Aihe: MApexin rummut ja Pearlin räkki, yhteensopivuusongelma
1
hanipai
29.03.2003 09:21:36 (muokattu 29.03.2003 09:21:44)
Vihdoin ja viimein sitten sain ne rumpukamat postista. Ongelma on se, että noihin Pearlin PC-08 klämppeihin ei mahdu Mapexin tuplatomholder, koska sen putki on pari milliä liian paksu. Mitä ostaisin siis räkkitomeille PC-08 klämppeihin, jotta saisin Mapexit niihin? Onko jollain samoja ongelmia?

T:Hannu
Tietäjä
29.03.2003 12:51:10
Vihdoin ja viimein sitten sain ne rumpukamat postista. Ongelma on se, että noihin Pearlin PC-08 klämppeihin ei mahdu Mapexin tuplatomholder, koska sen putki on pari milliä liian paksu. Mitä ostaisin siis räkkitomeille PC-08 klämppeihin, jotta saisin Mapexit niihin? Onko jollain samoja ongelmia?

T:Hannu

Yksiratkaisu on etsiä siihen klämppiin sopivaa putkea. Laitat putken palasen klämppiin kiinni ja yli tulevaan osaan klämpin ja siihen ne tomit. Itse olen käyttänyt tätä menetelmää peltien kanssa.

Oletko kokeillut meneekö yhden tomin pidike siihen kiinni?

Liian pienien putkien ympärille voisi kai laittaa jonkin sortin metallilevyä. Tästä ei ole henk.koht. kokemuksia.
hanipai
29.03.2003 13:28:15 (muokattu 29.03.2003 13:39:55)

Yksiratkaisu on etsiä siihen klämppiin sopivaa putkea. Laitat putken palasen klämppiin kiinni ja yli tulevaan osaan klämpin ja siihen ne tomit. Itse olen käyttänyt tätä menetelmää peltien kanssa.

Oletko kokeillut meneekö yhden tomin pidike siihen kiinni?

Liian pienien putkien ympärille voisi kai laittaa jonkin sortin metallilevyä. Tästä ei ole henk.koht. kokemuksia.

En ole kokeillut yhden tomin pidikettä, kun en sellaista omista.Mietin muuten , että laitetaanko noi kamat ton räkki sisä- vai ulkopuolelle? Ja sit, kun toi "poikkipuu" on noin korkealla, niin sekin hiukan ihmetyttää, siis tossa räkissä se osa mihin räkkitomit tulee. Se on nimittäin 71cm-76cm korkeudessa, kun toi tom holder on siis yleensä kiinni basarissa eli huomattavasti alempana, mikä siis ideana?
No voinhan käyttää alkuun ihan hyvin sitä tuplatomholderia eli tomit oisivat kiinni siinä eikä räkissä.
Mikko A
29.03.2003 14:12:39 (muokattu 29.03.2003 14:13:35)
Ja sit, kun toi "poikkipuu" on noin korkealla, niin sekin hiukan ihmetyttää, siis tossa räkissä se osa mihin räkkitomit tulee. Se on nimittäin 71cm-76cm korkeudessa, kun toi tom holder on siis yleensä kiinni basarissa eli huomattavasti alempana, mikä siis ideana?

Jos se holderi on liian ylhäällä niin laita ne L-raudat ylöalasin eli siis näin:
_ ymmärsitkö? Itse pidän näin, koska se näyttää coolilta :)
|
I rule...
hanipai
29.03.2003 14:17:51

Jos se holderi on liian ylhäällä niin laita ne L-raudat ylöalasin eli siis näin:
_ ymmärsitkö? Itse pidän näin, koska se näyttää coolilta :)
|

Onks noitten räkkitomien kulmalla jotain merkitystä soittoon. Ainakin itse huomasin, että jos ei oo riittävästi kulmaa niin napsahtaa helposti siihen kiristysrenkaaseen:)
Mikko A
29.03.2003 14:54:56
Onks noitten räkkitomien kulmalla jotain merkitystä soittoon. Ainakin itse huomasin, että jos ei oo riittävästi kulmaa niin napsahtaa helposti siihen kiristysrenkaaseen:)

Kyllä sillä mun mielestä on hyvinkin paljon väliä, itse pidän kaikkia rumpuja melkein vaakasuorassa. Niin on paljon parempi tuntuma, kalvot kestää paremmin ja se on hienomman näköstä. Kyllähän se kapula alussa varmaan napsahtelee vanteeseen, niin mullakin, mutta eipä napsahtele enää kun oon jo jonkun aikaa niin soittanu.
I rule...
hanipai
29.03.2003 15:16:14

Kyllä sillä mun mielestä on hyvinkin paljon väliä, itse pidän kaikkia rumpuja melkein vaakasuorassa. Niin on paljon parempi tuntuma, kalvot kestää paremmin ja se on hienomman näköstä. Kyllähän se kapula alussa varmaan napsahtelee vanteeseen, niin mullakin, mutta eipä napsahtele enää kun oon jo jonkun aikaa niin soittanu.

Eikös niitä yleensä kallisteta jotenkin? KYllä ne musta kallistettuna on paljon hienommat :)
Mikko A
29.03.2003 15:33:05
Eikös niitä yleensä kallisteta jotenkin? KYllä ne musta kallistettuna on paljon hienommat :)

Yleensä kallistellaan ja niitä mä katon kauhulla. Viime kesänä bändileirillä pidin vielä tosi kallellaan ja rumpuopettaja tuli kääntään ne vaakasuoraan ja sano, että jos et osaa soittaa vaakaan niin opettele... Ja mähän opettelin ja nyt oon erittäin tyytyväinen! Ei mee kalvot kuopalle. Ootas ku käyn nappaamassa kuvia mun setistä niin näytän sitten miten ne tomit pitää olla...
I rule...
Mikko A
29.03.2003 16:11:48
Noniin. Käyppä nyt kattoon mun omakuva niin näät missä kulmassa mä pidän pönttöjä... Aika älykästä...
I rule...
Speedy
29.03.2003 21:26:16

Mä en tiedä/ muista mimmoset noi Mapexin holderit ym. kiinnitykset on tomissa. Mutta, kaikkein paras ratkasu on varmaan, kun ostat tomeille sellaset Pearlin Universal Rimssit, vai mitkä ne nyt nimeltään onkaan, mut siis mitkä tulee tohon vanteeseen kiinni. Sit ostat Pearlin tomi-holderit, ja laitat niillä.. Tahi sitte ostat jokaista tomia varten Pearlin PC-10 klämpit, ja vaihdat ne kiristin osat päikseen PC-8 kanssa. Tossa 10:ssä on sellaset kiristimet, että niihin saa ohuemmankin putken kiinni.. Eli niihin käy useampi merkki. Noi 8:t taas on huonoja, ku niihin ei käy ku Pearli, tai vastaava koko...
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
hanipai
30.03.2003 10:53:46
Mä en tiedä/ muista mimmoset noi Mapexin holderit ym. kiinnitykset on tomissa. Mutta, kaikkein paras ratkasu on varmaan, kun ostat tomeille sellaset Pearlin Universal Rimssit, vai mitkä ne nyt nimeltään onkaan, mut siis mitkä tulee tohon vanteeseen kiinni. Sit ostat Pearlin tomi-holderit, ja laitat niillä.. Tahi sitte ostat jokaista tomia varten Pearlin PC-10 klämpit, ja vaihdat ne kiristin osat päikseen PC-8 kanssa. Tossa 10:ssä on sellaset kiristimet, että niihin saa ohuemmankin putken kiinni.. Eli niihin käy useampi merkki. Noi 8:t taas on huonoja, ku niihin ei käy ku Pearli, tai vastaava koko...

Miksei PC-10 voi sopia ton räkin kanssa, on kummaa. Ois varmaan halvempaa vaihdella noita klämppejä. No kyllä toi tolla tuplatumholderilla käy siihen saakka kunnes joskus ehkä lisään eteen 3. pikkutomin. Täytyy sit varmaan hommaa niitä klämppejä, luulisin.
Speedy
30.03.2003 11:18:32

Miksei PC-10 voi sopia ton räkin kanssa, on kummaa. Ois varmaan halvempaa vaihdella noita klämppejä. No kyllä toi tolla tuplatumholderilla käy siihen saakka kunnes joskus ehkä lisään eteen 3. pikkutomin. Täytyy sit varmaan hommaa niitä klämppejä, luulisin.

Kyl se periaatteessa käy, se on vaan vähä paksummalle putkelle toi PC-10. Mutta jos sinne väliin laittaa jotain vyllinkiä, nii se ajaa saman asian, ainakin vähän.. Mut miks sun kannatti ostaa räkki, jos et pidä siinä tomeja?
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
hanipai
30.03.2003 11:28:16

Kyl se periaatteessa käy, se on vaan vähä paksummalle putkelle toi PC-10. Mutta jos sinne väliin laittaa jotain vyllinkiä, nii se ajaa saman asian, ainakin vähän.. Mut miks sun kannatti ostaa räkki, jos et pidä siinä tomeja?

Pidän jos saan ne kiinni siihen ja lautaset siinä jo onkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)