Juhani 05.11.2002 14:55:31 | |
---|
Kenestä rumpaleista pidätte eniten? Mun makuun kolisee ainakin Danny Carey, Jimmy Chamberlin ja Dave Grohl. |
Pieni rumpalipoika 05.11.2002 15:00:08 | |
---|
Kyllä joku Vinnie Colaiuta on kova mies. Samaten diggailen Primuksen vanhasta (?) rumpalista ja Dave Matthewsin Bandin ukosta. Kuoppiksella on kanssa kiva staili... Vaikka rumpali oonkin niin aika vähän seuraan noiden pro-ukkojen touhuja ja senpä takia en niiden nimiäkään juuri tiedä. |
Conrad Lant 05.11.2002 15:14:46 | |
---|
Kenestä rumpaleista pidätte eniten? Mun makuun kolisee ainakin Danny Carey, Jimmy Chamberlin ja Dave Grohl. Ensimmäisinä mieleen tulivat: * Will Calhoun (mm. Living Colour), * Dave Lombardo, * John Wright (NoMeansNo - sedät soittaa kyllä muutenkin kaikki suohon) ja * Kai Hahto (Rotten Sound). |
LumPus 05.11.2002 18:09:14 | |
---|
Mike Portnoy. asia käsitelty. =) suomalaisista anssi "elukka" nykänen, kaikkien suomalaisten rumpalien oma jumala..... |
Mikael 05.11.2002 22:40:46 | |
---|
Joseph Zigaboo Modeliste Levon Helm Ralph Molina Billy Martin Tero Mikkonen Heikki Tikka Janne Haavisto ...näitähän piisaisi... |
AC 06.11.2002 11:09:37 | |
---|
mm. Gene Hoglan, Mike Portnoy, Tommy Aldridge, Vinnie Colaiuta, Terry Bozzio.... |
Kulkunen 06.11.2002 13:31:14 | |
---|
Nyt kun näitä alkaa miettiä, niin lista kasvaa tolkuttomaksi. Tietysti vanhan Badding- ja Elvis-fanin pitää mainita ainakin Ronnie Österberg ja Ron Tutt. Missä muuten lie listoilta Buddy Rich? Ja oli se Ginger Bakerkin aika hauskaa kuultavaa. No, jos hirveälle name dropping -linjalle lähdetään, niin eiköhän www.drummerworld.com ole se paikka mistä niitä nimiä voi lähteä kaivamaan. Unohdin mainita Grant Collinsin. Sen vähän mitä äijältä olen nähnyt/kuullut on ollut melko vakuuttavaa. Bozziomainen ote soittamiseen. |
jtpennane 06.11.2002 22:22:39 | |
---|
tämän hetken suurin suosikki on new orleansista kotoisin oleva miekkonen nimeltä Stanton Moore. Helvetin omaperäisesti soittelee funkjazzia loistosoundeilla. totea itse miehen groovailu: http://www.stantonmoore.com. sivuilla esim. kokonainen klinikka videomuodossa... surf! |
Q-T-ppuu 07.11.2002 14:20:52 | |
---|
Carey, Portnoy, Jordison, Bozzio, Weckl, Thordendal, Chambers. Siinäpä niitä, Weckl ja Chambers ovat sytyttäneet enemmänkin puhtaasti sooloilun ja videoiden pohjalta. Herrojen bänditaustailua en ole hirveämmin seurannut. Ja olihan se Katché (?) aika kova Stingin taustalla, kun telkkarissa pojat soitti. Thordendal??? Kuka Thordendal? Mä tiiän vaan Fredrik Thordendalin, Meshuggahin kitaristin. |
Kulkunen 07.11.2002 18:49:49 | |
---|
Thordendal??? Kuka Thordendal? Mä tiiän vaan Fredrik Thordendalin, Meshuggahin kitaristin. Näin minä taas muistan tarkistaa varmuudella nimet... Eli tarkoitin Meshuggahin rumpalia Thomas Haakea. En ole bändiä niin pitkään kuunnellut, että voisi muistaa jäsenet ulkoa :) Pyydän anteeksi kaikilta joiden elämä meni sekaisin tämän takia. :P
|
jtpennane 08.11.2002 15:26:28 (muokattu 08.11.2002 15:26:41) | |
---|
ju! Stantonhan on tuon mainion Galactic-yhtyeen rumpalisti, eikä soolo-matsukaan hullumpaa ole. Mäpä olen nähnyt herran livenä Roskildessä Galacticin kanssa ja New Orleanssissa missasin jokilaivalla olleet levynjulkkarit kahdella päivällä : ( ...jokatapauksessa aivan loistava soittaja. ootko sama mies jolla tämä mainiolta kuulostava vintage-gretsch setti? huh, olen kateellinen. soitteletko vastaavaa kamaa jossain orkesterissa (vaiko haavena vaan)?
|
Mikael 08.11.2002 16:15:51 | |
---|
ootko sama mies jolla tämä mainiolta kuulostava vintage-gretsch setti? huh, olen kateellinen. soitteletko vastaavaa kamaa jossain orkesterissa (vaiko haavena vaan)? ju. sama jäbä. nyt ei juuri ole moista bändiä, mutta kyllähän noita second line-hommia tulee välillä treenailtua...
|
WyW 11.11.2002 12:40:23 | |
---|
Näin minä taas muistan tarkistaa varmuudella nimet... Eli tarkoitin Meshuggahin rumpalia Thomas Haakea. En ole bändiä niin pitkään kuunnellut, että voisi muistaa jäsenet ulkoa :) Pyydän anteeksi kaikilta joiden elämä meni sekaisin tämän takia. :P Juu.. Tomas Haakehan se. Mulla meni pasmat heti sekasin. On meinaan varmasti se "mun esikuva". Katsoppas tuo alla oleva... siinä Thordendal soittaa Morgan Gren -nimisen heebon kanssa. Ne on tuolta Thordendalin Sol Niger soolosysteemiltä. Kyllähän Thordendali kirjoittaa Mesen biisit sen laulajan kanssa kai aika pitkälti ja on hosunut sen Drumkit from hell -samplesetinkin takana. Eli en tiedä osaako jeppe rumpuja soittaa, mutta hyviä juttuja sillä on. Todennäköisesti Thordendal pesisi aika monta heeboo rumpujen soitossakin. http://ww2.netnitco.net/~rustedshut … dendal_Sol_Niger_Within_Medley.mpeg Tossa on sitä jotain. |
Q-T-ppuu 13.11.2002 18:32:01 (muokattu 23.11.2002 12:51:09) | |
---|
Juu.. Tomas Haakehan se. Mulla meni pasmat heti sekasin. On meinaan varmasti se "mun esikuva". Katsoppas tuo alla oleva... siinä Thordendal soittaa Morgan Gren -nimisen heebon kanssa. Ne on tuolta Thordendalin Sol Niger soolosysteemiltä. Kyllähän Thordendali kirjoittaa Mesen biisit sen laulajan kanssa kai aika pitkälti ja on hosunut sen Drumkit from hell -samplesetinkin takana. Eli en tiedä osaako jeppe rumpuja soittaa, mutta hyviä juttuja sillä on. Todennäköisesti Thordendal pesisi aika monta heeboo rumpujen soitossakin.
Ks. Morgan Gren on itseasiassa Morgan Ågren, joka vaikuttaa sellasessa Zappamaisessa ruotsalais duossa kuin Mats/Morgan (Mats Öberg/Morgan Ågren). Kumpainenkin herra soittaa siinä Sol Niger Within- levyllä. Ågrenin soitto siinä levyllä on enemmän lähtöisin jazz puolelta, joten siinä on aikamoista ajatuksen juoksua joissain kohdissa. Mut kannattaa hankkia, erittäin ihmeellisiä komppeja, rytmejä, sooloja, soundeja, kohtia, kaikkea... Ja jos natsaa, koittakaa löytää Mats/Morganin jotain levyjä jostain (melkein kannattaa stokiksesta kattoa, en ainakaan ite oo suomesta (Lue: helsingistä) löytäny mitään). Nää kaverit itseasiassa aikoinaan on soittanu Zapan bändin kanssa, kun aikoinaan Zappa kävi ruotsissa heittämässä keikkaa. En oo tästä varma, mut joku levykin on, missä he soittaa Zapan kanssa. Kovia Zappa faneja, kuulee kyllä.
|
Kosminen 15.11.2002 00:22:11 | |
---|
Kyllä mun suosikki on Olli Helenius. "Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys |
paavi 19.11.2002 10:24:18 | |
---|
Mä pidän erityisesti Matt Cameronista. Mike Bordin on myös hauska. Soittaahan se samalla tavalla vasenkätisesti oikeakätistä settiä kuin minä - täytyy olla kova soittaja! Täältä löytyy kysymys vastaukseen kuin vastaukseen! |
Kulkunen 20.11.2002 03:23:01 | |
---|
Mä pidän erityisesti Matt Cameronista. Mike Bordin on myös hauska. Soittaahan se samalla tavalla vasenkätisesti oikeakätistä settiä kuin minä - täytyy olla kova soittaja! Elikkä Himin Kaasu on tuolla logiikalla kans hyvä? </huonoläppä> "Now I will kill you until you die from it!"
-Saddam Hussein |
WyW 20.11.2002 14:11:51 | |
---|
Elikkä Himin Kaasu on tuolla logiikalla kans hyvä? Kaasu on vissiin ihan hyvä rumpali oikeestikin. |
Charger 27.11.2002 13:48:05 | |
---|
Mitäs rumpujannut tykkää Keith Moonista? Mun ikuinen suosikki ehdottomasti. |
Aimo 27.11.2002 20:29:42 | |
---|
Mitä nyt oon kuullu, niin Kingston Wallissa soittanut Sami Kuoppamäki on ehdottomasti paras. |