Aihe: mitä ostan...
1
miredritr
03.11.2002 19:09:50
Mulla on varastossa tuolla vanhat rummut... Niihin pitäis hankkia kalvot uudet, ja symbaalit... Mitä kannattaa ostaa?
Mörkö
03.11.2002 19:39:09
Niin, kaikki riippuu siitä minkälaiset rummut on kyseessä, minkälaista musiikkia soitat? Jälkimmäinen riippuu myös aika paljon lompakon paksuudesta..
miredritr
03.11.2002 19:47:27
No rahaa on vähän... soitan kaipa jotain heviä... mutta ei tällä talossa voi kovaa soittaa kun täällä asuu muitakin :) ja keikoille ei näitten rumpujen kanssa ole tarvetta mennä.
LumPus
03.11.2002 20:09:15
suosittelen EVANSin kalvoja.....eli tomeihin alapuolelle g1 tai resonantit ja lyöntikalvoiks g1 tai g2, riippuen tarviitko tuplakalvot.... hinnaltaan suunnilleen samaa luokkaa kuin remo, mutta laatu on kovempi.
tosin, se on makuasia sano koira kun muniaan nuoli....
mutta käytännössä osoittautuneet hyväksi, eli mars musiikkikauppaan ihmettelemään!!!

pelleissä ei ole Zildjian A Customin voittanutta.
AP
04.11.2002 11:51:58
Mulla on varastossa tuolla vanhat rummut... Niihin pitäis hankkia kalvot uudet, ja symbaalit... Mitä kannattaa ostaa?

Saapiko kysyä, millaiset määrät rahaa tähän on käytettävissä? Ja millaiset rummut on kyseessä?

Periaatteessahan nykyään ollaan siinä onnellisessa tilanteessa, että ainakin treenikäyttöön sopivia peltejä saa kohtuulliseen hintaan. Vaikka täälläkin palstalla haukutaan Paisteen 302-sarjaa ja Zildjanin ZBT:tä ja muita "halpiksia", niin kyllä ne satunnaiseen soittoon käyvät. Ja menneiden vuosien tosi paskat "kattilankannet" aika hyvin kadonneet markkinoilta.

Sama pätee kalvoihin. Soitin-laineella myytiin hiljakkoin Premierin kalvoja tosi kovilla alennuksilla...oisko ollut 40 pinnaa pois ovh:sta.
Vaikka täällä on Premierin kalvot usein haukuttu, niin kyllä ne käyvät, jos kerran, pari viikossa soittelee ja kalvot halvalla saa. Ainahan uusi kalvo on mukavampi kuin linttaan hakattu vanha.
Mörkö
04.11.2002 12:18:07
Vaikka täällä on Premierin kalvot usein haukuttu, niin kyllä ne käyvät, jos kerran, pari viikossa soittelee ja kalvot halvalla saa. Ainahan uusi kalvo on mukavampi kuin linttaan hakattu vanha.

Itse täytyy tähän todeta että parhaat kalvot mitä oon itse omistanut on olleet Premierin "Rod Morgenstain" kalvot.
Aivan loistavat kalvot, en tiedä saako näitä enää.
Evansit kuullostaa ihan kohtalaisen hyvältä mutta mulla on pari kertaa kalvo irronnut vanteesta ja nyt ovat boikotissa, ei koskaan enää.
Aquarinit on erinomaisen hyviä, eikä remoissakaan ole moitteen sijaa.

Muuten, muistaako kukaan Sonorin rumpukalvoja? viimeiset
itse ostin joskus -95, sen jälkeen niitä ei ole ainakaan täällä pohjoisessa näkynyt.
Ne oli oikeasti sairaan hyviä, niinkuin saman merkin valmistamat rummutkin, ainakin tuolloin.
AP
04.11.2002 12:29:58

Itse täytyy tähän todeta että parhaat kalvot mitä oon itse omistanut on olleet Premierin "Rod Morgenstain" kalvot.
Aivan loistavat kalvot, en tiedä saako näitä enää.
Evansit kuullostaa ihan kohtalaisen hyvältä mutta mulla on pari kertaa kalvo irronnut vanteesta ja nyt ovat boikotissa, ei koskaan enää.
Aquarinit on erinomaisen hyviä, eikä remoissakaan ole moitteen sijaa.

Muuten, muistaako kukaan Sonorin rumpukalvoja? viimeiset
itse ostin joskus -95, sen jälkeen niitä ei ole ainakaan täällä pohjoisessa näkynyt.
Ne oli oikeasti sairaan hyviä, niinkuin saman merkin valmistamat rummutkin, ainakin tuolloin.

No, Remohan on perinteisesti ollut luotettava valmistaja, joten näitä minäkin suosittelen.
Itselläni on muuten ollut Sonorin virvelikalvo joskus, hyväksihän minä tuon muistan. En tiedä, saako näitä enää mistään joten en uskalla suositella.

Paskimmat kalvot mitä mulle on tullut vastaan on olleet Aquarianin "lätkäkalvot". Soundi on jokseenkin fläp, ja kalvojen kestoikä lyhyt. Niitä ei koskaan enää.
J. Cool
04.11.2002 17:14:56

Paskimmat kalvot mitä mulle on tullut vastaan on olleet Aquarianin "lätkäkalvot". Soundi on jokseenkin fläp, ja kalvojen kestoikä lyhyt. Niitä ei koskaan enää.

eipä siis ihme että thomannilta saa johonki muinaisiin reilut 100mk koko aquarianin setin..

mulla on remon ambassadorit virveleissä. tomeissa coated emperorssit. vaikka nyt aina sanotaanki et noi emperorssit on "hevimiesten kalvot" nii kyl mä tykkään vaikka heviä en soita millään. riippuu taas aika paljon et millane setti.
Mörkö
04.11.2002 21:50:41
Kas kummaa, mulla on kaikssa virveleissä Aquarianin "Modern vintage" kalvot, saundaa helevetin hyvältä ja kestää pitkään.
AP
05.11.2002 08:51:24
Kas kummaa, mulla on kaikssa virveleissä Aquarianin "Modern vintage" kalvot, saundaa helevetin hyvältä ja kestää pitkään.

Millaiset ne on noin paksuudeltaan ja olemukseltaan?

Meikäläisen Aquarian-kalvokokeilusta on muutmaa vuosi aikaa ja kuten sanottu, silloin oli soitossa läpinäkyvät kalvot joissa on valkoinen "lätkä" keskellä. Ehkä nuo modern vintage-kalvot on hyvätkin, mutta mulle ei kokeilusta jäänyt kovin hyviä mielikuvia.
minä vain
05.11.2002 12:01:04
Sonorin kalvot, hmm.. Kerran muinoin ostin yhden sellaisen pikkutomiin, kaksikerrosmallin á la pinstripe. Saatanan hyvä soundi oli, avoin ja soiva ilman häiritseviä ylä-ääniä. Mutta: kahden viikon soittamisen jälkeen ylempi kerros meni halki. Ei tarvinne sanoa etten niitä ostanut sen jälkeen.

Tällä hetkellä on tomeissa läpinäkyvät emperorit päällä ja läpinäkyvät CS:t (lätkäkalvot) alla. Virvelissä on päällystetty ambassador/ambassador snare ja basareissa läpinäkyvä powerstroke lyöntipuolella ja läpinäkyvä ambassador ilman reikää etupuolella. Ei demppausta. Ja soundi on kuten pitääkin. Soitan kaikkea hevistä jatsiin.

Jos jotain pitää haukkua niin Evansin Hydraulic:it. Hirvee pahvilaatikkosoundi. Harmony-Centralissa vain ovat kovin innostuneita noista - piti kokeilla virvelissä. Hukkaan meni nekin rahat.
Ginger
07.11.2002 16:57:49
Jep! Treeni kÀyttöön esim. Paisteen 302 ovat ihan riittÀvÀt. Kuhan on jotain mihin mÀtkiÀ, mutta keikalle niitten kanssa ei kannata edes yrittÀÀ.
Noista kalvoista sanoisin sen, ettÀ suosittelen lÀmpimÀsti Evanssin G1 tai G2. G1 soundi on pitempi kestoinen, kun taas G2: n soundi lyhyt ja paksu. Soitan itse G2:lla ja on ne kyllÀ hintansa vÀÀrti.
jussijoe
03.02.2003 19:10:58

eikö remo tee sonorille kalvot?!?
thorn_of_blood
04.02.2003 08:34:44
Paisteen 302:set ei ole mihinkään riittävän hyvät. Eihän ne edes kestä mitään. 502:set on halvimmat mitä paisteelta kannattaa hankkia, jos meinaan ihan reeni käyttöön on tarkotus. Eihän nekään maksa paljon mitään, ja vielä kun ostaa koko setin kerralla(esim. thomannilta), niin pääsee tosi halvalla.
Mikko A
04.02.2003 12:56:57
Paisteen 302:set ei ole mihinkään riittävän hyvät. Eihän ne edes kestä mitään.

Kylläpä muuten kestää! Yhden ihmisen tiedän joka on ne saanu rikki...
~Solitary shell~
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)