Aihe: Remon CS
1
Liver-Box
15.04.2003 23:23:44

Eli kertokaa nyt kaikki hyvät ja huonot puolet tosta kalvosta. Oon jotenki saanu sellasen kuvan et se ois enemmä heviin.. ?? Voinko sen virittää suht korkeelle ja säilyttää hyvän saundin?
"En tiedä mistä on kysymys"
Mikko A
15.04.2003 23:36:26
Omien kokemuksien mukaan jos CS:n yrittää virittää korkeelle niin se menee tukkoon. En tykkää. Enkä mä sitä kyllä muutenkaan mun 13x3 piccoloon laittais, ei oo niin herkkä.
I rule...
Joku vaa
16.04.2003 18:36:39

kyllä toi toimii joskin ei ihan mihinkää jazz hipsutteluun. Ääni on aivan mahtava kun virittää vähä kireästä löysemmälle. ääni on sellane lyhyt mutta ytimekäs. En kyllä usko että sopii mihinkään alle 4 tuumaa paksuihin virppoihin. mutta siis sopii rokista heviin.
Dr.Rubber
16.04.2003 18:39:06
...niin kai sie sitä nimen omaan snareen oot pistämässä? Mulla oli joskus vuosia, vuosia sitten ekassa setissäni (maksoi 1000mk) CS:t kaikissa pöntöissä edellisen omistajan jäliltä, ajatuskin tuntuu nyttemmin vieraalta.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
Tietäjä
20.04.2003 19:08:52
Eli kertokaa nyt kaikki hyvät ja huonot puolet tosta kalvosta. Oon jotenki saanu sellasen kuvan et se ois enemmä heviin.. ?? Voinko sen virittää suht korkeelle ja säilyttää hyvän saundin?

Mulla on 14" virvelissäni kyseinen kalvo ja se on viritetty hyvin kireälle. Toimii ihan hyvin eikä mene tukkoon.
Mikko A
20.04.2003 23:05:29 (muokattu 20.04.2003 23:08:24)
Paikallisen seurakuntatalon kellarissa, joka toimii meidän reenikämppänä (kitaristin isä on Lapin ykköskanttori=), käy yks nuorisotyönohjaaja (joku kolmekymppinen) soittelemassa ja se on ihan ihme jätkä, vaikka on kuuleman mukaan hyvä rumpali, en tosin oo juuri koskaan nähny sen pistävän oikein mitään fillejä...

Mutta kuitenki, ihime äijä kun on pistäny Rockstar metallivirveliin CS:n ja virittäny sen niin kireelle että mä en saa niitä ruuveja ees löysättyä! Soundi on aivan tukossa ja silti se on vielä teipannu maalarinteipillä siihen toisesta kalvosta leikatun demppirenkaan!!! Eihän siitä kuulu oikein minkäänlaista ääntä enää... Ja lisäksi koko kellari on niin vahvasti "kaikueristetty" että kaikki soundit on jo valmiiksi aika tukkosia. Kuvitelkaapa huviksenne sen virvelin soundi...

Sitten niissä kannuissa (Rockstarat) on kaikissa eri kalvot, tyyliin yhdessä Pinstripe, toisessa G1, sitten ne kaikki kalvot (bassarinki) on aivan vuorattu jeesusteipillä ja bassari on tungetu niin täyteen kamaa ku ikinä mahtuu!!! Lehmänkellonki (melko iso) ääni on tapettu kierittämällä se tervassa ja höyhenissä, toisinsanoen jeesusteipissä.

No ei tässä vielä kaikki. Äijä vääntää aina kaikki ruuvit niin kireelle, että mä en saa niitä auki ilman vasaraa ja lopulta on pitkän ja tuskallisen taistelun jälkeen kädet haavoja täynnä. Sit ku oon saanu ne auki ja pitäis laittaa ne takas kiinni niin kas kummaa, niitä saakin sitten yrittää aika tavalla vääntää kiinni ku ne on väännetty niin paskaksi ettei ne enää pysy kiinni ja tomit repsottaa ja kolisee bassarin runkoon ja peltitelineistä on kierteet paskana.

Nykyään aina sinne mennessä otan vähintään oman virvelin mukaan (ja pellit sekä tuplapedaalin, mutta ne ei oo tässä jutussa oleellisia). Ottasin tomit ja tomitelineenki tai vaikka koko setin, mutta ku basistin autoon ei mahu =) Sitäpaitsi kolmihenkinen bändi on liian pieni roudaamaan kaikkia niitä rojuja... =D
I rule...
Marko
21.04.2003 15:41:52
Paikallisen seurakuntatalon kellarissa, joka toimii meidän reenikämppänä (kitaristin isä on Lapin ykköskanttori=), käy yks nuorisotyönohjaaja (joku kolmekymppinen) soittelemassa ja se on ihan ihme jätkä, vaikka on kuuleman mukaan hyvä rumpali, en tosin oo juuri koskaan nähny sen pistävän oikein mitään fillejä...

Mutta kuitenki, ihime äijä kun on pistäny Rockstar metallivirveliin CS:n ja virittäny sen niin kireelle että mä en saa niitä ruuveja ees löysättyä! Soundi on aivan tukossa ja silti se on vielä teipannu maalarinteipillä siihen toisesta kalvosta leikatun demppirenkaan!!! Eihän siitä kuulu oikein minkäänlaista ääntä enää... Ja lisäksi koko kellari on niin vahvasti "kaikueristetty" että kaikki soundit on jo valmiiksi aika tukkosia. Kuvitelkaapa huviksenne sen virvelin soundi...

Sitten niissä kannuissa (Rockstarat) on kaikissa eri kalvot, tyyliin yhdessä Pinstripe, toisessa G1, sitten ne kaikki kalvot (bassarinki) on aivan vuorattu jeesusteipillä ja bassari on tungetu niin täyteen kamaa ku ikinä mahtuu!!! Lehmänkellonki (melko iso) ääni on tapettu kierittämällä se tervassa ja höyhenissä, toisinsanoen jeesusteipissä.

No ei tässä vielä kaikki. Äijä vääntää aina kaikki ruuvit niin kireelle, että mä en saa niitä auki ilman vasaraa ja lopulta on pitkän ja tuskallisen taistelun jälkeen kädet haavoja täynnä. Sit ku oon saanu ne auki ja pitäis laittaa ne takas kiinni niin kas kummaa, niitä saakin sitten yrittää aika tavalla vääntää kiinni ku ne on väännetty niin paskaksi ettei ne enää pysy kiinni ja tomit repsottaa ja kolisee bassarin runkoon ja peltitelineistä on kierteet paskana.

Nykyään aina sinne mennessä otan vähintään oman virvelin mukaan (ja pellit sekä tuplapedaalin, mutta ne ei oo tässä jutussa oleellisia). Ottasin tomit ja tomitelineenki tai vaikka koko setin, mutta ku basistin autoon ei mahu =) Sitäpaitsi kolmihenkinen bändi on liian pieni roudaamaan kaikkia niitä rojuja... =D

Kuulostaa aika loistavalta setiltä :)
Myö leiriyttään tähän.
toba
21.04.2003 16:04:51

mulla on toi virpassa, mutta se ei meinaa oikeen pelittä ikinä alakalvon kanssa hyvässä suhteessa, koska vittu mä en saa sitä ikinä vireeseen, hirvee säätäminen.. mutta kun demppiteippiä laittaa niin kyllä se siitä, ja parhaillaan toi on hemmetin hienon kuulone kalvo, varsinki raskaammassa musassa.
Candybar
21.04.2003 20:48:45
Mulla on 14" virvelissäni kyseinen kalvo ja se on viritetty hyvin kireälle. Toimii ihan hyvin eikä mene tukkoon.

Tietäjä, tuo toimii tosi hyvin myös minun yamahan 14" snaressa.
AP
21.04.2003 20:52:21

=D

No helkkeri. Mitä sitä muuta seurakuntatalon (!) alakerrassa sopisikaan käytttää kuin jeesusteippiä...

Joop. Niistä CS:stä. Mulla mokoma toimi Rockstar Pro-bassarissa mainiosti. Se keskilätkä rauhoittaa soundia jo itsellään sen verran, että ihan mahdottomasti ei tartte demppailla.

Jo valmiiksi epäherkkään virveliin (lue:Rockstar teräsvirppa) CS on kyllä niin väärä valinta kuin olla ja voi. Paitsi jos tavoitteena on "saada siitä rummusta nyt jotain ääntä kun oikein perkeleesti lyödään..."
Mikko A
21.04.2003 23:26:53
No helkkeri. Mitä sitä muuta seurakuntatalon (!) alakerrassa sopisikaan käytttää kuin jeesusteippiä...

Aivan! Kas kun en tullut ajatelleeksi... Mutta samalla tuo jeesusteippi kyllä rikkoo viidettä(?) käskyä: älä tapa. Jaa mitäkö? No soundia.
I rule...
miän vain
22.04.2003 12:03:15

Meikällä on CS:t tomeissa alakalvoina. Rauhoittaa sointia kivasti, poistaa niitä ikäviä taajuuksia ja korostaa hyviä.

Eloisampaan teräsvirveliin sopii CS oikein kivasti. Tapahtuu sama kuin yllä. Vispiläsoitossa (moniko täällä harrastaa? Ei kovin.) se lätkä on kyllä häiritsevä.

Nyt on kuitenkin virvelissä valkoinen ambassador ilman mitään demppiä. Pitäähän sen soida tarvittaessa.
O jee! *NAX*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)