Elcaco 13.07.2003 18:45:40 | |
---|
Minkä valmistajan crash-pelti on kenenkin mielestä kestävin tai kestänyt omaa soittoa pisimpään? En nyt välttämättä tässä etsi "humppamiesten" kokemuksia.. |
Blitz 13.07.2003 19:20:53 | |
---|
Veikkaisin että kestävimpiä on Zildjianin oriental crash of doom. Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia. |
Mikko A 13.07.2003 19:55:22 | |
---|
No, Zildjianin crash on kestäny nelisenkymmentä vuotta. Ei tietenkään omaa soittoani koko aikaa... “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
jussijoe 13.07.2003 21:25:34 | |
---|
No, Zildjianin crash on kestäny nelisenkymmentä vuotta. Ei tietenkään omaa soittoani koko aikaa... paisteen rudea ei kyl voi saaha rikki kotikonstein... ;) yo yo yo check it out yo yo!!! |
Dr.Rubber 13.07.2003 22:09:52 | |
---|
paisteen rudea ei kyl voi saaha rikki kotikonstein... ;) Voipas... Ei kannata tunkea lunta pilluun! |
JanneO 14.07.2003 12:58:26 | |
---|
Rudessa on se ongelma että se on niin kova materiaali että se rikkoutuu helpommin kuin pelti joka ennättää reagoida iskuun, eli antaa hieman periksi... Itse en ole käyttänyt kuin paistetta ja sabiania pääasiassa ja noista kauemmin on paisteet kestäneet, tosin itellä olleet sabianit oli b8 pro satsia ja paisteet 2002, joten suoraan niitä ei voi toisiinsa verrata. |
Bacchus 14.07.2003 17:30:28 | |
---|
Rudessa on se ongelma että se on niin kova materiaali että se rikkoutuu helpommin kuin pelti joka ennättää reagoida iskuun, eli antaa hieman periksi... Itse en ole käyttänyt kuin paistetta ja sabiania pääasiassa ja noista kauemmin on paisteet kestäneet, tosin itellä olleet sabianit oli b8 pro satsia ja paisteet 2002, joten suoraan niitä ei voi toisiinsa verrata. Ja rudet on niin pirun paksuja että niitä pitää kiskastakin kovempaa että saa ääntä. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
Elcaco 14.07.2003 18:30:49 | |
---|
Ostin tuossa RUDE 12'' splashin ja pidän sitä kerta kaikkiaan mahtavasoundisena peltinä. Kuulostaa minusta hieman "crashimäiseltä" (voiko noin sanoa?). Toivottavasti vaan kestää, kun noita rudeja on hieman vaikea löytää mistään, ja kalliitakin ovat! |
Yrtti 15.07.2003 10:15:17 | |
---|
Onko kellään sitten kokemusta Zildjianin Z-sarjasta? minä myöskin etsin kestävää crashiä, valikoimat rajoittuvat tällä hetkellä tietyistä syistä ainoastaan sabianiin ja zildjianiin. ehdotuksia? |
fox 15.07.2003 13:17:19 | |
---|
Veikkaisin että kestävimpiä on Zildjianin oriental crash of doom. Mitenkäs perustelet veikkauksesi?? :) Ei se mikään "muurinpohjapannu" materiaalinsa puolesta ole.. Jaa että mistäpä tiedän? Kas kun olen jokusen vuoden käyttänyt ko.peltiä. =) Kyllä minä siihen kovaan mättöön katselisin jotain muuta paksuhkoa sitkeestä aineesta tehtyä crashia jos ainoa kriteeri on että pellin tulee olla "kestävä" - soundista viis..:) |
Paas 15.07.2003 15:40:23 | |
---|
Onko kellään sitten kokemusta Zildjianin Z-sarjasta? minä myöskin etsin kestävää crashiä, valikoimat rajoittuvat tällä hetkellä tietyistä syistä ainoastaan sabianiin ja zildjianiin. ehdotuksia? Kerran ostin sellasen chrashin ja sitä sai todella soittaa raskaalla kädellä jotta ääntä lähtis. Olen kmyös kokeillut yhtä rideä ja se oli kuin olisi kalliota naputellut, pirun paksu pelti. Kapulatkin meni paskaks heti. Ei koskaan enää mitää z-customia mulle. Soitan ohuemmilla pelleillä vaikka heviä soitankin. Kyllä ne ohuemmat kestää yhtäläisesti kun vaan hioo sitä omaa tekniikkaa ja soittaa peltejään järkevästi. Ohuemmat pellit soi kauniisti kun taas paksut kattilankannet kolisee ja kilisee v-mäisesti. |
Bacchus 15.07.2003 18:47:38 | |
---|
Ostin tuossa RUDE 12'' splashin ja pidän sitä kerta kaikkiaan mahtavasoundisena peltinä. Kuulostaa minusta hieman "crashimäiseltä" (voiko noin sanoa?). Toivottavasti vaan kestää, kun noita rudeja on hieman vaikea löytää mistään, ja kalliitakin ovat! Ostitko sattumoisin Levytukusta? Siellä näin tuommoisen käytettynä... Hetken aikaa mietin pitäiskö testata, mut en sitten jaksanu. Minkälainen soundi siinä on, osaatko luonnehtia yhtään tarkemmin? "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
Elcaco 15.07.2003 21:04:12 | |
---|
Ostitko sattumoisin Levytukusta? Siellä näin tuommoisen käytettynä... Hetken aikaa mietin pitäiskö testata, mut en sitten jaksanu. Minkälainen soundi siinä on, osaatko luonnehtia yhtään tarkemmin? Ostinhan minä. Suosittelen lämpimästi, jos vain löydät jostain. Melkein kuin joku raskaampi ja pienempi crash mutta syttyy nopeasti, ja "sammuu" melko nopeasti myöskin. Voisipa sitä käyttää jopa melkeimpä kompeissa toisin kuin noita splasheja yleensä. |
lethus1 16.07.2003 00:32:06 | |
---|
Veikkaisin että kestävimpiä on Zildjianin oriental crash of doom. Enpä uskoisi että on edes kovin kestävä. Testaillut olen 20" ja 18" moneen otteeseen ja tuntuu hirvittävän ohkaisilta. Ihan erilailla siis kuin jotkut A:n rock tai Z customin hirmut. Ei pidä antaa nimen hämää. |
fox 16.07.2003 00:44:48 | |
---|
Enpä uskoisi että on edes kovin kestävä. Testaillut olen 20" ja 18" moneen otteeseen ja tuntuu hirvittävän ohkaisilta. Ihan erilailla siis kuin jotkut A:n rock tai Z customin hirmut. Ei pidä antaa nimen hämää. Joo, tuossa ylempänä julkitoin saman asian. Nimi tosiaan saattaa kiehtoa jonkin tietyn tyylisuunnan edustajia.. Omistan ko. pellin, enkä hevillä luovu. Efektipeltinä vertaansa vailla, toimii teknisesti ridenä nätisti soitettuna, imitoi gongia ym. Krässinä lievästi "kiinahtava". On viritetty vääntämällä reunaan x kpl "vekkejä", omassani on kolme. Mutta tosiaan ei varmasti ole omiaan minkäänlaiseen "mättöön". =) |
JoPa 16.07.2003 14:29:43 (muokattu 16.07.2003 14:30:08) | |
---|
Crash of doom tuntuu kyllä aika hepposelta... TOSI ohut! "Tosta poikki", sano Isildur.. |
Aegis 17.07.2003 02:45:36 | |
---|
Väittävät Sabianilla, että metal-sarjan AAX:t on tehty kestävimmästä mahdollisesta materiaalista. Just tänään sain uuden AAX:n, paitsi että se on Studio-sarjaa. Olisi pitänyt vissiin tilauksessa mainita että mitä tyyppiä haluaa ettei tämmöistä enää satu. Kylläpä taas liittyy. Tosimies ei käy paskalla. |
Yrtti 17.07.2003 11:56:30 | |
---|
Väittävät Sabianilla, että metal-sarjan AAX:t on tehty kestävimmästä mahdollisesta materiaalista. Just tänään sain uuden AAX:n, paitsi että se on Studio-sarjaa. Olisi pitänyt vissiin tilauksessa mainita että mitä tyyppiä haluaa ettei tämmöistä enää satu. Kylläpä taas liittyy. Onkos kellään kokemuksia näistä? |
Jaska 17.07.2003 14:37:01 | |
---|
tuo Paisteen trad. extra thin crash on tehty niinku just kovaan mättöön. kestää ihan mitä vaan... |
welho 18.07.2003 00:29:48 | |
---|
Minkä valmistajan crash-pelti on kenenkin mielestä kestävin tai kestänyt omaa soittoa pisimpään.. Mulla on Sabianin HH 14" thin crash kestänyt ja kestänyt. Ostin sen joskus käytettynä ja pelti oli sen näköinen että kyytiäkin oli jo saanut. Enpä ole tuota sen kummemmin säälinyt kun oli niin halpakin=) Ja toimii hienosti aina vaan! Setit kuntoon, setit kunnossa!! Omakuvassa uusi setti keikalta 13.7.2003 |