veke69 02.03.2003 04:29:08 | |
---|
Morjens! Olen aina (+15v) ollut osaavinani virittää rummut virveliä myöten ihan ok, mutta nyt ei homma aukea: Perus-Tama metallivirveli, Remon "en-nyt-muista" valkoinen uudehko yläkalvo ja ehjä alakalvo. Mutta: soundi on joko tukkoisen kimakka, tai kamalan lötkö heavyläiske. Pidän siitä että yläkalvo on kohtuu kireä, mutta nyt en löydä balanssia tykkimäisen iskun ja kireän kirpakkuuden väliltä. Okei: yläkalvo vaihtoon, mutta jos olisi kommentteja niin kiitos niistä. Alakalvon kireydellä en ole saanut apua myöskään muuhun kuin mainittuihin kahteen soundivaihtoehtoon :-) t:Veke |
manix 02.03.2003 11:01:10 | |
---|
Tervehdys. En nyt mikään rumputohtori ole mutta oletko tarkastanut että snaren vanteet on suorat? Kuulostaa siltä että jompikumpi tai molemmat vanteista on kierot, silloinhan niitä ei saa vireeseen milllään. "I'm holding on and I
find out the only way goes down.
And the weary drowns.
Better hold on tight."
- Daniel Brennare |
Tietäjä 02.03.2003 16:59:35 | |
---|
Virvelin "päristimen" eli maton kireys vaikuttaa myös soundiin. |
RE 03.03.2003 11:00:13 | |
---|
Kokeile demppirengasta kalvon päällä. Sonor Hi-lite |
veke69 03.03.2003 20:17:00 | |
---|
Kiitos vinkeistä. Tarkistin vanteen ja kyllä se aika lailla suora on; tai siis en usko että se on tähän syynä. Demppirengas on käytössä, ja maton kireyden vaikutuksen kyllä tiedän myös ;-) Kyllä se vaan taitaa niin olla että kalvo on päässyt keskeltä venymään liikaa vaikkei vanha olekaan. Lienee ollut sisäänajovaiheessa liian kovassa käytössä. Ja siksi se joko ei soi, tai se pitää vetää tosi tiukalle ennenkuin rypyt oikenee - jolloin soundi on jo tukossa. En vaan huomannut tätä aiemmin. |
miän vain 06.03.2003 08:43:20 | |
---|
Muistan lukeneeni haastattelusta, että apulannan jätkällä (en ole fani) oli tuollainen ongelma joskus. Oli vaihtanut kalvot ja vanteet ja maton, eikä apua. Rungossakaan ei näyttänyt olevan vikaa. Soundi oli hävinnyt eikä löytynyt millään. Oli sitten ostanut uuden samanlaisen virvelin kun, ei muuta keksinyt. Tästä nyt oli kyllä suuri apu... |
JanneO 06.03.2003 09:44:53 | |
---|
Onko tuo ongelma paikasta riippuen vai joka paikassa samanlainen? Nimittäin juuri vedettiin akustolevyllä yksi huone umpeen, niin siihen loppui rumpujen sointi kokonaan. Virvelikin kuulostaa erittäin kuivalta (luonnollisesti) kun ei tule minkäänlaista luonnollista kaikua. Itse virittämisestä... sitä en osaa, mutta joka tapauksessa diggaan erittäin kireätä virvelisoundia ja näin ollen ei ole koskaan ollut ongelmaa tuon virvelin kanssa... muitten pönttöjen kanssa sitten enemmänkin. Kalvosuosituksia evanssin genera dry, sellainen "reikäkalvo" ja se tuo siihen sointiin jotain sellaista mitä en muilla kalvoilla ole saanut, vaikka nimessäänkin sanoo kuiva, niin kuitenkin se ei ole tukkoinen. |
Aimo 10.03.2003 20:19:09 | |
---|
Mulla oli samanlainen ongelma. Teippailin jotain ihme demppauksia, ja katso: Ääni parani kovasti. |
AoA 11.03.2003 10:20:15 | |
---|
Onko tuo ongelma paikasta riippuen vai joka paikassa samanlainen? Nimittäin juuri vedettiin akustolevyllä yksi huone umpeen, niin siihen loppui rumpujen sointi kokonaan. Virvelikin kuulostaa erittäin kuivalta (luonnollisesti) kun ei tule minkäänlaista luonnollista kaikua. Itse virittämisestä... sitä en osaa, mutta joka tapauksessa diggaan erittäin kireätä virvelisoundia ja näin ollen ei ole koskaan ollut ongelmaa tuon virvelin kanssa... muitten pönttöjen kanssa sitten enemmänkin. Kalvosuosituksia evanssin genera dry, sellainen "reikäkalvo" ja se tuo siihen sointiin jotain sellaista mitä en muilla kalvoilla ole saanut, vaikka nimessäänkin sanoo kuiva, niin kuitenkin se ei ole tukkoinen. joo mulla oli pari kalvoa tuommosta general dryta, aluksi hyvä mutta kun paksun puuvirvelin satun omistamaan niin loppujen lopuksi soundi on minun korvaan parempi nykyisellä kalvolla joka on Evans g2 tai joku tommonen. Nyt olen suht' tyytyväinen virvelin soundiin. Vois tietty kokeilla pitkästä aikaa taas jotain Remon kalvoja välillä jos niistä löytäis vaikka jotain uutta. Laitetaan vähän soittimeen. |