Aihe: vielä vähän lisää settauksesta..
1
Niskamies
21.06.2003 18:17:45
missä kohtaa rumpusettiä pidätte chinaa? ja kummin päin pidätte sitä?
I do man's sports, like football and hop-scotch.
Wiitala
21.06.2003 18:28:21
Jos käytän chinaa (kun en piä koko aikaa kii), niin oikealla kyljen kohalla n. 50-60cm päässä olkapäästä. Ja niin, että se näyttää enemmän kuopalta kuin mäeltä. Miten sen nyt selittäis. Oikeinpäin kai...? ;)
Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
Tietäjä
21.06.2003 19:38:58
Mulla china on ensimmäisen lattia tomin jälkeen suunnilleen ja se on niin päin että reuna kallistuu alaspäin.
Speedy
22.06.2003 13:34:41

Liika vaikiaa selitettäväks.. Yleensä se on oikeella puolella jossain.. tai jos oikein oon hurjana niin saattaa olla myös vasemmalla puolella.. Ja sillai "väärinpäin" eli kupu alaspäin..
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Paas
22.06.2003 13:38:21
Oikealla puolella riden oikealla puolella kaiken lisäksi. Kupu alaspäin elikkä väärinpäin.
Niskamies
22.06.2003 17:24:45
voisitteko perustella, että minkä takia pidätte chinojanne "väärin päin"?
I do man's sports, like football and hop-scotch.
lkx
22.06.2003 18:24:36

Minä ainakin sen takia, että kapulat kärsii vähemmän, kun se reuna taittuu alaspäin.

Mulla on molemmat chinat (12,18") oikeella puolella, näkyy varmaan profiilin kuvasta. Ja stäkkihäkkyrä tomien välissä keskellä.
There is no spoon...
Speedy
22.06.2003 18:35:06

Eiks se oo luontevaa pitää niin päin.. Aika moni loppujen lopuks pitää sitä niin..=I Mut kuitenki, siis kapuloitahan se kuluttaa vähemmän.. Ja varsinki itte peltiä, varsinki jos on ohuempi kapistus, koska muuten han se lyönti kulma on aika ikävä pellin reunan kannalta, mutta kääntämällä sen siihen saa crashmaisen lyöntikulman.. Ja muutenkin sen saa sopivaan asentoon helposti soitettavaks..
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Kulkunen
22.06.2003 19:38:24
Yleensä oikealla kompparin vierellä, joskus ollut keskellä tai vasemmallakin. Ja väärin päin, koska kapulat eivät kärsi ja ääni on pehmeämpi. En pidä siitä äänestä kun lyö suoraan siihen reunaan.
Minä menen nyt hetkeksi kellariin ja jos minua kysytään, niin ette sitten tunne minua...
Wiitala
23.06.2003 13:17:00
Kumpi nyt on väärin päin ja kumpi oikein...? ;p
Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
Aegis
23.06.2003 14:51:43
Enpä ole kyllä koskaan nähnyt että joku kiinaansa pitäisi kupu ylöspäin.
-"Osaatko soittaa Stairway to heavenin?" -"En, enkä muitakaan Metallican biisejä."
Mikko A
23.06.2003 16:15:13
Enpä ole kyllä koskaan nähnyt että joku kiinaansa pitäisi kupu ylöspäin.

No Paisteen Novo china ainakin on tarkoitettu pidettäväksi kupu ylöspäin kun siinä kääntyy silloin ne reunat alaspäin.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
AP
23.06.2003 16:35:38
No Paisteen Novo china ainakin on tarkoitettu pidettäväksi kupu ylöspäin kun siinä kääntyy silloin ne reunat alaspäin.

Jep. NOVO onkin poikkeus, sitä kuuluukin pitää niin, että kupu on "kuin normaaleissakin pelleissä" ja silti reuna on nk. väärinpäin. Tavallisten kiinojen kanssa olen tähän asti uskonut, että niitä kuuluukin pitää kupu ylösalaisin...?!

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: 14" china äärimmäisenä vasemmalla, haitsun yläpuolella ja 18" china sitten keskimmäisenä oikealla (?!) eli oikealla puolen on ensin ride, sitten 14" crashi ja sitten 18" china. Niiden jälkeen on - ainakin tällä hetkellä- vielä 18" ja 16" crashit.
miän vain
25.06.2003 13:06:34

No, kakkos- ja kolmoscrashin (haitsun yläpuolella ja siitä vasemmalle, kun penkiltä katsotaan) päällä on china splashit. Ne on tietty kupu alaspäin.

Päächina on siinä riden vieressä, paikassa johon moni tykkää laittaa pienessä setissä sen toisen crashin. Tämäkin tahtoo olla kupu alaspäin, paitsi jazzkäytössä tuppaa kääntymään. Siitä kuvusta kun kähtee niin kiva ääni.

Päächinan vasemmalla puolella, siinä riden päällä, asuu toisinaan sellainen trashikaveri. 18" crash jonka stäkättynä pienellä rikkinäiselllä pellillä, noin 10". Tämä epeli pitää kupunsa ylöspäin - ja soundisa on kivaa eroa riippuen lyökö isompaan vai pienempään peltiin. (erota tuo lause asiayhteydestä, ja jopa kuulostaa pelleltä)

Piirroskuvaa voi vilkuilla, se on suurinpiirtein ajantasalla:
http://ameba.lpt.fi/~toivamik/musa/setti2.html
O jee! *NAX*
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)