hänmies 22.07.2003 18:53:15 | |
---|
eli suunnitelmissa uuden rumpusatsin ostaminen.. saisinko perusteltuja mielipiteitä että pitäisikö basarin olla 22" vaiko 20". onko suurta merkitystä esim. studiossa/livenä? kummasta saa rokimmat soundit? kiitän ja kumarran.. |
Joku vaa 22.07.2003 19:30:15 | |
---|
Suosittelen 20. 22 Saa rokimmat soundit mutta kyllä 20 rokkaa iha tarpeeksi ku pistää powerstroke3 molemmille puolille ja ei yhtää demppiä. 20 Saa myös tarvittaessa pienemmän soundin ja on helpompi roudata. Jos haet jotai ultra rock jymähdystä nii sitte 22 mutta muute melkeen 20 on paree. 20 on sitä paitsi helpompi saada napsetta jos hevi basaria diggailee... Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
Blitz 22.07.2003 21:19:55 | |
---|
eli suunnitelmissa uuden rumpusatsin ostaminen.. saisinko perusteltuja mielipiteitä että pitäisikö basarin olla 22" vaiko 20". onko suurta merkitystä esim. studiossa/livenä? kummasta saa rokimmat soundit? kiitän ja kumarran.. Mun seteissäni (missä seteissä?) on aina ollut 22" basari, joten pienempi tuntuu jotenkin oudommalta. Ääni on paljon korkeampi eikä se jytää samalla tavalla. Ehkä noilla powerstroke kolmosilla voi saada pienempäänkin jonkinlaista jytinää, saati sitten isompaan. Kyllä se 22" mun puolestani. Tosin onhan se 20" helpompi roudata mutta ei se kaksi tuumaa siinä mitään vie. Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. |
akik 22.07.2003 21:27:09 | |
---|
eli suunnitelmissa uuden rumpusatsin ostaminen.. saisinko perusteltuja mielipiteitä että pitäisikö basarin olla 22" vaiko 20". onko suurta merkitystä esim. studiossa/livenä? kummasta saa rokimmat soundit? kiitän ja kumarran.. mul on ollut 18 tuumainenkin käytössä. volyymi on pienempi ehkä kun 22.sessa (yllätävän kova kuitenkin).tällä hetkellä on 22 tuumainen ja ihan ok on.. vaihtaisin kyllä 20 tuumaiseen tilankäyttö/roudaus syistä ja lisäksi tomit saa huomattavasti lähemmäs tuollaisella.. 20 on hyvä luku. |
Liver-Box 22.07.2003 21:45:50 | |
---|
22 o jee "Space Monkey´s Cosmos" |
Bacchus 22.07.2003 22:11:48 | |
---|
Riippuu minkälaista musaa soittelee.. Kevyempään musaan 20" vois olla hyvä, toisaalta 22":kin käy. Mutta vähänkään rokimpaan ehdottomasti 22". Kannattaa muuten miettiä syvyyttäkin, vaikuttaa ääneen ainakin yhtä paljon ku toi halkaisija. 22"x18" basarin itse ottaisin. Täl hetkel on 22"x16". "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
Mikko A 22.07.2003 23:59:22 | |
---|
22" basari ei kuulu sieltä taustalta yhtään mihinkään vaikkei bändin kanssa soittaiskaan, ainakin mulle se hukkuu sinne jonnekkin taustalle. Sitäpaitsi mun "testit" on osoittanu että pienemmällä basarilla on helpompi soittaa, siinä on parempi tuntuma, sen iskun todella tuntee. mun kaikissa seteissä on perinteisesti ollut 22" bassari, mutta pidän huolen että tästä lähtien ei ole =) Nyt mulla on 16" bassari käytössä ja se on kyllä aivan mahtava, aika napsu ja läts soundi (en soita heviä). Ja kyllä muuten kuuluu jo ihan eri lailla sieltä muun soiton taustalta. Siis alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni: 20. “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
afro 23.07.2003 00:24:58 | |
---|
Ääni 20 tuumaselle. Kyllä siitäkin saa hyvän rokkisaundin oikeilla kalvoilla (esim. Powerstroke 3) ja virityksellä. Ja on mukavampi kuljetella. Kyllä se 2 tuumaa ihmeen paljon ratkasee... Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Bacchus 23.07.2003 12:43:17 | |
---|
22" basari ei kuulu sieltä taustalta yhtään mihinkään vaikkei bändin kanssa soittaiskaan, ainakin mulle se hukkuu sinne jonnekkin taustalle. Sitäpaitsi mun "testit" on osoittanu että Se on kyl totta, et soittotuntuma muuttuu aika paljon 20" ja 22":n välillä. Itsellä oli vanhassa setissä 20" basari ja se tosiaan oli ehkä hieman kevyempi soittaa, ja ääni oli paljon "nopeampi". Mut omassa musassa tykkään kyllä enemmän käyttää 22":ta, vois olla melkein 24":kin. Kyllä siitä enemmän ääntä lähtee, jylisee oikeen kunnolla. Mut johonkin kevyempään musaan 20" on kyllä parempi, esim. funkiin. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
hänmies 23.07.2003 12:46:54 | |
---|
22" basari ei kuulu sieltä taustalta yhtään mihinkään vaikkei bändin kanssa soittaiskaan, ainakin mulle se hukkuu sinne jonnekkin taustalle. Sitäpaitsi mun "testit" on osoittanu että pienemmällä basarilla on helpompi soittaa, siinä on parempi tuntuma, sen iskun todella tuntee. mun kaikissa seteissä on perinteisesti ollut 22" bassari, mutta pidän huolen että tästä lähtien ei ole =) Nyt mulla on 16" bassari käytössä ja se on kyllä aivan mahtava, aika napsu ja läts soundi (en soita heviä). Ja kyllä muuten kuuluu jo ihan eri lailla sieltä muun soiton taustalta. Siis alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni: 20. joo, mulla on ollu vain 22" basareita, ei mitään kokemusta 20" tai pienemmästä. täytyypi harkita tota 20"... 16"bd? kuulostaa mielenkiintoiselta. miten sulla on pedaali säädetty siihen? eikö pedaalin nuija tuu aika korkeelle sitä kalvoa vasten, heikentääkö soittotuntumaa? mites muuten kaksikymppisessä? kannattaako säätää keskelle kalvoa vai onko mitään merkitystä? |
grayhaven 23.07.2003 13:15:17 | |
---|
Jepulis, ittellä o 20" ja voin sanoo et sillä kyllä pärjää pois tiehensä!!!!!! Jos soittaa tyky tyky tyky tyky musaa nii soundi on huomattavasti erottelevampi ku esim:22". Taas voi sanoo et se on kyllä ittestä kii millasesta tykkää. Ja se mikä on ittelle hyvä on sitte halpa/ kallis niin se on varmasti maailman paras ratkaisu. Ei kolehien kans muutenkaa kannata isotella niitä kun saa kaikki mutta soittotaitoa ei voi rahalla ostaa:) |
hänmies 23.07.2003 13:26:55 | |
---|
Taas voi sanoo et se on kyllä ittestä kii millasesta tykkää. Ja se mikä on ittelle hyvä on sitte halpa/ kallis niin se on varmasti maailman paras ratkaisu. jep, oon sun kanssa samaa mieltä. itehän se on kokeiltava että mikä on paras ratkaisu. mutta ihan suuntaa antavaa neuvoa hain;) |
Bacchus 23.07.2003 14:02:00 | |
---|
En tiiä mimmonen viritelmä Mikolla on, mut oon joskus nähnyt muutaman 16" basarin, ja niissä oli se basari nostettu maasta reilusti ylöspäin, niin että pedaalin saa siihen keskelle kalvoa iskeytymään. 20" basaria käyttäessäni ainakin itse säädin sen pedaalin nuijan osumaan siihen keskelle kalvoa. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
hänmies 23.07.2003 14:23:32 | |
---|
basari nostettu maasta reilusti ylöspäin, niin että pedaalin saa siihen keskelle kalvoa iskeytymään. ai joo.. niin tietysti. ->esim yamaha hip gig. olinpas tyhmä |
nuorikitaristi 23.07.2003 15:32:08 | |
---|
eli suunnitelmissa uuden rumpusatsin ostaminen.. saisinko perusteltuja mielipiteitä että pitäisikö basarin olla 22" vaiko 20". onko suurta merkitystä esim. studiossa/livenä? kummasta saa rokimmat soundit? kiitän ja kumarran.. mistäs löytää niitä 24" basareita? en oo nähny missään.. ai sä!? |
Buusteri 23.07.2003 15:39:40 | |
---|
mistäs löytää niitä 24" basareita? en oo nähny missään.. saahan nuita moniltakin merkeiltä kun osaa vain tilata. laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi.. |
Bacchus 23.07.2003 17:51:09 | |
---|
ai joo.. niin tietysti. ->esim yamaha hip gig. olinpas tyhmä Juu, ja niitä voipi väsätä vaikka iso tompista. Mites Mikko sä hommasit omas? mistäs löytää niitä 24" basareita? en oo nähny missään.. Niin, kyllähän niitä tilaamalla saapi. Monissa 80-90 luvun seteissä -jotka on käytettynä myytävänä- löytyy myös noita 24" basareita, nykyäänhän ne ei hirveän suosittuja ole.. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
Joku vaa 23.07.2003 18:43:25 | |
---|
Siis mun mielestä ei missää tapauksessa yli 22. Siinä saatta mennä hermot kun rupeet sitä 24 virittelemään. Sellasta ei oikeen voi virittää kireelle ja jos virittää löysälle nii sitte jytisee nii että naapurit kilometrin säteeltä rupee valittaa. Sellasta on melkeen pakko dempata ja mitä järkee sitte on ostaa 24 jos pitää dempata? Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa |
JeeVes 23.07.2003 20:00:06 | |
---|
Mulla on ainakin 22" se on just rok! Ou Behave. |
Hannu Y.T 23.07.2003 21:55:54 | |
---|
pitäisikö basarin olla 22" vaiko 20". onko suurta merkitystä esim. studiossa/livenä? Itselläni on jo viimeiset 12 vuotta ollut käytössä 20" bassareita ja olen niihin ollut tyytyväinen, bassarin pituus(syvyys) ratkaisee myös paljon. Useammilta studiohemmoilta olen kuullut että heidän mielestä bassari saa olla mahdollisimman pieni,toimii studiossa paremmin, musiikinlaji vaikuttaa varmasti,sekä se, että onko sama setti myös keikoilla ja mitä siellä hakee... 24" bassari on myös yhdessä setissä ja se toimii ehjällä etukalvolla akustisesti aivan perkuleen hyvin! Studiossa ei ollutkaan enää niin hyvä juttu. tämmöttii kokemuksia. |