hege 15.11.2003 20:22:29 | |
---|
Onko sillä kanttilyönnin ja tavallisen virveliin lyönnin risteytyksellä jotain hienompaa nimitystä? |
nikolai 15.11.2003 20:31:50 | |
---|
Onko sillä kanttilyönnin ja tavallisen virveliin lyönnin risteytyksellä jotain hienompaa nimitystä? Voisitko hiukan tarkentaa; mikä on "tavallinen" tapa lyödä virveliin/kanttiin? |
kkeppana 15.11.2003 20:34:55 | |
---|
Se on vain kanttilyönti, 'rimshot'. I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society. |
Paas 15.11.2003 21:35:56 | |
---|
Ketjun aloittaja tarkoitti "tavallisella" ehkä sellasta tapaa kun kättä pidetään kalvon päällä tai välittömässä läheisyydessä ja naksautetaan kapulan varrella siihen kanttiin.(Mitä nyt monesti kuulee jossain ballaadeissa. Toinen yleinen tapahan on normaali lyönti jossa lyödään siten että kapulan tippi osuu normaalisti kalvon keskelle ja varsi naksahtaa siihen vanteeseen.(Tätä saattaa kuulla jossain mättökompissa tai oikeastaan missä vaan kun halutaan vähän ärhäkämpää virveli saundia.) Takatukat kunniaan! |
nikolai 15.11.2003 21:50:10 | |
---|
Ketjun aloittaja tarkoitti "tavallisella" ehkä sellasta tapaa kun kättä pidetään kalvon päällä tai välittömässä läheisyydessä ja naksautetaan kapulan varrella siihen kanttiin.(Mitä nyt monesti kuulee jossain ballaadeissa. Toinen yleinen tapahan on normaali lyönti jossa lyödään siten että kapulan tippi osuu normaalisti kalvon keskelle ja varsi naksahtaa siihen vanteeseen.(Tätä saattaa kuulla jossain mättökompissa tai oikeastaan missä vaan kun halutaan vähän ärhäkämpää virveli saundia.) Tämän jälkimmäisen ymmärrän "normaalina" virvelilyöntinä, mut mikä on näiden yhdistelmä? |
J. Cool 16.11.2003 00:47:32 | |
---|
tästä on vähän vaikea saada selvää et mitä haetaan. rim tap - kanttilyönti - naks naks käsi kalvon päällä ja jokunen sentti kepin päästä kalvon ulkopuolella. u know.. rim shot - isku virveliin niin että lähtee munakas soundi ja niin että kapulat hajoo nopeemmin :) sit jos haettiin vielä shotin ja normaalin välistä iskua niin tonhan voi soittaa myös vähän "pystymmästä" että kapula yltää lyhemmälle ja isku tulee ylemmäs kapulaa. tulee vähän eri soundi joka toimii joissaki virpoissa ja joissaki ei. shotti kai tämäki. jos tässä tarkotettas että kantti on suora isku rimmiin ja sitten normaali isku virveliin niin noiden risteytys olis tuo rim shot. vähän jäi auki. sitten näissä on vielä se että jotku käyttää rim tapin kohdalla rim shot, mikä taas sotkee koko terminologian. esim tosi monesti lapuissa lukee rim shot ja sitten haettiin tappia. ja esim erykah badu laulaa rim shotista kun tarkottaa tappia... en tiiä selvensikö vai sotkiko vaan ennestään x |
Jaska 16.11.2003 01:31:20 | |
---|
saatetaan myös tarkottaa sellasta että lyödään sitä kalvoa samalla kun tehdään rim tap eli käsi on rim tap maisesti mutta käsi irtoaa kalvosta ja kapulan toinen pää osuu kalvoon ja toinen vanteeseen... |
hege 16.11.2003 09:18:25 (muokattu 16.11.2003 09:28:05) | |
---|
Toinen yleinen tapahan on normaali lyönti jossa lyödään siten että kapulan tippi osuu normaalisti kalvon keskelle ja varsi naksahtaa siihen vanteeseen.(Tätä saattaa kuulla jossain mättökompissa tai oikeastaan missä vaan kun halutaan vähän ärhäkämpää virveli saundia.) Tätä minä tarkoitin vaan ei sille taida olla mitään nimitystä. tai tais J. Cool ynnä muut sen vissiin jo tietää, mut mitäpä merkitystä niillä niiden lyöntien nimityksillä on kunhan lähtee hyvä saundi. |
Paas 16.11.2003 11:33:22 | |
---|
tästä on vähän vaikea saada selvää et mitä haetaan. rim tap - kanttilyönti - naks naks käsi kalvon päällä ja jokunen sentti kepin päästä kalvon ulkopuolella. u know.. rim shot - isku virveliin niin että lähtee munakas soundi ja niin että kapulat hajoo nopeemmin :) Noihan on ihan hyviä nimityksiä. Takatukat kunniaan! |
crabnebulae 17.11.2003 22:07:56 | |
---|
Rim Tap? En ole koskaan kuullut. Käsi kalvon päälle ja jokunen sentti kapulan päästä kalvon ulkopuolella - se on Latin Rim Shot se. Se toinen on ihan vain Rim Shot. Sit on Stick Shot, jossa pistetään yksi kapula kalvoon kiinni ja lyödään sitä kapulaa toisella kapulalla. Se on joku jazz-rumpaleiden kikka... :) The sea was angry that day. Like an old man trying to send back soup in a deli. |
welho 17.11.2003 22:25:48 | |
---|
Rim Tap=Latin Rim Shot=poikittainen maila :) Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
jussiohman 17.11.2003 22:43:56 | |
---|
Eikös tuo Suomeksi "kanttilyönti" ole just se, että kapulan tippi osuu kalvoon ja varsi kantttiin. Aika vaikea muuten, mun mielestä. Jos luoja on, mitä vittua se meinas/homo sapiens, niin reilu ja reipas. |
Jaska 17.11.2003 23:06:28 | |
---|
Eikös tuo Suomeksi "kanttilyönti" ole just se, että kapulan tippi osuu kalvoon ja varsi kantttiin. Aika vaikea muuten, mun mielestä. eiku se että se kapula osuu pelkästään kalvoon ja olis vielä aksentoitu isku, se on vaikeaa... täytys kai laskea vähän snarea |
Mikko A 18.11.2003 00:04:57 | |
---|
Kummaa muuten, en oo sen jälkeen, kun opin soittaan, lyöny varmaan yhtään "rim shottia". En mä oo edes tienny että se on joku oikee kikka, oon aina luullu että joka hakkaa kanttiin, ei vaan osaa soittaa =) Sitä paitsi sen verran alhaalla mulla on virveli, että aika vaikee olis noita rim shotteja edes käyttää. Ainakaan jos yhtään välitän reisistäni. "We call him the boss because he keeps a steady beat." |
ltg 18.11.2003 08:53:26 | |
---|
Minä käytän rim shotteja melko paljon, saa puusnarestakin sitä metallisoundia silloin kun sitä tarvitsee. Eikä äänekkäisiin virveliniskuihin tarvitse käyttää niin paljon voimaa. Eihän ne tietty joka paikkaan sovi, mutta minä tykkään niitä käyttää. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
lateq 18.11.2003 09:06:30 | |
---|
Minä käytän rim shotteja melko paljon Joo, niitä tulee käytettyä aika paljon sellasissa hitaammissa kompeissa missä pitää saada vähän potkua virppaan, usein tykkään käyttää vähän turhankin usein, jos siinä olisikin se perimmäinen syy miksi kapulat hajoilee välillä :) Kun en edes soita kovaa Laavassa on ikävä saatanaa. |
ltg 18.11.2003 09:23:43 | |
---|
Joo, niitä tulee käytettyä aika paljon sellasissa hitaammissa kompeissa missä pitää saada vähän potkua virppaan, usein tykkään käyttää vähän turhankin usein, jos siinä olisikin se perimmäinen syy miksi kapulat hajoilee välillä :) Kun en edes soita kovaa Kumma, ei mulla mene kapulat kanttareista muuta kuin pienille kuopille. Tippi hajoaa aina ekana, kun rideen tulee melko paljon kompattua. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
Lemmu 18.11.2003 09:31:42 | |
---|
Meillä on treenis täynnä lastuja ja kapulan pätkiä ku rumpali ei osaa lyödä virveliin muita ku noita rim shotteja... Ei oo häpee olla nopee!! |
miän vain 18.11.2003 09:40:27 | |
---|
Kummaa muuten, en oo sen jälkeen, kun opin soittaan, lyöny varmaan yhtään "rim shottia". En mä oo edes tienny että se on joku oikee kikka, oon aina luullu että joka hakkaa kanttiin, ei vaan osaa soittaa =) Sitä paitsi sen verran alhaalla mulla on virveli, että aika vaikee olis noita rim shotteja edes käyttää. Ainakaan jos yhtään välitän reisistäni. Liian alhaallahan se sitten on. Rimshotti on nääs kiva keksintö (ei, se ei ole sitä kun juodaan pieniä määriä viinaa vanteesta) Harvemmin noita tavallisia tulee käytettyä, mutta aika useasti niitä sellaisia joissa tippi osuu lähelle reunaa. Tulee kivan erialinen moikina. Vaikka virvelifillien mausteeksi näitä. |
Jaska 18.11.2003 16:12:27 | |
---|
Tarkemmin ajattellen ni en varmaan koskaan tai hyvin harvoin lyön aksentin sanreen niin että se osuu vaan kalvoon. Tuntuu komppi jotenkin tiukemmalta niin |