drummer 1 26.06.2003 00:24:17 | |
---|
Minulla on aika jännä ja ehkä hieman omituinen pulma: Ostin nimittäin viime syksynä nykyisen settini( http://www.rumpalit.cjb.net/index.php?page=view_dude.php&ID=197) ja nyt hieman himottaisi vaihtaa vähän pienempään ja samalla tietty parempaan. Mutta olen kyllä lähes täysin tyytyväinen nykyiseen settiini( paitsi kalvot voisi uusia:) enkä välttämättä edes tarvitse parempia. Peltejä en siis olisikaan aikeissa vaihtaa. Haluaisin vain vaihtaa pienempään settin lähes täysin roudaussyistä..tarvitsee nimittäin pakettiauton että tämän setin saa minnekään!! Mutta jos setin koosta tingitään niin sitten hommataan lisää peltejä (ja räkki)Mutta..toisaalta..hevirumpalilla "kuuluu" olla iso setti ja koko setti ja kaikki sen osat ovat minulla kovassa käytössä eli ei minulla mitään turhaa tässä ole. Eli jos nämä "rakkaani" myisin ja ostaisin muut tilalle niin pari tonnia niistä voisi pyytää..Kaikki on hyvässä kunnossa..Tilalle ostaisin jonkun lakkapintaisen vaahterasetin tyyliin: 22"x18" basari tomit 8", 10", 12", 14" ja 16" ja räkki.. Auttakaa minua pulmassani! Miten itse toimisitte? Mitä "kannattaisi" tehdä.. Kiitoksia jos joku viitsii vastata, vaikkei tässä aiheessa olekaan mitään järkeä.. |
Terok 26.06.2003 10:22:08 (muokattu 26.06.2003 10:22:50) | |
---|
Osta uudet kalvot ja tuplapedaali keikoille? En kyllä usko että toinen lattiatomi tuo mitään lisäväriä soittoon, kannattaisko kokeilla vaikka riisua setti pienemmäksi ja katsoa mitä tulee todella ikävä? EDIT:Tuplathan näytti olevankin.. |
Speedy 26.06.2003 10:53:04 | |
---|
Nii, eihän sitä koko settiä oo pakko rahdata aina mukana, vaikka se iso olisikin..=I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
Yrtti 26.06.2003 11:11:20 | |
---|
Itsekkin haluaisin kovasti toisen basarin settiin, mutta sen jälkeen niitä ei sitten enään saisi millään henkilöautoon sopimaan. Kyllähän se periaatteessa oikein jämäkkä tuplapedaali korvaa toisen basarin ja tomejakaan ei tarvitse noin monta. Pudota setistä pois yks pikkutomi, isotomi sekä basari niin sitten juuri ja juuri mahtuu normaali autoon :) |
v.z. dean 26.06.2003 11:27:26 | |
---|
Pistä eteen 10", 12" ja lattialle 14" ja 16". Ja keikoille vaan toinen basari tuplaspedulla? Pellit varmaan mahtuu kaikki kyytiin. |
Wiitala 26.06.2003 13:33:02 | |
---|
Basari, virveli, kaksi tomia, ja haikka, ride ja max. kaksi crashia. Siinä sulla on pieni setti. : ) Ja jätä tuplapedaalikin pois, niin on vielä pienempi... : ) Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
Blitz 26.06.2003 20:59:44 | |
---|
Siis tollasella tomimäärällähän heikommat rumpalit kuolee kun niitä hakkaa. Oletko koskaan jaksanut vetää fillin aloittaen pienimmästä tomista, siitä joka tomin kautta suurimpaan lattiatomiin? Kyllä siinä kovintakin rumpalia vähintään heikottaa kun nuo vetää läpi. ;) No joo, onhan niitä isompia settejäkin nähty, mutta ei tavallisilla ihmisillä. :P Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. |
drummer 1 27.06.2003 11:45:57 | |
---|
Siis tollasella tomimäärällähän heikommat rumpalit kuolee kun niitä hakkaa. Oletko koskaan jaksanut vetää fillin aloittaen pienimmästä tomista, siitä joka tomin kautta suurimpaan lattiatomiin? Kyllä siinä kovintakin rumpalia vähintään heikottaa kun nuo vetää läpi. ;) No joo, onhan niitä isompia settejäkin nähty, mutta ei tavallisilla ihmisillä. :P Heh..:) kuten sanoin minulla ei setissä ole mitään turhaa.. PS: kuka rumpali on ihan tavallinen ihminen? :) |
Blitz 27.06.2003 20:01:20 | |
---|
Heh..:) kuten sanoin minulla ei setissä ole mitään turhaa.. PS: kuka rumpali on ihan tavallinen ihminen? :) No parempi se liikakin tavara kuin se että puuttuisi jotakin (kuten minulta). On ainakin valinnanvaraa keikoille ja studioon. Ja joo, viestin editoiminenkin kävi mielessä samasta aiheesta, eli kuka rumpali olisi ihan tavallinen ihminen. :D Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. |
lkx 28.06.2003 01:28:11 | |
---|
Kuka tavallinen ihminen................ :| Kuka ihminen....... :/ Ei ainakaan rumpali There is no spoon... |
HCW 28.06.2003 20:53:17 (muokattu 28.06.2003 20:53:34) | |
---|
Hevimiehellä pitää olla iso setti??? Ite tulee soitettua ihan perusetillä kaikki humpasta heviin.Ei siihen esim.mitään 200 tomaria tarvi.3:lla pärjää kaikissa tilanteissa.Jos ei pärjää,on soittotaidoissa jotain vikaa. Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda. |
Mikko A 28.06.2003 21:31:31 | |
---|
Hevimiehellä pitää olla iso setti??? Ite tulee soitettua ihan perusetillä kaikki humpasta heviin.Ei siihen esim.mitään 200 tomaria tarvi.3:lla pärjää kaikissa tilanteissa.Jos ei pärjää,on soittotaidoissa jotain vikaa. Itse en oo hevimies, mutta kyllä munkin mielestä hevimiehellä kuuluu olla iso setti, ei sen takia, että niitä kaikkia pönttöjä tarvis soittamiseen, mutta, että se setti näyttäis hyvältä ja "heviltä"... “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
Niskamies 28.06.2003 21:48:43 | |
---|
taas vaihteeksi jotain aiheeseen liittyvää... tuplabasarin voi ainakin jättää veks. sen voi korvata tuplapedaalilla. 8" tuumasen tomin voi jättää veks. etsä sitä kumminkaan käytä. se ei sovi heviin. liian korkea. se ei edes paljon haittaa siinä näkö-ongelmassa ku on pieni. sit symbaaliständit vois korvata räkillä ja cymbaali "armeilla". se säästäis tilaa. hyvät rummut ja symbaalit on. älä luovu. toivottavasti tää autto edes pikkusen. Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this.
-David Shandley |
Niskamies 28.06.2003 21:49:57 | |
---|
taas vaihteeksi jotain aiheeseen liittyvää... tuplabasarin voi ainakin jättää veks. sen voi korvata tuplapedaalilla. 10" tuumasen tomin voi jättää veks. etsä sitä kumminkaan käytä. se ei sovi heviin. liian korkea. se ei edes paljon haittaa siinä näkö-ongelmassa ku on pieni. sit symbaaliständit vois korvata räkillä ja cymbaali "armeilla". se säästäis tilaa. hyvät rummut ja symbaalit on. älä luovu. toivottavasti tää autto edes pikkusen. EDIT: pikkutomi oliki 10 eikä kaheksan tuumaa. Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this.
-David Shandley |
Mikko A 29.06.2003 01:03:04 | |
---|
EDIT: pikkutomi oliki 10 eikä kaheksan tuumaa. Ja kymppi on paras tomi maailmassa! mä en ainakaan tuu toimeen ilman sitä... “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
Bacchus 29.06.2003 10:50:59 | |
---|
8":n voi hyvin setistä heittää mäkeen, ja vaikka ton 18":nkin. 10" on kyllä ehdoton, vaikka soittelenkin raskaampaa musaa ja 10":n on suht pieni, en sitä vaihtais pois... "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
Niskamies 29.06.2003 12:25:26 | |
---|
vähän off-topic, mutt miten tekstiä voi editoida ilman ett se tulee kokonaan uudestaan? Rules are meant to be broken; especially stupid ones like this.
-David Shandley |
Bacchus 29.06.2003 12:51:24 | |
---|
vähän off-topic, mutt miten tekstiä voi editoida ilman ett se tulee kokonaan uudestaan? Eiks se tapahdu vaan tosta "Muokkaa"-napista. Ei pitäis tekstin tulla uudestaan. Ei vissiin muuta keinoa muokkaamiseen taida ollakaan... "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
Blitz 29.06.2003 16:05:40 (muokattu 29.06.2003 16:06:32) | |
---|
vähän off-topic, mutt miten tekstiä voi editoida ilman ett se tulee kokonaan uudestaan? Juu, aivan niinkuin Bacchuskin jo kertoi. Selitetään nyt vielä niin menee varmasti rumpalin kuin rumpalin paksuun kalloon. Eli aina oman viestin yläpalkissa näkyy siellä oikealla niitä painikkeita. Siinä se pyyhekumi on juuri "Muokkaa" -painike. Monet (including minä) kirjoittaa viestin perään EDIT: ja syyn minkä takia viestiä piti muokata. Mistä lie tuollainenkin tapa lähtenyt. EDIT: Tietenkin tätäkin piti muokata. En näköjään erota enää vasenta oikeasta. Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. |
Pyttis 29.06.2003 16:38:02 (muokattu 29.06.2003 16:42:38) | |
---|
Mä ainaki tykkään pikkusista ja käytän 8" tomia hevisetissäni. Jos on yleensä mahdollisuus mikittää rummut keikalla, niin hanki ihmeessä pienemmät kannut. 20x16 basari tuplapedaalilla on vähän helpompi roudata ku 2x22".. kyllä siitä saa mikeillä samat volyymit. Sama pätee tomeihin. Jos bändin imago kärsii liikaa ni se on sitten sääli. Muista että myös oikeilla kalvoilla ja virityksellä saa pienistäki rummuista vähän enemmän ääntä. edit: No kyllä mä itekki sen toisen basarin tahtoisin, lähinnä imagosyistä. On sellanen tuplasetti nyt sentään paljon kauniimpi. Pakko tunnustaa. |