Aihe: Premier APK!! Kiire! 1 | |
---|---|
![]() 30.03.2003 19:13:39 | |
Onko APK:t mistään kotoisin? Nyt on semmonen tilanne, että pitäisi saada mahd. nopsasti tietoja kyseisenlaisista pöntöistä. Nyt olisi mulla nimittäin mahdollisuus ostaa käytetyt APK:t hintaan 1000 yhteisvaluuttaa, hinta tosin pudonnee. Kyseessä on siis APK-setti 20" bassarilla, 8", 10", 12" ja 14" tomeilla ja 14"x5,5" puusnarella. Jokunen telinekin taitaa mukana tulla. Niin, onko tuossa setissä mitään järkiä? Mihin settiin tuo voisi rinnastua laatunsa puolesta? Siksi tahdon tietoja pian, että jos aion ostopäätöksen tehdä, ehdin ne pöntöt tosiaan ostaa, ennenkuin menevät nenän edestä. Mainittakoon, että olen soittanut rumpuja jo sikäli kauan, että etsinnässä on sellaiset "keskitason - paremman keskitason" rummut. Tällä hetkellä omistan vanhat Rockstarit (ei vielä RIMSejä), joten ei ole tarkoitus vaihtaa settiä ainakaan huonompaan. Asiallisia kommentteja, please! Ja tosiaan - pian!! Ei kannata tunkea lunta pilluun! | |
![]() 30.03.2003 19:24:43 | |
No suurinpiirtein ne on samantasoiset kuin nuo Rockstarit. Lienevät muistaakseni Cabrian edeltäjät. Ei välttis kannata ihan tonnia pelkistä pöntöistä maksaa... Lienevätkö muuten Tuomen Markun pöntöt nuo?? Jätkä on musakaupan myyjä eli myy tietty liian kalliilla =) hoho I rule... | |
![]() 30.03.2003 19:28:08 | |
Kyllä se ihan asiallinen setti mun mielestä on. Näin kerran kun jazzguru Markus Ketola soitti yhden keikan APK:lla (basarin etukalvossa luki Premier APK) ja hyvältä kuulosti. Yleensähän se tosin soittaa XPK:lla (ainakin ennen soitti). Entisessä opinahjossakin oli APK:t pin stripe-kalvoilla ladattuna ja matalalle viritettynä. Soundit oli todella jykevät (johtui myös osittain isosta tilasta). Eli sopivat varmaankin ihan laidasta laitaan musiikkityylejä ajatellen. Se opinahjon teräsvirveli ei tosin kyllä oikein vakuuttanut, mutta muuten kuulostivat hyvältä. Jos verrataan APK:ta Premierin nykyisiin, niin sanoisin että jonkun verran ovat Cabriaa paremmat. Jos pitäisi valita, niin mieluummin ottaisin 10v käytetyn APK-setin kuin aivan uudet Tama Rockstarit. Toivottavasti tästä nyt oli jotain apua. | |
![]() 30.03.2003 20:31:25 | |
Onko APK:t mistään kotoisin? Nyt on semmonen tilanne, että pitäisi saada mahd. nopsasti tietoja kyseisenlaisista pöntöistä. Nyt olisi mulla nimittäin mahdollisuus ostaa käytetyt APK:t hintaan 1000 yhteisvaluuttaa, hinta tosin pudonnee. Kyseessä on siis APK-setti 20" bassarilla, 8", 10", 12" ja 14" tomeilla ja 14"x5,5" puusnarella. Jokunen telinekin taitaa mukana tulla. Niin, onko tuossa setissä mitään järkiä? Mihin settiin tuo voisi rinnastua laatunsa puolesta? Siksi tahdon tietoja pian, että jos aion ostopäätöksen tehdä, ehdin ne pöntöt tosiaan ostaa, ennenkuin menevät nenän edestä. Mainittakoon, että olen soittanut rumpuja jo sikäli kauan, että etsinnässä on sellaiset "keskitason - paremman keskitason" rummut. Tällä hetkellä omistan vanhat Rockstarit (ei vielä RIMSejä), joten ei ole tarkoitus vaihtaa settiä ainakaan huonompaan. Asiallisia kommentteja, please! Ja tosiaan - pian!! Kohtuu asialliset pöntöt mutta, tuohon hintaan ei kyllä mun mukaan lähtisi. Jos kauppaan kuuluu muutama laatupelti niin tilanne voisi olla toinen=) Taso ei käytännössä paljon noista Tamoista nouse. Setit kuntoon, setit kunnossa!! | |
![]() 30.03.2003 21:54:04 | |
Jos kuopion Viikistä ostat, nii suosittelen ehdottomasti..=)) Olivat hyvät rummut, ei tosin mun makuun, mut hevimättöön oikein hyvät.. Ja kyl niistä muutakin saundia saa, ja suht helpot virittää.. Tosin siin ei kyl puuvirkkua ollu..(???) "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 30.03.2003 22:21:36 | |
Onko APK:t mistään kotoisin? Nyt on semmonen tilanne, että pitäisi saada mahd. nopsasti tietoja kyseisenlaisista pöntöistä. Nyt olisi mulla nimittäin mahdollisuus ostaa käytetyt APK:t hintaan 1000 yhteisvaluuttaa, hinta tosin pudonnee. Kyseessä on siis APK-setti 20" bassarilla, 8", 10", 12" ja 14" tomeilla ja 14"x5,5" puusnarella. Jokunen telinekin taitaa mukana tulla. Niin, onko tuossa setissä mitään järkiä? Mihin settiin tuo voisi rinnastua laatunsa puolesta? Siksi tahdon tietoja pian, että jos aion ostopäätöksen tehdä, ehdin ne pöntöt tosiaan ostaa, ennenkuin menevät nenän edestä. Mainittakoon, että olen soittanut rumpuja jo sikäli kauan, että etsinnässä on sellaiset "keskitason - paremman keskitason" rummut. Tällä hetkellä omistan vanhat Rockstarit (ei vielä RIMSejä), joten ei ole tarkoitus vaihtaa settiä ainakaan huonompaan. Asiallisia kommentteja, please! Ja tosiaan - pian!! Jaa APK:sta ei oo tietookaan,mutta All Maple Shellit eli samat tuumakoot mutta vaahteraa makso kans 1000€ käytettynä DLX-Musicissa.Eli siltä pohjalta..toivotaan että auttoi | |
![]() 30.03.2003 22:21:39 | |
Onko APK:t mistään kotoisin? Nyt on semmonen tilanne, että pitäisi saada mahd. nopsasti tietoja kyseisenlaisista pöntöistä. Nyt olisi mulla nimittäin mahdollisuus ostaa käytetyt APK:t hintaan 1000 yhteisvaluuttaa, hinta tosin pudonnee. Kyseessä on siis APK-setti 20" bassarilla, 8", 10", 12" ja 14" tomeilla ja 14"x5,5" puusnarella. Jokunen telinekin taitaa mukana tulla. Niin, onko tuossa setissä mitään järkiä? Mihin settiin tuo voisi rinnastua laatunsa puolesta? Siksi tahdon tietoja pian, että jos aion ostopäätöksen tehdä, ehdin ne pöntöt tosiaan ostaa, ennenkuin menevät nenän edestä. Mainittakoon, että olen soittanut rumpuja jo sikäli kauan, että etsinnässä on sellaiset "keskitason - paremman keskitason" rummut. Tällä hetkellä omistan vanhat Rockstarit (ei vielä RIMSejä), joten ei ole tarkoitus vaihtaa settiä ainakaan huonompaan. Asiallisia kommentteja, please! Ja tosiaan - pian!! Jaa APK:sta ei oo tietookaan,mutta All Maple Shellit eli samat tuumakoot mutta vaahteraa makso kans 1000€ käytettynä DLX-Musicissa.Eli siltä pohjalta..toivotaan että auttoi | |
![]() 31.03.2003 13:46:04 | |
Aika kovalta tuo hinta kuulostaa. Ja tosiaan aika samantasosia noi rockstar ja apk. Taitaa olla jopa niin että apk oli premierin halvin malli jonka jälkeen tuli xpk. Tästä voisi päätellä että apk olisi huonompi kuin rockstar(?) | |
![]() 31.03.2003 14:02:27 | |
Oliko puhetta siitä, minkäikäinen APK setti on kysessä? Satsihan uudistui aika täysin 1990-luvun puolivälin kieppeillä. Uudemmat tuntee mm. pienemmistä virityspesistä (ei hi-tension lugeja). Nämä uudemmat ovat mielestäni (taas se kuuluisa IMHO) kyll parempiakin kuin Rockstarit. Luonnollisestikaan sointi ei voi olla eukalyptus-merrantirungoissa ihan yhtä kalliin kuuloinen kuin vaahterarummuissa, kelpo luokkaa mielestäni kuitenkin -- ainakin kunnon kalvoilla. Premierin ensiasennuskalvoista voi tehdä vaikka lapsille frisbeet kesäksi. Anteeksi vaan. Hardware on samaa kuin Premierin kalliimmissakin malleissa ja siitä plussaa. Vanhemmat APK:t (siis about vuosilta 1985-95) ovat "perinteisellä" Premierin telineistöllä, eli vaativat jonkin verran tottumista brittiläiseen ajatuksenjuoksuun. Soundi ei vanhemmissa mielestäni ole sellainen, että siitä ny tkannattaisi meteliä nostaa suuntaan jos toiseen. Jonkinlainen "touch of class" noissa APK-sarjoissakin minusta on, ts. ovat vähän muuta kuin Rockstarit. Itse kyllä tinkisin tuosta 1000 euron pyynnistä. Kyseessä on sentään jo muutaman vuoden ikäinen entry-level-setti, vaikka ei niiden toivottomimmasta päästä. Silti samalla hinnalla ja tuurilla voisi löytää jopa pykälää kalliimman setin. Premieriltä se olisi XPK tai Projector. | |
![]() 31.03.2003 14:17:16 | |
APK:n laatu on kyllä ihan kohdallaan, ja hyvillä kalvoilla taittuu moneen musiikkiin. Mutta 1000 euroa on kyllä suolanen hinta käytetyistä. Itse ostin oman APK-settini muutama vuosi sitten uutena n 5000 mk:lla eli selvästi alle 1000 euroa. Tosin ilman virveliä ja vain yhdellä pikkutomilla, mutta silti. Muistaakseni koko kioski olisi silloin ollu jotain 6000 - 6500 mk uutena liikkeestä. Eli vertaa siihen (1000 €/ n. 6000 mk) Siis; jos saat tingittyä hintaa, osta pois, jos et, säästä rahasi ja katsele vielä. Tuskin ne ainoat kannut maailmassa on :) | |
![]() 31.03.2003 17:43:15 | |
Voisko joku vielä ystävällisesti kommentoida hieman pöntöistä irtoavaa soundia? Kai ne soi sentään? Tokihan testaan ne ennen mahdollista ostoa, mutta jos jollain olis kokemusta, niin voisi tuoda sen julki. Toinen homma on, paljonko niistä sitten kannattaisi suurin piirtein maksaa? Juttuhan on nyt niin, että jos soundeissa päästään sinne uusien rokkistarbojen tai vastaavien (lue: vast hintaluokan purkkien) tasolle, niin siinäpä on sitten sen luokan läjä, jonka uskon itselleni riittävän. Nimittäin vastoin monen mielipidettä, mun mielestä uusien rokkistarojen soundit on ihan sulateltavissa. By the way, lukiskohan niissä pöntöissä jossain "Made in UK"...oliskohan mahdollista. Ei kannata tunkea lunta pilluun! | |
![]() 31.03.2003 17:52:36 | |
Aika kovalta tuo hinta kuulostaa. Ja tosiaan aika samantasosia noi rockstar ja apk. Taitaa olla jopa niin että apk oli premierin halvin malli jonka jälkeen tuli xpk. Tästä voisi päätellä että apk olisi huonompi kuin rockstar(?) Tähh..APK Premierin?? Luulin että Pearlin.Hupss.. | |
![]() 31.03.2003 17:53:22 | |
Mee www.rumpalit.cjb.net ja etti sieltä kaikki Speedyn soittamat soolot, ja mitä siel onkaa.. Ne on kaikki soitettu vastaavalla setillä, että ei ois peräti samalla..=I Mut siitä saat jotain saundi kuvaa.. "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 31.03.2003 19:10:23 | |
By the way, lukiskohan niissä pöntöissä jossain "Made in UK"...oliskohan mahdollista. Sori, ei lue. Niissä kylläkin lukee Made In England... It's hard to rock without rolling... | |
![]() 05.04.2003 17:55:17 | |
Joo. Mites sen puun suhteen? Onko näissä ihan "oikeet" puurungot vai jotkut helevetin lastulevyt? Ei kannata tunkea lunta pilluun! | |
![]() 06.04.2003 15:16:41 | |
O. Ihan oikeat puurungot, iästä riippumatta. Vanhemmista (vm circa 1985-95) en tiedä koostumusta. Tuoreemmissa APK-sarjoissa on eukalyptys-merranti-rungot. Kalliimmassa XPK:ssa on sitten eukalyptusta ja koivua. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)