Aihe: Pearl vs. Tama
1 2
-oskari--
05.06.2003 16:51:40
Kumpi olis parempi tai jotain!!

Pearl Ex825DH vai Taman RD522EDF??
Että jos jollain on kokemuksia ym. ni vois sivistää tääläsiä vähän tietämättömiä!!
Jaska
05.06.2003 17:12:15
Exporttista on yleensä sanottu että se on paras setti hinta/laatu suhteeltaan.
En sitten tiedä totuutta, ja varmaan on sanottu toisinkin päin. Se on varmaan ihan omat ulkonäkö mielipiteet mitkä tässä ratkasee eli väri, lugit ynm.
Bacchus
05.06.2003 18:59:31
Kumpi olis parempi tai jotain!!

Pearl Ex825DH vai Taman RD522EDF??
Että jos jollain on kokemuksia ym. ni vois sivistää tääläsiä vähän tietämättömiä!!

Mä ottaisin Tamat. Rockstarit maksaa Suomessa vissiin siinä 1000 euroa, Exportit ehkä 900. Eihän noissa mitään suuria eroja ole, satun vaan luottamaan Tamaan enemmän.=)
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
FIN-Emperor
05.06.2003 19:06:22
Ota ihmeessä ne Tamat. Olisi tyhmää jos ei ostaisi laatua. Eihän noilla nyt niin hirveesti oo eroja,rumpujahan ne molemmat on. ja sehän se pääasia on. Mutta Tamat nyt vaan sattuu olemaan paremmat/laadukkaammat ;)
JK-K
StomP
05.06.2003 19:16:53
Minä pohdin myös tuota Tama-Pearl aihetta vähän aikaa sitten, ja päädyin siihen että ostin käytettynä Pearl:in BLX setin. Ja olen ollut hankintaani tyytyväinen.

Minusta Taman rummut ovat myös hyvät ja edullisimmillaan Rockstarit taisivat olla jotain 850 - 950 eggeä (Suomessa).
-oskari--
05.06.2003 21:51:50
edullisimmillaan Rockstarit taisivat olla jotain 850 - 950 eggeä (Suomessa).

No johan teillä on hinnat tilaa saksasta... 799€ jha Pearlit oli siel samassa paikassa 699€...

Tiedatteks te noitten tehdaskalvoista jotain?? siis et onks ne ihan suosta vai pystyyks niillä soittamaa??

Mitenkäs niitten Hardwaret??
Mikko A
05.06.2003 22:56:54
Mä ottaisin Pearlit. Tamoista on ihan hyvää kokemusta muuten, paitsi että ne on tylsän näköset, eikä niistä meinaa päästä eroon ei sitten millään, koska niitä on niin vitusti liikkeellä. Siis Rockstareja.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
StomP
05.06.2003 23:40:07 (muokattu 05.06.2003 23:41:14)
Rumpujen hankkimisesta vielä:
Minusta on parempi hankkia hyvät rummut käytettynä, kuin ostaa uutena jokin halvempihintainen. Jos setti on vain pysynyt hyvässä kunnossa, niin hintaa on mahdollisesti pudonnut paljonkin. Ainakaan omalla budjetilla ei olisi saman tasoista settiä irronnut uutena.
Bacchus
06.06.2003 00:42:05
No johan teillä on hinnat tilaa saksasta... 799€ jha Pearlit oli siel samassa paikassa 699€...

Tiedatteks te noitten tehdaskalvoista jotain?? siis et onks ne ihan suosta vai pystyyks niillä soittamaa??

Mitenkäs niitten Hardwaret??

Tamalla tulee Evanssin kalvot messissä ja helvetin tukevat ständit mukana, bassarin pedaali on ainoa keskinkertainen osa. Pearlilla on hardware vissiin samaa tasoa, mut kalvot on ainakin aiemmin ollut Pearlin paskat. En tiiä onko ne sitten muuttanu kalvovalintojaan...

Mä en kyllä tilais Thomannilta settiä. Jos tulee jotain valittamista, niin homma kusee alta. Aina jotain pientä voi sattua, tai setistä jotain jopa puuttua. Ei viitti saksanmaalle asti ruveta soittelemaan.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Bacchus
06.06.2003 00:43:37
Rumpujen hankkimisesta vielä:
Minusta on parempi hankkia hyvät rummut käytettynä, kuin ostaa uutena jokin halvempihintainen. Jos setti on vain pysynyt hyvässä kunnossa, niin hintaa on mahdollisesti pudonnut paljonkin. Ainakaan omalla budjetilla ei olisi saman tasoista settiä irronnut uutena.

Itse toimin aivan samoin. Kunhan jaksaa vaan ettiä, niin käytettynä voi löytyä aika helmiäkin. Ite kyl kerkesinkin settiä etsiä jo jonkun puolisentoista vuotta...
Mikko A
06.06.2003 01:12:40
Joo, kyllä ehdottomasti kannattaa tsekata käytettyjä. Tai oikeastaan se riippuu siitäkin minkälaista settiä hakee. Vintage-pönttöjen on tietysti oltava käytetyt, mutta jos uudempaa haluaa, niin itse ehkä kääntyisin uusien puoleen.

Ja ehdottomasti tilaisin esim. Thomannilta siitä yksinkertaisesta syystä, että saisin haluamani värin ja koot. En takuulla osta jostain lähikaupan hyllyltä mustaa 12-13-16-22-settiä vaikka olisikin halpa. Haluan itse customoida juuri haluamani setin (siis jos uuden ostan). Vastikään vaihdoin rummut ja olin jo keskustellut Thomannin kanssa customoidusta Stage custom -setistä (edelliset oli Rockstarit) vaikka oikeastaan olisin halunnut jonkun vintage-setin, mutta sellaiseen ei budjetti venynyt. Tuossa helmet jo mainittiinkin, ihan paikallisesta musakaupasta löytyi aivan polkuhintaan juuri haluamani lainen vanha, huonokuntoinen setti, jonka ostin ja laitoin kuntoon. Ja halvemmaksi tuli kuin stage customit.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
afro
06.06.2003 14:22:53
Kyllä nykyään halvemmatkin setit on aika kivannäkösiä, esim. just nuo Exportit selectinä ja Rockstarit customina. Nätillä lakkapinnalla jne.
Lähiaikoina oon päässy Exporteilla paukuttelemaan ja kyllä saa mukavat saundit irti jo tehdaskalvoilla. Ne on muistaakseni sinileimaset.
Hardware on hyvää ja tukevaa. Rokkistarojen hardwaresta en tiedä.
Pearlin Export virvelikin on ihmeen hyvä. tehdaskalvoilla ja kunnon virityksellä saa oikein kivan saundin. Valitettavasti ei ole vertailupohjaa, kun en Tamoja ole kokeillut.
Mutta varmasti on ihan hyvä ostos, itse ostaisin Selectinä. Eihän ne paljoa enempää maksa.
Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Paas
06.06.2003 16:54:20
mut kalvot on ainakin aiemmin ollut Pearlin paskat. En tiiä onko ne sitten muuttanu kalvovalintojaan...

Nykyään niillä on muistaakseni remon kalvot standardina (ainakin kalliimmissa malleissa).
Paas
06.06.2003 16:56:10
Tosin en kyllä ymmärrä mitä väliä sillä on kummassa rummustossa on paremmat kalvot vakiona. Tärkeintähän on itse rummun ominaisuudet ja laatu, kalvothan voi vaihtaa heti. Ei rumpuja kannata kalvojen takia ostaa. :)
keplo
06.06.2003 17:27:30
Ei kai sillä pitkällä tähtäimellä pitäskään olla merkitystä mutta jos joutuu heti ostamaan kierroksen uusia kalvoja niin siinä huomaa äkkiä olevansa 100e köyhempi...
Bacchus
06.06.2003 23:37:57
Nykyään niillä on muistaakseni remon kalvot standardina (ainakin kalliimmissa malleissa).

Kyl noissa Exporteissa taitaa olla ihan Pearlin omat kalvot.

Niin, ja nyt kun ei puhuta mistään pro-seteistä, niin 150 euroa kun joutuu rummuston oston jälkeen sijoittamaan kalvoihin jotka toisessa käytännössä samantasoisessa ja hintaisessa setissä on jo vakiona, niin voi ruveta miettimään oisko rahansa voinut käyttää paremminkin. Mutta oot oikeessa siinä ettei tommosia ominaisuuksia kannata liikaa tuijotella, tosin epäilen ettei kukaan niin teekään...
Mikko A
07.06.2003 12:28:00
Kyllä tulee muuten rockstareissakin ihan tavalliset Tama-kalvot, jotka on - yllätys, yllätys - perseestä. Ne voi olla Evansin valmistamat, mutta se ei vielä tarkoita mitään, vain sitä, että musiikkikaupan setä voi ylpeänä mainostaa että Evanssit tulee vakiona. Eikä ne ole samoja kalvoja eri logoilla...
DrmBug
07.06.2003 14:15:59
Jep, eli tästäkin aiheesta on keskusteltu ties kuinka monta kertaa, mutta sanonpa velä mielipiteeni. Rocktstar ja Export ovat laadultaan saman tasosia eikä suuria eroja löydy. Kummatkin varmasti kelpo settejä. Ite oon paukutellu vuoden verran exporteilla ja ei voi muuta ku kehua. Hyvät pöntöt, tukeva hardware ja mielestäni yllättävän hyvä virveli. Ja mitä noihin kalvoihin tulee, niin tuskin ne rockstarin kalvotkaan mitää huippuluokkaa on? voin olla väärässäkin... Jos noista pitäis nyt valita niin halvemman ottaisin.
Paas
07.06.2003 15:46:43
Kyllä tulee muuten rockstareissakin ihan tavalliset Tama-kalvot, jotka on - yllätys, yllätys - perseestä. Ne voi olla Evansin valmistamat, mutta se ei vielä tarkoita mitään, vain sitä, että musiikkikaupan setä voi ylpeänä mainostaa että Evanssit tulee vakiona. Eikä ne ole samoja kalvoja eri logoilla...

Ai jaa, mä oletin että kaikissa taman rummuissa on vakiona ne samat kalvot. Ainakin niissä mun starclassiceissa oli evansin g1:set vakiona.
jussijoe
07.06.2003 16:01:20 (muokattu 07.06.2003 16:02:30)

voiko muka ihmiset väittää, että pearlin hardware on hyvää? ei taija olla tietoa varmaan paremmasta tai jotain... haikka ständi ei jaksa nostaa kunnolla ees haikan yläpeltiä (ainakin mitä erään kaverin settiä kokeilin) ja virvelistä oli mennyt parissa viikossa koneisto paskaks... itelläni on sonor force 3001 setti ja ainakin nuo pearlit (rokkistaroja en oo testannu) mennen tullen... saundikin on tuhat kertaa parempi... mutta jos haluaa ostaa suositun valmistajan rummut niin ei kai siinä...

EDIT: niin eli siis ainakin halpojen pearlien hardware on perseestä ja kalliimpien en ole testannut...
yo yo yo check it out yo yo!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)