hanipai 09.05.2003 12:21:19 | |
---|
MIstäköhän johtuisi selkäkipuni. Nimittäin olen nyt joku kuukauden rumpuja soitellut ja mun selkäni on kipeä päivittäin. Enen olin terve kuin pukki, mutta nyt rumpujen soitto ilmeisesti on vaikuttanut selkääni, en tiedä. Jalat on varmaan noin 100 asteen kulmassa eli istun suht korkealla. Istun samssa jakkarassa myös pelatessani tietsikkaa tai ollessani netissä (paljon):) |
jms 09.05.2003 12:27:49 (muokattu 09.05.2003 12:28:48) | |
---|
Mikä jakkara sulla on??? osta kunnon tuoli niin eiköhän se auta plus istu selkä suorassa kun soitat/pelaat... Itelläkin on aina välilla aivan saatanan kipeä selkä mutta mulla onkin menny häntäluu poikki joka vaivaa varmaan ikuisesti. Kunnon jakkara auttaa ja varmaan sitä pelaamista vois myös vähentää |
hanipai 09.05.2003 12:43:42 | |
---|
Mikä jakkara sulla on??? osta kunnon tuoli niin eiköhän se auta plus istu selkä suorassa kun soitat/pelaat... Itelläkin on aina välilla aivan saatanan kipeä selkä mutta mulla onkin menny häntäluu poikki joka vaivaa varmaan ikuisesti. Kunnon jakkara auttaa ja varmaan sitä pelaamista vois myös vähentää No mul on tollanen pyöreä milleniumpenkki:) Niin oisko teillä jotain vinkkiä, että millanne se kunnon penkki on. Ei pyöreä, selkänojallinenko? Muuten enemmän tossa netissä tulee oltua kuin pelaamassa. Mulla kun o varattu meijän kämpästä tollanen pikku nurkkaus jonne mahtuu rummut ja pikkujakkara, joten mitään kunnon nojatuolia siihen ei saa:( |
Yrtti 09.05.2003 13:33:38 | |
---|
Mulla on silleensä että soittoasennon takia menee selkä jumiin. eli jos penkki on liian korkealla tai matalalla. Ja sitten tosiaan selkä suorana pitäis muistaa istua, se vaan tuppaa aina asento lysähtämään mitä kauemmin siinä istuu. |
Rock84 09.05.2003 13:36:56 | |
---|
MIstäköhän johtuisi selkäkipuni. Nimittäin olen nyt joku kuukauden rumpuja soitellut ja mun selkäni on kipeä päivittäin. Enen olin terve kuin pukki, mutta nyt rumpujen soitto ilmeisesti on vaikuttanut selkääni, en tiedä. Jalat on varmaan noin 100 asteen kulmassa eli istun suht korkealla. Istun samssa jakkarassa myös pelatessani tietsikkaa tai ollessani netissä (paljon):) Ota soittoasennosta mallia tuolta Deep Purplen rumpalilta.. siinä on ryhtiä.. Ja jakkaran on myös hyvä olla sillain, että jalat ois äpaut 90 asteen kulmassa... |
juoni 09.05.2003 18:19:54 | |
---|
Itse en kyllä pysty soittamaan juuri ollenkaan selkä suorassa, koska se vasta kivuliasta onkin. Rennossa koukussa kun istuu, niin ei turhaan jännitä. Näin on ainankin omalla kohdallani. |
jms 10.05.2003 17:07:09 | |
---|
no koululle hankittiin semmoset taman parhaasta päästä olevat rumpu tuolit semmoset "pyöränpenkin" muotoset |
hanipai 10.05.2003 19:49:24 | |
---|
no koululle hankittiin semmoset taman parhaasta päästä olevat rumpu tuolit semmoset "pyöränpenkin" muotoset Laitoin tomeja hiukka korkeammalle, auttaisikohan? |
hanipai 10.05.2003 19:49:28 | |
---|
no koululle hankittiin semmoset taman parhaasta päästä olevat rumpu tuolit semmoset "pyöränpenkin" muotoset Laitoin tomeja hiukka korkeammalle, auttaisikohan? |
Carde 11.05.2003 16:14:57 | |
---|
Selkänojallinen, säädettävä (siis se ristiselkää tukeva selkänojakin) istuin. Sellaisessa asentokin hakeutuu luonnostaan oikeaksi.-Eikä mikään oo niin hirveätä kuin nää lysyssä istuvat rumpalit. Paitsi ne, jotka heiluttaa päätään soittaessaan. Tai oikeestaan vielä kamalampia on nää, joilta rummun lyöminen vaatii koko ylävartalon liikettä... |
akik 11.05.2003 22:24:02 | |
---|
osta hyvä penkki se auttaa. ja istu selkä suorana ,se auttaa kanssa. itse pistin 150 haisemaan taman penkkiin äskettäin just. |
Vilhelmus 11.05.2003 23:14:53 | |
---|
Selkälihasliikkeitä tekemään, mars. Ei auta välttämättä, mutta mahdollisesti. Tukee selän muita osia ihan saatanasti. Äh. Näen Maheja kaikkialla. |
JeeVes 12.05.2003 17:33:12 | |
---|
Ei mitään muuta kuin venyttelemään selkää aina jälkeen soittamisen. On myös tärkeätä, että soitat hyvässä ryhdissä. Itsellänikin on ollut selkä välistä aika jumissa, mutta se tottuu siihen aikanaan. Suck my error! |
kampela 14.05.2003 19:30:43 | |
---|
No mul on tollanen pyöreä milleniumpenkki:) Niin oisko teillä jotain vinkkiä, että millanne se kunnon penkki on. Ei pyöreä, selkänojallinenko? Muuten enemmän tossa netissä tulee oltua kuin pelaamassa. Mulla kun o varattu meijän kämpästä tollanen pikku nurkkaus jonne mahtuu rummut ja pikkujakkara, joten mitään kunnon nojatuolia siihen ei saa:( hintava. kyl siihen helposti se 150 euroo menee, mutta maksaa hintansa takasin. oon soitellu monta vuotta semmosella halpiksella ja nyt ostin semmosen pearlin 170 euron penkin ja en kyllä luovu siitä ikinä. se vaan on niin hyvä..
|
Fancy Brown 15.05.2003 14:42:29 | |
---|
Ei muuta kuin vatsa- ja selkälihakset reeniin, niin loppuu kivut.Ainakin osaksi.Itselläni toimii hyvin. |
Speedy 15.05.2003 22:13:48 | |
---|
Mulla ainakin tulee alaselkä viidenminuutin jälkeen kipeeks, jos istuu semmosella tuolilla, mikä on vino, siis sillai etu kenossa.. Koululla kun on monenlaista tuolia, niin heti huomasin sen syyks.. Ehkä johtuu siitä, että aikoinani soitin pitempään semmosella tuolilla, mikä kiikku ja keikku siitä jenga osasta.. Ja vatsalihasten voimakkuutta pitäisin jopa tärkeämpänä, kin selkälihasten.. Vatsalihaksethan vaikuttaa myös selkälihaksiin, ja alaselkään.. Ja siihen kannattaa kiinnittää huomiota, että istuu suorassa. Aika monella rumpalilla on "ryhti vika", kun istuu lytyssä ja pää pitkällä edessä.. Kattokaapa huviksenne peilistä ryhtiä, jos selkä onkin muuten suorassa, mutta niskankohalta menee aikalailla eteenpäin, että niska ei ole suorassa selkärangan mukaan, niin tilanne alkaa olla jo pidemmän päälle aika paha..=/ Pieni mutkahan siihen kuuluukin tulla, että ei sitä kannata säikähtää.. Mutta mulla oli näin ja niska oli kipee ja hartiat ja kaikki, mutta kun sen huomas, ja sitä rupesi parantamaan, niin kaikki kivut hävis parissa kuukaudessa.. =I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
Mikko A 15.05.2003 22:33:35 | |
---|
Kyllä selkälihakset on ne, jotka pitää selän ryhdissä! Mulla on saakelin paska penkki, mutta ei oo kyllä mitään muuta ongelmia ollu sen kans, kuin että penkin päällyste on rikki ja se nipistelee persettä kun soittaa ilman housuja =) “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
Speedy 15.05.2003 23:57:09 | |
---|
Kyllä selkälihakset on ne, jotka pitää selän ryhdissä! No tavallaan, mutta vatsalihakset pitää ryhtiä yllä, ja varsinkin alaselkää, jos on huonot vatsalihakset kaikessa kokonaisuudessaan, niin varmasti on selkä kipee ja huono ryhti.. Mutta selkälihakset voi olla heikommatkin, eikä silti ole mitään ongelmia. Kysy kenenltä hierojalta tai vastaavalta tahansa, ni vatsalihakset on tärkeitä, että ryhti pysyy.. "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |