta.

Huonoa rumpua ei saa kuullostamaan hyvälle vaikka se leijuis ilmassa. Hyvät rummut taas ei ole moksiskaan yhdestä rautatapista, tämä on moneen kertaan kuultu ja todettu.

Tätä minäkin olen ihmetellyt, nykyisin porukat sanoo, että ilman kelluvia/leijuvia/mitä vaan kiinnityksiä rummut ei ole mitään eikä ne soi. Mites joskus 10 vuotta sitten, ennen kelluvia systeemeitä, pystyiköhän niitä rumpuja soittamaan ollenkaan kun niissä oli ne tappiripustukset rummun kyljessä?
Mikko A
31.12.2002 15:47:08
Nii just! IMHO 60-70-luvuilla rummut kuulosti paljon paremmalta kuin nykyään : )
Dr. Funkenstein
02.01.2003 01:51:36
Sonorin Hardware on jotain aivan erityistä, todennäköisesti ainoa jälki olleesta ihmiskunnasta kun kaikki muu on hävinnyt :)

100% samaa mieltä.

Muutenkin kohta vuoden Hilitet omistaneena voin todeta, että tämä setti menee myyntiin vain kuolleen ruhoni yli... ylivertaista laatua.
Triskal
14.01.2003 10:41:41

Katselin muuten vähän noita Sonorin basarinjalkoja. En ihan tykkää.
Triskal
17.01.2003 21:50:55

No hellan lettas..

Mitä hän meinaa? Eihän niissä näytä olevan edes piikkejä, jotka estäisivät basarin liukumisen pitkin lattioita, vai onko niissä? On sitäpaitsi ollut vähän ikäviä kokemuksia kaarevien basarinjalkojen kanssa, Joensuun Cityseurakunnan setillä soittaessa. Ne koivet ovat tiellä koko ajan.
Jami
17.01.2003 21:59:38 (muokattu 17.01.2003 22:00:12)

. Ne koivet ovat tiellä koko ajan.

Että mistäs päin sinä rumpuja soittelet? Vaikea kuvitella että miten ne jalat on tiellä.

En nyt tuosta setistä sano mitään kun en sitä tunne mutta mun Sonorit kyllä pysyy paikallaan kuin tatti. Ei edes kivilattialla liiku soittaessa. Kyllä luulis että piikit löytyy noistakin Sonoreista.
jussijoe
31.01.2003 22:30:28

Juu kyllä rummut tulee ihan asiallisesti perille saakka. Vaikka kyllä saattaa kestää hiukan... Itse tilasin Thomannilta viime keväänä Sonorin Force 3001 setin+yhden lisätomin ja paisteen pellit ja oon ollu hemmetin tyytyväinen. Moni tuplasti kalliimmankin setin omistaja on höristellyt korviaan kun meikäläinen on pistäny menemään... Kun tehdas kalvot ottaa pois ja laittaa kunnon kalvot soundi on korvia hivelevä. Itselläni on tomeissa Remo Emperorit ja virvelissä Remon Controlled sound ja sokerina pohjalla basarissa Evansin G2. Kannattaa ihmeessä ottaa vakavasti toi Thomanin tarjonta...

Kiva kuulla, kun itsekkin laitoin viimeperjantaina Force 3001 setin tulemaan Thomann:lta... :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)