Aihe: Huippu rummut ? 1 2 | |
---|---|
![]() 26.02.2003 17:06:45 | |
Elikkäs kaipailisin kommentteja eri valmistajien huippurummuista. esim. Starclassicit ja Premierin kovikset. Tällä hetkellä olisi tarjolla Taman Starclassicit ja Premierin signia setti. Kumman itse ottaisit / ostaisit ? Vai ostaisitko jonkun muun valmistajan setin ? Kumut ja muut kustom kannut voi hintansa takia jättää hyllylle. valitettavasti. | |
![]() 26.02.2003 17:10:49 | |
tsekkaa avatar. :) | |
![]() 26.02.2003 17:13:54 | |
tsekkaa avatar. :) Kerro kerro lisää. Mitkä sonorit ja hinta/laatu jne. | |
![]() 26.02.2003 17:22:01 (muokattu 26.02.2003 17:22:52) | |
Ilmeiseti toinen vaihtoehto on Tama Starclassic PERFORMER? Jos näin on niin itse ottaisin Premierin. Makuasia. SC Maple onkin eri asia... Kannattaa käydä muuten tuolla KUMUN "tehtaalla" Hämeenlinnassa. Oppii paljon KUMUista, ja saa paukuttaa... ; ) Tumptsi tums. | |
![]() 26.02.2003 17:23:24 | |
Ilmeiseti toinen vaihtoehto on Tama Starclassic PERFORMER? Jos näin on niin itse ottaisin Premierin. Makuasia. SC Maple onkin eri asia... Mikäpä performerin ja maplen eri on, paitsi hinta ja materiaali ? Ihan vain mielenkiinnosta. Ne performerit mitä olen testaillut, soivat aivan hemmetin upeasti. Mapleja en olekaan päässyt koittamaan. | |
![]() 26.02.2003 18:58:36 | |
Yhdellä leirillä viime kesänä sain viikon paukutella Starclassic mapleilla ja vaikka kalvot ja viritys ei ollut ihan mun tyyliä niin helkkarin hyvät pelit oli ja soi pirun hyvin. Varsinki virveli oli kyllä paras millä oon ikinä soittanu!!! Ja se oli siis samaa sarjaa... ~Solitary shell~ | |
![]() 26.02.2003 20:58:44 | |
Oi kun joskus saisikin itse valita jotku ihan mitkä tahansa pöntöt niin ois hauska valita mieleiset, ei sillä että olisin tyytymätön tämänhetkisiin Superstareihin ja kelpaa mulle mutta oishan se joo | |
![]() 26.02.2003 21:53:22 | |
Premierit, ihan ehdottomasti.. Asiallahan ei sinänsä ole mitään merkitystä, mutta hevi-heebot soittaa aika yleisesti Tamoilla, jazz piireissä näkee enemmän Premiereitä.. "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 26.02.2003 22:02:14 | |
Mikäpä performerin ja maplen eri on, paitsi hinta ja materiaali ? Ihan vain mielenkiinnosta. Ne performerit mitä olen testaillut, soivat aivan hemmetin upeasti. Mapleja en olekaan päässyt koittamaan. Mulla on performerit. Niissä on vähän kovempi koivu puun ominaisuus. Siis soundi on hieman kovempi. Esim. Northerin rumpali paukuttelee sellasilla. http://www.norther.net | |
![]() 26.02.2003 23:14:27 | |
Elikkäs kaipailisin kommentteja eri valmistajien huippurummuista. esim. Starclassicit ja Premierin kovikset. Tällä hetkellä olisi tarjolla Taman Starclassicit ja Premierin signia setti. Kumman itse ottaisit / ostaisit ? Vai ostaisitko jonkun muun valmistajan setin ? Kumut ja muut kustom kannut voi hintansa takia jättää hyllylle. valitettavasti. No nuo huippusetit on kyllä järjestään lähes joka valmistajalla todella hyviä ja laadukkaita joten vaikea on valita! Itselläin on parempina rumpuina Starclassicin vaahterasatsi ja lisäksi puolikas Kumun koivusatsi ja ei kyllä löydy moitteen sijaa kummastakaan. Intissä soittelin myös reilu puolivuotta Premierin Signia- kannuilla ja todella laadukkaat pöntöt oli nekin. Nuo Tamat on mun ensimmäiset ns. pro- luokan pöntöt ja ennen kuin ne ostin tsekkailin melko liudan eri merkkejä/rumpuja/settejä. Niihin sitten päädyin! Ne jotenkin mielytti ja oli kaikinpuolin simppelit, tukevat ja jo tehtaalla loppuun asti harkitut. Kumuilta on tilattu sitten hieman spesiaalikamaa. Pari virveliä ja basari tuossa nyt olla köllöttelee. Helaselta on saanut sitä mitä on tilannutkin. Loistavaa käsityötä! Kyllä mun seuraava setti on valmistettu Suomessa=) Testaa ja syynää mahdollisimman monta merkkiä ja valitse se mikä eniten mielyttää. Toki muidenkin kommentteja/kokemuksia kannattaa kuulla! Rahaa noihin tulee kuitenkin menemään joten kannattaa hieman harkita ellei satu olemaan Roope- setä. Laaturummuistakin kannattaa muuten tsekata rungon pyöreys! Vaikka on kuinka kallista ja laatua niin puu saattaa ottaa nokkiinsa kun se rehataan tuolta kaukaa Suomen eksoottiseen ilmastoon! Varminta olisikin ostaa rummut jotka on jo jonkun vuoden Suomessa olleet. Ne on yleensä oleentunut ja ei lähde enää elämään! Harmi vain että nuo kalliimmat pöntöt menee monesti tilaustavaraksi ja joudut ostamaan sen mitä tilasitkin! Onnea kuitenkin etsintöihin! Setit kuntoon, setit kunnossa!! | |
![]() 27.02.2003 07:40:18 | |
Kiitoksia kommenteista. Kun kysytään mikä on paras siihen ja tähän, vastauksena yleensä on että no perke, testaa kaupassa ja ota se mikä eniten miellyttää. Näin olen tehnyt, usein ja paljon, mutta ongelma on lähinnä ollut se, että kaikki huippusetit mitä olen testannut, ovat olleet aivan helvetin hyvän kuuloisia ja kaikki muukin paikallaan. Tuskinpa tosiaan, vaikka kuinka merkkiuskollinen olisi, kukaan voi väittää että esim. Taman kovatasoiset setit on kuraa ja ludwigit ovat ainoita oikeita. Eiköhän tosiaan kaikki nuo setit ole merkkiin katsomatta todella hyviä rumpuja. Senkin takia valinnan vaikeus. Premierin käyttäjät varsinkin saa nyt ihan vapaasti hehkutella settiään. Tai jopa haukkua. Tod.näk. Kotia lähtee Signiat. | |
![]() 27.02.2003 07:53:05 | |
Mulla on performerit. Niissä on vähän kovempi koivu puun ominaisuus. Siis soundi on hieman kovempi. Esim. Northerin rumpali paukuttelee sellasilla. http://www.norther.net http://www.norther.net/dcs/gallery/th/1600.jpg Kyllä mäkin hommaisin ton hintaluokan pöntöt, että voisin pistää niihin Ddrummin triggerit. Pistää vihaks tommonen. Pööp. | |
![]() 27.02.2003 08:15:07 | |
Kannattaa käydä muuten tuolla KUMUN "tehtaalla" Hämeenlinnassa. Oppii paljon KUMUista, ja saa paukuttaa oon käyny ja oli meinaa si vähä niiku hyviä aattelin semmoset seuraavaks hommaa | |
![]() 27.02.2003 10:45:49 | |
Miten Premierin nuo eri rummustot. Vähän on epäselväksi jäänyt että mikä rumpu on mitäkin "parempi" eli kalliimpi. Tämä tieto on olennaista senkin takia, että tietää paljonko maksaa. Signia vs. Artistit. Signia vs. Genistat jne ? | |
![]() 27.02.2003 10:56:17 | |
Miten Premierin nuo eri rummustot. Vähän on epäselväksi jäänyt että mikä rumpu on mitäkin "parempi" eli kalliimpi. Tämä tieto on olennaista senkin takia, että tietää paljonko maksaa. Signia vs. Artistit. Signia vs. Genistat jne ? Signiat on kalleimmat, sitten taitaa olla Genista ja lopuksi Artist. En tosin ole ihan varma Genistan ja Artistin järjestyksestä. "I'm holding on and I
find out the only way goes down.
And the weary drowns.
Better hold on tight."
- Daniel Brennare | |
![]() 27.02.2003 11:33:49 | |
Premierin lippulaivasetti on Signia Marquis. Se on vielä astetta parempi kuin Signia (ainakin hinnasta päätellen). | |
![]() 27.02.2003 11:45:03 | |
Tuossa perfomerissa ja maplessa on se ero, että koivusetissä (perfomer) on kovempi atakki, kun taas maple setti on ehkä hieman "pehmeämpi" soundiltaan. Mutta molemmilla kyllä mökää saa aikaan. Vai se on merkistä kiinni mitä musaa soittaa, hee=) | |
![]() 27.02.2003 11:49:27 | |
Niin ne on maplet mitkä on tarjolla:) | |
![]() 27.02.2003 21:02:39 | |
Itse ehdottomasti ottaisin Signiat, musiikkikaupan myyjänä olen saanut testailla molempia(Signia/Starclassic) settejä tarkkaan ja tasaseen, myös bänditreeneissä :) Sonorin vanhat(n.10v) Hilitet tai Signaturet tosin olis ekana mun listalla, mitä itse olen niitä naputellut niin ei voi sanoa kuin että aivan mielettömiä kannuja. | |
![]() 28.02.2003 07:44:37 | |
Testaa ja syynää mahdollisimman monta merkkiä ja valitse se mikä eniten mielyttää. Tosta testailusta tuli mieleeni lukemani juttu tuolta maailman huipulta. Kauan sitten. Peartilla oli useita eri valmistajien rumpusettejä testailtavana. Vissiin aika kauankin, kun tehtiin vähän kokeilujani. Jostain setistä irroitettiin se sisäpuolen eka puukerros veke, jotta jos ois kuulostanu paremmalta. Ei kyllä muistaakseni auttanu. Ainakaan tarpeeksi. Vaihtoi silloin muistaakseni ludareihin. En tosin suosittele tekemään ihan testausmielessä tommoista operaatiota. Voipi tulla kalliiksia tavalliselle taaplaajalle. ;D Relax. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)