Aihe: Aikas nättejä pelejä..
1
Bacchus
14.06.2003 15:36:54
http://www.mrpdrums.com/

Hemmetin nättejä rumpuja.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Baroquean
14.06.2003 16:04:59 (muokattu 14.06.2003 16:37:13)
http://www.mrpdrums.com/

Hemmetin nättejä rumpuja.

No joo... Halvemmalla saa kun tekee ite. Ei muuta kun turkkipeltiä manklaamaan. =)
Arbeit macht frei.
Bacchus
15.06.2003 12:30:12
No joo... Halvemmalla saa kun tekee ite. Ei muuta kun turkkipeltiä manklaamaan. =)

http://www.mrpdrums.com/DSCN0165lg.jpg

Mielenkiintosen kokoinen basari... Ja on muuten hieno setti. Tekis mieli kyl joskus itse teettää rummut, vaikka suomalaisella Kumulla. Sais itse päättää kaikesta, kunhan vaan rahaa riittäis.=)
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Baroquean
15.06.2003 15:18:48 (muokattu 15.06.2003 15:22:53)
http://www.mrpdrums.com/DSCN0165lg.jpg

Mielenkiintosen kokoinen basari... Ja on muuten hieno setti. Tekis mieli kyl joskus itse teettää rummut, vaikka suomalaisella Kumulla. Sais itse päättää kaikesta, kunhan vaan rahaa riittäis.=)

Samankaltainen basari kuin Acceptin rumpalilla oli tuplana joskus muinoin. Oikeen putkibasari. Aika pienet tomit näytti olevan :/ Acceptilla oli muuten studiossakin käytössä ne basarit, mutta ne ei saanu oikeen kunnon soundeja niistä joten ne päätti hakata ne paskaks. Hämärää touhua...

Kyllähän se kiva olis teettää kaikenlaista. Mulle on kyllä toistaiseksi riittänyt soitinliikkeiden tarjonta. Ja noi hinnathan hirvittää joka tapauksessa vaikka rahaa löytyykin jonkin verran.
Arbeit macht frei.
Bacchus
15.06.2003 15:59:33
Samankaltainen basari kuin Acceptin rumpalilla oli tuplana joskus muinoin. Oikeen putkibasari. Aika pienet tomit näytti olevan :/ Acceptilla oli muuten studiossakin käytössä ne basarit, mutta ne ei saanu oikeen kunnon soundeja niistä joten ne päätti hakata ne paskaks. Hämärää touhua...

Kyllähän se kiva olis teettää kaikenlaista. Mulle on kyllä toistaiseksi riittänyt soitinliikkeiden tarjonta. Ja noi hinnathan hirvittää joka tapauksessa vaikka rahaa löytyykin jonkin verran.

Mikäs siinä, paskaks vaan jos ei toimi.=) En kyl tiedä mitä hyötyä on noin hemmetin syvästä basarista, se vaati nimittäin perkeleen paljon ilmaa soidakseen hyvin. Aika raskas polkea sellaista... Muistaakseni Minnemann soittelee/soitteli setillä missä oli ihan järjettömän syvä basso, samaten myös Rabb. Mutta oli aivan saatanan hienot rummut noi vihreät tuolla sivuilla. Kauniit... Käy tsekkaamassa niitä virveleitä, aika mielenkiintoisia.

Eihän noi Kumut nyt edes niin järkyttävän paljon maksa, jos vertaa yleisesti samanlaatuisiin rumpuihin, kuten näiden perusvalmistajien tyyliin Tama, Pearl, Premier jne... 2500 eurolla saa jo muistaakseni 5-osasen setin. Ja varmasti ääni on eri luokkaa kun sarjatuotanto seteissä. Mulla taasen rahaa ei riitä, mutta ehkä joskus...

Kyl mun mielestä ois aika upeeta jos sais ite päättää suurinpiirtein kaikesta settinsä valmistuksessa. Kaikenlisäks pidän enemmän koivun kuin vaahteran soundista, niin kumut vois olla aika passelit. Itellänikin on koivusetti... Jos nyt joskus käväsis vaikka paikanpäällä hämeenlinnassa (vai missäköhän se kunikunda-music sijaitsikaan?), ja kuuntelemassa niitä rumpuja. Vois vaikka virvelin joskus hankkia, ne ei edes maksa paljoa, jotain kuutisensataa euroa. Omakin Pearl makso enemmän...=)
Bacchus
15.06.2003 16:01:28
Hei, onks sulla muuten tossa omassa setissä pinstripet päällä ja alla? Miten toimii, eiks se varsinkin noin syvissä tomeissa tee soittotuntumasta aika raskasta?
Baroquean
16.06.2003 14:21:05
Hei, onks sulla muuten tossa omassa setissä pinstripet päällä ja alla? Miten toimii, eiks se varsinkin noin syvissä tomeissa tee soittotuntumasta aika raskasta?

Joo, itseasiassa on. Toi kalvovalinta on rumpujen edellisen omistajan tekosia. Vähän kyllä vaikuttaa siltä, että kaveri vaihtoi vähän hakatut pinstripet alle ja päälle jäi ne millä oli viimeksi soitellu. Se ruuvas varmaan paremmat alakalvot pois ennen kuin myi setin meikäläiselle (Ei se kyllä harmita, kun sain setin suht hyvään hintaan.). En varma ole tosta kalvojutusta, mutta hyvin paljon mahdollista.

Kyllähän ne mulla on toiminut, mutta eihän se taida mikään paras kalvovalinta olla. Siis että on pinstripet päällä sekä alla. Onhan pinstripet muuten ihan hemmetin hyvät ja KESTÄVÄT kalvot (Varsinkin sillä "keskusrinkulalla" varustettu malli. Mun toisessa lattiatomissa on sellanen. Soundi ei sitten taas ole kyllä paras mahdollinen.)

Kyllä kalvot pitäis pian vaihtaa (päälle ja alle), ehdottomasti. Virvelistä meni jo kalvo paskaks. Se on ilmeisesti virvelin mukana tullut kalvo (siis alkuperäiskalvo), kun siinä lukee Mapex ja mulla on siis Mapex:n virveli. Pitäis ostaa varmaan joku Remon kalvo tilalle. Ja Remot ehkä kaikkiin tomeihinkin. Mulla on basarissa Evans:n EQ2, yllättäen vähän rikkinäinen. Basariin ostan myöskin ehkä Remot. Kaikki vaan samaa merkkiä, niin ei tule mitään ylimääräistä säätämistä. Tietysti toi EQ2 on ollu kyllä hyvä kalvo, mutta vaihtelukin vois virkistää. En tietenkään huonompaa kalvoa halua, mutta Remon vois välillä laittaa basariinkin.
Arbeit macht frei.
Bacchus
17.06.2003 13:05:28
No hyvä vaihtoehto vois olla pinstripet kaikkiin tomeihin päällle ja clear ambassadorit alle, cs coated virveliin, ja powerstroke 3 basariin lyöntikalvoks, ja vaikkapa clear ambassador resonanssiks. Kannattaa muuten virveliin harkita Evansin genera hd dry-kalvoa. Ittelläni on just sellanen, ja on aika loistava varsinkin raskasta musaa soitettaessa. Se on aika paksu kalvo, jossa on pieniä ilmareikiä kalvon reunassa. Virveli saattaa kuulostaa jännältä kun ekaks iskee ton kalvon siihen, mut myöhemmin kun kuuntelee niin alkaa tuntua vaan paremmalta ja paremmalta. Kannattaa ainakin tsekata toi kalvo...

Hyvät kalvothan noi pinstripet on, vaikka jotkut niitä parjaavatkin. Itse ostin just omiin tomeihin Evansin G2 päälle ja G1 alle. En kyl viel oikeen osaa sanoa siitä äänestä, mut sanotaan että vähän semmoinen epäilys on että pinstripeissa on miellyttävämpi soundi. Tarkemmin tietenkin voi sanoa vasta sitten kun on vähän sisäänajanu noita kalvoja ja sit virittäny huolella uudestaan.
Baroquean
17.06.2003 14:42:22
Joo, täytyypi joskus miettiä noita kalvojuttuja oikeen ajan kanssa.

Millanen se sun signature snare muuten on? Onko ollu hyvä? Kattelin, että sulla on Taman Granstar-setti. En tiedä, olenko ikinä nähnytkään tota sarjaa "livenä". Ei ole varmaan ihan niitä kaikkein yleisimpiä? Rockstareja nyt näkee mennen ja tullen. =) Granstareja ei enää taideta tehdä, vai?
Arbeit macht frei.
Bacchus
17.06.2003 15:09:49
Joo, noi Granstarit ei kauheen yleisiä ole.=) Itekkin oikeestaan sattumalta törmäsin tohon settiin. Granstareja tehtiin muistaakseni vuosina 89-92, eli settejä ei hirveästi liikkeellä ole. Tuohon aikaa Granstareja endorssas suurimmin Lars Ulrich, joka soitteli valkosella Granstar-setillä justice for all-kiertueen aikoihin.

Pitäis saada kuva otettua tosta setistä, niin sais sen esille.=) Digikameran kun jostain sais lainaks niin...

Omasta mielestä noi Granstarit on hemmetin passelit rummut raskaaseen musaan. Tomit on syvät, runko on koivua ja n.9-10mm. paksua. Nykyäänhän melkein kukaan (paitsi ehkä Dave Lombardo) ei käytä syviä ja paksuja tomeja koska ne ei oo niin herkästi soivat, mut kyllä noi koivu-rungot antaa potkua äänelle aika pirusti. Ite ainakin olin aika yllättyny kuinka herkät noi rungot oikeestaan on noin perskeleen paksuiks. Itse vielä soitan raskaalla kädellä, ja raskaan musiikin läpi, niin ei äänessä, eikä soittotuntumassa oo mitään valittamista.

Oon kyl ollu erittäin tyytyväinen tohon Ticon signature-virveliin. Siinähän on free floater (eli kun ylävanteen ruuvaa irti, niin runko lähtee irti jättäen alavanteen ja rodit paikoilleen, ja sisään voi iskeä vaikka vaahteraisen rungon, jos sellaisen omistaa) ja 3mm. paksu alumiini runko die-cast-vanteilla. Hemmetin herkkä, vaikka onkin noin paksu. Ääni on sellainen metallisen kalskahtava ja yläpäävoittoinen. Tosta virvelistä saa kyllä ääntä perkeleesti. Puskee hyvin kitaravallin läpi tilanteessa ku tilanteessa. Kuva virvelistä löytyy tuolta: http://www.pearldrum.com/snares.asp , ja mallinimi on: TR-1465
Baroquean
17.06.2003 17:50:07 (muokattu 17.06.2003 17:56:06)
Oon kyl ollu erittäin tyytyväinen tohon Ticon signature-virveliin. Siinähän on free floater (eli kun ylävanteen ruuvaa irti, niin runko lähtee irti jättäen alavanteen ja rodit paikoilleen, ja sisään voi iskeä vaikka vaahteraisen rungon, jos sellaisen omistaa) ja 3mm. paksu alumiini runko die-cast-vanteilla. Hemmetin herkkä, vaikka onkin noin paksu. Ääni on sellainen metallisen kalskahtava ja yläpäävoittoinen. Tosta virvelistä saa kyllä ääntä perkeleesti. Puskee hyvin kitaravallin läpi tilanteessa ku tilanteessa. Kuva virvelistä löytyy tuolta: http://www.pearldrum.com/snares.asp , ja mallinimi on: TR-1465

Jees, on se ihan nätin näkönen virveli (Uutena ostit?). Mulla on ollut toi Mapex:n (Mars Pro Series) virveli nyt jotain neljä vuotta, eli yhtä kauvan kun noi Rockstaritkin. Se tuli setin mukana, kun ostin koko paketin pois hiluineen päivineen. Se oli entisellä omistajalla ollut ilmeisesti varavirvelinä (Itselleen se jätti ilmeisesti Rockstarien alkuperäisen virvelin.). Kyllä se mun käytössä on ihan hyvin pelittäny. Virityskoneisto vois olla kyllä vähän parempi, vaikka eihän siinä nyt mitään varsinaista vikaa ole ilmennytkään. Myös valurautarimmit olis ollu ihan jees, mutta eihän ton hintaluokan virvelissä kaikkia herkkuja voi olla. =)

Yhdessä Modern Drummerin numerossa muuten mainostettiin yhtä ihan "kivan" näköistä virveliä (Aika syvä metallivirveli). Se oli joku Ludwigin malli ja siinä oli sellanen kolhitun näköinen sinistetty pinta (Ettei vaan olis ollu joku Panther-tyylinen se mallinimi?). Se on joku Limited Edition-malli, joka toimitetaan jossain erikoislaukussa. Hintaa tais olla dollareissakin jotain 1000 luokkaa. =) Ja kyllähän sellanen titaanista tehty tuplapedaalikin kelpais. Sellastakin mainostettiin Modern Drummerissa. En nyt muista, oliko DW:n vai Axiksen valmistama. Tama se ei ainakaan ollut, eikä Pearl.
Arbeit macht frei.
Bacchus
17.06.2003 19:52:22
Juu, ne oli varmaan Axikset. Ihan kivat pelithän ne olis...=) Kuulemma pitää vaan totutella oma aikansa niihin, on niin perskeleen herkät. Nopeastihan niillä polkee, mut soittotuntumaa on kyl kritisoitukin. Mut jos sellaiset halvalla saisin, niin varmasti ostaisin.=)

Ostin ton virvelin uutena. Sain sen Pearlin Ultracastin tilalle, kun niissä oli koko erä menny sudeks. Testasin kahta Ultracast-virveliä, ja molemmissa oli sama vika:vanteiden reiät oli eri kohdissa. Sittemmin kävi ilmi, et kaikissa SMI:llä (Pearlin maahantuoja) olleissa Ultracasteissa oli sama vika. Mut ei oo kyl mitään valittamista, kun sain ton Ticon tilalle.=)

Oiskohan se Ludwig ollu Aluminum Acrolite? Siinä taitaa olla tumma, röpelöinen pinta. On kyl nätti virveli.=)

Hei, mut sullahan on toi Power Tower-räkki, niin mitä oot ollu mieltä siitä? Oon nimittäin harkitsemassa jonkun räkin hankkimista.
Mikko A
17.06.2003 21:05:42

Hei, mut sullahan on toi Power Tower-räkki, niin mitä oot ollu mieltä siitä? Oon nimittäin harkitsemassa jonkun räkin hankkimista.

Mulla on ollut Tama Power Tower -räkki. Mua ainakin kyrsi, kun ne pystytolpat oli niin korkeet. Niiden takia en saanu oikein peltejä sijoiteltua niinku oisin halunnu. Ne tolpat oli aina tiellä. Muutenkaan en oikein saanu sitä härveliä aseteltua kunnolla... Lopulta kyllästyin ja myin pois koko roskan.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
Bacchus
18.06.2003 12:56:06
Mulla on ollut Tama Power Tower -räkki. Mua ainakin kyrsi, kun ne pystytolpat oli niin korkeet. Niiden takia en saanu oikein peltejä sijoiteltua niinku oisin halunnu. Ne tolpat oli aina tiellä. Muutenkaan en oikein saanu sitä härveliä aseteltua kunnolla... Lopulta kyllästyin ja myin pois koko roskan.

Mikä Power Tower sulla oli? Se missä on ne symbaaliständit siinä räkin reunoilla pystyssä?
Paas
18.06.2003 13:33:20
Noista power tower räkeistä vaan sen verran että jos jollakulla on sellanen jatkoosa tai miksei vaikka ihan se pääräkki niin minulle voi pistää viestiä jos haluaa päästä siitä eroon. Mulla on jo ennestään se pääräkki ja olis tarkoitus vähän laajentaa.
Mikko A
18.06.2003 14:32:02
Mikä Power Tower sulla oli? Se missä on ne symbaaliständit siinä räkin reunoilla pystyssä?

Ei ollut sellainen, vaan oli vähän vanhempi malli, sellainen niiden nykyisten kahden mallin ristisiitos... Symbaalitelineet oli siis omilla clampeillaan.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
Baroquean
18.06.2003 14:43:25

Kyllä olen ollut ihan tyytyväinen siihen. En tosin ole joutunut roudailemaan sitä. =) Nooh, ei sen roudaaminenkaan mitään ylivoimasta ole. Silloin roudaamisesta sai vähän kuvaa, kun haettiin koko hässäkkä pois yhdestä reenikämpästä, joka oli keskustassa katutason alapuolella. Jouduttiin nousemaan ihmisten ilmoille jostain puolen metrin portaikosta, heh. Se hässäkkä menee aika pieneen tilaan, vaikka sitä ei ihan atomeiksi hajoittaisikaan. Normaali pakettiautolla homma kävi varsin helposti.
Jees, ja kasaaminen on helppoa, varsinkin jos käyttää niitä "muistilukkoja" eli sellasia holkkeja, jotka voi kiristää putkeen haluttuihin kohtiin. Työntää kehikon osat vaan niitä holkkeja vasten. Ja esim. tominpidikkeitä ei tietenkään tarvitse ollenkaan ottaa räkin poikkitangosta pois, vaan jättää ne siihen ja kootessa heittää tomit vaan uudestaan kiinnikkeisiin.
Räkin ja sen osien (esim. kiinnikkeiden) laadusta vois todeta, että mun mielestä ne on ihan laadukkaat. Kiinnikkeet pitävät ja niitä pystyy käyttämään todella monipuolisesti. Mullakin on muutamasta normaali ständistä se ylimmäinen osa vaan heitetty tohon räkkiin kiinni. Siinä se pysyy, eikä irti lähde. Ridelle ja splashille on ihan normaalit lattialla olevat puomiständit. Ridekin oli alussa räkissä, mutta se on aika raskas pelti, joten laitoin sen puomiständiin, jonka ostin käytettynä kaverilta.

En ole varma, tehdäänkö tota Power Tower-mallia vielä tollasena kun mulla on. Taitaa olla vähän ulkonäkö muuttunut. Jotkut niistä Taman uusista räkeistä ainakin on sellasia kaarevia. Tossa mun räkissä kaikki runkoputket on suoria.
Arbeit macht frei.
Baroquean
18.06.2003 14:47:09
Ei ollut sellainen, vaan oli vähän vanhempi malli, sellainen niiden nykyisten kahden mallin ristisiitos... Symbaalitelineet oli siis omilla clampeillaan.

Noilla kiinnikkeillä, mitä mulla on, niin niillä voi liittää monenlaisia ständejä siihen räkin putkeen. Vaikka esim. ihan normaalin ständin yläosan tai sitten vaikkapa sellasen pelkän karhennetun tikun, joita mullakin on kaks kappaletta tossa räkin ylemmässä poikkiputkessa.
Arbeit macht frei.
Mikko A
18.06.2003 15:15:39
Noilla kiinnikkeillä, mitä mulla on, niin niillä voi liittää monenlaisia ständejä siihen räkin putkeen. Vaikka esim. ihan normaalin ständin yläosan tai sitten vaikkapa sellasen pelkän karhennetun tikun, joita mullakin on kaks kappaletta tossa räkin ylemmässä poikkiputkessa.

On voinut, voi nyt, ja tulee voimaan =)
Baroquean
19.06.2003 10:58:13
On voinut, voi nyt, ja tulee voimaan =)

Kyllä, juuri näin. =)
Arbeit macht frei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)