Aihe: Venyttely? 1 | |
---|---|
![]() 28.08.2003 21:55:13 | |
Kyselisin vain että venytteleekö teistä kukaan ennen tai jälkeen treenien tai keikan yms.. Ja saa antaa myös hyviä venyttely vinkkejä jos sellasia löytyy! Itselläni paukahti tuossa kuukaudenpäivät sitten kädet kun tuli oikein urakalla "urheiltua" ilman sen kummosempia alku tai loppu venytyksiä. Eipä siinä pariin kolmeen päivään pahemmin käsiä käytetty. It wasn´t me! It was the other guy.... | |
![]() 28.08.2003 22:10:40 (muokattu 28.08.2003 22:11:30) | |
tämä lihas mikä käsissä soittaessa rasittuu (kyynärpäästä ranteeseen päin), ni sitähän on vaikea venyttää, joku ranteen vääntäminen alaspäin saattaa auttaa mutta sitä kannattaa myäs ehkä "hieroa". Sitte kannattaa tietysti pohkeet ja sääret venytellä ja ne kannattaa varmaan myös lämmitellä. Eli eti joku reuna. laitat varpaat reunalle, päästät kantapäät reunalta alas ja nosta ylös suoraks. Venytely vaikka varpaat seinää vasten ja painat lantiota seinää päin. Sääret saat venytelytä ku painat jalkapöytää lattiaa vasten ja koukustt hiukan polvia. EDIT: Huom! En tiedä onko tosta hyötyä enkä itte koskaan noin tee mutta uinnin yhteydessä sitä tulee tehtyä paljonki. | |
![]() 28.08.2003 22:31:48 | |
Minä ainakin aina ennen reeniä venyttelen sormia, ranteita ja pohkeita. Sitä ennen tietysti pieni alkulämpö soittelemalla jotain rauhallista tms. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. | |
![]() 29.08.2003 00:55:37 | |
tämä lihas mikä käsissä soittaessa rasittuu (kyynärpäästä ranteeseen päin), ni sitähän on vaikea venyttää, joku ranteen vääntäminen alaspäin saattaa auttaa mutta sitä kannattaa myäs ehkä "hieroa". Sitte kannattaa tietysti pohkeet ja sääret venytellä ja ne kannattaa varmaan myös lämmitellä. Eli eti joku reuna. laitat varpaat reunalle, päästät kantapäät reunalta alas ja nosta ylös suoraks. Venytely vaikka varpaat seinää vasten ja painat lantiota seinää päin. Sääret saat venytelytä ku painat jalkapöytää lattiaa vasten ja koukustt hiukan polvia. EDIT: Huom! En tiedä onko tosta hyötyä enkä itte koskaan noin tee mutta uinnin yhteydessä sitä tulee tehtyä paljonki. Sääri ei kyllä ole mikään lihas, että sitä voi olla melko vaikea venytellä... En itse ikinä venyttele tai verryttele enkä "ota alkulämmintä". Rummuttelu ei ole mitään urheilua! Ainakaan mulle. Eikä mulla mikään paikka siinä yleensä kipeydykkään. Ensin huvi, sitten nukkumaan. | |
![]() 29.08.2003 11:06:11 | |
En itse ikinä venyttele tai verryttele enkä "ota alkulämmintä". Rummuttelu ei ole mitään urheilua! Ainakaan mulle. Eikä mulla mikään paikka siinä yleensä kipeydykkään. Heh! Se oliki "urheilua". Meitin bändissä meno rupee jo välillä lähentelemään urheilua. En itekkää yleenä venyttele, mut paukahti paikat senverran kipiäks et taidan tästä eteenpäin venytellä, eipähä pääse nivelet rispaantuman. Say No To KIHTI :) tai jotai... It wasn´t me! It was the other guy.... | |
![]() 29.08.2003 11:31:29 | |
Palaan taas siihen monta monituista kertaa esillä olleeseen asiaan, että onhan tekniikka kunnossa..?? Mutta itse asiaan.. Toi käden lihas tossa kyynärpäästä alaspäinä.. se saattaa tulla joskus kipeeks, ja sitä kannattaa venytellä niin, että seisoessa laitat käden suoraan alas, nyrkkiin, ja käännät n. 90 astetta sisäänpäin.. Sitten käännät ranteesta ja toisellä kädellä vähän nostat.. Pidät semmosen minuutin ajan tässä.. Jänteitä ja käsivarren sisä puolta kannattaa venyttää niin, että laitat kädet tuolille niin että sormet osottaa suoraan itseesi, ja sinä luonnollisesti seisot.. Sormien pitää olla kiinni tuolissa, suorana.. sitten siitä lähdet kallistamaan itteäs taakse päin niin paljonkun saat.. Mulla ainakin on oikea käsi hiukan jäykempi ja sormet meinaa väkisin mennä "mutkalle".. mutta niin pitkälle menet, että sormet pysyy suorana, ja tässäkin minuutin verran.. Sit toinen juttu, mikä ei suoranaisesti vaikuta soittoon, mutta ryhtiin, monella tuppaa ryhti huononemaan soittaessa, eli pää menee eteen, ja selkä on mutkalla.. tosi harva soittaa selkä suorassa, joten jos soittaa 4-6 tuntia päivässä, niin ei kauaa mee kun ryhtikin on huono. Siksi kannattaa venytellä ja palautella myös selkä.. Eli selkänojalliseen tuoliin istumaan, semmoseen, missä noja on tossa lapaluitten alapuolella.. Sit sormet ristiin niskan taakke, ja kyynärpäät melkein yhteen. Sit 30 kertaa taivutus taakse vuorotellen toiselle sivulle, semmonen sekuntti aina siellä taivutuksessa.. Sitten reittä on hyvä venyttää niin, että menee polvilleen, nostaa toisen jalan niiku "seisoma asentoon" eli jalka pohja maahan.. sit siitä jalasta missä polvi on maassa niin nilkasta kiinni ja kohti persausta.. Noita venytyksiä kannattaa tehdä semmonen tunti pari soiton jälkeen.. Ja aina minuutti pitää venytyksessä, jos pitää puol minuuttia, niin saattaa olla päin vastanen vaikutus.. Ja minuuttissa se on kaikkein tehokkain, eikä lihas joudu olemaan liikaa ilman happea..=I Eli näin.. toivottavasti tosta sai nyt jotain selvää..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 29.08.2003 14:44:39 | |
Sääri ei kyllä ole mikään lihas, että sitä voi olla melko vaikea venytellä... no okei, säärilihas :I | |
![]() 29.08.2003 20:08:52 | |
Kyselisin vain että venytteleekö teistä kukaan ennen tai jälkeen treenien tai keikan yms.. J Niin olishan sitä ihan hyvä venytellä ja lämmitellä ennen reenejä/keikkaa. Varsinkin se lämmittely ennenku alkaa soittamaan oikeen "kunnolla" olis ainaki itellä hyvästä, joskus tuntuu niin nihkeeltä alkaa soittamaan kylmiltään ja mikään ei tahdo onnistua, mutta sitte ku lämpeää ni alkaa sujumaan. Ja venyttelypuolesta ainaki kädet, kyljet, hartiat/niskat ja jalat (olis hyvä venytellä joka tapaukes) venytän. Ranteita ku pyörittelee ni saa niitä vähän auki, kyljet saa esim. sillä "halausotteella" venytettyä, hartiat/niskat kääntämällä päätä vasemmalle, vasemmalla kädellä kiinni päästä ja kevyesti painaa kädellä päätä vasempaa hartiaa päin, samalla oikeaa kättä "painaa alaspäin" ja toisin päin ni saa toisen puolen venytettyä, sitte jaloista oon venyttäny pohkeet, etu - ja takareidet. No siinähän ne sitte taitaa omalta osalta olla mitää tulee tehtyä. En tiiä saako tosta nyt mitään selvää :) JS.JJS.JJJS. | |
![]() 29.08.2003 23:46:48 | |
Toi käden lihas tossa kyynärpäästä alaspäinä... Jänteitä ja käsivarren sisä puolta kannattaa venyttää niin, että... Kiitti vinkeistä! On nimittäin meinannu molemmat paukkua reenatessa. Ja varsinkin tota sisäpuolta oon miettiny, että millä ihmeellä sais venyteltyä. Noista luulis olevan apua. :) There is no spoon... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)