Aihe: Musiikkitunnit - sucks
1 2
miscage
15.02.2003 21:47:24
Mun mielestä noi musiikkikoulujutut on aika p*rseestä.
Itseoppimalla rokataan, ja rokkaamisella tarkoitan sitä että kapula nousee ja kalvot huutaa armoa. Rumpujen hellä "hipsuttelu" on naurettavaa ja kuullostaa paskalta..
-mice-
gay
15.02.2003 22:05:40
Rumpujen hellä "hipsuttelu" on naurettavaa ja kuullostaa paskalta..

Sanon suoraan tähän alkuun et en yritä mitenkään aliarvioida taikka haukkua sinua ... MUTTA .... paljoko sulla on ikää, ja miten pitkään oot soittanu rumpuja? mulla oli alkumetreilla sama juttu että kuhanku saan soittaa vittu blak metallia vitun kovaa niin jee... ja et kaikki muu musa o homoille. Mitä enemmän soitin sitä vähemmän ajattelin noin.. ja nykyään blak metal o naurettavinta mitä tiedän...
Ja yxi vieläkin tärkeämpi asia.. että jos meinaat ammattirumpalixi tulla/kehittyä niin tollaset ajatukset ei auta yhtään... et sä rokki tatsilla jazzia pysty soittaa... mutta jazzihan onki homoille .. eikö niin ??? :O)
Blenderhead
15.02.2003 23:02:09 (muokattu 15.02.2003 23:02:31)

Itseoppimalla rokataan, ja rokkaamisella tarkoitan sitä että kapula nousee ja kalvot huutaa armoa. Rumpujen hellä "hipsuttelu" on naurettavaa ja kuullostaa paskalta..

No huhhuh!!! Eipä taida poijasta tuolla asenteella ammattilaista tulla. Suosittelen kuitenkin tutustumaan vähän tarkemmin niihin opistoihin ja konservatorioihin. Vaikka se nyt vähän maksaakin, niin kyllä siellä ainakin oppii soittamaan sitä rokkiakin sen kaiken muun lisäks....ja miljoona kertaa paremmin ja todennäkösesti vähän nopeamminkin (huom! todennäkösesti) Mutta kuka mistäkin....toiset tykkää äideistä toiset tyttäristä....samahan tuo mulle.
The world won´t stop.
miscage
15.02.2003 23:04:40
Ikää n.18 vuotta, en oo ihan varma kuinka kauan olen soittanut... about 3 vuotta, eli TODELLA VÄHÄN AIKAA. Tiedän tuon alkumetreillä olevan impaled nazarenen kuuntelua ja new-soundien ja 302:sten raiskaamista. Mutta... Minä arvostan kaikkea musiikkia tasa-arvoisesti (lue: paitsi nu-metal a`la Linkin Park & Papa Roach) , ja tiedän että jazz-muusikot ovat oikeita virtuooseja vaikka "hipsuttelevatkin"... Multakin lähtee tollanen "heh-heh" tyylinen reaktio kun puhutaan jostain Mayhemin veri-kekkereistä jne... eli nauran bläkille sun muulle uhoamiselle, mutta en ivallisesti.

Lähinnä laitoin tuon kirjoituksen kun olen itse "rock-attituden" vaalija, ja pidän meininkiä ja groovea suurempana osana rumpalia kuin täydellistä teknistä osaamista. Mitä tuohon ammattirumpaliksi kehittymiseen tulee niin en edes sellaiseksi pyri. Tavoitteeni on kehittyä mahdollisimman hyväksi "mosh" rokki-rumpaliksi. Ja tuskinpa musiikki tulee ikinä leipäpuuni olemaan, (näillä lahjoilla) joten en edes pyri mihinkään suuruuteen.

Eli sori jos teksti jotenkin mollasi joitain henkilöitä, pyrin kuitenkin aina rakentavaan keskusteluun ja kritiikkin, en vittuiluun.
-mice-
Mikko A
16.02.2003 00:33:42
Ikää n.18 vuotta, en oo ihan varma kuinka kauan olen soittanut... about 3 vuotta, eli TODELLA VÄHÄN AIKAA. Tiedän tuon alkumetreillä olevan impaled nazarenen kuuntelua ja new-soundien ja 302:sten raiskaamista. Mutta... Minä arvostan kaikkea musiikkia tasa-arvoisesti (lue: paitsi nu-metal a`la Linkin Park & Papa Roach) , ja tiedän että jazz-muusikot ovat oikeita virtuooseja vaikka "hipsuttelevatkin"... Multakin lähtee tollanen "heh-heh" tyylinen reaktio kun puhutaan jostain Mayhemin veri-kekkereistä jne... eli nauran bläkille sun muulle uhoamiselle, mutta en ivallisesti.

Lähinnä laitoin tuon kirjoituksen kun olen itse "rock-attituden" vaalija, ja pidän meininkiä ja groovea suurempana osana rumpalia kuin täydellistä teknistä osaamista. Mitä tuohon ammattirumpaliksi kehittymiseen tulee niin en edes sellaiseksi pyri. Tavoitteeni on kehittyä mahdollisimman hyväksi "mosh" rokki-rumpaliksi. Ja tuskinpa musiikki tulee ikinä leipäpuuni olemaan, (näillä lahjoilla) joten en edes pyri mihinkään suuruuteen.

Eli sori jos teksti jotenkin mollasi joitain henkilöitä, pyrin kuitenkin aina rakentavaan keskusteluun ja kritiikkin, en vittuiluun.

Ensimmäisen kirjoituksen jälkeen ajattelin tämän olevan jotain turhaa provosoivaa paskanjauhantaa, ja ajattelen vieläkin : ) mutta nyt tuli kyllä sellaista tekstiä, että pitääpä heittää sekaan vähän omaa läppää... Yllättävää kyllä olen samaa mieltä:

Olen New Soundit ja 302set raiskannut n.18 vee n.3 vuotta soittanu (Impaled Nazarene tosin jäi ja tulee jäämäänkin kuuntelematta) Minusta näyttävyys, tyyli, groove ja meininki on ensisijaisen tärkeitä, ei niinkään täydellinen tekniikka. Mua suoraan sanoen vituttaa katsella/kuunnella jotain (paperilla) taitavaa rumpalia, joka on viimäset 20 vuotta soittanut klikin kanssa naama kiinni tekniikkaharjoituksissa, ja istuu setin takana ku mykkä paskalla, käyttää minimaalista ranneliikettä ja josta ei kauempaa edes huomaa että se soittaa niitä rumpuja...

En itse pyri täydelliseen tekniikkaan, vaikka yritän sitä tietty harjoitella menisin heti musakouluun jos täällä olis joku hyvä sellanen(vuoden oon yhdessä ollutkin, ei ollu kaksinen mesta...), vaan yritän soittaa kotona kellarissa AINA mahdollisimman hyvällä meiningillä ja näyttävästi! Jos ei soita meiningillä ja näyttävästi niin ei edes näytä siltä että se soittaminen olis mitenkään hauskaa, ja ainakin mä soitan just sen takia että se on niin hauskaa ja HALUAN MYÖS NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ SE ON HAUSKAA!!!!!!

Olisin vallattoman iloinen jos voisin itseni soittamalla elättää ja siihen pyrin. Ja tuo meininki/näyttävyys on avainsana! Jos bändi on näyttävä, ei tarvi olla edes mikään erityisen hyvä soittamaan, riittää kun keksii pari hyvää riffiä tai jotain ja sehän onkin kitaristin tehtävä : ) Hyviä esimerkkejä mm. Nirvana ja Metallica. Jälkimmäisestä tosin vielä sen verran että Kirk Hammet on yks mun lempparikitaristeista, mutta Lars on kyllä oikeesti ihan paska soittaan, mutta mä pidän sen tyylistä! Se osaa vetää lavashowt ja sillä riittää naisia ja soitto kuulostaa oikein kivalta, vaikka on teknisesti varmaan mun tasolla... : )

Long Live Rock'n'Roll!!!! Miscage gimme five! Ya' ma soulbrotha!!

P.S. Kukin taaplaa tavallaan ja seipäännielleet tylsimykset taaplatkoon miten lystäävät, en sen enempää siihen puutu, vaikka nokanvartta pitkin katsonkin... Ja arvostan kyllä taitavia rumpaleita, vaikka eivät showmiehiä olisikaan!

Show MUST go on...
~Solitary shell~
Liver-Box
16.02.2003 10:33:10

Ja arvostan kyllä taitavia rumpaleita, vaikka eivät showmiehiä olisikaan!

Ööö... täs ny jokin mättää.. ku maailman parhaimat rumpalit on just niitä joitten soitto näyttää tyylikkäältä, pieneltä showlta. Esim. Dennis Chambers, Thomas Lang, Buddy Rich ja muut käyttää mielettömän paljon kapulatemppui (käy vaikka zekkaa sonorin sivuilta langin video) Noitahan kyl voisi listata vielä lisääki.. Bozzio vähintään sttisä puolesta.. Mike Mangini ..eihän tuota tartte edes puolustella. Ei se tarkoita et jos oot teknisesti hyvä soittamaan , että olisit joku vyhvääjä joka vähä hipaisee rummun reunaa ja yrittää piiloutua sinne setin taakse..
Ja jos en oo väärin kuullu nii jossain välis mike manginilla oli varamies joka teki soundcheckit ihan vaan sen takii ku se mätti niin lujaa et ei jaksanu soittaa keikkaa enää checkin jälkeen... että semmosta
ilkka
16.02.2003 11:11:08
Pakko sen verran tunkea lusikkaani tähän soosiin, että mun makuun ylivoimaisesti kovin showmies ja rokkirumpali on Tommy Lee. Vanhat Mötikkä-meiningit, joissa äijjä heittää settinsä kanssa kirjaimellisesti ympäriämpäri turvavöillä penkkiinsä köytettynä on jotain, mitä ei ihan joka päivä nää. Ainakaan täällä Tampereella =)
AP
16.02.2003 12:07:16
...bläkille sun muulle uhoamiselle, mutta en ivallisesti.

Tuskin mollasi, lähinnä herätti muistoja mieleen...

Mutta tuosta attitudesta on nykyäänkin helppo olla samaa mieltä, samoin siitä että tunnesoittajaa katsoo mieluusti pidempään kuin sitä täydellisen tekniikan soittajaa.
Se, mikä tuossa minua arveluttaa, on rivien välistä helottava ajatus siitä, että rokkisoittaja ei muka voisi (saisi?) kehittyä ja opetella vaikka "hipsuttelemaan". Kyllä groove ja meininki voi säilyä, vaikka sitä omaa tekniikkaansa ja tyylihaitariaan vähän kehittäisikin -- vaikka sitten musiikkikoulussa.
lare
16.02.2003 12:35:14
en oo oikee rumpali, mutta oon opetellu ton sormilyöntitekniikan(siis joka toinen lyönti ranteella ja sitten sormilla) ja se tuo soittamiseen ihan uuden maailman. Tahdon aina vain olla sitä mieltä, että jotka väheksyy tekniikan- (ja nuottienlukemisen)hallitsemista ovat vain laiskoja reenaamaan.
Groove ja tietynlainen meininki musaan tulee äänenvoimakkuuskontrasteista ja semmosesta taitavasti nokillaan tai laahaten soittamisesta(ja muusta vastaavasta). Näyttävyys on kyllä oma lukunsa. Ja on se myös siistiä että joku soittaa saatan mageesti ja sitä ihmettelee, että missä välissä ne kädet oikeen liikkuu=D
Sähkörummut on kivat lelut
Sepe
16.02.2003 13:38:06
en oo oikee rumpali, mutta oon opetellu ton sormilyöntitekniikan(siis joka toinen lyönti ranteella ja sitten sormilla) ja se tuo soittamiseen ihan uuden maailman. Tahdon aina vain olla sitä mieltä, että jotka väheksyy tekniikan- (ja nuottienlukemisen)hallitsemista ovat vain laiskoja reenaamaan.
Groove ja tietynlainen meininki musaan tulee äänenvoimakkuuskontrasteista ja semmosesta taitavasti nokillaan tai laahaten soittamisesta(ja muusta vastaavasta). Näyttävyys on kyllä oma lukunsa. Ja on se myös siistiä että joku soittaa saatan mageesti ja sitä ihmettelee, että missä välissä ne kädet oikeen liikkuu=D

Vanhempaa äijän käppyrää lämmitti tuo tekstisi,loistavaa.
Wiitala
16.02.2003 13:43:41
Olen New Soundit ja 302set raiskannut n.18 vee n.3 vuotta soittanu (Impaled Nazarene tosin jäi ja tulee jäämäänkin kuuntelematta) Minusta näyttävyys, tyyli, groove ja meininki on ensisijaisen tärkeitä, ei niinkään täydellinen tekniikka. Mua suoraan sanoen vituttaa katsella/kuunnella jotain (paperilla) taitavaa rumpalia, joka on viimäset 20 vuotta soittanut klikin kanssa naama kiinni tekniikkaharjoituksissa, ja istuu setin takana ku mykkä paskalla, käyttää minimaalista ranneliikettä ja josta ei kauempaa edes huomaa että se soittaa niitä rumpuja...

You have to know how to walk, before you can run.
Tumptsi tums.
Mikko A
16.02.2003 13:49:03
Ööö... täs ny jokin mättää.. ku maailman parhaimat rumpalit on just niitä joitten soitto näyttää tyylikkäältä, pieneltä showlta. Esim. Dennis Chambers, Thomas Lang, Buddy Rich ja muut käyttää mielettömän paljon kapulatemppui (käy vaikka zekkaa sonorin sivuilta langin video) Noitahan kyl voisi listata vielä lisääki.. Bozzio vähintään sttisä puolesta.. Mike Mangini ..eihän tuota tartte edes puolustella. Ei se tarkoita et jos oot teknisesti hyvä soittamaan , että olisit joku vyhvääjä joka vähä hipaisee rummun reunaa ja yrittää piiloutua sinne setin taakse..
Ja jos en oo väärin kuullu nii jossain välis mike manginilla oli varamies joka teki soundcheckit ihan vaan sen takii ku se mätti niin lujaa et ei jaksanu soittaa keikkaa enää checkin jälkeen... että semmosta

Aivan, aivan! Ne on showmiehiä, siis kaikenmaailman jenkkistarat, siellä osataan kiinnittää huomiota oikeisiin asioihin, kuten myös settien näyttävyyteen!! Lähinnä suruni ja valitteluni kohdistuu jäykkiin suomalaisiin! Jos kattoo jotain suomalaista bändiä, niin voi että käy rumpalia sääliksi... Onneksi poikkeuksia kuitenkin löytyy, ei tarvi niitä alkaa listaamaan... Valitettavan usein ilmiötä kuitenkin esiintyy.
~Solitary shell~
Tapani L
16.02.2003 14:01:27 (muokattu 16.02.2003 14:04:36)
Hyviä esimerkkejä mm. Nirvana ja Metallica. Jälkimmäisestä tosin vielä sen verran että Kirk Hammet on yks mun lempparikitaristeista, mutta Lars on kyllä oikeesti ihan paska soittaan, mutta mä pidän sen tyylistä! Se osaa vetää lavashowt ja sillä riittää naisia ja soitto kuulostaa oikein kivalta, vaikka on teknisesti varmaan mun tasolla... : )

...ja kuinkakohan monta kertaa Lars Urlich on valittu maailman parhaaksi hevi rumpaliksi tai ainakin parhaiden joukkoon =)

Olen kyllä kanssasi samoilla linjoilla, mutta ehkä kaikkein tärkeimmäksi ominaisuudeksi rumpalilla luen kyllä tyylitajun. Olisihan se aika tyhmän kuuloista ja näköistä jos joku rumpali vetää jossain poppislovarissa tajutonta tuplapedali jytkytystä oikeella kunnon rokkiasenteella ja keikan lopuksi kaatuu rumpujensa päälle =)
Eihän tuo rokki asenne ole ainoa tyyli eläytyä rumpujen soittoon vaan esimerkiksi jossain kunnon groove-kompissa rumpalin itsekkin tulee olla sitä groovea. Ja hauskaa pitää ehdottomasti olla, ainakin mulla rummutuksen taso nousee satakertaiseksi verrattuna täysin tunteettomaan soittoon... taidankin tästä kohta lähteä taas paukuttelemaan, alko tulemaan sellainen fiilis =)

EDIT: Ja ne musiikkitunnit ovat kyllä melko perseestä, mutta olen kyllä ajatellut tästälähtien ottaa ne ihan opettavaisina elämyksinä, sillä minusta olisi kyllä todella mukavaa oppia soittamaan hiljaa ja oppia lukemaan nuotteja ym.
Anteeksi häiriö...
Mikko A
16.02.2003 23:25:10
Näyttävyys, tyyli, groove ja meininki = tyylitaju...
~Solitary shell~
Yrtti
17.02.2003 01:36:23

No Nyt on oikeaa tekstiä teillä!
Mullakin vituttaa yli kaiken semmoiset rumpalit tai ylipäänsä soittajat jotka on liikkeellä "pikkusormi" asenteella. Musiikkihan nimittäin ei mielestäni lähe papereista vaan jostain ihan muualta. Jotenkin semmonen vaan imee mehut koko hommasta...

Niin ja tällä pikkusormiasenteella tarkoitan vain sellaisia hippiäisiä jotka jaksavat tuntikausia jauhaa trioliaksenteista synkooppeihin ja pitävät sitä avaimena koko hommaan.
ak
17.02.2003 08:15:03
No Nyt on oikeaa tekstiä teillä!
Mullakin vituttaa yli kaiken semmoiset rumpalit tai ylipäänsä soittajat jotka on liikkeellä "pikkusormi" asenteella. Musiikkihan nimittäin ei mielestäni lähe papereista vaan jostain ihan muualta. Jotenkin semmonen vaan imee mehut koko hommasta...

Niin ja tällä pikkusormiasenteella tarkoitan vain sellaisia hippiäisiä jotka jaksavat tuntikausia jauhaa trioliaksenteista synkooppeihin ja pitävät sitä avaimena koko hommaan.

nuo on erittäin normaaleja termejä musiikissa eikä niissä ole mitään ihmeellistä,taidampa peräti syyllistyä itsekkin musiikkitermeistä puhumiseen välillä,
sen sijaan ihmiset jotka puhuvat kokoajan pelkästä teoriasta,lähinnä pätemismielessä on luku erikseen.

teorian tajuaminen avaa uusia portteja oppimiselle ja ymmärtämiselle eikä siinä ole kyse mistään elitistisestä salakielestä tai vastaavasta.
tietysti "oikea" asenne on tärkeä ja rumpuja pitää soittaa näyttävästi, mutta rajansa silläkin.
katsokaa foo fightersin tai rage against the machinen rumpalia millä tahansa videolla.
voi jumalauta sehän tappaa ne rummut..
Iso-K
17.02.2003 13:08:46

Minusta näyttävyys, tyyli, groove ja meininki on ensisijaisen tärkeitä, ei niinkään täydellinen tekniikka. Mua suoraan sanoen vituttaa katsella/kuunnella jotain (paperilla) taitavaa rumpalia, joka on viimäset 20 vuotta soittanut klikin kanssa naama kiinni tekniikkaharjoituksissa, ja istuu setin takana ku mykkä paskalla, käyttää minimaalista ranneliikettä ja josta ei kauempaa edes huomaa että se soittaa niitä rumpuja...

NÄIN!

Perskeles että on hianoo että viälä löytyy miähiä jotka ymmärtää että rokki lähtee ballsseista eikä rudimenteista!
Kalu - Rock 'til You Drop!
Tmp
17.02.2003 14:29:05
Viesti 1

Viesti 2

Minä arvostan kaikkea musiikkia tasa-arvoisesti ... , ja tiedän että jazz-muusikot ovat oikeita virtuooseja vaikka "hipsuttelevatkin"...

...

Lähinnä laitoin tuon kirjoituksen kun olen itse "rock-attituden" vaalija, ja pidän meininkiä ja groovea suurempana osana rumpalia kuin täydellistä teknistä osaamista.

Noilla sun kahdella viestillä ei ole paljon tekemistä toisiensa kanssa. Ekaksi puhut hakkaamisesta vs hipsuttelusta ja sitten groovesta vs tekniikasta. Kovaa voi soittaa tekniikalla groovea voi olla vaikka ei "kalvot huutaa armoa".

Ekaksi sanot että hipsuttelua on naurettavaa va kuullostaa paskalta ja sitten myönnät että arvostat kaikkea musiikkia tasa-arvoisesti.

Jos miettisi ennen ekan viestin kirjoittamista niin ei tarvisi sitten muuttaa koko näkökulmaa tähän itse aiheeseen jälkeenpäin.
Tmp
17.02.2003 14:29:10 (muokattu 17.02.2003 14:29:48)
Tuli tuplat
Jombe
17.02.2003 19:32:18
Mä soitin noin 5 vuotta ihan itekseni ja opettelin täysin yksinään soittamaan. => Motivaatiota ei juurikaan löytynyt harjoitteluun.
Nyt sitten Elokuussa hankittiin yksityinen opettaja,joka on muuten sairaan hyvä rumpali ja opettaja tuloksena => Motivaatio on hemmetin hyvä harjoittelua varten ja nykyisin tulee haroiteultua aika paljon. (Tosin vieläkin liian väähn)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)