Aihe: Rummut huutokaupasta
1
Iso D
12.06.2003 15:20:53
Ostin tässä Pearl-merkkiset rummut (virveli, tomi, bassorumpu ja lattiatomi) huutokaupasta. Hintaa rummuilla oli 26 euroa ja ne olivat olleet koulun käytössä. tomeista ja bassorummusta puuttuu resonanssikalvot. Teinkö kannattavat kaupat? Mistä puuttuvat resonanssikalvot? vanhatkin resonanssikalvotkin kelpaisi.
Setistä puuttuu myös virveliteline ja bassorumpupedaali, joten mistähän mahtaisi edullisesti sellaiset löytyä?
Hihat-teline setissä on muttei itse lautasia, joten niitäkin tarvitsisin.
En meinaa että rummuista pitäisi mitään pro-tasoa tulla, kunhan vain hupikäyttöön ajattelin.
Olli
12.06.2003 16:34:03

Hyvät kaupat olivat. Kalvoja saa lähimmästä soitinkaupasta, (tarkista tomien ja bassorummun koot esim. 12", 13", 16" ja 22") samoin kuin virvelitelineen, pedaalin ja pellitkin. Sieltä vaan kyselemään. Todennäköisesti nämä tulevat maksamaan moninkertaisesti tuohon setin hintaan verrattuna.
Tohon sitten vaan nimi alle, ja se on sillä selvä.
kattila
12.06.2003 19:42:45

mitkä pearlit ne oli?
Huusin että olen jumalaa!!
Suchinenu
12.06.2003 22:02:17
Onnea vaan hyvistä kaupoista.. vaikka olis mitkä rummut ollu nii tolla hinnalla kannattaa kyllä ostaa, jos ei ihan rämänä oo.
Neuvoisin että tilaat kokonaan uudet kalvot (esim remo,evans) ja vaikka paiste 302-symbaalit (ei ainakaan ole ammattitasoa!) kunhan muistat vaan tosiaan ensin mitata nuo rumpujesi koot.
Halvalla saa esim. www.thomann.de (toimituskulut23€) mutta kannattaa tarkistaa ensin myös suomalaisten musakauppojen hinnat..
Bacchus
13.06.2003 00:08:37
Älä tilaa Thomannilta, vaan mene mieluummin lähimpään musakauppaan ja pyydä sieltä oikeat kalvot. Jos keskität ostoksesi samaan kauppaan, ostat vaikkapa kalvot ja symbaalit samalla, pystyt neuvottelemaan hinnan joka ei thomannin hintoja häpeä. Helsingissä hyviä musakauppoja ovat mm. Musamaailma Kampissa, Levytukku Aleksanterinkadulla, Fazer Musiikki Kaisaniemessä ja vaikkapa Millbrook jonka osoitetta en muista. Netistä kannattaa kysellä, lueskella ja selvitellä eri kalvotyyppejä, symbaaleja ja muuta sen semmoista ennenkuin kauppaan marssii.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Bacchus
13.06.2003 00:11:52
Niin, ja kysyit niistä resonanssikalvoista. Hyvät peruskalvot ovat Remon Ambassador clearit ja Evanssin G1:set. Bassorummunpedaalin löydät halvalla tuolta torin puolelta täällä muusikoiden.netissä. Siellä on kaupan moniakin pedaaleja. Haitsun pellit taasen löydät halvalla laittamalla ilmoituksen torille ja luonnehtimalla millaista haitsua etsit. Ensiksi kannattaa tietenkin selvittää itselleen millaisen haitsun haluaa, ja paremminkin minkä hintaisen.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Iso D
13.06.2003 12:01:25
Kiitoksia vaan neuvoista. En tiedä yhtään mitkä pearlit ovat, sillä rummuissa ei lue muuta kuin pearl ja valmistusmaa eli japani. Todennäköisesti rummut ovat ainakin kymmenen vuotta vanhat. Virveli näkyy olevan erimerkkiä, eli Wesper professional. Eihän nämä tosiaan hyvässä kunnossa ole, mutta kyllä ne rummuiksi tunnistaa. Pienellä kunnostuksella niistä saa varmaan kuitenkin ihan soittokelpoiset.
Mikko A
14.06.2003 22:09:58
Kiitoksia vaan neuvoista. En tiedä yhtään mitkä pearlit ovat, sillä rummuissa ei lue muuta kuin pearl ja valmistusmaa eli japani. Todennäköisesti rummut ovat ainakin kymmenen vuotta vanhat. Virveli näkyy olevan erimerkkiä, eli Wesper professional. Eihän nämä tosiaan hyvässä kunnossa ole, mutta kyllä ne rummuiksi tunnistaa. Pienellä kunnostuksella niistä saa varmaan kuitenkin ihan soittokelpoiset.

Jos ne on made in Japan, niin ei ne ihan kehnot ole. Tuo virveli kuulostaa niin eksoottiselta, että voi olla arvokaskin. Haluatko myydä sen? Tai vaikka koko setin? =)

Oikeesti.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
Iso D
15.06.2003 14:32:08 (muokattu 15.06.2003 14:34:37)
Jos ne on made in Japan, niin ei ne ihan kehnot ole. Tuo virveli kuulostaa niin eksoottiselta, että voi olla arvokaskin. Haluatko myydä sen? Tai vaikka koko setin? =)

Oikeesti.

Voinhan minä myydä, jos hinnasta sovitaan. Virveli on rummuista parhaimmassa kunnossa, melkein uudenveroinen. Se on varmaan jälkikäteen ostettu. Huomasin tässä, että muista rummuista puuttuu myös resonanssipuolen vanteet. No kai niitä jostain uusiakin saa. Minun käyttöön tosin omat vippaskonstit voi olla parempi vaihtoehto, kuin kalliiden(= monta kertaa kalliimpien kuin itse rummut) vanteiden osto. Bassorummun puinen vanne on myös poikki, mutta tämä ei suuresti soittoa/rumpujen tukevuutta haittaa. Lattia-Tomissa on pinnassa halkeamia, ja pienempää tomia on myös paikkailtu vanerilla. Paikkausjälki on tosin aika hyvää. Kuviakin voin näistä ottaa, jos jotain todella kiinnostaa.
Mikko A
16.06.2003 20:05:20
Voinhan minä myydä, jos hinnasta sovitaan. Virveli on rummuista parhaimmassa kunnossa, melkein uudenveroinen. Se on varmaan jälkikäteen ostettu. Huomasin tässä, että muista rummuista puuttuu myös resonanssipuolen vanteet. No kai niitä jostain uusiakin saa. Minun käyttöön tosin omat vippaskonstit voi olla parempi vaihtoehto, kuin kalliiden(= monta kertaa kalliimpien kuin itse rummut) vanteiden osto. Bassorummun puinen vanne on myös poikki, mutta tämä ei suuresti soittoa/rumpujen tukevuutta haittaa. Lattia-Tomissa on pinnassa halkeamia, ja pienempää tomia on myös paikkailtu vanerilla. Paikkausjälki on tosin aika hyvää. Kuviakin voin näistä ottaa, jos jotain todella kiinnostaa.

Niin, pistin sulle iso-D pikaviestiä.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)