Aihe: Pingaava ride?
1 2
Blitz
24.11.2003 19:48:14 (muokattu 24.11.2003 19:49:42)
Jees, olen ostamassa nyt itselleni rideä. Lähinnä käytetyistä etsin kun en viitsisi itseäni kovin kipeän oloiseksi maksaa.

Ja nyt kysynkin teidän suosituksianne.Pelliltä haen sellaista hyvää ping-soundia, joka kuitenkaan ei ole mikään 302-pingikalahdus - you know. :) Paksuudesta sen verran, että varmaankin ihan heavy tai mediumheavy ja 20 tuumainen.

Minulle on tarjottu Zildjianin Z Custom Power heavy, Zildjianin K-custom medium ja Sabianin AA mediumheavy rideä. Kaikki ovat 20" kokoisia. Itse lähtisin epäilemään tuon Z Customin suuntaan, mites muut?
TAMA - The best reason not to play Pearl drums.
helma29
24.11.2003 19:59:23

Molo!

Itselläni on 3000 sarjan heavy ride, 20".

Se pingahtaa, mutta suhisee kuitenkin hieman, ei haittaa.

Mutta jos haluaa hieman enemmän "suhinaa" pingiä unohtamatta, haali jostakin vaikka käytetty 20" rude crash/ride.

Oma mieltymykseni mukaan haluan ridestä ping-ääntä, mutta tarvittaessa pellin tulee suhista.

Kandee miettiä, että riittääkö pelkkä "ping" kauan Sinulle.

Zildjian Z-sarja on kyllä todella kuivasoundinen.....
Paas
24.11.2003 21:23:02
Jos haluat kunnollisen ping riden josta saat pidemmän päälle enemmänkin irti kuin pelkän pingin niin unohda z-customi ja hanki 20-22" zildjian A ping ride(oliskohan ollut ton niminen, pitäis varmaan olla).
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
kkeppana
24.11.2003 21:23:58
Jos pelkkää raakaa pingiä haet, niin sitten vaan se Z Custom. Siinä sitä pingiä on vaikka muille jakaa, mutta ei varmasti suhise sitten millään. Ja ääni leikkaa tiensä läpi vaikka millaisessa metelissä.
Tuota AA:n Mediumheavyä olen joskus soittanut, muutama vuosi sitten. Muistaakseni se oli myöskin hyvin pingahtava, eikä sitä juuri suhisteltu. Saattaa olla myös että muistini hieman pettää.
K Customista en osaa sanoa oikein mitään.
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
Paas
24.11.2003 21:30:38 (muokattu 24.11.2003 21:31:37)
Kenenkään ei pidä vetää hernettä nenäänsä mutta minä kyllä kiroan kaikki z-customit alimpaan helvettiin. Minä en ainakaan halua hakata sellasia centin paksuisia raakametallin palasia. Jotenkin epämusikaalisia köriläitä IMHO näin kärjistetysti. Minullakin kuitenkin yksi POIKKEUS: Minulla on 18" z-custom meduim china. Toimii periaatteessa minulla kun on efektipeltinä. Mutta aion kyllä vaihtaa poies sen jossain vaiheessa.

Lisäys: En yleensäkkään pidä kovinkaan paksuista pelleistä vaikka vähän raskaampaa musiikkia soitankin.
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Roberto
24.11.2003 22:11:38

Zildjian Earth Ride 22" tai 24", jos diggailet Danzig IV-tyylistä kilinää.
Wiitala
25.11.2003 00:42:20
Itellä K Custom Medium Ride 22". Ei se kyllä ole lähelläkään "ping"-ääntä. Ainakaan omasta mielestäni. Siksipä ostin toiseksi rideksi Zildjianin A Mini Cup Ride 20":n. Se on enemmän semmonen jatsinkakkaraidi.
Orava et labora - orava töitä tekee, laiska pääsee vähemmällä.
jussiohman
25.11.2003 00:59:35
Hitsi kun mäkin olen haaveillut pitkään uudesta ridestä ja hateista(kummatki 502 örk..) muttaku maksaa perkeleellisesti nuo kaikki hyvät. Neuvokaapa joku tämmösenä pikku off-topikoitumisena mulle pari hyvää mallia sellaseen perus yksinsoitteluun. HHX:stä ja 2002:sta olen haaveillu mutku maksaa.. Oisko mitään halvempia ja laadukkaita?
aveikkapataheluvanooiis!
Hakki
25.11.2003 01:03:20
Jos haluat kunnollisen ping riden josta saat pidemmän päälle enemmänkin irti kuin pelkän pingin niin unohda z-customi ja hanki 20-22" zildjian A ping ride(oliskohan ollut ton niminen, pitäis varmaan olla).

Jep, tuollainenpa hyvinkin. Itselläni on Zildjian A platinium ping ride 20". Sointi on hyvä ja äänivalikoima on laajempi kuin se pelkkä ping. Hyvä vehjas, suosittelen.
ltg
25.11.2003 08:46:01
2002 heavy ride. Kirkas ja selkeä pingi, joiden mielestä jopa äitelä. Jakaa mielipiteitä, johtunee pronssiseoksesta, josta nämä valmistetaan. Mutta minä tykkään, kupu ehkä saisi olla vähän erottuvampi, mutta hyvä näinkin.
Käytettynä voi saada hyvinkin edullisesti, itse maksoin 170 euroa.
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94)
kkeppana
25.11.2003 09:46:22
Itellä on tollanen lähes 10 vuotta vanha 22" K Ziljdian Heavy ride. Siinä on sellanen hyvin matala ja tumma pingi. Ja kupu on helkkarin äänekäs. Oon kyllä viimeaikoina alkanu kaipaamaan sellasta vähän kirkkaampaa ja erottuvampaa pingiä. Eli varmaankin tossa keväämmällä vaihdan ton jos/kun pääsen duuniin. Oon vähän aatellu A Ping rideä tai A Custom Projection rideä. No, aika näyttää.
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
skanky
25.11.2003 11:27:31 (muokattu 25.11.2003 11:37:52)

Yhden keikan tyyppasin Zildjianin 22" Z-Customia (heavy) ja oli kyllä niin kuiva että ainoa karaktääri kyseisessä vehkeessä oli "ping", ja sekin liian hallitseva. Zildjianin A-sarjan Earth-ridet, Paisteen Signature-sarjan Dry Ridet (Dry Dark Heavy!) ja yllättäen (jos budjetti on vähäinen) Sabianin B8- sarjan 20" Rock Ride. Varsinkin toi viimeksi mainittu. Todella kaunis ping-ääni!

Käyppä kuuntelemassa: http://www.sabian.com/english/cymbals/Ride/sounds/11300_42014_per.mp3
"Jesus built my hotrod!"
Blitz
25.11.2003 18:37:49
Kiitoksia vastauksista. Tuli suunnilleen sitä mitä arvelinkin. :)

Tuo B8 (kuin myös B8-Pro) yllätti kyllä positiivisesti. Täytynee joskus musaliikkeessä tsekata josko vaikka ostaisikin tuollaisen, kun ei hintakaan lähelle 200 euroa nouse. Ei todellakaan hullumpi soundi ainakaan sivujen mukaan. Mutta kuulostaahan ne ZBT:tkin hyviltä Zildjianin sivuilla. :|
TAMA - The best reason not to play Pearl drums.
Niskamies
25.11.2003 19:15:29
Kiitoksia vastauksista. Tuli suunnilleen sitä mitä arvelinkin. :)

Tuo B8 (kuin myös B8-Pro) yllätti kyllä positiivisesti. Täytynee joskus musaliikkeessä tsekata josko vaikka ostaisikin tuollaisen, kun ei hintakaan lähelle 200 euroa nouse. Ei todellakaan hullumpi soundi ainakaan sivujen mukaan. Mutta kuulostaahan ne ZBT:tkin hyviltä Zildjianin sivuilla. :|

Toi B8 on todella hyvä ride, vaikka halpa onkin. Mun kaveri olis saanu Paisteen 2002:sen, mutta se vaihtos sen päittäin b8:n. Mun mielestä toi ride on b8:n vahvin lenkki.
Hanki presari ja ole tosimies!
ltg
26.11.2003 08:48:37
Off-topic:

Yleensäkin eri mielipiteet Paisteen pelleistä johtunevat siitä, että lähes kaikki sarjat, paitsi signature, ovat tehty b8 -seoksesta. Ainakin 2002. Kuitenkin tykkään sarjasta mahdottomasti, crashkin on saapumassa parasta aikaa. Tuo Sabianin b8 voisi olla kiva kokeilla, hankkisi vaikka kakkossetin rideksi joskus. Ei kait paljoa maksa?
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94)
skanky
26.11.2003 09:45:38

Ööh, siis tarkoitat että CuSn8- seoksesta ja Signaturet on tehty CuSn20- seoksesta. Toi B8- seos on ilmeisesti joku Sabianin oma juttu kuten noi em. Paisteen metalliseokset.
"Jesus built my hotrod!"
boogieman
26.11.2003 09:49:15
itselläni on tuollainen 20" K-Custom Medium ride, hyvä jazz pelti, eli sitä suhinaa ja sihinää mukavasti.
Pingiä löytyy mielestäni hyvin Paisteen 2002 Heavy ridesta, jollaisen olen joskus omistanut. se on pingiä parhaasta päästä (silläkin jazzia soitettu ;-)).
ltg
26.11.2003 09:59:52 (muokattu 26.11.2003 10:00:49)
Ööh, siis tarkoitat että CuSn8- seoksesta ja Signaturet on tehty CuSn20- seoksesta. Toi B8- seos on ilmeisesti joku Sabianin oma juttu kuten noi em. Paisteen metalliseokset.

Niin no, onhan Zildjianillakin Cast bronze ja sheet bronze. Tietääkseni ovat vaan eri nimityksiä samoille seoksille. Cuszn8 (8%kuparia), B8 (8%kuparia), Sheet bronze (8%kuparia). Jotain pikkupikkueroja voi seoksissa olla, mutta käsittääkseni sama periaate niissä.

EDIT: Pingiä löytyy mielestäni hyvin Paisteen 2002 Heavy ridesta, jollaisen olen joskus omistanut. se on pingiä parhaasta päästä (silläkin jazzia soitettu ;-)).

Samaa mieltä.
skanky
26.11.2003 10:23:26

Niin no, onhan Zildjianillakin Cast bronze ja sheet bronze. Tietääkseni ovat vaan eri nimityksiä samoille seoksille. Cuszn8 (8%kuparia), B8 (8%kuparia), Sheet bronze (8%kuparia). Jotain pikkupikkueroja voi seoksissa olla, mutta käsittääkseni sama periaate niissä.

Juuri noin. Ja ainahan noita uusia termejä tulee sitä mukaa kun tulee uusia symbaalisarjoja ja uusia taonta- ym. valmistusmenetelmiä. Eikä noilla termeillä taida olla merkitystä meille rumpaleille juuri lainkaan.
"Jesus built my hotrod!"
Micho
26.11.2003 12:21:22

blaah, en jaksanu lukee läpi noita juttuja, että onko sulle jo ehdotettu tätä, mutta minäpä kuitenkin ehdotan:

sabianin power bell ride. siinä on semmonen ping, että pingimpää et löydä edes jäätelöaltaasta. etkä forrest gumpista.
ja paksuus on jotakuinkin helvetin-heavy.

älkääkä nyt luulko, että minulla tuommoista olisi, ei suinkaan. oon vaan sattunu soittelemaan tommosella aika paljon muualla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)