Aihe: Parhaita komppeja pop-biiseissä?
1
jabaa_
05.04.2003 13:10:31
Niin, heittäkääpä jotain biisejä, mikä ilman makeeta komppia ei olisi mitään. Mulle tulee aina tämä mieleen kun kuulee Madonnan Live to tellin.
Mikko A
05.04.2003 14:24:30
Kaikki rap-biisit, missä on komee komppi (ei kyllä tuu yhtään mieleen =) ja The Whon Who are you. Päinvastaisena ilmiönä (eli paska komppi pilaa hyvän biisin) taas tulee mieleen Ritchie Blackmore's Rainbow'n Wolf to the moon. VAROKAA RUMPALIA NIMELTÄ JOHN O'REILLY!!!!!!!
I rule...
Jaska
06.04.2003 16:24:24
Kaikki Nylon Beatin biisit mitä oon kuullu. Laulajat, laulut ja musa on kerrassaan paskaa, mutta soittajat on mahtavat. Nykänen sais varmaan yksinään jonkun Hansoninkin tai Gimmelinkin kuulostamaan hyvältä... Tai no, en nyt siitä GImmelistä olis niinkään varma ;)
AP
06.04.2003 19:03:42
Onhan noita tuhat jos toinenkin...mainittakoon tässä nyt mm. Stingin Message in the bottle -- kuuntelin ko. biisiä aamulla autossa ja siinä kyllä Stewart Copeland heittää aika mukavaa taustalla, ja nimenomaan komppia(!).
Speedy
06.04.2003 19:22:40

Toton Rosanna, siinhän on aika legendaarinen komppi, ála Porcaro..=))
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Ossi
06.04.2003 20:32:52

Paul Simon "Fifty ways to leave your lover". Ja jazzimmalta puolelta samainen S.Gadd svengaa kuin hirvi vetäessään, joissain täkäläisissä sisäpiireissä "kielletyksi kompiksi" mainittua tavaramerkkikomppiaan muistaakseni esim. Al Jarreaun versioimassa "Spain"-kipaleessa sekä saman vokalistin kappaleessa "Easy."
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
kabulisti
07.04.2003 08:55:06
se on se Vilkkumaan ... Ingalsin Laura!!!
Nih
Iso-K
07.04.2003 13:29:24

kyllä kunnon biitti toimii... malliks mikä tahansa Phil Ruddin soittama AC/DC pläjäys! esim. haailman hianoin rokkipalladi Touch Too Much
Kalu - Rock 'til You Drop!
akik
10.04.2003 00:00:17
joo toton rosanna ja africa on varmaa aika sopiva klishee tähän yhteyteen.
mikäs tuo oli se biisi jossa on bernand purdien legendaarinen shuffle-komppi..ei tuu mieleen nimi.
garibaldilla on kanssa monta sellaista oikein "rumpukomppi-anthemia".
Mikko A
10.04.2003 00:39:37
mikäs tuo oli se biisi jossa on bernand purdien legendaarinen shuffle-komppi..ei tuu mieleen nimi.

No tuo Rosannahan se. =)
I rule...
akik
10.04.2003 02:04:21

No tuo Rosannahan se. =)

niin jos nyt ahdistellaan pilkkua seksuaalisesti niin
se rosannan komppi oli porcaron oma muunnos babylon sistersistä jonka purdie alunperin soitti.
näin oon minä käsittäny.
Ben
10.04.2003 11:55:19 (muokattu 10.04.2003 12:00:46)
Aah!!! Purdie-Shuffle!
Se jos mikä toimii. Seksuaalisestikin ehkä.
Ja "Pretty" Purdie on siis vetänyt ton Steely Danin Babylon Sistersin(mistä tuo Purdie-Shuffle siis löytyy).
Se on kanssa niitä biisejä mitä kuunnellessa tulee hyvä mieli. Purdie on mun suosikkeja just ton sen grooven takia. Kaveri saa lähes minkä tahansa kuulostamaan pirun hyvältä.
Kuinka moni on BTW nähnyt sen Purdien Groovemaster videon? Jätkällä on toi oma ego aika hyvin esillä ;) Samaa vikaahan on myös Denniksellä.
Aegis
11.04.2003 17:32:53
Thin Lizzyn Holy War. Se komppi on se biisi
You are the all-singing, all-dancing crap of the world -Tyler Durden-
Roberto
11.04.2003 20:30:10

Captain Beefheart: Electricity

Komppien kuningas. Tosin biisi olis loistava millä kompilla vaan.
hezander
17.04.2003 16:45:58
Aah!!! Purdie-Shuffle!
Se jos mikä toimii. Seksuaalisestikin ehkä.
Ja "Pretty" Purdie on siis vetänyt ton Steely Danin Babylon Sistersin(mistä tuo Purdie-Shuffle siis löytyy).
Se on kanssa niitä biisejä mitä kuunnellessa tulee hyvä mieli. Purdie on mun suosikkeja just ton sen grooven takia. Kaveri saa lähes minkä tahansa kuulostamaan pirun hyvältä.
Kuinka moni on BTW nähnyt sen Purdien Groovemaster videon? Jätkällä on toi oma ego aika hyvin esillä ;) Samaa vikaahan on myös Denniksellä.

Purdie on loistava! Soittaa myös Milos Formanin Hair elokuvan soundtrackilla aivan mahtavasti.
Dr.Rubber
18.04.2003 12:39:43
Enpä käy erittelemään, mutta Affe Forsman heittää aika jänteviä konppeja Siekkareitten eri levyillä. Ei mitään kimurantteja - läheskään aina - mutta tehokkaita.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
Tapani L
19.04.2003 12:20:32
No Doubt - Hellagood
Anteeksi häiriö...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)