Palikka90 03.04.2003 12:37:52 | |
---|
Kukaa tietää mitkä ois hyvät kalvot hevisaundeihin. Ja onkohan nylonpäiset kapulat hyviä. Mitkähän kalvot Stratovariuksen rumpalilla on. Pikkuveli sai yhden sen kapuloista keikalla. Vic Virth:in nylonpäiset. Rumpali: Palikka jo syntyessään... |
Järvihirviö 03.04.2003 13:06:16 (muokattu 03.04.2003 13:08:25) | |
---|
Kukaa tietää mitkä ois hyvät kalvot hevisaundeihin. Ja onkohan nylonpäiset kapulat hyviä. Mitkähän kalvot Stratovariuksen rumpalilla on. Pikkuveli sai yhden sen kapuloista keikalla. Vic Virth:in nylonpäiset. En mene kalvoista mitään sanomaan, mutta nylonpäisiin kapuloihin oon ollut ihan tyytyväinen. Olen pari kertaa ostanu Mike Portnoyn signature-kapulat ja tykänny siitä tatsista minkä niillä saa (ei tosin johdu nylonpäästä, vaan ihan kapulasta muuten). Mutta toisaalta, kuten monet muutkin, tuen enemmän wood tippejä vaikka yhdet aheadin hiilikuitukapulat omistankin. Eipähän haittaa, kun koulussa paukuttaa ;) EDIT: Ja vielä 2B hiilikuidut, ettei vaan napsahda poikki! Toivottavasti en nyt vaan provosoi ;) |
Sgandalf 03.04.2003 14:01:37 | |
---|
Mistä helvetistä ihmiset saavat päähänsä että Aheadit olisivat jotain hiilikuitua? Rupeaa korpeamaan, en tiedä miksi. Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
Paas 03.04.2003 14:05:49 | |
---|
Mistä helvetistä ihmiset saavat päähänsä että Aheadit olisivat jotain hiilikuitua? Rupeaa korpeamaan, en tiedä miksi. Eiks ne päälliset sitten ole hiilikuitua? |
Sgandalf 03.04.2003 14:10:16 | |
---|
Eiks ne päälliset sitten ole hiilikuitua? Eivät, vaan polyuretaania, eli siis muovia. Johan sen järkikin sanoo, että hiilikuitu rikkoisi pellit todennäköisesti melko nopeasti.
Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
Baroquean 03.04.2003 15:28:35 | |
---|
Eivät, vaan polyuretaania, eli siis muovia. Johan sen järkikin sanoo, että hiilikuitu rikkoisi pellit todennäköisesti melko nopeasti. Thomannin postimainoksessa oli mainos mustista hiilikuitukapuloista. Ne makso muistaakseni jotain vähän päälle 10€/pari. Merkkiä en muista. Thomannin sivuilta sekin varmaan selviäis, mutta olkoon. Take no prisoners, take no SHIT !!! |
Baroquean 03.04.2003 15:33:59 | |
---|
Kukaa tietää mitkä ois hyvät kalvot hevisaundeihin. Ja onkohan nylonpäiset kapulat hyviä. Mitkähän kalvot Stratovariuksen rumpalilla on. Pikkuveli sai yhden sen kapuloista keikalla. Vic Virth:in nylonpäiset. Perus puukapulat palvelee mielestäni rumpalia kun rumpalia (On niitäkin meinaan niin joka lähtöön.). En heti menis ostamaan mitään nylonpäisiä kapuloita (Ei välttämättä toimi heavy-/rock-musiikissa.). Olen joskus kokeillu ja niillä tulee mielestäni sellanen liian pehmeä ja erikoinen soundi. Soundi riippuu tietty paljon kalvoistakin. Take no prisoners, take no SHIT !!! |
Mikko A 03.04.2003 15:45:07 | |
---|
Thomannin postimainoksessa oli mainos mustista hiilikuitukapuloista. Ne makso muistaakseni jotain vähän päälle 10€/pari. Merkkiä en muista. Thomannin sivuilta sekin varmaan selviäis, mutta olkoon. Merkki on Millenium eli paska... Ja ne nylon tipithän on just heavymusaan tarkotettu, ei niillä kyllä ainakaan mitään jazzia voi soittaa, sen verran karsee soundi mun mielestä. Ja soundi on kyllä musta enemmän kova kuin pehmeä... I rule... |
Baroquean 03.04.2003 15:52:02 | |
---|
Merkki on Millenium eli paska... Millenium=paska? Tästä en voi mennä takuuseen, koska ei ole henk.koht kokemuksia. Ei tuotteen halpuus kuitenkaan aina tee tuotteesta huonoa. Hintaansa nähden ne voivat olla ihan kelpopelejä. Ja ne nylon tipithän on just heavymusaan tarkotettu, ei niillä kyllä ainakaan mitään jazzia voi soittaa, sen verran karsee soundi mun mielestä. Missä lukee, että ne on heavyyn tarkotettu? Eiköhän tämäkin ole pelkkä makuasia. Itse olen nähnyt noita nylonpäisiä keppejä käytössä ainoastaan tanssipumppujen rumpaleilla. Ja soundi on kyllä musta enemmän kova kuin pehmeä... Totesin, että kalvotkin vaikuttavat asiaan. Minun mielipiteeni poikkeaa kyllä tässä kovuusasiassa. Take no prisoners, take no SHIT !!! |
drummer 1 03.04.2003 17:01:06 | |
---|
Stratovariuksen Jörg Michael ei käytä tavallisia kalvoja, vaan hänellä on rummuissaan kalvoina lähes äänettömät tiheät verkot (esim. Pearl valmistaa niitä). Sitten sillä on niitä triggereitä ja se saa vaihdeltua soundia ihan miten haluaa. Siksihän se soittaa kuulokkeet päässä, että kuulisi rumpujensä äänen.. |
Mikko A 03.04.2003 18:44:00 | |
---|
Millenium=paska? Tästä en voi mennä takuuseen, koska ei ole henk.koht kokemuksia. Ei tuotteen halpuus kuitenkaan aina tee tuotteesta huonoa. Hintaansa nähden ne voivat olla ihan kelpopelejä. Missä lukee, että ne on heavyyn tarkotettu? Eiköhän tämäkin ole pelkkä makuasia. Itse olen nähnyt noita nylonpäisiä keppejä käytössä ainoastaan tanssipumppujen rumpaleilla.
Totesin, että kalvotkin vaikuttavat asiaan. Minun mielipiteeni poikkeaa kyllä tässä kovuusasiassa. Heh... no, mielipideasiahan tuo/nuo, tunnustettakoon. Mutta tunnustettakoon myös, että minulla on kokemuksia Milleniumeista, nylon tipeistä ja hiilikuitukepeistä, kaikki negatiivisia =)
I rule... |
Sgandalf 03.04.2003 18:49:42 | |
---|
Thomannin postimainoksessa oli mainos mustista hiilikuitukapuloista. Ne makso muistaakseni jotain vähän päälle 10€/pari. Merkkiä en muista. Thomannin sivuilta sekin varmaan selviäis, mutta olkoon. Juu, onhan niitäkin olemassa, mutta kuulemani mukaan niistä jää kannuihin ja pelteihin helvetisti mustia jälkiä... siitä kovuudesta nyt puhumattakaan. En kyllä viitsisi edes kokeilla.
Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
Mikko A 03.04.2003 21:20:50 | |
---|
Juu, onhan niitäkin olemassa, mutta kuulemani mukaan niistä jää kannuihin ja pelteihin helvetisti mustia jälkiä... siitä kovuudesta nyt puhumattakaan. En kyllä viitsisi edes kokeilla. Aivan, jää jälkiä ja mujua ja tatsi on ihan hirveä. I rule... |
Baroquean 03.04.2003 23:22:11 | |
---|
Aivan, jää jälkiä ja mujua ja tatsi on ihan hirveä. Näin se varmaan on. Kovin mainostavat, että kapulat kestää n. 10 kertaa kauemmin kuin "normaali" kapulat, mutta ei siitä varmaan paljoo iloa ole jos vermeet hajoo. Take no prisoners, take no SHIT !!! |
afro 03.04.2003 23:33:28 (muokattu 03.04.2003 23:33:44) | |
---|
Näin se varmaan on. Kovin mainostavat, että kapulat kestää n. 10 kertaa kauemmin kuin "normaali" kapulat, mutta ei siitä varmaan paljoo iloa ole jos vermeet hajoo. Niinpä. Mieluummin ostaa parit kolmet kapulat/ kuukaus, kuin pari kolme crashia. ;) http://www.afrotumza.tk |
Järvihirviö 04.04.2003 17:10:26 | |
---|
Mistä helvetistä ihmiset saavat päähänsä että Aheadit olisivat jotain hiilikuitua? Rupeaa korpeamaan, en tiedä miksi. No siis kohta, mistä ihmiset yleensä niitä kapuloita pitää kiinni, on tehty hiilikuidusta. Saat tietty korjata jos olen väärässä. |
Sgandalf 04.04.2003 18:53:50 (muokattu 04.04.2003 18:55:49) | |
---|
Ja vielä 2B hiilikuidut, ettei vaan napsahda poikki! Toivottavasti en nyt vaan provosoi ;) Eli tämä siis tarkoittaa, että hiilikuitu kädensijassa tekee kepeistä kestävät? No perhana, täytyykin sitten päällystää omien Vic Firthien kädensijat haponkestävällä teräksellä. EDIT: Pointtini on siis se, että ei kai hiilikuituinen kädensija tee kepeistä hiilikuitukeppejä. Bewahret einander vor der Zweisamkeit |
RE 04.04.2003 20:18:02 | |
---|
Stratovariuksen Jörg Michael ei käytä tavallisia kalvoja, vaan hänellä on rummuissaan kalvoina lähes äänettömät tiheät verkot (esim. Pearl valmistaa niitä). Sitten sillä on niitä triggereitä ja se saa vaihdeltua soundia ihan miten haluaa. Siksihän se soittaa kuulokkeet päässä, että kuulisi rumpujensä äänen.. Triggerit on mutta kalvot on normaalit ainakin tämän vuoden kiertueella. Luureista klikki ja monitorointi. Sonor Hi-lite |