Aihe: Peltien muokkaus takomalla
1
Funai
20.11.2003 19:21:12
Jees, jäi tuossa omasta setistä paskat haitsun pellit tarpeettomiksi kun uudet ostin, joten ajattelinkin kysyä onko ylipäänsä mahdollista takoa peltiin uutta muotoa? Ääni pelleissä itsessään on jo valmiiksi aika gongimainen, saisiko noista pikkukiinaa aikaiseksi takomalla? Kokemuksia ja faktatietoa, kiitos.
crabnebulae
20.11.2003 20:40:53
Kyllä voi, jos vain osaa metallin kanssa työskennellä ja on tarvittavat masiinat. Mutta omaa kokemusta tai vinkkejä minulla ei ole.

Tässä alhaalla on linkki yhden jätkän symbaaligalleriaan... se on vissiin muokannut Sabian ja Zildjian symbaaleja jotenkin.

http://www.mudpiemedia.com/cymbals/SKIBA_vault.html
The sea was angry that day. Like an old man trying to send back soup in a deli.
Remo
20.11.2003 20:56:16
Käännät pellin väkisellä ympäri niin tulee aika china mainen. Pistät peukalot lähelle keskustaa ja sit väännät yhestä kohtaa ja sit siirryt erikohtiin. Mulla vanhoissa setin mukana tulleissa pelleissä haitsun alapelti vääntyi ympäri niin sillä nykyään soittelen uudet haitsut kyllä löytyy. En kyllä tiedä mitenkä moinen tapa toimii jossain paisteen sabianin ja muiden paksumpien kanssa, mutta koita nyt ainakin.
Funai
20.11.2003 20:58:07 (muokattu 20.11.2003 20:59:29)
Käännät pellin väkisellä ympäri niin tulee aika china mainen. Pistät peukalot lähelle keskustaa ja sit väännät yhestä kohtaa ja sit siirryt erikohtiin. Mulla vanhoissa setin mukana tulleissa pelleissä haitsun alapelti vääntyi ympäri niin sillä nykyään soittelen uudet haitsut kyllä löytyy. En kyllä tiedä mitenkä moinen tapa toimii jossain paisteen sabianin ja muiden paksumpien kanssa, mutta koita nyt ainakin.

Jooh, nuo ei kyllä ole paksuja nähnytkään, jotkut setin mukana tulleet peltipellit :) Voisi koittaa pelkkää vääntämistä toiseen ja ehkäpä takoa toiseen chinatyyppistä reunaa, kokeilla vähän mitä tapahtuu. Raportteja tulossa sitten kun aika on.
-K-
20.11.2003 21:08:22
Jooh, nuo ei kyllä ole paksuja nähnytkään, jotkut setin mukana tulleet peltipellit :) Voisi koittaa pelkkää vääntämistä toiseen ja ehkäpä takoa toiseen chinatyyppistä reunaa, kokeilla vähän mitä tapahtuu. Raportteja tulossa sitten kun aika on.

Juu noita epämetallipeltejä saa tosiaan käänneltyä ja taiteltua, tulee sellainen chinasplashmainen ääni, aika paska imho. Jos ei taittele reunoja kunnolla solmuun niin pellit kyllä taittuvat itse takaisin.
Ei suotta elämys.
Paas
21.11.2003 17:01:28
Onhan niitä sellaisia symbaalin muokkaajia jotka vissiin sorvaavat peltejä uusiksi. Eivät taida kyllä takoa mitään mutta muokkaavat pellin sointia sorvaamalla hieman.
Takatukat kunniaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)