Aihe: Onko tunti päivässä settiä tarpeeksi? 1 | |
---|---|
![]() 24.07.2003 15:14:42 | |
Mulla on sellane tilanne että asun rivitalossa ja saan soittaa vaan neljästä viiteen. Soitan sen ajan aina ellei tule muuta pakollista. Lisäksi treenaan ilman settiä esim. rudimentteja ja komppeja. Olen soittanu nyt 1,5 vuotta ja tarkoitus olisi tätä vielä joskus ammatiksi tehdä. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa | |
![]() 24.07.2003 15:50:46 | |
Hmm...Itse soitan kun aloitteleva rumali olen, soittelen sellaiset 1-3 tuntia päivässä ja ammatiksi aiotaan kanssa. Kannattaisi koittaa roudata ne rummut jonnekkin muualle vaikka johonkin bändin treenikämppään. Tilanne on kohdallasi varmaan tuskallinen sillä silloin kun rupeaa ns. "kompittamaan" on pakko päästä soittamaan. Tosin jos se tunti on aktiivista treenausta niin mikäs siinä. Mutta voithan harjoitella virvelin matto auki kaikenmaailman synkooppeja, paraditlejä (en ole varma oikeinkirjoituksesta) ja virveli variaatioita ainakaan minun virvelistäni ei lähde niin kovaa ääntä. Mutta se pätee, että mitä enemmän harjoittelee sitä parempi rumpali tulee. | |
![]() 24.07.2003 18:50:04 | |
Mulla on sellane tilanne että asun rivitalossa ja saan soittaa vaan neljästä viiteen. Soitan sen ajan aina ellei tule muuta pakollista. Lisäksi treenaan ilman settiä esim. rudimentteja ja komppeja. Olen soittanu nyt 1,5 vuotta ja tarkoitus olisi tätä vielä joskus ammatiksi tehdä. en ota kantaa tuohon että onko tunti päivässä settiä tarpeeksi... sanon vaan että suomessa ei ole hirveän helppo päästä sille tasolle että soittamisesta saa elannon. kannattaa vielä kahdesti harkita että haluaako ammattilaiseksi. Mutta suosittelen että hommaat ne rummut jonnekin missä voit niitä vapaasti soittaa. Hommaat itsellesi soiton opettajan, tai meet jonnekkin opiskelemaan rumpujen soittoa. tärkeetä ois saada paljon soittokokemusta eri bändeissä. änkeät itsesi niin moneen bändiin kuin vaan pystyt (ja mielellään mahdollisimman erilaisiin.) Tekniikkaa pystyt harjottelemaan kotona, hakkaat vaan rudimentteja tyynyyn niin paljon kuin sielu sietää. ...ainakin soittamisella saa mukavia lisäansioita... siis kaikki vaan hää- ja humppakeikoille;) ROK! | |
![]() 24.07.2003 19:57:37 | |
Hmm...Itse soitan kun aloitteleva rumali olen, soittelen sellaiset 1-3 tuntia päivässä ja ammatiksi aiotaan kanssa. Kannattaisi koittaa roudata ne rummut jonnekkin muualle vaikka johonkin bändin treenikämppään. Tilanne on kohdallasi varmaan tuskallinen sillä silloin kun rupeaa ns. "kompittamaan" on pakko päästä soittamaan. Tosin jos se tunti on aktiivista treenausta niin mikäs siinä. Mutta voithan harjoitella virvelin matto auki kaikenmaailman synkooppeja, paraditlejä (en ole varma oikeinkirjoituksesta) ja virveli variaatioita ainakaan minun virvelistäni ei lähde niin kovaa ääntä. Mutta se pätee, että mitä enemmän harjoittelee sitä parempi rumpali tulee. Kun mua rupee kompittamaan nii sit soitan polviin. Ei voi harjotella virveli matto auki mutta miks pitääs? Saman asian ajaa kun soittaa polviin tai sit tyynyn kapuloilla. Ei siitä setin soitosta paljo viisastu (kokemusta on) mutta kyllähän siinä on paree tatsi kun polvis tai tyynys. Itse opettelen soitto jutut muulloin ja rummutan sitten setillä ne opitut jutut. Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa | |
![]() 24.07.2003 20:08:32 | |
Mutta suosittelen että hommaat ne rummut jonnekin missä voit niitä vapaasti soittaa. Hommaat itsellesi soiton opettajan, tai meet jonnekkin opiskelemaan rumpujen soittoa. tärkeetä ois saada paljon soittokokemusta eri bändeissä. änkeät itsesi niin moneen bändiin kuin vaan pystyt (ja mielellään mahdollisimman erilaisiin.) Tekniikkaa pystyt harjottelemaan kotona, hakkaat vaan rudimentteja tyynyyn niin paljon kuin sielu sietää. ...ainakin soittamisella saa mukavia lisäansioita... siis kaikki vaan hää- ja humppakeikoille;) ROK! Opiskelen rumpuja seinäjoen rytmi instituutissa ja meen nyt opiskelemaan teoriaa musiikki opistoon. Bändi touhut on hankalia kun ei oo oikee soittajia, eikä kyllä oikee paikkaa missä soittaa. Opettelen silti biisejä aina yksikseni. Oon mä täs yhdes bändis sillon tällön soittanukki mutta ei oo mitää vakituista. Joskus unohdun treenaamaan rudimentteja siinä menee melkeen aina sellane tunti. Kuuntelen musiikkia paljon varmaan jotai 3h päivässä. Aina en kuitenkaan keskity siihen jos kuuntelen esim. aamulla jotai herätäkseni. Olen leevin rokkaavat rummut kohta mennyt läpi mutta meen varmaan vielä uudestaan että oppii perusjutut kunnolla. Ostin täs vielä leppäsen luovat rummut mutta se ei vielä oikee aukee. Oon kyllä vasta 14 että ei sen puoliin... Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa | |
![]() 24.07.2003 21:49:05 | |
Virveliin treenaaminen on tärkeää, koska silloin saa parhaiten sen "touchin" selkärankaan kun vaikka treenaisi tyynyyn. Soittoasento on virveliin treenatessa luonnollinen ja samanlainen kun muunkin setin kanssa harjoittelee. Koskaan ei ole liikaa se, että soittaa vaikka kuinka paljon ja paljon, koska kaikki aina kehittää. Esim niistä p alkuisista ;D harjoituksista kannattaa soittaa aina ne eri rumpuihin, koska niistä saa upeita fillejä ja variaatioita joita voi tunkea aina kompin väliin. Ja minä itse treenaan joskus putkeen puoli tuntia ja soitan Leevi Leppäsen kirjan kaikki kompit (neljää tahtia komppia ja sitten yhdestä fillimonisteesta yksi tahti filliä) ja se on tehokasta treeniä. Ja niinkuin todettiin lemppari biisien tahdissa on mukava rummutella ja vaikka ne niitä oikeita bändikavereita ei olekkaan niin ihmeesti on kivempaa soittaa kun Aleksi Laiho huutaa "triple corpse hammerblowta" taustalla. (Biisi vielä harjoittelun alla) ;D Käytä se tunti viisaasti ja sinusta tulee hyvä ! | |
![]() 24.07.2003 22:56:37 | |
Virveliin treenaaminen on tärkeää, koska silloin saa parhaiten sen "touchin" selkärankaan kun vaikka treenaisi tyynyyn. Toisaalta totta, mutta jos tyynyyn treenaan, niin sillon ainakin joutuu käyttämään ranteita ja sormia.. Jos soittaa virveliin, niin voi helposti fuulata iskuja, eli antaa pompulle liikaa "tilaa".. Mutta toki luonnollisempi tatsi tulee virvelistä, tai pädistä.. Mutta polvet ja tyyny on ihan hyvä kanssa aina välillä naputtaa pölyistä..=) Koskaan ei ole liikaa se, että soittaa vaikka kuinka paljon ja paljon, koska kaikki aina kehittää. Paljon ja paljon, ei nyt ehkä kuitenkaan kannata mielettömästi mättää.. Antaa välillä lihastenkin rentoutua, ja levätä, niin ei tule sitten mitään kramppeja ja suonen vetoja.. Vaikka tekniikkakin olisi oikea, niin ei musta kannata mielettömän kauan soittaa.. Mutta kukin varmasti tietää itsestään, millon on hyvä lopettaa.. Ei kannata väkisin vääntää menemään, jos alkaa paikat hajoomaan..=/ "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 25.07.2003 09:25:57 | |
Huomenta! Mulle ainaki tulee nykyään huono omatunto jos ei soittele vähintään kahta tuntia päivässä. Onhan se hyvä että tulee reenattua, mutta välillä on on kyllä hermotkin tiukalla, kun tulee töistä viideltä kotiin ja soittelee semmosen kolme tuntia ja sitte pitää tehä kaikkee muuta.....Tyttöystävä.......Sitte joskus autokin on huomionkipee. Toivottavasti pääsee sinne oriven opistoon. | |
![]() 25.07.2003 10:38:57 (muokattu 25.07.2003 10:51:05) | |
tunti päivässä viisaasti käytettynä, varmasti toimii. tekee jonkin fiksun ohjelman mitä noudattaa eikä rupee häröilee mitää muuta vaan pitää kiinni ohjelmasta. sitäpaitsi soittaminen pysyy hyvin tuoreena kun ei oo se perse penkissä kiinni mitää 5 tuntia kerrallaan. mulla oli joku vuos sitte nyttemmin kuuluisa soitonopettaja jonkun aikaa, ja se suositteli just tommosta tuntii puoltatoista päivässä. nylon tip | |
![]() 25.07.2003 12:52:23 | |
tunti päivässä viisaasti käytettynä, varmasti toimii. tekee jonkin fiksun ohjelman mitä noudattaa eikä rupee häröilee mitää muuta vaan pitää kiinni ohjelmasta. sitäpaitsi soittaminen pysyy hyvin tuoreena kun ei oo se perse penkissä kiinni mitää 5 tuntia kerrallaan. mulla oli joku vuos sitte nyttemmin kuuluisa soitonopettaja jonkun aikaa, ja se suositteli just tommosta tuntii puoltatoista päivässä. Kiva että kaikki ei rupee heti tuomitsemaan kun ei voi enämpää soittaa. En mä yli kolmea tuntia muutenkaan treenaasisi koska jossakin kohtaa tulee raja vastaa eikä enää opi. Sitte vaa taukoa tai huomenna uudestaan. Mut sekin on totta että oma tunto kolkuttaa jos ei treenaa paljon. Omalta (rumpu) opettajalta tuli aikoinaa hyvää kommenttia että "huomaa että sä oot treenannu näitä juttuja" vaikka treenaasin vaa puolituntia päivässä. Eli ei kai se päätön väkisin soitto kaa aina oo hyvä. Treenaisin silti mielelläni kyllä enämmän... Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)