Aihe: Parhaat pellit?
1 2 3
Catja
31.01.2003 17:52:00
Niin.. Itse en ole rumpali, mutta mahdollisesti pian rumpuja hankkimassa, joten kertokaahan mitkä pellit on teidän mielestä hyviä ja tsekkaamisen arvosia. Mielellään myös vähä hintaluokkaa, että voin vertailla siinäkin suhteessa.
J. Cool
31.01.2003 18:10:24

kalliit/hyvät: Zildjian, Sabian, Istanbul, Paiste (alpha, signature)
hintaluokka: 100-450 e / pelti
(splässit 100-150, krässit 200-350, haikat 250-400, ride 250-350 noin pyöreästi ottaen)

itse suosin zildjian a-customeita, sabianin aa(x) ja hh(x) on kans kivoja. paisteen pelleistä en oikeen pidä, monilla taas päin vastoin...

jos näitä löydät käytettyinä ja halvemmalla niin kannattaa harkita. käytetyissä tarkkana kunnon kanssa, pienikin särö niin äkkiä sulla on entinen pelti, nykyinen seinäkello..
esim 100-200e hyväkuntoisestä zildjianin krässistä (ei zxt-sarjaa) on hyvä tarjous..

halpoja ja hyviähän ei tietenkään ole mutta paiste 802 pääsee mun mielestä lähimmäksi. suorastaan yllättävän hyvät hintaansa nähden. thomannilta näitä saa ainakin halvalla. _muistaakseni_ 16" crash 20" ride ja 14" hh lähti johonkin reilun 311e:n yhteishintaan.

halvat ja huonot: paiste 302, 402, 502, headliner, century, pulse, new sound.. - ei kannata vaivautua.
jos on aivan äärimmäinen puute niin näistä parhaita on headlinerit.
Catja
31.01.2003 18:29:42
paisteen pelleistä en oikeen pidä, monilla taas päin vastoin....

Muistaakseni oon joskus soitellu jollakin paisteen pelleillä, eikä niissä ainakaan kovin hirvittävä saundi ollu... Mutta kiitos vinkeistä, täytyy tsekata =)

Lisää vaan mielipiteitä!
Saimoni
31.01.2003 18:46:06

Muistaakseni oon joskus soitellu jollakin paisteen pelleillä, eikä niissä ainakaan kovin hirvittävä saundi ollu... Mutta kiitos vinkeistä, täytyy tsekata =)

Lisää vaan mielipiteitä!

Siispä, onkin pakko kysäistä millaisella budjetilla liikut symbaalien ostossa...

Lets see...Paisteen 802:sta 311 euroa... no joo,mut esim.Meinl:n MCS-sarja(on ihan uusi kyseisen valmistajan sarja) on "liki" vastaavanlaista pronssiseosta ja hintaa on asiansa osaavassa SUOMALAISESSA musiikkiliikkeessä jonkin verran vähemmän...(sis.HH 14",16"Crash ja Ride20").

-S-
Catja
31.01.2003 18:50:02

Siispä, onkin pakko kysäistä millaisella budjetilla liikut symbaalien ostossa...

Mahdollisimman halvalla yritän päästä, mutta hyvät soundit pitää olla, joten rahaa tule kuitenkin palamaan melko lailla...
Jotain sellasia hinta-laatu suhteessa hyviä
Saimoni
31.01.2003 18:59:41

Mahdollisimman halvalla yritän päästä, mutta hyvät soundit pitää olla, joten rahaa tule kuitenkin palamaan melko lailla...
Jotain sellasia hinta-laatu suhteessa hyviä

Noissa mainitsemissani symbaaleissa on ihan hyvät ominaisuudet tuohon hinta/laatusuhteeseen...
Tiukasti leikkaava haitsusaundi(mielestäni tän symbaalisetin paras osa)...Crash vähän raskas...Ride aikas "Dry".
Siis mun mielestä ihan OK.

Niin ja hintaa 295 euroo.

-S-
thorn_of_blood
31.01.2003 19:40:29
No paras on tietenkin Zildjian. Mut sillä ei juurikaan ole hyviä halvemman luokan peltejä, niinkun paisteella on. Paisteen alphassa ja innovationissa on sika hyvä hinta/laatu suhde. Kannattaa ehdottomasti tutustua.
Buusteri
31.01.2003 21:21:27

no jos ihan laatupeltiä haluaa mutta haluaa päästä asteen halvemmalla (ei kuitenkaan kovinkaan infernaalisen paljon) niin voisi harkita noita istanbulin peltejä.. niiden hintaluokka on kymmeniä euroja halvempi kuin zildjian/sabian.... mutta ovat yhtä laadukkaita
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
Buusteri
31.01.2003 21:23:09

mutta tietenkin jos omaa soundikorvaa niin kannattaa nuita peltejä testaillaki.. jotkut laadukkaat pellit voi hyvinki kuulostaa kauhealta omaan korvaan.. kuten ite en siedä paisteen signature- sarjan krässejä..
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
YKÄ
31.01.2003 23:30:19
Nyt alat Catja rukka olla aivan pää sekaisin. Älä anna kundien uunottaa.
Mene Levytukkuun Hesan Aleksille ja sano kaupan sedälle, että Zildjian A-Custom 16" ja 18", niin et kadu ja saat takuun kanssa. Sitä paitsi hinta on 193 erkkiä pienempi ja pari satasta isompi. Sulla on siinä pellit, joilla oikeat rumpalit soittaa.
Onhan näitä Thomaneita ja muita keltaisia pörssejä, mutta ajattele nyt hei!!!
vassago
01.02.2003 00:34:10
No kannattaa käydä katsomassa/kokeilemassa meinliä. on laatua vaikkakaan ei marathonia kannata hommata.
welho
01.02.2003 01:54:20

joten kertokaahan mitkä pellit on teidän mielestä hyviä ja tsekkaamisen arvosia. Mielellään myös vähä hintaluokkaa, että voin vertailla siinäkin suhteessa.

Halpaa ja hyvää ei ole mutta, kohtuuhintaista ja toimivaa löytyy.

Tsekkaa:
Paiste: 802- & Alpha sarjat
Meinl: Classic, byance, amun
Istanul: A.R.T -sarja
Wuhan: koko tuotanto

Ja kannattaa toki kierrellä ja tsekata kaikki merkit ja mallit niin saa vähän tuntumaa
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
Veksi
01.02.2003 23:51:11
Jos löydät jostakin musaliikkeestä Ziljian Scimitar Bronce/Rock
sarjan,on tosi hyvät halvemman hintaluokan pellit, mulla
oli muutama vuosi sitten tälläiset, ja sanoisin , että ovat jopa paremmat kun Paiste Alphat!
Mikko A
02.02.2003 12:51:33
Jos löydät jostakin musaliikkeestä Ziljian Scimitar Bronce/Rock
sarjan,on tosi hyvät halvemman hintaluokan pellit, mulla
oli muutama vuosi sitten tälläiset, ja sanoisin , että ovat jopa paremmat kun Paiste Alphat!

Allekirjoitan väitteen täysin! Oon soitellu Scimitar Bronze haitsuilla ja ridella ja varsinkin haitsut on aikas mahtavat!!
~Solitary shell~
esa
02.02.2003 13:47:22
tuon täytyy olla sarkasmia
Mikko A
02.02.2003 16:27:47
tuon täytyy olla sarkasmia

Ei muuten ole! Et ole itse tainnut niitä kokeilla... Siis ei ne varmasti millekkään Paisteen, Sabianin tai Zildjianin parhaille haitsuille pärjää, mutta takuulla paremmat ku mitkään halpis tai keskitason vehkeet! Ainakin mun mielestä!
~Solitary shell~
JeeVes
02.02.2003 18:00:19
Asiahan on niin, että lähes kaikilla merkeillä on hyviä peltejä. Ainut paska homma on se, että ne sitten maksaa paljon. Itse suosin Zildjanin, Turkishin ja Sabianin peltejä. Mutta älkää hyvät ihmiset ostako Paisteen halppiksia...ostakaa mielummin Zildjanin halppiksia ne on paljon parempia.... kaikkihan sen tietää.
We are the members of The body of the Son We are the Church of Christ
Joku vaa
02.02.2003 18:37:59
Asiahan on niin, että lähes kaikilla merkeillä on hyviä peltejä. Ainut paska homma on se, että ne sitten maksaa paljon. Itse suosin Zildjanin, Turkishin ja Sabianin peltejä. Mutta älkää hyvät ihmiset ostako Paisteen halppiksia...ostakaa mielummin Zildjanin halppiksia ne on paljon parempia.... kaikkihan sen tietää.

Älkää ny vaa saatana menkö ainakaa zbt ostamaa. se ei oo hyvä vaikka onkin zildjian. tosta uudesta zxt en tiiä mutta en usko että kannattaa kokeilla
Toro
02.02.2003 20:31:03 (muokattu 02.02.2003 20:35:11)
Onkos noista esim: Zildjianin pelti sarjoista mihinkään??? (hinta tuntuu olevan edullinen jos vertaa yksittäisiin pelteihin)
miän vain
03.02.2003 09:51:19

Täähän on sama kun jos kysyis että mikä auto on paras. Sit kaikki siitä kinaamaan, kun joku tarvitsee sporttibiilin ja toinen sorarekan. Hienoa.

Juttu on niin että pitää mennä kauppaan ja kokeila ja valita se/ne joka miellyttää. Sarjasta, merkistä ja hinnasta viis, jos vain rahat riittää.

Halvalla ei _välttämättä_ saa hyvää, mutta ei kaikki kalliskaan ole hintansa arvoista.
O jee! *NAX*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)