Aihe: Useita peltimerkkeja setissä.
1
jussiohman
13.06.2003 10:13:16
Onko teijän mielestä huono jos setissä on paljon eri peltimerkkejä(itselläni Paiste,Zildjian, ja ehkä Sabian lähiaikoina). Onko teillä useita eri merkkejä vai käytättekö esim. peltisarjoja tai muuten vaan samaa merkkiä. Eli:
onko mitään haittoja useasta merkistä yhdessä setissä?
Jos katsoo pöydällä olevaa kahvikuppia tarpeeksi kauan ja miettii että se alkaa liikkumaan, voi sen todella nähdä liikkuvan.
Paas
13.06.2003 10:25:21
Onko teijän mielestä huono jos setissä on paljon eri peltimerkkejä(itselläni Paiste,Zildjian, ja ehkä Sabian lähiaikoina). Onko teillä useita eri merkkejä vai käytättekö esim. peltisarjoja tai muuten vaan samaa merkkiä. Eli:

Ei haittaa yhtään, se voi olla paljon parempikin niin. Saat enemmän oman kuuloisen pelti valikoimat kun sekoitat eri merkkejä ja sarjoja. Kun osaa kuunnella ja vertailla ja testailla niin voi saada oikein hyvin yhteen istuvia peltejä aivan eri pelleistä. Se on mielenkiintosta kokeilla eri yhdistelmiä. Mulla on kans ollu eri sorttista peltiä ja sitten kun/jos jokin pelti ei ole sattunut mielyttämään niin olen myynyt/vaihtanut pois.
Micho
13.06.2003 11:56:13

ei, jos ne soi keskenään. itselläni on setissä tällä hetkellä kolmea eri peltimerkkiä, tosin lähinnä sen takia, että ei ole varaa ostaa uusia/hyviä. eli siis ne hyvät pellit mulla on zildjianin a-customia (2kpl crash) ja sit meinlin paska ride ja izmirin paska haitsu löytyy kans.
kovasti tekisi mieli hommata haitsuksi zildjianin k sarjaa, ja rideks joku zildjian kanssa, mutta ei välttämättä tota a-customia. tosin oon vasta rahankeruuvaiheessa että en tiedä mihinkä tässä on varaa...
mut siis kyllä noi erimerkkisetkin pellit soi mulla ihan hyvin keskenään. ainakin kun niihin on jo tottunut..
Mikko A
14.06.2003 22:02:33
Ei haittaa yhtään, se voi olla paljon parempikin niin. Saat enemmän oman kuuloisen pelti valikoimat kun sekoitat eri merkkejä ja sarjoja. Kun osaa kuunnella ja vertailla ja testailla niin voi saada oikein hyvin yhteen istuvia peltejä aivan eri pelleistä. Se on mielenkiintosta kokeilla eri yhdistelmiä. Mulla on kans ollu eri sorttista peltiä ja sitten kun/jos jokin pelti ei ole sattunut mielyttämään niin olen myynyt/vaihtanut pois.

Juuri näin. Mullakin löytyy neljää eri merkkiä setistä. Zildjianin pelleistä vielä sellaista, erityisesti haitsuista ja rideista, että itse en enää oikein jaksa edes harkita Zildjianin haitsua tai ridea (paitsi ne vanhat on kyllä toppen), ainakaan K- tai A-sarjoista. Kumpiakaan customeita en oo kokeillu, mutta perus A- ja K-sarjojen haitsut ja ridet millä oon soittanu (siis taas vanhoja lukuunottamatta) on kyllä poikkeuksetta ollu aika kehnoja tekeleitä. Mutta painotan taas että kaikilla on oma makunsa...
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)