Hate 29.07.2003 10:32:00 | |
---|
Kun meidän bändin rumpalilla on puolenvuoden välein komeet reiät kalvoissa, niin entä teillä? kuinka usein joutuu hommaa uudet? ryminällä mukaan!!! |
Paas 29.07.2003 10:37:34 (muokattu 29.07.2003 10:38:49) | |
---|
Kun meidän bändin rumpalilla on puolenvuoden välein komeet reiät kalvoissa, niin entä teillä? kuinka usein joutuu hommaa uudet? Sehän riippu paljon kalvoista, siitä minkälaista musiikkia soittaa, rumpalin tekniikasta jne. Minä vaihdan kaikki lyöntikalvot yleensä muutaman kuukauden välein. Alkavat monesti siinävaiheessa olemaan hieman "kuolleen" oloiset(soitan ahkerasti). Jos kyseinen rumpali saa kalvot ihan kuopille lyhyessä ajassa kannattaa ehkä hankkia hieman paksummat kalvot ja yrittää kehittää sitä lyöntitekniikkaa parempaan suuntaan. |
Blitz 29.07.2003 10:48:55 | |
---|
Kun meidän bändin rumpalilla on puolenvuoden välein komeet reiät kalvoissa, niin entä teillä? kuinka usein joutuu hommaa uudet? Itse vaihdan kalvot ehkä hardly vuoden välein. Rahaa ei ole tarpeeksi pelkkien kalvojen vaihtamiseen, kun mulla nyt ei ole vielä säännöllisiä tuloja. Soitan aikalailla ahkerasti (joka päivä), mutta ainakaan tomeissa en onneksi saa kalvoja kauheasti kulumaan. Remon Emperorit minulla on tomeissa lyöntikalvoina. Joo, ensinnäkin kai teidän rumpalillanne on jo kaksikerroskalvot? Jos ei ole, niin kipinkapin ostamaan. Esimerkkeinä hyvistä kaksikerroskalvoista ainakin Remon Emperor ja Evansin G2. Myös rumpujen kulmaa kannattaa katsoa. Varsinkin tomeissa tämäkin saattaa olla ratkaisevaa, sillä se vaikuttaa lyöntikulmaan. Jos rumpalinne sattuu soittamaan kapuloilla ns. väärinpäin, niin sekin saattaa olla syynä. Ja tosiaan kannattaa katsella eri soittotekniikkaa jos nyt niitä kalvoja pahasti vielä lyöntikulman tsekkaamisen jälkeen hajoaa. Kapuloinakaan ei kannata käyttää sitä teräväkärkisintä mallia. Hieman ehkä mallettimaisempaa tippiä (ei kyllä niin suurta) kannattaa etsiskellä, jos kalvojen keihästys on ongelmana terävätippisillä kapuloilla. :) Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. |
Joku vaa 29.07.2003 13:02:38 | |
---|
Itsellä on ollu ny samat kalvot tomeissa jotai vajaa vuoden. Kannattaa kattoa että tomit sojottaa suoraa kattoo eikä oo niiku lars ulrichilla. Sillai saa ne kestää ja jos ei riitä nii sitte vaa paksummat kalvot esim. remo emperor joka on yhtä kestävä kun pinstripe ja evans G2. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
manix 29.07.2003 13:05:28 | |
---|
Kannattaa kattoa että tomit sojottaa suoraa kattoo eikä oo niiku lars ulrichilla Suoraan kattoon? Ei todellakaan. Melko matalalle saat tomit laittaa että tuollalailla pystyt soittamaan. "The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"
- Jonkun tyypin kommentti @ bash.org |
Joku vaa 29.07.2003 13:10:35 | |
---|
Suoraan kattoon? Ei todellakaan. Melko matalalle saat tomit laittaa että tuollalailla pystyt soittamaan. Riippuu vähä tomeista mutta mulla ainaki toimii noin. Tosin omistan 10,12,14 tomit. Jos on isommat nii sitte pikkusen kallistusta mutta ei paljo. Kannattaa totutella siihen että tomit on suoraa kattoo koska silloin kalvot kuluu vähemmän. Siihen on siis mahdollista tottua... Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
manix 29.07.2003 13:13:55 | |
---|
Riippuu vähä tomeista mutta mulla ainaki toimii noin. Tosin omistan 10,12,14 tomit. Jos on isommat nii sitte pikkusen kallistusta mutta ei paljo. Kannattaa totutella siihen että tomit on suoraa kattoo koska silloin kalvot kuluu vähemmän. Siihen on siis mahdollista tottua... Ihan miten vaan... *hohhoi* "The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"
- Jonkun tyypin kommentti @ bash.org |
Blitz 29.07.2003 14:16:09 | |
---|
Suoraan kattoon? Ei todellakaan. Melko matalalle saat tomit laittaa että tuollalailla pystyt soittamaan. Joo, itselläni on melkolailla kallistettuina. Ei nyt sentään vaakatasossa, mutta en voisi kuvitellakaan soittavani suoraan ylöspäin suunnatuilla tomeilla. Tykkään että tomit ovat ihan vierekkäin, ikäänkuin kiinni toisissaan ja niin, että virveli on kahden tomin "keskellä" siinä alapuolella. Tulee sellainen kolmen rummun rykelmä mihin on helppo mäiskiä. Jalallisella tuplatomistandilla tuollainen tomitus onnistuu. Ja siis jos soittaa heviä tai muuten vaan hakkaa kovaa niin kyllä kannattaa ne Emperorit tai G2:t ostaa. Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. |
Mikael 29.07.2003 14:23:48 | |
---|
Kannattaa kattoa että tomit sojottaa suoraa kattoo eikä oo niiku lars ulrichilla. Sillai saa ne kestää ja jos ei riitä nii sitte vaa paksummat kalvot esim. remo emperor joka on yhtä kestävä kun pinstripe ja evans G2. Kannattaa pitää ne tomit ihan vaan sillain kun itsestä hyvältä tuntuu. Tuo kalvojen kuluminen on ihan muista asioista kiinni. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
fox 29.07.2003 18:57:24 | |
---|
Kannattaa pitää ne tomit ihan vaan sillain kun itsestä hyvältä tuntuu. Tuo kalvojen kuluminen on ihan muista asioista kiinni. Juuri näin. Täytyypä todeta että rumpalinne taitaa olla niitä "jotka soittaa tosi kovaa" vaikkei muu bändi soittaiskaan. Meneekö peltejäkin?? Enivei kannattais tuota tekniikkaa vähän tarkastella, hyvinkin pian siinä säästää itelleen uuden "rautakäärmeen" tahikka muuta kivaa, just vaihdoin settiin useampia kalvoja ja eurojahan tuossa meni. Aikas runsaasti. Entäpä jos ko. määrä menis kuukausittain, tuskinpa soittoinnostus vahvana jatkuis vaikka töitäkin tulee tehtyä..reikää en ole kalvoihin kyllä saanut mutta tokihan ne kuluu ja menettää "eloansa". Aikas "mättöä" tarvitaan tuohon kyllä - voiko enää rumpujen soittamisesta puhua. =) |
Buusteri 29.07.2003 19:06:10 | |
---|
Riippuu vähä tomeista mutta mulla ainaki toimii noin. Tosin omistan 10,12,14 tomit. Jos on isommat nii sitte pikkusen kallistusta mutta ei paljo. Kannattaa totutella siihen että tomit on suoraa kattoo koska silloin kalvot kuluu vähemmän. Siihen on siis mahdollista tottua... No voi herranjumala mitä touhua! tuossa oo mitään perää anteeksi nyt vaan. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
DrmBug 29.07.2003 19:15:25 | |
---|
Mulla halkes tossa basarin emperorista se päällimmäinen kerros, muutaman kuukauden soiton jälkeen... Syytä en tiedä... nuijana pearl eliminatorin huopapuoli, enkä polje mitenkään liian kovaa. Tosin sama kalvo on vielä käytössä ja soundi on ihan hyvä ;) Jos tomit on basarissa kiinni niin aika mahdottomuus saada ne hyvälle korkeudelle kattoon sojottamaan. Itellä sopivasti kallistettuna ja hyvin ovat kestäneet. |
Wiitala 29.07.2003 19:35:49 (muokattu 29.07.2003 19:40:45) | |
---|
Uskokaa tai älkää, mutta en ole rikkonut koskaan yhtään kalvoa. Siis rumpukalvoa. Huonoon kuntoon niitä on mennyt, mutta yleensä vaihdan niitä tasaisin väliajoin, joten en ole kai vaan ehtinyt. Syynä lienee kyllä se, että virveli/tomit ovat lähes vaakatasossa, ja käyttämissäni kapuloissa ei ole terävää kärkeä. ...Ja tarkoitukseni ei ole piestä rumpuja kuoliaaksi. Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä. |
Joku vaa 29.07.2003 20:08:39 (muokattu 29.07.2003 20:11:35) | |
---|
Kyllä mä ainaki pistän tomit melkeen pysty suoraa kattoo. Ei ny iha pysty suoraa mutta melkee. Siis jokane tekee ku tykkää mutta kyllä niitä moni iso nimiki pitää sillai. Mulla meni ennen paljo kalvoja mutta nyt kun on tomit enämmän kattoo nii on kestäny. Edit: Nii ja siis jos joku ei käsittäny nii tarkotin että tomit on vaaka tasossa elikkä ei juurikaa kallistettu itseen päin... Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
Terok 29.07.2003 20:39:24 | |
---|
Uskokaa tai älkää, mutta en ole rikkonut koskaan yhtään kalvoa. En ole minäkään koskaan rikkonut kapuloilla kalvoja... kalvoja vaihdan vähän alle vuoden välein ja soitan aktiivisesti hooseeta ja muuta äänekästä. Basarinkalvoja meni muovinuijalla rikki pari kunnes laitoin suojalätkän. Varmaan parhaiten auttaa oikea rento tekniikka, antaa kapulan pomppia vapaasti ja niin pois päin... |
WyW 29.07.2003 21:00:16 | |
---|
Mulla on ollu setillinen Pinstripejä 3 vuotta setissä... hups. Varmaan Evansin G2:t lähtee seuraavaks Pööp. |
Mikko A 30.07.2003 00:52:27 (muokattu 30.07.2003 00:53:05) | |
---|
Ei mee kalvoja rikki eikä ees kuopille. Onko muuten joku saanut joskus 16" tai isomman lattiatomin (näkyville) kuopille? Omien kokemuksien mukaan tuntuis olevan likihiki mahdoton urakka. Edit: Siis ei tietenkään rumpua kuopille vaan kalvon. Ensin huvi, sitten nukkumaan. |
Paas 30.07.2003 08:15:05 | |
---|
Ei mee kalvoja rikki eikä ees kuopille. Onko muuten joku saanut joskus 16" tai isomman lattiatomin (näkyville) kuopille? Omien kokemuksien mukaan tuntuis olevan likihiki mahdoton urakka. Edit: Siis ei tietenkään rumpua kuopille vaan kalvon. Se oliskin jo aika hurjaa soittoa jos hakkaa itse rummun kuopille ;) Muistan kyllä joskus saaneeni pieniä kuoppia kalvoihin silloin kun tekniikka oli mitä oli. Osasyynä vielä teräväkärkiset tipit kapuloissa. Kalvotkin oli kyllä viritetty helvetin matalalle mikä myös vaikutti asiaan. |