BMX 20.04.2003 13:17:45 (muokattu 20.04.2003 13:20:17) | |
---|
No mitenkä te tykkäätte pitää basarinne kalvoa?. mää ainakin pidän aika kireellä, mutta mun rumpujen soiton opettaja pitää sitä niin löysällä kun sen vaan saa(siittä lähtee aika sika siisti ääni). Mää ainakin laitan sitten kun mää ostan uuden setin niin basari kalvon ihan sika löysälle :)
TON otsikon pitäs olla tällänen "Basari kalvon kireys" Ville |
Mikko A 20.04.2003 14:59:25 | |
---|
Mä pidän aika kireellä, kalvona on EQ3 ja kun siinä on lätkät, niin sen voi virittää aika kireelle ja silti lähtee vielä "basarimainen" ääni eli matala... I rule... |
Speedy 20.04.2003 23:11:44 | |
---|
Mää ainakin laitan sitten kun mää ostan uuden setin niin basari kalvon ihan sika löysälle :) Eiks vanhaa voi virittää löysälle?? (ihan väli pointtina vaan) "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
Human 16.05.2003 16:36:03 | |
---|
Mulla on oikeestaan aina ollu melko löysällä kalvo...en tykkää saundista jos kalvo on kireellä. |
Bacchus 16.05.2003 18:22:30 | |
---|
Ite pidän lyönti(potku)kalvona power stroke 3:a ja resonanssikalvona ambassadoria, evanssin kevlar lätkä on lyöntikalvoon survaistu. Pidän kalvot kireellä, ääni on paljon selkeempi ja nopeempi. Sopii varsinkin ku nakuttelee tuplabasarilla. En vihaa mitään niin paljon ku löysiä kalvoja joihin basarin nuija tai kapula uppoaa ku voihin... Hyvä attack pitää löytyä. Mutta makuasioitahan nää tietenkin lopulta on. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
AoA 16.05.2003 22:24:21 | |
---|
Saakos tuota evansin eq3 18' basarille? kun en ole vielä löytänyt. Vai miten yleensäkin saatte hyvän ja mahdollisimman tuhdin soundin 18' basarista? Full Volume or Double Volume |
Bacchus 17.05.2003 13:18:01 | |
---|
Saakos tuota evansin eq3 18' basarille? kun en ole vielä löytänyt. Vai miten yleensäkin saatte hyvän ja mahdollisimman tuhdin soundin 18' basarista? Heittämällä 18" tuumasen ikkunasta ja hankkimalla vähintään 22":n.;) "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
Joku vaa 17.05.2003 18:02:16 | |
---|
Saakos tuota evansin eq3 18' basarille? kun en ole vielä löytänyt. Vai miten yleensäkin saatte hyvän ja mahdollisimman tuhdin soundin 18' basarista? Kyllä saa. Kannattaa kokeilla vähä löysempää virettä sekä etu että lyöntikalvoille eikä yhtään demppiä. Etu kalvoksi kannattaa kokeilla jotain evanssin omia tai sitte ihan remon powerstroke3. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
petkle 19.05.2003 15:39:19 | |
---|
Löysillä kalvoilla saa kyllä niin märän saundin että lotisee, mutta kuinka sellaista pystyy soittamaan? |
kampela 19.05.2003 15:52:13 | |
---|
ostin tommosen evansin emad kalvon, jossa on kaks erilevystä dempparirengasta kalvon etupuolella, joita voi vaihdella tai ottaa kokonaan pois. soitan tommosta nopeaa rokkia(melopunkkia) ja pidän kalvoa löysällä. sen dempparin lisäks sinne basariin ei tarvii tunkea mitään muuta, eli volumet säilyy ihan kybällä. että se on hyvä. |
Joku vaa 19.05.2003 20:11:23 | |
---|
ostin tommosen evansin emad kalvon, jossa on kaks erilevystä dempparirengasta kalvon etupuolella, joita voi vaihdella tai ottaa kokonaan pois. soitan tommosta nopeaa rokkia(melopunkkia) ja pidän kalvoa löysällä. sen dempparin lisäks sinne basariin ei tarvii tunkea mitään muuta, eli volumet säilyy ihan kybällä. että se on hyvä. Mitä käytät etukalvona? Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
kampela 21.05.2003 13:51:04 | |
---|
Mitä käytät etukalvona? powerstrokea. ja yläviistossa semmonen pienen pään kokoinen reikä, kuitenkin aika pieni.
|
Mikael 21.05.2003 14:50:13 | |
---|
Mul on 20" Gretcsh bassari ja siinä sekä sekä lyöntikalvona, että edessä Coated Ambassador. Etukalvossa n. 10cm läpimitaltaan oleva reikä mikkiä varten (löytyy myös umpikalvo niihin tilanteisiin, jossa mikkiä ei tarvita). Kalvot on nujan puolella sen verran kireällä, että ei läpsy ja edessä sitten hieman kireämmällä. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
lateq 08.06.2003 23:34:24 | |
---|
Kiristimet on suurin osa rikki, eli kalvo on hyvin löysä, mutta myös pahasti revennyt ja siitä n 35% koostuu ilmastointiteipistä. Toisinsanoen uusi basari ois varmaan ihan tarpeen :) laavassa on ikävä saatanaa. |
muroaivo 09.06.2003 18:26:23 | |
---|
Minä tykkään pitää kalvoni lähes niin löysällä kuin mahdollista. Tämä useastakin syystä: a) Näin saan mielestäni 20" bassarista mahdollisimman "hevin" ja "lässähtävän" soundin b) Kalvona käytössä tällä hetkellä Remon Pinstripe -> mielestäni ei kovinkaan sopiva kalvo heviin/tuplajyystöön, mutta kun ei kehtaisi heittää sitä menemään ennen kuin se hajoaa + haluamani Evans EQ3 varsin kallis:( c) Olen myös tottunut löysään tuntumaan -> Nopeat tuplajyystelyt onnistuvat helpoimmin. -muroaivotus- |
nile 11.06.2003 11:16:42 | |
---|
Mä pidän kalvoa tosi löysällä ja puunuijat vielä niin johan lotisee |
jussijoe 11.06.2003 14:15:01 | |
---|
mikähän tossa lotisevassa äänessä kiehtoo... se kuulostaa hirveeltä... tai no makuasioitahan nuo on, mut mun mielestä basarissa pitää olla semmonen "DUF" soundi... eli rypyt kalvoista pois ja yks tyyny sisään joka demppaa hieman kumpaakin kalvoa niin johan lähtee!! yo yo yo check it out yo yo!!! |
Speedy 11.06.2003 17:30:19 (muokattu 11.06.2003 17:30:36) | |
---|
mun mielestä basarissa pitää olla semmonen "DUF" soundi... Samaa mieltä.. Rummusta pitää kuulua rummun ääni, ja pahvilaatikosta pahvilaatikon ääni, niitä EI PIDÄ sotkea keskenään..=)) "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
Bacchus 15.06.2003 01:57:15 | |
---|
mikähän tossa lotisevassa äänessä kiehtoo... se kuulostaa hirveeltä... tai no makuasioitahan nuo on, mut mun mielestä basarissa pitää olla semmonen "DUF" soundi... eli rypyt kalvoista pois ja yks tyyny sisään joka demppaa hieman kumpaakin kalvoa niin johan lähtee!! Nimenomaan, tai tyynynkin voi jättää pois kunhan virittää huolella ja iskee kevlar lätkän kalvoon. Niin ja liian löysissä kalvoissa on perkeleen huono soittotuntuma. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
kampela 17.06.2003 15:48:29 | |
---|
mun mielestä tuo löysä basari on ihan ehdoton. oon kyllä kokeillu kireämpääkin kalvo mut jotenki siitä häviää tukevuutta joka meidän bändille on mun mielestä erittäin tärkee asia.(soitamme tommosta melodista punk rokkia.) vaikka toisaalta mun mielestä on aivan turhaa dissata löysää tai kireetä kalvoa, koska jokaisen korvien välistä löytyy aivan varmasti jokaiselle juuri se oikea kalvon kireys. nylon tip |