Aihe: Onko tässä järkeä ?
1
-K-
15.04.2003 21:24:38
Eli omistan Millenium MX222 rumpusetin ja tekisi mieli alkaa treenaamaan tuplabasarilla soittamista. Eli olisiko siinä mitään järkeä jos ostaisin tuollaisen toisen setin ottaisin siitä omaan käyttööni vain basarin, pedaalin ja toisen tomeista ja myisin virpan, haikkaständin ja pellit sekä komppipellin ja lattiatomin ? setti maksaisi 235e ja ihan ok tuplapedaali maksaisi n. 200e. Basarista saan ihan hyvän soundin evansin eq4 lyöntikalvolla ja demppaamalla pyyhkeellä.
Ei suotta elämys.
Mikko A
15.04.2003 21:27:38 (muokattu 15.04.2003 21:28:51)
No jos tuo setti on sun käyttöön OK, niin eihän tuo kalliiksi tulis. Varmaan rahapulassa ihan hyvä vaihtoehto, mutta siitä en menis takuuseen että sä sitten saat myytyä sen vajaan setin pois...

edit: Mutta älä nyt hyvä mies osta toista settiä jos ostat tuplapedaalin! Joko toinen bassari tai tuplapedaali, ei molempia.
I rule...
-K-
15.04.2003 21:30:02
Joo kyllä tuo setti riittää ihan hyvin, rummut toimivat oikeastaan 3.soittimina joita tulee paukuteltua omaksi iloksi.Kyllä noita muita osia saa myytyä, voi vaan joutua myymään niitä aika pilkkahinnalla.
Ei suotta elämys.
Joku vaa
16.04.2003 18:42:27 (muokattu 16.04.2003 18:44:36)

Vaikka soittaisi omaksi iloksi, kannattaa ostaa mieluummin kunnon rummut ja pellit ja ruveta treenamaa rudimentteja ja komppeja ja niin edes päin. Siitä voi sitte lähtee kehittämään jotain tiettyä tyylisuuntaa. Mutta itse en aluksi ostaisi mitään tuplapedaalia, puhumattakaan tupla setistä... Mutta jokainen tietysti tekee kuinka haluaa.
Mikko A
16.04.2003 20:20:48
Vaikka soittaisi omaksi iloksi, kannattaa ostaa mieluummin kunnon rummut ja pellit ja ruveta treenamaa rudimentteja ja komppeja ja niin edes päin. Siitä voi sitte lähtee kehittämään jotain tiettyä tyylisuuntaa. Mutta itse en aluksi ostaisi mitään tuplapedaalia, puhumattakaan tupla setistä... Mutta jokainen tietysti tekee kuinka haluaa.

Hei kamoon! Jos jätkällä on rummut kolmos-soittimena niin ei kyllä tarvi ostaa vaan jotain virveliä ja reenata kolmea vuotta pelkkää kapulatekniikkaa jne. On mullakin halpa sähköskitta mutta en mä sillä reenaa mitään ikinä. Seku soittelen jotain Smoke on the wateria ja vastaavia iisipiisejä, eikä kyllä kiinnostakaan edes yrittää alkaa vetään jotain skaaloja... Se kitara on mulle kolmos-, tai oikeestaan nelos-soitin. Joskus bändin kanssa soittelen bassoa, kun kitaristi haluaa paukuttaa rumpuja ja basisti kitaraa. Omaksi iloksi yritän sitten soittaa koskettimia ja keksiä omia kipaleita. Kitaraa en yleensä ees kauheesti soittele, mutta vahvistimen kuitenkin haluaisin, ihan vaan siksi että siitä lähtee meteliä =) Mun mielestä tuo vahvistin on täysin verrattavissa tohon toiseen bassariin...
I rule...
Joku vaa
16.04.2003 22:43:17 (muokattu 16.04.2003 22:53:20)

Hei kamoon! Jos jätkällä on rummut kolmos-soittimena niin ei kyllä tarvi ostaa vaan jotain virveliä ja reenata kolmea vuotta pelkkää kapulatekniikkaa jne. On mullakin halpa sähköskitta mutta en mä sillä reenaa mitään ikinä. Seku soittelen jotain Smoke on the wateria ja vastaavia iisipiisejä, eikä kyllä kiinnostakaan edes yrittää alkaa vetään jotain skaaloja... Se kitara on mulle kolmos-, tai oikeestaan nelos-soitin. Joskus bändin kanssa soittelen bassoa, kun kitaristi haluaa paukuttaa rumpuja ja basisti kitaraa. Omaksi iloksi yritän sitten soittaa koskettimia ja keksiä omia kipaleita. Kitaraa en yleensä ees kauheesti soittele, mutta vahvistimen kuitenkin haluaisin, ihan vaan siksi että siitä lähtee meteliä =) Mun mielestä tuo vahvistin on täysin verrattavissa tohon toiseen bassariin...

No niin no... Soitanhan mäkin kitaraa, bassoa ja rumpuja ja ennen ajattelin että vitut mun mitää bassoa tarvii osata oonhan mä rumpali... Mutta kuten sanoin jokainen tekee kuinka haluu ja tämä on vain MUN mielipide ja siitä on turha kenenkään vetää hernettä nenään... vaikka kyllä kolme soitinta kunnolla vaatii jo aikamoista ajan käyttöä musiikkiin.
Mikko A
16.04.2003 23:11:05
vaikka kyllä kolme soitinta kunnolla vaatii jo aikamoista ajan käyttöä musiikkiin.

No ei aina... oon kateellinen=) ku yks tuttu joka on soittanu 7 vuotta kitaraa ja rumpuja, soitteli musiikkikaupassa pianoa melekosen hyvin ja mä kysyin että kuin kauan oot pianoa soittanu, niin se sano että puoli vuotta!! No heleppoahan se on jos osaa teoriat ja motoriikan...
I rule...
Joku vaa
17.04.2003 17:35:09

No ei aina... oon kateellinen=) ku yks tuttu joka on soittanu 7 vuotta kitaraa ja rumpuja, soitteli musiikkikaupassa pianoa melekosen hyvin ja mä kysyin että kuin kauan oot pianoa soittanu, niin se sano että puoli vuotta!! No heleppoahan se on jos osaa teoriat ja motoriikan...

Soittimet tukevat toinen toisiaan ihan mukavasti eli jos soittaa vaikka bassoa niin siinä tavallaan oppii ymmärtämään myös sitä basistia joka ei koskaan tee niinkuin pitää (=. Niin ja siitä puhumattakaan että pääsee loistamaan aina kun joku toinen soittaja ei vaikka osaa jotain biisiä. Kyllä kaikkien rumpaleiden kannattaisi opetella vaikka piano/syna niin oppii vähä sointu ja sävel juttuja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)