Aihe: Ruostuvatko rumputaidot?
1
miscage
26.05.2003 12:36:20
Nii kiinnostaisi ihan vaan kuulla kokeneemmilta soittajilta, jotka ovat ehkä pitäneet taukoja soittamisessa, että ruostuvatko rumputaidot pahasti jos pitää taukoa soittamisessa sellaiset 4 kuukautta ?? Oon ite soittannu rumpuja vasta n. 3 vuotta ja olen tässä joutunut vätystelemään ilman rumpuja jonkin aikaa, ja uuden satsin saan hankittua kesä-heinäkuu vaihteessa. Tietysti tällainen taukohan varmasti hidastaa kehittymistä, ja tuo hieman ruostetta niveliin, muttei kai silti ole kapuloita kaivoon..

Tell me äpäut ur kokemukset..!!
-mice-
kampela
26.05.2003 13:14:42

Nii kiinnostaisi ihan vaan kuulla kokeneemmilta soittajilta, jotka ovat ehkä pitäneet taukoja soittamisessa, että ruostuvatko rumputaidot pahasti jos pitää taukoa soittamisessa sellaiset 4 kuukautta ?? Oon ite soittannu rumpuja vasta n. 3 vuotta ja olen tässä joutunut vätystelemään ilman rumpuja jonkin aikaa, ja uuden satsin saan hankittua kesä-heinäkuu vaihteessa. Tietysti tällainen taukohan varmasti hidastaa kehittymistä, ja tuo hieman ruostetta niveliin, muttei kai silti ole kapuloita kaivoon..

musakaupoista saa vaikka minkälaisia pädejä mitä voi läiskiä sitten himassa vaikka pitkin yötä. ja sillä saa kasvatettua käsitekniikkaa ihan huikeasti. ja sitte vaan kirjastosta semmonen kirja kuin:stick control for the snare drummer. joku metronomi ois tietty hyvä. itselläni on toiminut ainaki tosi hyvin.
nylon tip
tsl
26.05.2003 13:39:50

ruostuvathan ne.
Mikko A
26.05.2003 14:10:23
Pidin viikon tauon, koska rummut oli kaukana reenikämpällä, jota ei sitten kertaakaan käytetty... Tauon jälkeen oli jonkun aikaa hieman takkuista.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
allapollo
26.05.2003 15:00:47
Jep.

Olin viime nauhoitusten jälkeen kaksi viikkoa koskemattakaan rumpuihin. Eilen treeneissä sen kyllä huomasi. Kauheaa kohkaamista. Mutta eipä se montaa treenikertaa vaadi niin rupeaa taas kulkemaan.
Muusikoiden.net-poliisit on natsisikoja!
Jaska
26.05.2003 18:13:56
Luulis että ne on helppo kiriä takas, tietysti riippuen tauon pituudesta ja soittokokemuksesta, esim 20 vuoden tauon jälkeen on ehkä vaikee soittaa samaa kamaa mitä ennen, mutta jos on soittanu kymmenen vuotta ja pitää puolen vuoden tauon ni vähän harjotusta että paikat tottuu ni eiköhän se siitä.

Muistaakseni Neil Peart sano MDn haastattelussa että kyllä melko nopeesti tuli taidot takas noitten moporeissujen jälkeen.
jussiohman
26.05.2003 19:58:11
Mulla vaikuttaa jo viikon tauko sillai että on hieman kankea soittaa. Mut kuinkahan vaikeaa oli Rick Allenin aloittaa yhellä kädellä soitto!
älävitulesaatana!!
Mikko A
26.05.2003 20:00:48
Mulla vaikuttaa jo viikon tauko sillai että on hieman kankea soittaa. Mut kuinkahan vaikeaa oli Rick Allenin aloittaa yhellä kädellä soitto!

Onks tuo Rick Allen se kuuluisa Def Leppardin yksikätinen rumpali?
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
edutheman
26.05.2003 20:04:48 (muokattu 26.05.2003 20:05:47)
Onks tuo Rick Allen se kuuluisa Def Leppardin yksikätinen rumpali? Onhan se.
-Äly ämpäristä riittä mullekkin!-
Kulkunen
26.05.2003 23:46:02
Soita ilmarumpuja. Kuulostaa hullulta ja näyttää typerältä, mutta on sekin eteenpäin. Pelkillä kapuloilla levyn mukana soittaminen pitää ainakin jonkin verran lihasmuistia yllä. Tuskin siitä haittaakaan on (paitsi ehkä julkisilla paikoilla).
All chiefs, no indians.
Mikko A
26.05.2003 23:59:18
Soita ilmarumpuja. Kuulostaa hullulta ja näyttää typerältä, mutta on sekin eteenpäin. Pelkillä kapuloilla levyn mukana soittaminen pitää ainakin jonkin verran lihasmuistia yllä. Tuskin siitä haittaakaan on (paitsi ehkä julkisilla paikoilla).

Jesh. Paukuttelin kapuloilla reisiin kaikkia Euroviisuja, kun niitä kattelin. Ja ilmarumpujen soittaminen kapuloiden kanssa on muuten tosi kehittävää hommaa! Sitten kun saa rollit menemään ilmassa niin eiköhän tomi setilläkin. Ja kannattaa yrittää kehittää kapulatekniikkaa ihan tyhjän päällä. Kapulaan pitää saada pomppua ilmassakin. Mulla oikealla kädellä tuo menee, mutta vasurilla ei ihan.
lkx
27.05.2003 18:38:15

Joskus pieni tauko voi tehdä hyvääkin. Saa vähän aikaa palautua, mutta jos pitää oikeen pitkän tauon, niin todennäkösesti tatsi häviää. En ehkä kuitenkaan sanois, että taidot varsinaisesti ruostuu.

Mulla on välillä käyny niin että kauheen takkuamisen jälkeen pieni tauko ja sitten taas skulaa. Ja toisinpäin, valitettavasti...
There is no spoon...
Rambler
27.05.2003 22:51:52

Ei ne taidot mihinkään ruostu. Mä oon ollut soittamatta jo ainakin vuoden, ja osaan nykyään soittaa paljon paremmin kun viimeksi rumpuihin koskiessani.
Rambler
27.05.2003 22:53:04
ruostuvathan ne.

Olen eri mieltä. Rumpujen soittaminen on kuin pyörällä ajaminen; kun kerran sen oppii, sitä ei unohda ikinä.
Mikko A
27.05.2003 23:16:30

Ei ne taidot mihinkään ruostu. Mä oon ollut soittamatta jo ainakin vuoden, ja osaan nykyään soittaa paljon paremmin kun viimeksi rumpuihin koskiessani.

Hoho. Mäkin soitin ekan kerran settiä melkosen surkeesti seiskalla kun kaikkien piti vetää biitti. Kun seuraavan kerran koskin settiin kahden vuoden kuluttua kun harrastuksen aloin, kulki biitti jo hieman paremmin =)
Speedy
27.05.2003 23:19:17

Kasasin tänään taas rummut, olivat vajaan kuukauden laatikoissa, enkä soitellut muuta kun keikat viikonloppuna.. Ja kyllähän sitä huomas, että ei ihan kipeimmät pyöritykset lähde ihan vielä kymmenen minuutin jälkeen, mutta kun siinä puolisentuntia soitteli, nii kyllä taas irtos.

Ja kyllähän ainakun menee soittamaan ensimmäistä kertaa päivässä, niin onhan se vähä tahmeeta, verraten siihen mitä parhaillaan on.. Mutta enmä sanos, että ne ruostuu, pikemminkin unohtuu.. Joten ne tulee sieltä takasin kun vaan vähän lämmittelee.. Ja kun asiat opettelee niin, että ne on selkäytimessä ja menee keskellä yötä silmät kiinni etu ja takaperin, niin ei ne unohru..=)
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Miq
28.05.2003 21:25:48

No kerran oli Lan-partyissä viikon putkeen ja en soittanut sinä aikana yhtään niin sen jälkeen oli aika jäykkä olo mutta kyllä se tatsi palas viikos takas ku soitti taas
jop!!
Pitsa
29.05.2003 22:14:10
Itse sanoisin, että kyllä ne varmaan ruostuvat, mutta itse PERUSTAITO soittaa rumpuja, ei ruostu melkeinpä koskaan. Itse muutaman vuoden soittelin ja myin sitten rummut pois. Nyt kun on vuodenkin tauon jälkeen ruvennut soittamaan, niin huomaa sitä että on ennenkin tullut soitettua. vähän kun hakee niin kyllä sieltä rupeaa löytymään kaikenlaista
Ei me tämmösiä
lateq
30.05.2003 01:24:11
Yleensä jo lyhyenkin tauon jälkeen huomaa ettei tuplis olekkaan enää samalla tavalla hallussa, mutta kyllä muuten pysyy aika hyvin entisessä jamassa :)
ERrr..
Guderian
30.05.2003 11:50:06

Onhan se vähän kuin pyörälläajo: ei se polkeminen unohdu mutta kunto rapistuu jos bussilla kulkee.
Klotzen, nicht Kleckern!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)