Aihe: paiste signature china
1
Niskamies
17.06.2003 19:23:44
Voisko joku kuvailla Paiste Signature 16" THin Chinan ääntä? Onko 120 € hyvä hinta ostaa?
I do man's sports, like football and hop-scotch.
fox
17.06.2003 20:23:37

Voisko joku kuvailla Paiste Signature 16" THin Chinan ääntä? Onko 120 € hyvä hinta ostaa?

Juuri tuosta pellistä en tiedä..:) MUTTA mulla on ollu useamman vuoden Signature HChina 18" eli raskaampi versio tuosta. Minun mielestäni se on turhan kliini ja särmätön kiinapelliksi..mutta hei, tämä on vaan minun mielipiteeni. Kyllä se mulla setissä on jatkuvasti mutta jos haet oikeen törkyistä chinaa niin luulenpa ettei tuo ohuempi kiinapeltikään sellainen ole. Kyseisessä hommassa (törky) mulla on vanha Wuhani (ei näitä uudempia vaan se Woodwindsin maahantuoma) joka onkin vallan verraton kiinapeikkopelti. Käytössä on edelleen myös (jotkut varmaan muistavat) Zildjianin Oriental Crash of Doom - nimensä veroinen efektipelti.
Tuosta hinnasta en osaa sanoo, omaani (tai mitä maksoin siitä x vuotta sitten) verraten pitäisin edullisena??
Niskamies
17.06.2003 21:03:45
mä en etikkään törkystä saundia, vaan semmosta mikäö sopii tosi kevyeeseen jazziin. mullahan on sabianin 18" pro sonix mikä on tosi törkynen. Haluaako kukaan?
Mikko A
17.06.2003 21:09:16
Käytössä on edelleen myös (jotkut varmaan muistavat) Zildjianin Oriental Crash of Doom - nimensä veroinen efektipelti.

Sain pari viikkoa sitten kunnian testata 20 tuuman versiota kyseisestä pellistä ja pitääpä kyllä sanoa, että olipa perkeleen mahtava pelti!
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
fox
17.06.2003 21:58:33

mä en etikkään törkystä saundia, vaan semmosta mikäö sopii tosi kevyeeseen jazziin..

Sittenpä sun kannattaa tuo signature ihan tosiaan testiä. Voipi olla juuri oikea.
Speedy
17.06.2003 22:16:00

No ei ehkä kevyeen jatsiin.. Tossa mun on ainaki aikasta korkee saundi, ja lyhyehkö.. Muistuttaa aika paljon 12" chinaa, mutta on kuitenki vähä matalampi.. Mutta jos aiot kompata siihen, niin ei ehkä mikään paras.. Jos pätäkkää löytyy, niin jatsiin ihan ehottomasti suositteleisin Paisteen Traditional sarjasta 20-22" Swish (miten kirjotetaankaa=/) Siinä on mainio pelti jatsiin..=) Mutta oletan että olet tota käytettynä ostamassa, niin kyllä varmasti on hyvä pelti, ei tolla hinnalla rahat mene hukkaan.. Mutta käytettyä chinaa ostettaessa kannattaa kattoo sitä reunaa, tossa mallissa varsinki voi olla lommoja, jos on raskaammalla kädellä soitettu.. Pinet lommot ei haittaa, mutta jos isompia on, nii ne voipi alkaa haitata.. Mutta hinta ei tosiaankaa oo paha..=I
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Niskamies
17.06.2003 23:17:21
myyjä taas sano, et se kuulostaa enemmänki 20 tuumaselta ku 16 tuumaselta. tarkotuksena olis käyttä efektinä, niinku crässinä, eikä raidina.
AP
17.06.2003 23:18:02
Jos jatsiin, niin sitten tuota Speedyn suosittelemaa Traditionalsia tai 2002-sarjaa.
Itselläni on 14" Thin China tuosta Signature-sarjasta, ja mielesätni kyseessä on kuitenkin "rosoinen splash", eli erikoisefektipelti, tehosteääni sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyllä sen äänestään kiinanpelliksi tuntee, mutta ero noihin perinteisempiin on huomattava. Komppaamaan en noin korkealta ja lyhyesti ja pistävästi soivaan peltiin ole edes yrittänyt, ja arvaan ettei kannata koettaa 16-tuumaiseenkaan.

Saapihan noita signature-kiinojakin koettaa, jos peltihyllyllä käy.
Speedy
17.06.2003 23:37:15

"rosoinen splash", eli erikoisefektipelti, tehosteääni sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyllä sen äänestään kiinanpelliksi tuntee, mutta ero noihin perinteisempiin on huomattava. Komppaamaan en noin korkealta ja lyhyesti ja pistävästi soivaan peltiin ole edes yrittänyt, ja arvaan ettei kannata koettaa 16-tuumaiseenkaan.

Juu, semmottiseen efekti käyttöön on ihan hyvä, mutta käytetäänkö kevyessä jatsissa semmosia efektejä..??=I
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Mikko A
17.06.2003 23:50:01
Jos jatsiin, niin sitten tuota Speedyn suosittelemaa Traditionalsia tai 2002-sarjaa.

Pörp... Enpä menis heti 2002:sta jazziin suosittelemaan, vaikkakin 18" mustaleima-medium toimi hyvin jazz-ridena... Mutta ei 2002:sta jazziin, siitä sarjasta kun ei edes löydy noita thin-versioita yhdestäkään lätystä.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
AP
18.06.2003 10:16:00
Pörp... Enpä menis heti 2002:sta jazziin suosittelemaan, vaikkakin 18" mustaleima-medium toimi hyvin jazz-ridena... Mutta ei 2002:sta jazziin, siitä sarjasta kun ei edes löydy noita thin-versioita yhdestäkään lätystä.

No, nimenomaan nuo medium-pellit myös punaleimaisina toimivat mielestäni hyvin ride-pelteinä, myös isommat kuin 18". Kuten ne isot kiinanpellitkin.

TÄssä vaiheessa olisi ilmeisesti paikallaan käynnistää periaatekeskustelu siitä, mikä itse asiassa on jazzia ja mikä sitten ei. Skaalahan on aika laaja, jostain Chick Coreasta Trio töykeiden kautta Louis Armstrongiin... jos näihin lähtee peltejä valitsemaan, siinä saa käydä montakin Paisteen sarjaa läpi, arvaan ma.
Niskamies
19.06.2003 19:00:37
kävimpä hommaamassa ton chinan. 120 € ei olllu paha hinta, ja ompa hyvä symbaali. tämä on symbaali isolla S-kirjaimella. Ei kyllä ole järjen riemuvoitto pitää paiste 302 ja signaturea samassa setissä. onneksi pian tulee beekasit.
Mikko A
19.06.2003 23:09:50
onneksi pian tulee beekasit.

Tuo se vasta järjen riemuvoitto onkin...
Niskamies
19.06.2003 23:14:05
beekasit on mun mielestä helevetin hyvät symbaalit, mutta sehän on mielipide kysymys. mun mielestä ne soi hyvin ja kuulostaa hyvältä.
Mikko A
19.06.2003 23:32:28 (muokattu 19.06.2003 23:32:41)
beekasit on mun mielestä helevetin hyvät symbaalit, mutta sehän on mielipide kysymys. mun mielestä ne soi hyvin ja kuulostaa hyvältä.

No sehän on hyvä jos ne on sun mieleen. Edellinen olikin mun "tilastotiedoin" perusteltu mielipide =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)