Aihe: Pellin korjaus.
1
jukej
19.03.2003 15:30:58
Eli olis Zildjianin 18" K crash josta on lähteny palanen pois eikä se soi enää, että miten sen vois korjata??
Ainoa vikani on vaatimattomuus.
Guido
19.03.2003 18:03:07
No eipä tollasta juuri enää korjata. Better luck next time.
jussiohman
19.03.2003 18:48:09
Eli olis Zildjianin 18" K crash josta on lähteny palanen pois eikä se soi enää, että miten sen vois korjata??

Se ei paljoa ole korjattavissa mutta mikäli tahdot vielä käyttää sitä ja estää enemmät vahingot nii leikkaa jollain(?)
reilu kimpale sen kohan ympäriltä ettei pääse leviämään.
tai jotain..
akik
20.03.2003 00:11:05 (muokattu 20.03.2003 00:15:36)
kone sekoilee perkele
akik
20.03.2003 00:15:15
mun entinen 2002 sound edge hatti kesti vielä n. vuoden/puolitoista halkeaman ilmestymisen jälkeen kun porasin reiän.
jotkut myös leikkelee peltiä joka on huomattavasti brutaalimpi toimenpide. pelti ei saa kuumentua,se vaikuttaa heti sointiin.poratessa kannattaa jäähdyttää terää jollain siihen tarkoitetulla litkulla jota löytyy alennuskorista sepon koneesta siitä lähiräkälän vierestä.niin ja millään akkuporakonnella ei kannata ruveta hosumaan....
toiset sanoo että kannattaa leikata mahdollisimman viisto biitti pellistä mutta olen nähnyt ns. isoja rumpaleita jotka on leikannut ihan neliön kulmasta. itse en ole leikannut ikinä.reuna pitäisi myös hioa jotenkin.,,.
niinkin on käynyt että valmiiksi haljennut sabianin hh crashi ei haljennut sitten millään kahta senttiä reunasta enempää vaikka varta vasten
sitä pelkässä treenikäytössä pidin.välillä purin ahdistukseni peltiin täysin mutta halkeama oli aina saman mittainen.
splasheja on aivan turha lähteä korjailemaan. samoin kovin ohuita peltejä käsittääkseni. ridet nyt harvemmin halkea sisäänpäin, yleensä urien suuntaisesti tai kellosta jos on haljetakseen.
jos halkeama on iso niin suosittelenettä otat pellin mukaan ja menet etsimään lähimmän vesilinnun ja suoritat kädellä kaarevan heittoliikkeen kohti sitä.

en tiä sit.-..
henkimaailman hommia.
Joku vaa
20.03.2003 14:46:49

Mitenkä se pelli on haljennu? Entä kuinka vanha se on? Jos se on alle vuoden vanha ja hajonnu normaalissa soitossa saat uuden kun palautat vanhan. Aina kannattaa kokeilla, ei siinä mitään häviä...
Micho
20.03.2003 15:34:17 (muokattu 20.03.2003 15:34:55)

aijai, meni poitsulta(?) hyvä pelti rikki.. ..sääliks käy... ..eipä siitä mitenkään enää hyvää saa.. ..lähimpään kauppaan vaan..
jazz86
24.03.2003 13:36:52
Jos se on käsinvalettu niin se on mennyttä.. Liukuhihnapelleistä ei välttämättä lähde soundi pienen halkeaman vuoksi. Itselläni on Paisteen Power Crash 18
ja siinä pieni halkeama, mikä on kyllä leikattu, mutta se soi vielä ihan kohtalaisen hyvin. Minulla oli Zildjianin Medium K Crash ja siitä lähtee halkeaman vuoksi samanlainen ääni kuin peltipurkista..
Possu pomppii pellolla
Joku vaa
24.03.2003 20:39:03

Aiheen vierestä aattelin kysyy miks noi pellit tolla tavalle hajoilee. Siis kannattaas vähä tollasten huippu vehkeiden kaas kattoo että kuinka ja miten niitä lyö. itellä on paiste alpha 802 haitsu ja krässi Ja zildjian zbt ride mutta ei niissä mitään kulumisen merkkejä. Ja soitan vielä aika kovaa. Kovalla tarkoitan sitä että käytän vaterin 2b kapuloita ja soitan niillä ihan reippaasti...
Jaff
25.03.2003 11:40:20
ei se vaikeata ole hajottaa peltejä :)
joskin crashit ne yleensä jos jotkut ottavat osumaa ja hajoilevat, haitsua ja etenkin rideä sitten vähän hankalampi saada puhki. kyllähän se lyöntitekniikastakin paljon riippuu. riippuu varmasti myös kuinka brutaalia musaa soittaa, ja myös pellin kulmasta.

reunamurtuman jos huomaa ajoissa niin asianosaava metallityöläinen pystyy sen ajelemaan jos sitä nimeomaan ei kuumenna liikaa ja ajaa sen mahdollisimman loivasti ja hioo leikkauksen jälkeenpäin, ainakaan itse eikä muut bändin jäsenet oikeastaan mitään eroa soundissa ole huomanneet vaikka moista joutunut jonkun verran harrastamaan. Uutena kun olen ostanut niin pari vuotta tosin ovat kestäneet ennen kuin ovat rapsahtaneet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)