Silvio Dante 26.08.2003 11:56:47 | |
---|
Eli, tätä aihetta nyt varmaan ollaan sivuttu jo lukemattomia kertoja mutta kuitenkin: Pitääkö symbaaleja päästä teidän mielestä kokeilemaan ennen ostamista vai onko ok ostaa kokeilematta vaikkapa jostain verkkokaupasta? Kaikki symbaalit ovat kuitenkin yksilöitä, enemmin tai vähemmin. Tuleeko muita seikkoja tähän liittyen mieleen? Just when I thought I was out, they pull me back in! |
Speedy 26.08.2003 12:42:31 | |
---|
Pitääkö symbaaleja päästä teidän mielestä kokeilemaan ennen ostamista? A: Jos on "liikaa" rahaa B: Jos tiedät mitä ostat/tilaat C: Jos arvostat jokaista peltiä yksilönä tai D: Jos itse pelti on pääasia, eikä saundi =I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Mikko A 26.08.2003 14:30:20 | |
---|
Mä en yleensä testaa peltejä ennen ostoa, kahdesta syystä. Ensinnäkään mulla ei yleensä oo mitään mahiksia päästä testamaan peltiä paikan päälle (en ruukaa ostaa uusia peltejä kaupoista) ja toiseksi tiedän yleensä mitä ostan. Tai viimeistään sen jälkeen =) Ensin huvi, sitten nukkumaan. |
Jaska 26.08.2003 18:04:37 (muokattu 26.08.2003 18:04:55) | |
---|
A: Jos on "liikaa" rahaa B: Jos tiedät mitä ostat/tilaat C: Jos arvostat jokaista peltiä yksilönä tai D: Jos itse pelti on pääasia, eikä saundi E: Jos on ostamassa ekoja peltejään esim. ZBT tai 303 :I |
JanneeBDB 26.08.2003 21:11:21 | |
---|
Kylläpä nuo yleensä tulee sokkona ostettua, vaikka olis tilaisuus niitä kaupassaki testata, ni eipä oo tullu testattua, ei muutaku suoraan kassalle, ku löytää sen mitä tarvii :) JS.JJS.JJJS. |
jomppa82 26.08.2003 21:14:36 | |
---|
Kyllä mä aika orvoksi tunnen oloni, ellen pääse testaamaan ensin. Live fast, die die! |
Outkast 26.08.2003 21:32:23 | |
---|
Hmm...Riippuu siitä miten symbaaleihin suhtautuu. Jos uskoo siihen, että jokainen symbaali on ainutlaatuinen ja jokainen soi eri tavalla ilman kokeilua peltiä ei osteta, mutta jos on esim. Merkkiuskollinen tai tietää minkälainen pelti on kyseessä niin kai sen sillä tavallakin voi ostaa... Mutta minä itse ostan pellit aina vasta pitkän puntaroinnin ja pohdiskelun jälkeen. Joten minun filosofiani on se, että kokeilemaan pitää päästä. Ja kun vielä käytän Sabianin HandHammered sarjan peltejä kokeilun merkitys korostuu. Mutta kai sen voi ilman kokeiluakin ostaa, mutta suurella luottamuksella. Mutta kun rumpujen soitossa on kyse hyvästä soitto tuntumasta...Niin no jokainen päättää itse. |
Speedy 27.08.2003 10:27:31 | |
---|
Mutta kun rumpujen soitossa on kyse hyvästä soitto tuntumasta...Niin no jokainen päättää itse. Mites se sitte taas liittyy pellin säyndiin.. Vaikka tosin olen joskus itsekkin ostanut "sokkona", viimeks vähän aikaa sitten 6" splashin.. En viittiny alkaan testaamaan, ei varmaan kauheesti ole eroa, vaikka käsin taottu on sekin..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Paas 27.08.2003 12:45:24 | |
---|
Loppujenlopuksi sitä ostaa aina pellin vähintään osittain sokkona koska pellin soundi on myös riippuvainen siitä tilasta jossa sitä soitetaan. Monesti on joutunut toteamaan peltiä kotona soittaessa että eihän se nyt kuulostakkaan ihan siltä kuin kaupassa jossa sitä myös tuli testattua ja kilkuteltua. Hankalaa hommaa tosiaan monesti tuo peltien valitseminen. Itse haluan kyllä kuitenkin testata peltiä ennen ostopäätöksen tekoa. Minulla menee yleensä aika kauan kun miettii ja pohtii minkä pellin valitsee. Sama onkelma videovuokraamossa kun pitäisi valita elokuva. :) |
jomppa82 27.08.2003 12:49:06 | |
---|
Loppujenlopuksi sitä ostaa aina pellin vähintään osittain sokkona koska pellin soundi on myös riippuvainen siitä tilasta jossa sitä soitetaan. Monesti on joutunut toteamaan peltiä kotona soittaessa että eihän se nyt kuulostakkaan ihan siltä kuin kaupassa jossa sitä myös tuli testattua ja kilkuteltua. Hankalaa hommaa tosiaan monesti tuo peltien valitseminen. Itse haluan kyllä kuitenkin testata peltiä ennen ostopäätöksen tekoa. Minulla menee yleensä aika kauan kun miettii ja pohtii minkä pellin valitsee. Sama onkelma videovuokraamossa kun pitäisi valita elokuva. :) Tuokin on kyllä totta. Olisi hienoa jos aina pystyisi testaamaan sen pellin setin muiden peltin kanssa samassa tilassa. Live fast, die die! |
Paas 27.08.2003 12:52:20 | |
---|
Tuokin on kyllä totta. Olisi hienoa jos aina pystyisi testaamaan sen pellin setin muiden peltin kanssa samassa tilassa. Kyllä, mutta se on hieman vaikeasti järjestettävissä. :) |
Bacchus 27.08.2003 14:36:45 | |
---|
Loppujenlopuksi sitä ostaa aina pellin vähintään osittain sokkona koska pellin soundi on myös riippuvainen siitä tilasta jossa sitä soitetaan. Monesti on joutunut toteamaan peltiä kotona soittaessa että eihän se nyt kuulostakkaan ihan siltä kuin kaupassa... Niinpä... Sehän on just vaikeinta, ku peltien pitäis edes jotenkin soida yhteen. Ois hyvä jos vois ottaa ison kasan peltejä himaan ja testailla kaikkia oman kattauksen kanssa.=) "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
AP 27.08.2003 14:59:29 | |
---|
Tuokin on kyllä totta. Olisi hienoa jos aina pystyisi testaamaan sen pellin setin muiden peltin kanssa samassa tilassa. Entäs toisinpäin? Keissillinen omia peltejä mukaan kauppaan, näytä tiskillä vaan että nämä toin tullessani ja nämä saan siis myös viedä mennessäni. Ja ei kun testailem maan...? |
Paas 27.08.2003 19:48:33 | |
---|
Niinpä... Sehän on just vaikeinta, ku peltien pitäis edes jotenkin soida yhteen. Ois hyvä jos vois ottaa ison kasan peltejä himaan ja testailla kaikkia oman kattauksen kanssa.=) Saattais käydä niin että unohtuu peltien palautus jostain kumman syystä. :) |
Paas 27.08.2003 19:50:02 | |
---|
Entäs toisinpäin? Keissillinen omia peltejä mukaan kauppaan, näytä tiskillä vaan että nämä toin tullessani ja nämä saan siis myös viedä mennessäni. Ja ei kun testailem maan...? Niinhän voi oikeastaan ihan hyvin tehdä. Ikävä vaan kannella niitä painavia peltipusseja ympäri kaupunkia. |
Bacchus 28.08.2003 11:41:24 | |
---|
Entäs toisinpäin? Keissillinen omia peltejä mukaan kauppaan, näytä tiskillä vaan että nämä toin tullessani ja nämä saan siis myös viedä mennessäni. Ja ei kun testailem maan...? Muistaakseni Sabianin sivuilla neuvottiin tekemään juuri näin. "Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative |
Speedy 28.08.2003 13:15:45 | |
---|
Ois hyvä jos vois ottaa ison kasan peltejä himaan ja testailla kaikkia oman kattauksen kanssa.=) Isosta kasasta en tiedä.. mutta kyllä mää ainakin saan kotiin kokeiltavaks.. Kannattaa kysyä.. ei ehkä saa jos ei oo tuttu myyjä, mut jos on tutumpi asiakas liikkeessä, nii varmasti saa..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |