Aihe: tuplapeddalilla harjottelu
1
ziggy
28.08.2003 15:49:12

Elikkä ku en itse tiedä niin mitenkähän voisi saada lisää nopeutta ja tarkkuutta tuplilla soitton? Onhan niitä netissä englanniks aika paljonkin neuvoja mutta ei toi englanti oikeen vielä tässä iässä suju..

Enkä sitten välttämättä tarvitse vastauksia: samalla lailla kuin käsiä harjotellaan.
kkeppana
28.08.2003 16:04:00
Soita käsillä joku pieni kuvio (rudimentti ymym, mikä vaan) ja sitten sama jaloilla. Ja luonnollisesti tempoa pikkuhiljaa kasvattaen.

Ja vaikket halua vastausta "samoin kuin käsillä" niin pakko on se antaa, koska jalat kehittyvät niitä samoja rudimenttejä niillä soittaessa. Treenaus vaatii kärsivällisyyttä. Sitä tosin minulla ei ole koskaan ollut, ja siksi olenkin niin paska soittamaan. Älä vaan minua usko.
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
ziggy
28.08.2003 16:09:49

Okei eiköhän tää tullu osapuilleen selväks. Kiitos sinulle!

P.S voi vielä antaa vinkkejä=)
mitä se meinaa?
Joku vaa
28.08.2003 17:43:09

P.S voi vielä antaa vinkkejä=)

Nopeus tulee hitaudesta eli suhteellisen hitaalla tempolla aluksi ja sitte vasta nopeempaa. Ja metronoomi on kyllä korvaamaton apuväline.
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
jussiohman
28.08.2003 18:09:04
Soittele paradiddlejä tyyliin OVVO VOOV, OOVO VVOV jne.
Ja silleen että aluksi tosi hitaalla temmolla soitat peruskomppia siten että poljet 8-osia. Sitte vähän ajan päästä siirryt 16-osiin, sit 32-osiin ja takas. Ja ajan kanssa. Semmosia vartin mittasia polkemis tuokioita kunnes pohkeet kramppaa ja menee maitohapoille.
-väliaikainen häriö-
Mikko A
28.08.2003 18:10:56
Treenaus vaatii kärsivällisyyttä. Sitä tosin minulla ei ole koskaan ollut, ja siksi olenkin niin paska soittamaan.

Hah, sama juttu =)
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
jazzmies
28.08.2003 22:28:17
Hanki Terry Bozzion ensimmäinen rumpuvideo "Solo Drums" (n. 1988). Bozzio hallitsee tavallisen "tuplaraidaamisen" lisäksi mielenkiinoisia tapoja hyödyntää tuplia.
lateq
28.08.2003 22:38:55
Ja silleen että aluksi tosi hitaalla temmolla soitat peruskomppia siten että poljet 8-osia.

Itelläni joskus peruskomppiin polkeminen tuntu ihan ylivoimaselta haasteelta niinkun alkuun, jostain syystä se komppi piti kääntää toisin päin ja lisätä virvelin lyöntejä, eli niin että virveli tulee ekalla ja kolmannella (tyyiliin cannibal corpse-sentenced to burn ;), alkuun vähän hitaammalla tempolla) en tiedä miksi, mutta muuten ei vaan luonnistunut :)
Laavassa on ikävä saatanaa.
Mikko A
29.08.2003 00:59:25
Itelläni joskus peruskomppiin polkeminen tuntu ihan ylivoimaselta haasteelta niinkun alkuun, jostain syystä se komppi piti kääntää toisin päin ja lisätä virvelin lyöntejä, eli niin että virveli tulee ekalla ja kolmannella (tyyiliin cannibal corpse-sentenced to burn ;), alkuun vähän hitaammalla tempolla) en tiedä miksi, mutta muuten ei vaan luonnistunut :)

Joo ja mulla taas piti aina polkea trioleita humppakompin päälle, se tuli aina luonnostaan kun aloin tuplia polkemaan. Lopulta päätin että vitut mä niitä ainaisia trioleita jaksa polkea ja luovuin tuplapedaalista kokonaan, iäksi!
Ensin huvi, sitten nukkumaan.
18is9
29.08.2003 08:02:54

Elikkä ku en itse tiedä niin mitenkähän voisi saada lisää nopeutta ja tarkkuutta tuplilla soitton?

Dave Lombardo neuvoi joskus jossain haastattelussa että tyvestä puuhun noustaan, eli soitetaan vain niin nopeasti että homma pysyy täysin hanskassa eikä soiteta yli kykyjen. Kyllä se nopeus ajan myötä sitten kehittyy siihen mukaan. Muistaakseni Dave vielä neuvoi kysyjää jotenkin siihen tyyliin että opetelkaa ensin soittamaan Mötley Crueta ja sitten vasta Slayeriä.

Itse en koskaan ole tuplia hirveästi käyttänyt joten neuvoni (tai siis Daven neuvot) voipi myös jaättää omaan arvoonsa.
"Snoochie boochies, or whatever the fuck we use to say" - Jay
lateq
29.08.2003 10:37:03
Muistaakseni Dave vielä neuvoi kysyjää jotenkin siihen tyyliin että opetelkaa ensin soittamaan Mötley Crueta ja sitten vasta Slayeriä.

Olenko nyt mennyt tekemään pahimman virheeni :D
Laavassa on ikävä saatanaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)